December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Noura: klinkt wel weer heel spannend, die echo maandag. ik hoop voor je dat alles goed is.
    Wel heerlijk dat het met je moeder zo goed gaat. Dat had je toch een week of 6 geleden niet durven dromen!

Nyncke en Saar: spannend hoor!
    Ik vind die label doekjes erg leuk. Thijs is ook helemaal van de doekjes, en dan mn van de labels. Maar ik vind ze best duur.

Wij hebben net de rugdrager geprobeerd. Het ging super.Thijs heeft heerlijk gezeten en zelfs al even geslapen. Dit weekend gaan we het gewoon nog een oaar keer oefenen en dan gaat dat wel lukken op vakantie. Ik ga zo proberen een foto te plaatsen.

Lies

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lies je kan ook op mp kijken, daar heb ook wel eens van die doekjes voor een vriendelijker prijsje.
    ook mensen die ze zelf maken

3. Niet meer actief

bij jor was ik zo beroerd als een hond, bij ruth nergens last van. dus twee uitersten van elkaar

4. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
  5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Saar, bij beide zwangerschappen totaal andere symthomen.
    bij de eerster voelde k direct ik ben zwanger, bij de tweede kreeg ik pas bij week 6 klachtjes.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mooi foto lies van thijs.

hier een foto van kailynn dat ze uit een nuby beker drinkt, dit doet ze goed en zelfstandig.
    Het ziet er zo wijs uit!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben als kraamkodo van me broer ook een rugdrager gehad... een 2e hands maar dat maakt niet uit..... alleen we zijn helemaal niet van die lopers...dus hij staat nu maar op zolder.... :( wel zonde....
    maar me ouders lopen wel vaker wie weet kunnen die hem straks gebruiken als Teun goed kan zitten want nu valt hij nog in elkaar....

Leuke foto lies van Thijs en jij ook Cynthia van Kailynn
    zo worden ze toch wel echt groot alweer....
    Ben de nuby beker vergeten te kopen van de week dan maar als ik bij de Etos ben....

Teun huilt zou wel weer op zijn buik liggen

8. @Vales/Noura: Jasmijn had hetzelfde met babymassage. Wij mama's werden van tijd tot tijd vriendelijk verzocht een beetje minder te kletsen :oops: en de aandacht op je beeb te richten, terwijl de kids zelf helemaal geen aandacht hadden voor hun mama, maar meer voor elkaar! De mama's kletsten dus maar gewoon door...

@Duikster: Ik heb je een pb-tje gestuurd ivm met de voorkeursdatum voor de volgende meeting. Ik kan alleen op 29 september niet...

@Vales: Als het aan mij ligt blijven de mannen lekker thuis! Lekker met de mama's onder elkaar. Leuk hoor dat jullie Wessel's eerste woordje hebben kunnen filmen Ook al was dat dan niet mama... ;) )!

Vandaag mijn tweede werkdag. Nou,die verliep gelukkig een stuk productiever dan de eerste...
    Vanavond eerste lekker uit eten en daarna naar de film (Harry Potter). Mijn hubbie is jarig vandaag, maar viert het niet. Dus gaan we vanavond lekker met zijn tweetjes genieten. Mijn moeder komt over een uurtje oppassen...

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lola als het aan mij ligt blijven de mannen ook thuis maar ik weet dan niet hoe ik er moet komen en om nou weer niet te komen vind ik echt niet leuk :(
    Maar misschien kan ik een vriendin wel even vragen of ze mee wil,ze is nu op vakantie dus zal het na haar vakantie wel vragen.
    Gefeliciteerd met je man en heel veel plezier bij Harry Potter ik wil er ook graag heen.

@Slingding goed zeg dat ze er zo uit drinkt.
    Ik heb ook zo'n beker maar bij mij zitten er geen handsvaten aan :( kan je die los kopen ofzo?
    Hoe gaat het nu met jullie?

@Saar en Nynke succes morgen met testen hopelijk is het raak :D

@Noura fijn dat het beter gaat met je moeder.
    Ik heb nu ook soms een beetje een zenuwstoot als ik aan donderdag denk gelukkig mag jij maandag naar het ziekenhuis voor de echo hopelijk is alles goed.

@Eve nee ik ben niet zo crea mocht ik willen ;)

Iedereen bedankt voor de complimenten van mijn banner maar de eer gaat naar Noortje die heeft hem gemaakt :D

@Noortje nog bedankt voor mijn banner ik vind hem super :D

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Zo er zijn weer heeeeel veel pagina's bijgekomen!

@LIes: Wat lees ik nu, 6 tanden al! Hier nog geen 1...! Wat een leuke foto in de rugdrager!

@Eve: Volgens mij moeten we ook niet proberen onze beebs te begrijpen. Maar wel lastig dat Fynn zo'n vroege vogel blijft.

@Bianca: Fijn dat het goed gaat met Lynn op het kinderdagverblijf! Leuk weer om je ouders en schoonouders te vertellen dat je zwanger bent.

@Janette: Jij werkte toch ook op een assurantiekantoor? Dat deed ik eerst ook. Maar sinds maart werk ik bij een gemeente en ben ik ambtenaar ;)

@karin: Hier geen tut. Die heeft ze alleen af en toe gehad in de eerste maand. En tot nu toe ook niet echt een duimpje. Wel de vingertjes in de mond enzo, maar niet echt duimen ofzo.

@nynke: Grappig dat je schrijft dat Jiri minder slaapt op het kdv. Demi slaapt er juist veel meer. Waarschijnlijk sneller moe van alle indrukken.

@Cynthia: Hoe gaat het nu met jou en kailynn? Stoere schoenen ;) . Hier alleen nog sokjes. Leuk die foto van kailynn.

@Lola: errug leuk, die schoentjes.

@janette: Jouw vriend maakt het wel spannend! Veel plezier vanavond.

@Duikster: ik PB je wel ff. OVerigens had ik ook al aangeboden dat ik het wel (mee) wilde organiseren. Ballorig is een goed idee en misschien beter als die puzzeltoch ivm het weer en de vele wandelwagens.

@Janette/Noura/Lianne: De Hoven ken ik ook. Mijn schoonouders wonen in brummen en jeroen's opa woont in Voorst, dus we komen er altijd door als we naar hem toe gaan. Vind Zutphen een super leuk stadje.

@Vales: hier ook geen mannen mee naar de meeting hoor. Kom lekker alleen.

@noura: Wat spannend, de echo van Saf. Kan me voorstellen dat je blij bent als het achter de rug is en als je meer weet. Hoe is het eigenlijk met je moeder?

Wat spannend al die zwangerschapstesten!

@lola: lekker een avondje genieten! Veel plezier en gefeliciteerd met je man!

@Vales: ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je met iemand carpoolen?

Ik ben helemaal blij want we hebben toch een extra week vakantie geboekt. Ik heb gisteren vakantie gekregen voor 3 weken en we zouden eigenlijk alleen de laatste week gaan, maar nu gaan we volgende week zaterdag al weg. We gaan naar Houthalen. Is dat bij jou in de buurt Saar?
    En...daarnaast wilde ik al heel lang een hulp om het huis schoon te maken, en het ziet er naar uit dat we die hebben gevonden. Ze komt in eerste instantie 1x per 2 weken en als het bevalt 1x per week.

Demi zit trouwens steeds steviger, en houd het langer vol in de kinderstoel. Als ik haar op de grond zet blijft ze al een paar seconden zelf zitten. Maar dan valt ze ook om of naar voren.

Vanavond BBQ'en bij mijn ouders. Jeroen werkt bij mijn ouders en voor de bouwvakvakantie wordt er altijd gebbq'ed. Demi gaat gewoon mee en leggen we daar op bed.

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Kennen jullie trouwens een babymobiel voor op de fiets? Zie www.traveljack.nl . We zitten te overwegen om deze te huren voor onze vakantie, zodat we ook kunnen fietsen, maar ik twijfel nog een beetje over de veiligheid.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nee ik ken hem niet die babymobiel....maar het lijkt mij niet lekker fietsen...en zo te zien zou het bij mij op het dtuur niet gaan..vertselbaarstuur...... kan je niet een fietskar met babyschaal huren ?

helaas nog niet echt een antwoord...hij heeft er niet echt over nagedacht en ziet nog steeds de meerwaarde er niet van in als hij het doet hij het voor mij en geen poespas..het liefst erin en eruit......maar hij gata verder denken....een groot feest zou het alvast niet worden en ook een jurk niet....vroeg wel een etentje voor de fam....dat neemt hij mee....weet dus iets meer..... :rolleyes:

ja ik werk bij een assurantietussenpersoon...al ben ik opzoek naar een andere baan waar ik meer met mensen in aanraking kom....

Vales weet niet waar je woon...ik heb nog wel een plekje anders...helaas kan er dan geen wagen mee...

we hadden Teun vanavond ff op de bank zitten blijft hij mooi recht zitten met zijn rug...... normaal viel hij naar voren...maar nu dus niet ondanks dat hij bek af was...

nou ik ga de comp afsluiten en bij me vriendje zitten

wens iedereen morgen suc6 met testen en aankomende dagen suc6 met artsen bezoek enzo.....

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, heb net de afscheidsborrel van mijn oude werk gehad, was wel gezellig. Heb een vriendenboekje gehad, erg leuk! Daarnaast ook nog bloemen, een geurtje, make-up en maskertjes (zie er denk ik nogal slecht uit na mijn zwangerschap ;))
    Morgen gaan we nog een dagje actief doen met het werk met aansluitend een bbq, in ieder geval hebben we er schitterend weer voor.

Verder wel alles gelezen, maar eigenlijk geen reacties.

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft op het kdv zowaar diksap gedronken! Thuis lust ie het niet. Raar kind. Verder heeft ie daar ook een Liga op. Binnenkort gaan we daar dus ook van 4 naar 3 flessen en geven ze hem om 17.00 z'n groenten. Kan ik hem thuis meteen in bad doen, laatste fles geven en slapen maar :D

@Noura: Bah, wat vervelend dat je met Saf naar het zh moet. Laten we er maar vanuit gaan dat het gewoon voor de zekerheid is. Er is vast niks met je kanjer aan de hand! Wat goed dat je moeder weer wil gaan fietsen. Das een positief teken! Enne...ja 6 uur...maar das normaal hier hoor :(

@Bianca: Leuk dat je het al verteld hebt! Ik zou het ook niet meer uitgehouden hebben hoor.

@Janette: Vanavond willen we echt een antwoord hoor. Want anders ga ik Wijnand persoonlijk bellen.

@Cynthia: Voelen jullie je al een beetje beter? Dat drinken uit een beker doet Kaylinn echt goed. Fynn laat zich nog liever bedienen.

@Saar en Nynke: Succes met de test morgen!

@Lies: Wat een superleuke foto van Thijs. Hij zit er echt tevreden bij. Kan haast niet anders dan dat het goed gaat tijdens de vakantie.

@Lola: Gefeliciteerd met je hubbie!

@Duckie: Ken de Traveljack niet maar het lijkt me niet makkelijk fietsen. En vind het er ook een beetje kwetsbaar uit zien. Ik wacht nog maar even geduldig tot Fynn mee kan in het fietszitje.

Het begint me trouwens een beetje op te vallen dat de meiden vlotter zijn in bepaalde dingen dan de jongens. Zijn wel een paar uitzonderingen uiteraard maar het lijkt toch wel te kloppen.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Lees net je laatste post. Balen dat Wijnand nog zo vaag doet. Wil je dan eigenlijk nog wel echt met hem trouwen. Ik bedoel: hij is niet bepaald enthousiast. Dat zou voor mij toch wel een behoorlijke domper zijn :( Bedoel niet dat je hem sowieso niet meer zou willen hoor. Maar gewoon dat je het trouwen maar ff moet vergeten.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noura ik heb ook roosjes besteld. Vind ze wel erg lief....
    leuke tip!
    en wat een nare berichten. Kan me voorstellen dat je bezorgd bent en graag duidelijkheid wilt. Hoop dat je maandag snel antwoord krijgt op je vragen.
    Fijn dat je moeder zo aan het opknappen is.
    enne de gyn moest ook effe ontspannen met een filmpje!

hihi Vales: Frank was bij de laatste meeting noodgedwongen aanwezig want het was bij mij thuis, maar ik geloof dat hij het echt niet erg vind om de volgende keer thuis te blijven....

Cynthia zijn jullie drieen al weer een beetje opgeknapt?

zo ik zag dat er al kinders rond de 9 kilo waren....pff wat gaat het snel zeg...

Eve klinkt interessant zo'n 4 fasen beker. en fijn dat Fynn het zo goed doet op het KDV!
    Ik heb inmiddels ook al een nuby beker staan met rietje, was namelijk een paar weken terug in de aanbieding bij de etos, maar ik heb hem nog niet gebruikt.
    Zag wel een zeer wijze Kailynn mee op de foto staan. Gaaf!

Oei Irma, tandjes! ik vrees hier ook een beetje. Nick zit momenteel heel veel met zijn handjes in de mond, maar ik zie nog niets (pfff, ik klop het af)

Molly fijn dat het gezellig afscheid was.

Bianca: leuk idee om het je (schoon)ouders te vertellen. Ik hou het in mijn achterhoofd.....

Janette lastig hoor die vent van je!

Saar wat leuk het dolfinarium! Hier in Nederland hebben we er ook een en ik vind het daar erg leuk, maar brugge is volgens mij van ons uit ook niet zo ver. mmm toch wel als ik effe kijk....maar we gaan in september waarschijnlijk nog een weekendje weg met mijn schoonouders die dolfijnen ook erg leuk vinden. Misschien iets in die buurt zoeken....Ik hoor wel hoe het geweest is...

Wat is een labeldoekje?

Lies leuke foto! Ik zie het steeds meer zitten om zo'n ding te regelen voor onze vakantie....

Lola fijn dat je lekker hebt kunnen werken. en heerlijk uit eten en filmpje! hoop dat je geniet van Potter!

Duckie lekker hoor ineens nog een weekje extra weg! geniet ervan.
    enne: hoe gaat het met Demi's eten. Nick heeft het ineens gevonden....
    Ik ken dat ding niet voor op de fiets. Maar ziet er op zich wel leuk uit. Enige wat me eng lijkt is als de beentjes uitsteken je die in je gezicht of tegen je armen kunt krijgen en je daardoor uit balans raakt. Ik ben geloof ik erg blij met mijn sterke man die al goed kan zitten. Over een dikke maand gaan wij pas met vakantie en dan kan hij vast goed een poosje in de fietsstoel...

zo, wij hebben hier gisteren ineens een mannetje gehad die het eten doorheeft! in de ochtend at hij ineens bijna 200 gram fruit. (dit keer uit een potje) en hierdoor pas rond half 2 weer een BV. Toen rond half 5 zijn groente, ging ook weer prima! toen half 8 nog een BV en naar bedje. Hij heeft dit vandaag ook gedaan! wow, mijn mannetje wordt ineens groot. In drie weken tijd van 5 naar 3 melkvoedingen! ergens is het ook wel een beetje slikken, ik mis die gezellige momentjes namelijk best met mijn ventje samen op de bank.......

Ook is hij ineens door de hele kamer te vinden. Ik moet nu echt opletten. Gisteren stond er een fotolijst op de grond en ik was heel even in de keuken iets halen en ik hoor boem en een luide krijs van Nick.....ja lag de fotolijst boven op hem.....ach germ....Nu dus maar weggezet. Hij begint nu ook steeds sneller te tijgeren en ook de beentje beginnen al flink mee te werken dus het begint als op kruipen te lijken. Ondanks dat ik de woonkamer al een keer doorgekeken had, heeft hij al wat draden ontdekt die nog niet goed weggewerkt waren......

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff er is hier trouwens gisteren een wespenverdelger geweest om de ingang van een nest wat op zolder aan het ontwikkelen was in te spuiten met verdelgingsmiddel. Vandaag is Frank de hele dag bezig om suffe en dode wespen in huis op te ruimen.....Maar als het goed is zijn ze dan wel weg na morgen....

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, ben benieuwd hoe het met saf gegaan is....

Duikster, die labeldoekjes kan je bestellen op www.snoozebaby.nl.

Ik heb het verzorgingsdoekje en het knuffeldoekje als kraamcadewu gehad, Dimphy is er helemaal weg van.

Die roosjes schoentjes zijn echt schattig, je wordt wel hebberig hoor van al die leuke dingen van internet.

Janette, hoe is het eigenlijk met je zus, die was een paar maanden geleden toch zo psychotisch?

Er komt heerlijk weer aan....helaas moet ik het hele weekend werken....

Als ik Dimphy diksap geeft, wordt ze alleen maar geprikkeld met honger...'
    Huilt dan echt heel zielig en wil dan gewoon een flesje melk.

19. Duikster, ik laat weten hoe het was in het dolfinarium. Ik kijk er naar uit. Veel succes met de wespen. Enge beesten vind ik dat.

Vandaag tijdens het opruimen in de garage, kwam ik na een kwartier een superdikke spin tegen met haar op haar poten. Ik had direct gedaan. Deze avond moest Ben ze vangen. Gelukkig zat ze nog in dezelfde doos als deze morgen. Maar hij was er ook niet gerust op. Heel voorzichtig, alles uit de doos gehaald. Ik moest zelf uit de weg gaan staan, zodat hij kon vluchten als het nodig was. We konden er nadien samen heel hard om lachen. :D Het beestje was amper 5 cm groot. 8)

Liene kan trouwens iets nieuws. Ze kan nu als ze tijgert even halt houden en dan gaan zitten. 't Lukt nog niet helemaal, ze zit nog een beetje scheef. Maar ze zit daar dan heel stoer te lachen, zo van... zie eens wat ik kan!

Janette, jammer dat je nu geen duidelijk ja hebt gekregen. Maar beter dat hij eerlijk en open is over zijn gevoelens rond trouwen.

Duckie, de babymobiel ziet er schattig uit, maar lijkt me niet echt veilig. Al eens gedacht aan een draagdoek... Ik weet dat het niet mag en dat niet iedereen hier mee akkoord zal zijn... maar ik neem Liene er al van kleins af in mee op de fiets.

Nynke, morgenvroeg veel succes! Laat je iets weten!

Lola, proficiat aan je man en geniet van je avondje uit.

Lies en Cynthia, leuke foto's.

Duimen jullie morgen ook voor mij? Ik sluit nu de pc af en ik kom pas terug als de test gedaan is. Spannend... :D

Saartje

20. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43cm).........7juni/7mnd3dg...................7130gr........66,6cm
    Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 49 cm.......... 12 Juni/6.5 mnd...................8100 gr.......69 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........21 apr / 6,5 mnd.................7170 gr......65,0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........29 mei / 25 wkn..................6370 gr......63,5 cm
    Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.....................6340 gr......67 cm
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........05 juni.................................8360 gr.......68,4 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........14/06/6 mnd ........................7485gr.......65 cm
    Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni...27wkn...................7915 gr........66 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........13 juni / 6 mnd.....................8170 gr.......70,5 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........19 jun / 26 wkn..................7190 gr.......63,9 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........22 jun / 26 wkn...................6905 gr.......66 cm
    Dain.........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........2 juli/6 mnd, 11 dgn......7890 gr.......69 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........5 juli / 6 en halve maand........9190 gr.......69 cm :)
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........12 juli / 28 wkn, 6dgn.........8585 gr.......72,3 cm
    Ruth........22/12/2006 (2830 gram, 46cm).......10 juli/ 28 wkn, 4dgn......6770 gr......64 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........26 juni/ 6 mnd + 3 dgn........7460 gr.......66,5 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........7 mei / 4mnd+12dgn...........7160 gr.......65,5 cm
    Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........5 juli/ 6 mnd ..................9630 gr.......74,5 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm)...........02 mei / 4 mnd + 4 dgn........7200 gr.......65 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........21 mei / 5,5 mnd...................6505 gr.......64 cm

Zo weer ff bij gewerkt...

Spannende morgen morgen... Ik zal duimen voor jullie meiden...

Lola fijne avond en gefeliciteerd!

Noura ik zal ook maandag aan je denken!

Bij mijn moeder hebben ze uitzaaingen in de botten gevonden dus nu zal het wel niet al te lang meer duren... We weten het al een tijdje maar nu is het wel definitief aan het worden...

Ik ga weer ff niets doen, was een zware dag vandaag...

Moet nu 5 dagen achter elkaar werken en daar zie ik ook wel een beetje tegen op... Bah...

Irma. :oops:

Deel Deze Pagina