December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh debbie dat wist ik niet van die babyafdelingen, maar klinkt wel leuk. vooral als je met het weer zit, want als het met bakken uit de hemel komt is buiten wat minder,maar als het mooi weer is dan is buiten lopen wel weer erg leuk.

wat kan kailynn al goed van een vork eten!

ik ga safouane uit bed halen en dan naar fysio.

ik moet ook nog bepanthen halen, hij heeft nu vervelende luieruitslag, en ik merk dat dat als enigste wat helpt

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn heeft sinds vorige week 2 voor ondertandjes (zijn net door)

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura we gaan vanavond pas zwemmen ik heb ook gewerkt en het zwembad is vaak s'ochtends open als ik moet werken dus vandaar dat we nu vanavond gaan.
    En Wessel heeft nog geen tandjes.

@Eve heb jij echt zo'n hekel aan zwemmen?was er niet wat gebeurt toen je klein was in het water of heb ik het nu mis.

@Otje ik had 120cc melk en 4 lepels bambix gemaakt en hij had het niet helemaal op.

@Saar leuk zeg dat je een zwembroekje heb gewonnen.
    En wat jammer zeg dat je negatief heb getest.

@Slingding leuke foto en wat goed dat ze al met een vorkje eet,Wessel eet zelf nog niet eens met een lepel.

@Nynke Wessel probeert ook af en toe te kruipen.

@Karin ik heb ook 1 keer een uitstrijkje gehad toen ik 19 was want ik wilde een spiraaltje en toen moest ik eerst een uitstrijkje laten maken maar ik had na het uitstrijkje toch maar besloten om maar geen spiraal te nemen.

@Noralien leuke foto en ook al aan het eten met een vorkje en lepel wat goed zeg!

@Lola ik hoop dat jullie toch nog een kleintje mogen krijgen zonder in de MM te komen maar jullie willen dat helemaal niet meer hé wat ik begrijp in de MM?

@Janette ik maak ook weleens vers niet zo heel vaak en ik doe er idd geen zout bij.
    Ik doe normaal als ik alleen voor Johan en mij kook wel zout bij maar als ik weet dat Wessel mee gaat eten doe ik het zout pas als het helemaal klaar en opgeschept is.

Wessel heeft honger dus ik ga er vandoor.

4. @Slingding: Nog zo'n knapperd! Jasmijn weet zelfs met een Bambix-koekje nog niet goed de weg naar haar mondje te vinden. Goed dat ze papa en mama heeft...

@Noura: Bij Jasmijn zijn de eerste twee tandjes op 4 juli doorgekomen...

@Vales: Dat is nu juist het moeilijke! Op dit moment zeg ik: 'Ik wil nóóit meer in de medische molen.' Maar je weet niet of je er nog zo over denkt wanneer het dus weer niet lukt...

@Nynke: Het is niet zo dat wij 'echt' voor een tweede gaan. Het is (voorlopig) meer zo dat we niets doen om te voorkómen dat er een tweede komt. Wat natuurlijk niet uitsluit dat we in de toekomst wat 'fanatieker' kunnen gaan worden... Ik ga me in ieder geval niet aanmelden voor het NOD-forum, want dan wordt het allemaal te echt. Bovendien ben ik dan bang dat ik als laatste overblijf daar... :(

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou, ik dacht vanmiddag: laat ik es een rijstewafel geven, daar zit bijna geen suiker in. Na de 1e hap stikte Fynn er zowat in. Schrok me rot. Snel op z'n ruggetje geklopt en na een paar keer kokhalzen kwam alles er gelukkig weer uit. De rijstewafels liggen nu dus in de prullenbak en de Liga is in ere hersteld.

Fynn heeft trouwens iets nieuws. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat hij rond 17.00 een uurtje gaat slapen. Met als gevolg dat hij vervolgens om 19.00 (wat dus normaalgezien zijn bedtijd is) niet meer wil slapen. Dat wordt dan 20.30 of zelfs 21.30. Ben daar helemaal niet zo blij mee en hoop maar dat het een fase is :(

Vandaag voor het eerst 3 flessen (de 3e moet hij nog krijgen hoor). Vanmiddag ipv een fles melk heeft ie Liga en Drinkfruit (zitten geen toegevoegde suikers in) gekregen.

@Lies: Fynn heeft nog niet dat hij gaat jammeren als ik weg loop. Maar misschien komt dat wel omdat ik in een klein appartement woon met de keuken in de woonkamer. Ik ben dus wel veel in beeld. En als ik wel even uit beeld ga dan blijf ik tegen hem praten.

@Noura: Even een kritische opmerking ;) : als je fruit bij de groenten doet, ben je dan niet bang dat hij het dan voortaan alleen zo wil eten? En Fynn heeft 2 ondertandjes.

@Duckie: Die puzzeltocht lijkt me op zich wel erg leuk. Maar vraag me af of het praktisch is om met zoveel kinderwagens door een stad te lopen. En ik denk dat het dan ook moeilijk is om bij te kletsen. Weet ook niet hoe de voedingschema's er tegen die tijd uit zien. Maar de kans is groot dat er dan tijdens de tocht steeds wel weer een andere baby/dreumes moet eten of drinken. Of denk ik nu te moeilijk?

@Saar: Echt jammer :(

@Lola: Goed dat je de beslissing heb genomen. Want anders zou je daar toch maar de hele tijd mee rond blijven lopen. Hoop alleen wel dat je er niet te gespannen van wordt.

Als ik al jullie kinderwensen zo lees ben ik eerlijk gezegd blij dat ik dat niet heb. Ben helemaal tevreden met 1 kind en heb geen verlangen naar meer. En dat geeft me echt een innerlijke rust :D

@Vales: Ik heb idd als kind nare ervaringen gehad in het zwembad. Maar buiten dat vind ik dat geklungel in zo'n muf, klein en vochtig aan/uitkleedhokje echt een ramp :rolleyes:

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve: kailynn stikt ook zowat in rijstewafels en liga's
    babbix koekjes gaan hier heel goed die smelten ook dus geen grote brokken zeg maar.

7. @Eve: Jeetje, dat is schrikken! Kan me voorstellen dat de rijstwafel even aan de kant gaat...
    Wat kinderwensen betreft: Ook ik heb lang geroepen dat ik het bij één wilde laten, zeker na al dat gedoe. Maar het bloed kruipt schijnbaar waar het niet gaan kan...

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Noura; Dain heeft 1 ondertand, nu ongeveer 3 weken oud. Het zitje is trouwens vanmiddag gebracht, het is precies dezelfde als degene die ik op mijn oude werk had gehad!

Eve, Dain heeft nu ook dat ie na zijn groenten even gaat slapen (rond 18.00 uur). Dan wordt hij rond 19.00 weer wakker en krijgt dan zijn laatste fles (150 cc met 1 schep nutrix). Dan gaat hij rond 19.30 weer naar bed en slaapt tot ongeveer 7 uur. Vind ik wel lekker, want in de tussentijd kunnen wij dan eten.

Net heeft Dain verse snijbonen met aardappel gegeten, door moeders zelf klaargemaakt (normaal kookt Michel). Hij heeft zitten smullen! Volgens mij vindt hij aardappel gewoon erg lekker, dus dat is mooi!

Inderdaad veel mensen alweer met een kinderwens, spannend hoor! Lola, ik hoop dat het spontaan gebeurt bij jullie. Noura, wil jij een heel elftal?

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik denk ook dat het verslikken een kwestie van pech kan zijn. Jikke heeft zich in de bamibixkoekjes ook al eens goed verslikt, terwijl dit meestal gewoon goed gaat. Een rijstwafeltje is bij haar tot nu toe steeds goed gegaan.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ahaha molly, een elftal :) ik heb ook gezegd dat safouane waarschijnlijk de laatste zou zijn, maar vlak na de bevalling dacht ik per ongeluk toch weer zwanger te zijn wat overigens niet zo was. maar dat heeft me toch aan het denken gezet. en mijn man wil graag veel kinderen, dus die hoef ik niet over te halen. maar dat zal dan echt de laatste worden.

eve, ik snap je kritische noot. maar ik wou hem toch de vitamientjes binnen laten krijgen, en vandaag heeft die een half bordje groente en aardappel leeg gegeten. morgen gaan we wortels proberen.

die rijstwafels heb ik hier ook, maar ik wacht er nog even mee tot die goed happen en slikken kan. ik kan me je schrik heelgoed voorstellen.

oh ja, leuk dat het zitje aan gekomen is.

vandaag ook weer naar fysio geweest. safouane had de grootste lol,maar meer om de therapeute en zichzelf en zijn getrappel dan dat die zin had in de oefeningen. en denk ook maar niet dat die heeft laten zien dat die draaien kan.
    het lijkt wel of die niet wil draaien als wij kijken. alleen als we niet opletten ligt die ineens op zijn buik.
    we hadden het ook nog over zitten en vervoeren op de fiets. dat is eigenlijk pas verantwoord als een kindje zelfstandig gaat zitten. er word geadviseerd 9 maanden maar dat kan eerder maar ook later zijn dus als je afgaat op het zelfstandig zitten.

oh ja, je kan ook i.p.v. koekjes, soepstengel geven

11. Ha, ha... en als je er ook nog met een camera boven gaat hangen, dan vertikken ze het helemaal...!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat was wat mijn zoon deed, en er gebeurde niets, en toen hij terug kwam uit de keuken lag meneer............ op zijn buik te stralen

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Ballorig ziet er leuk uit! Is ook wel ideaal als het slecht weer is idd.

Lola: Ik hoop voor jullie dat de MM niet ter sprake hoeft te komen! ;)

Over verslikken in koekjes: Koen krijgt nu af en toe een halve liga en ik blijf er wel bij als ie die eet want als er soms een flink stuk in zijn mond verdwijnt dan gaat ie ook wel eens kokhalzen. Gelukkig kan ie er steeds beter mee overweg...

Ik reageer ff niet te lang nu... vandaag druk geweest met alle voorbereidingen... Morgenochtend om 6.00 uur de deur uit. Ons vliegtuig vertrekt vanaf Eindhoven om 9.25 richting Londen Stansted. Maandagavond komen we om 19.10 uur weer aan op Eindhoven. Dus ik zal maandagavond of dinsdag wel weer langs komen hier!

Veel groetjuuuuuuussss en tot snel van Otje

PS MIS JULLIE NU AL :(

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    veel plezier otje!

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    veel plezier otje, je bent wel in de wolken de laatste tijd ;)

ik zag toen bij de juli mamas dat ze het leuk hadden gehad, en leuke fotos ook. plus dat de kleintjes rond kunnen kruipen (als ze dat al doen)

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fijne vakantie! Doe London de groeten van me :D

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    otje fijne vakantie en doe Harrord de groeten...hebben ze lekker hi tea... ;)

eve kan je fyn niet nog een uurtje wakker houden? Teun heeft tussen 5 en 6 ook een hang uur gehad en nu nog soms maar dan om 6 uur bad en pyama en dan fles en slapen.......heb je de hele avond vrij ;)

noura gewoon neer leggen en jij om de hoek van d ebank gaan kijken...dan gaat hij het vast wel doen...zo ging het ook met Teun

afgelopen zondag vond Teun de rijstwafel heel lekker en nu gaf ik hem gister en hij moets hem niet....

hier nog geen kinderwens hoor...eerst deze maar wat groter en dat hij zich wat kan reden

:oops: sory ben blond maar wat betekend MM..... ja heb niet in de molen gezeten bij de 2x was het al raak... :oops:

nou ik ga ff lekker zitten en dan morgen weer vroeg op 6:15 teun moet om kwart voor 8 op het kdv zijn wil ik optijd op me werk kunnen komen..ivm overdracht enzo..... :(

groetjes

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Shot at 2007-07-11

19. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Otje: wat heerlijk, weer een vakantie! Veel plezier!

Thijs heeft al 6 tanden! En een nieuwe hobby: tandenknarsen. Het klinkt echt heel eng... Ik ben bang dat als hij zo door gaat, hij over een paar maanden geen tanden meer over heeft.... Het is met het eten soms wel eng. Hij kan van een koekje nu echt een heel stuk afbijten, maar slikt het dan vaak in een keer door. Hij verslikt zich dan ook regelmatig. Toch gaan rijstewafels nog het beste. We hebben ook de bambix koekjes, maar die laat hij smelten in zijn mond, zonder ze door te slikken. Op een gegeven moment zat zijn mond vol met koek. Erg grappig toen hij ook nog breeduit ging lachen... Hij vind ze blijkbaar wel lekker, want op de creche heeft hij geprobeerd zo'n koekje af te pakken!

Lola: we beginnen met eten om 17.15, dan volgt zijn fles pas rond een uur of 6, hoor. Maar goed, het is misschien nog wel wat vroeg. Ik probeer vanavond wel een keer of hij langer slaapt met een fles van 180 en wat nutrix.Als hij dan echt langer slaapt is dat wel fijn. Als het dan nog 6.00 is, bouwen we gewoon verder af, denk ik.

Eve: wij wonen ook niet bepaald in een villa, hoor. Maar goed, Thijs vind het blijkbaar groot zat. Vanavond ging het wel redelijk trouwens. Maar eens geprobeerd wat Janette tipte: een paar keer kiekeboe gezegd en hard doorpraten. Wel een gedoe, als je even iets uit de keuken wilt halen, maar hij bleef gezellig, dus dat is natuurlijk prima. En anders heb ik de tip van Noura nog: een levensgrote foto neerzetten (met een casetterecorder erbij!)

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo te horen zijn de rijstewafels bij de andere beebs (behalve bij Kaylinn) wel populair. Nou, ik moet ze ff niet meer hoor. Fynn verslikte zich nml niet maar hij zat echt een beetje te stikken. Heb die dingen zelf nooit lekker gevonden en bovendien stinken ze. Ik zal ze dus niet missen :)

@Janette: Haha, 6.15 vroeg op? Fynn is iedere morgen om die tijd wakker en ik dus ook :( En heb geprobeerd om hem rond 17.00 wakker te houden maar dat is echt geen doen. Hij valt echt om van de slaap en ik krijg er dan toch geen groentehap in. We kijken het maar even aan. Vanmiddag heeft hij ook van 17.00 tot 18.00 geslapen. Toen snel z'n groenten gegeven en een uur later z'n papfles. Om 19.30 viel hij toch in slaap. Dus als het zo blijft gaan vind ik het prima.

@Lies: Thijs al 6 tanden :confused: We have a winner!

Ga nu ff lekker douchen en dan nog wat zitten en tv kijken en dan...vroeg naar bed :baby:

Deel Deze Pagina