=D> =D> =D> Goed zo Fynn ga zo door! zeker leuke foto's eve...enne heb jij niet zo'n plastic rugleuning er extra bij in de stoel? Saar waar ben je...of wil je het niet met ons delen?
Irma veel sterkte voor jou en je moeder..wat een nare ziekte is het toch... Bianca: wat lekker ineens een paar uurtjes extra. en hoe is het met je man's gesprek gegaan? eve: Utrecht is me wat te ver, maar we gaan vanmiddag naar vrienden die er ook een hebben.....ik ga kijken of we hun rugdrager in de vakantie mogen lenen. en ten aanzien van vers maken: ik kook gewoon voor ons en haal daar voor Nick wat vanaf. Voorlopig krijgt hij dit dan de volgende dag want anders meot ik veel te vroeg koken/eten..... En als we iets eten wat hij nog niet mag hebben pak ik nog een potje. Nick snel: hij kan nog niet zelf gaan staan hoor! Maar wil dit wel voordurend en begint zich al op te trekken. Het is soms lastig omdat hij dan boos wordt omdat hij wil staan of zitten en dit zelf nog niet lukt. als er hier een snel is is het Liene, al zelf gaan zitten! Cynthia: wij zitten morgen ook in zeeland, maar dan onder water! (en niet in de buurt....) fijn dat jullie je weer wat beter voelen. Hoop dat het zonnetje nog doorbreekt. hihi grappig Lola, ik vond het niet specifiek een jongenspakje, dacht zelfs....zou dit niet meer voor een meisje zijn...Maar ik houd wel van de niet standaard jongens kleuren. Rood is eigenlijk beetje mijn favoriet.... fijn dat de film leuk was....ik ga er niet heen, ondanks dat ik potter fan ben. Ik vind de films te veel invullen wat ik graag aan mijn eigen verbeelding overlaat. Heb de eerste drie wel gezien, maar merk dat ik er geen 'tevreden' gevoel bij heb. Nu met smart wachten op deel 7 in het NL.....pff jij mag al eerder gaan ontdekken hoe het afloopt he.... wow Eve wat heeft Fynn toch een lief bekkie. heerlijk. en dat stoeltje: waar heb je dat vandaan. Ik vind die erg leuk als tuinstoeltje voor de komende jaren en ze zijn ook stevig. Heb ze zelf paar jaar terug aan een vriendin als kraamkado gegeven maar kan ze nu nergens meer vinden.... Saar Nynke: jullie houden het spannend... vandaag kreeg ik leuk nieuws van mijn moeder over de sms. (ze zijn op vakantie) In augustus mag mijn nicht eindelijk na ruim 12 jaar haar kinderwens vervuld gaan zien worden. de adoptieprocedure is rond en ze kijgen een jongentje van bijna 1 jaar uit China. ja....een jongentje uit China, dat vond ik al heel bijzonder, meestal zijn het toch meisjes. De afgelopen jaren zijn voor haar vaak slikken geweest. Zo'n beetje als eerste een kinderwens en inmiddels op mijn broer na al mijn neven en nichten papa en mama zien worden....en dat zijn er heel wat, ik geloof dat we inmiddels zo'n 20-25 kids hebben met alle neven en nichten.
@Lola en Karin: Heb het stoeltje bij Prenatal gekocht. Al toen ik nog zwanger was dus weet niet of ze ze nog hebben. Denk het wel hoor want volgens mij zit het standaard in hun assortiment. @Janette: Nee, heb geen extra rugleuninkje in de stoel. Heb nog getwijfeld of ik die zou aanschaffen maar zie nu dat het niet echt nodig is. @Karin: Wat ontzettend leuk dat jullie straks een Chinees jongetje in de familie hebben
@Duikster: Wat een fantastisch nieuws voor je nicht en haar man! Ik zat je berichtje echt met tranen in de ogen te lezen. Het lijkt me inderdaad vreselijk om iedereen om maar voor te zien gaan. Gelukkig hebben wij dat in onze familie's niet gehad. Mijn man heeft 3 oudere zussen en die hadden hun gezinnen al compleet toen ik in 2001 met de pil stopte en mijn eigen zus was net 4 maanden 'bezig' toen ik zwanger raakte van Jasmijn. Maar ik kan me nog goed het gevoel in mijn buik herinneren toen ze me (3 weken voordat ik postief testte!) vertelde dat ze haar spiraaltje 3 maanden daarvoor had laten verwijderen. Ik weet zeker dat wanneer zij eerder dan ik zwanger was geraakt, ik toch een gevoel van jaloezie zou hebben gehad. Geen jaloezie in de zin van: Ik gun het mijn zus niet. Maar in de zin van: Ik zou het ook zó graag willen... Ik kan me goed voorstellen dat jouw nicht datzelfde gevoel dus al heel vaak moet hebben gehad: Je bent oprecht blij voor de ander, maar het nieuws doet tegelijkertijd zo'n pijn... Wens hen namens mij maar heel veel geluk en blijdschap met hun prachtige kereltje! Wanneer komt het jochie naar Nederland?
Vales en Eve, wat een leuke foto's! Fynn lijkt echt op jou Eve. Wat goed inderdaad dat je nicht door de adoptieperiode heen is Karin, ze zal wel zielsgelukkig zijn nu, het is haar gegund! Karin, het zag er toch vrij echt uit, dat staan van Nick! Dat zie ik Dain echt nog niet doen hoor! Zitten lukt inmiddels een tijdje, maar staan dat zie ik nog niet snel gebeuren. Wel denk ik dat ie snel zal gaan kruipen, hij maakt steeds wel de bewegingen, maar snapt nog niet hoe hij nu daadwerkelijk vooruit moet. Wel presteert hij het altijd om aan het uiteinde van het kleed terecht te komen, hoe we hem ook neerleggen! Irma, wat een verschrikkelijk nieuws van je moeder, ben er stil van.
eve de plastic rugleuning zat bij ons bij de beugel.... net ff naar intratuin wezen lopen..20 min...ze hebben opheffingsuitverkoop en dus alles met 30 % en meer korting nu zocht ik nog een mooie parasol want dat dak is niets geworden en ja hoor een hele mooie vrij hangende is het geworden dus terug gelopen en Wijnand is nu heen met de auto om hem te halen.....had me verjaardagsgeld nog apart leggen dus daar kon het mooi van en hou ik nog geld over
ik kom hier speciaal voor saar en nynke en er staat nog niets... spannend. oei eve, gevallen van het bed, jullie zullen zijn geschrokken. leuke foto, en ik vind hem ook op jou lijken. he verdorie, normaal kan je onderin altijd terug kijken en nu is het blanco.. wat wou ik ook al weer zeggen? over het eten maken, ik heb nu een pan met wat aardappeltjes en worteltjes staan, dat gaat met de staafmixer, en dan heb ik 3 potjes vol ongeveer. kan ook in de diepvries. safouane vind de wortels heerlijk. lies wat vervelend dat vlekje. ik heb er geen verstand van, maar kunnen ze ook groter worden? vales die foto van johan en wessel is erg lief. karin wat een goed nieuws, kan me de blijdschap goed voorstellen. ik ben gister lekker de stad in geweest. leuk noppies truitje in de uitverkoop gehaald met 75% korting. voor het najaar maatje 80 sloeg ze alleen het originele bedrag per ongeluk aan op de pin, en ik muts had het niet gezien. ik heb in plaats van geld terug maar een cadeaubon gevraagd. want deze winkel heeft zulk mooi spul, dan haal ik daar nog een leuk setje voor als die straks bijna jarig is. (hoor mij dan) ik ga staafmixeren, en douchen, want moet straks werken .. blehhhhhh
Wat leuk dat jullie zeggen dat Fynn op mij lijkt! Toevallig zei iemand dat gisteren ook tegen me. Toen dacht ik : Ja, ja, het zal wel. Maar nu jullie het ook zeggen begin ik er in te geloven. Gaf Fynn net weer een Liga. En ja hoor, hij stikte er zowat in. Pfoe, weer op z'n ruggetje geklopt, kokhalzen en de boel kwam er weer uit. Nu durf ik ook geen Liga meer te geven. Baal daar wel van. Of zou ik het gewoon nog een keer moeten proberen? Of misschien de Liga met wat fruit mengen? @Janette: Heb de stoel 2e hands gekregen. Zat alleen een beugel en riempje aan. Wie weet hadden ze het rugleuninkje niet meer. Nog geen nieuws van Saar en Nynke....
Sorry dat ik zo laat ben, de hele dag druk geweest, zit nu pas achter mijn pc. Mijn test is helaas negatief en vanmiddag kwam mijn menstruatie al. Had me dus de test kunnen besparen Ik heb het labeldoekje bij www.lepetittom.nl gekocht. Is volgens mij nog iets goedkoper en 1 doekje heeft gratis verzendkosten. Ze zijn wel met vakantie van 20 juli tot 5 augustus. @eve: ik mag jiri praktisch alles geven van groenten, (uitzonderingen staan ook op http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html ) als er maar geen zout bij zit. Diepvriesgroenten zijn geschikt, want deze bevatten geen zout. Maar ik vind een potje ook wel makkelijk hoor. Heb ook de nubybeker met rietje gekocht, ben eens benieuwd hoe jiri dit gaat vinden.
hallo, hier ook ik... sorry dat ook ik jullie de hele dag in spanning laat en lief dat jullie zo meeleven. Hier ook een negatieve test. Maar nog steeds geen menstruatie. Maandag moet ik naar de vk (normaal vorige week, maar omdat ik ziek was een weekje uitgesteld) en dan ga ik eens vragen hoe vruchtbaar ik ben met de bv. Liene drinkt overdag nog een keer of 5 en 's nachts meestal 2 keer. Nynke, jammer... Op naar ronde 2! Irma, heel veel sterkte met je moeder. Ik vind het zo erg voor je. Saartje
@Saar en Nynke: Wat jammer! Op naar de volgende ronde Ik kreeg een tip om Liga met sinaasappelsap te mengen. Kun je dan gewone sinaasappelsap gebruiken (vers of pak)? Lijkt me nml nogal sterk. Vroeg me laatst ook af wat voor luiers jullie nu gebruiken. Is niet echt een belangrijke vraag maar ben gewoon benieuwd. Ik dacht nml dat ik nooit iets anders zou gaan gebruiken dan Pampers. En nu ben ik ineens aan de Babylove van de duitse DM-drogist. Zijn goedkoop en erg goed. Zo zie je maar hoe je toch van gedachten kunt veranderen Enige nadeel is dat ze in een knalroze verpakking zitten...
Saar en Nynke, jammer zeg Hier een erg zieke Lynn. We zijn vandaag naar mijn ouders gegaan in Zeeland en naar mate de dag vorderde, kreeg ons meisje steeds rodere wangetjes en diarree. Bij thuiskomst getemperatuurd, 40.2 Meteen de huisartsenpost gebeld, maar we mochten niet komen. De tips die ze gaven, wist ik ook al: niet te warm aankleden, washandje koud maken om te koelen, regelmatig drinken geven, ors, kijken of ze allert blijft. Nou, ors moet ze dus niet hebben en daarnet wilde ze ook geen fles. Nu heeft ze alweer anderhalf uur aan één stuk door gehuild. Net weer getemperatuurd, 40.5 Ze ademt ook snel en je merkt aan haar dat ze wilt slapen, maar steeds doet ze haar oogjes open en begint ze te huilen. We zijn er allebei niet gerust op en hebben net ff flink een potje gehuild, zo zielig vinden we het voor haar. Ik denk dat we, als het zo door blijft gaan, toch maar weer gaan bellen naar de hap. Ze is nu 10 minuutjes stil, dus we wachten nog wel eventjes af. Verder reageer ik even niet, sorry, maar ik ben er even niet bij. Hopelijk is ze morgen wat opgeknapt.
Bianca: wat zielig! hou het goed in de gaten hoor vooral met dit warme weer! en gewoon bellen als je het niet vertrouwd! heb je al een paracetamol sub gegeven deze laten koorts ook zakken! beterschap en sterkte vannacht jammer dat de zeeuwse lucht geen goed heeft gedaan zeg maar.. Nyncke en Saar wat jammer op voor de volgende ronde, veel klus plezier! Eve: de liga neutraliseerd de sinasappel! mooie foto's hoor! ik gebruik zo wie zo pampers in de nacht en overdag verschild het de aldi pampers zijn voor overdag ook fijn! en c-1000 eigen merk is ook niet slecht. karin: veel duik plezier morgen! wat een mooi nieuws van je nicht! zulke mensen verdienen het er gaat zo'n mega moeilijk etijd vooraf en dan over de procedure maar te zwijgen die is lood zwaar je wordt binnenste buiten gekeerd, soms is het zo on eerlijk dat sommige zo een kind op de wereld zeeten en er amper naar om kijken en dat hun er zoveel moeite voor moeten doen! heerlijk dat ze dan nu een klein mannetje op uit zicht hebben! ik heb net 5maaltijden voor kailynn gekook wortelen met aarappel en kipfilet. had nog wortels die op moesten en ik ging bami eten dus dacht kook ikd it allemaal voor kailynn en vries ik het in zo gezegt zo gedaan. mijn man nmoet vanavond geluid voor een band doen op een sjieke bruiloft en morgen vroeg moet hij helpen bij een cocert vav vav velzen, jan smit en ilse de lange en komt hij ook pas ruim na midden nacht thuis en ik ga maandag de nacht in dus we zien elkaar niet zoveel. vanmiddag zijn kailynn en ik mee geweest toe hij het geluid ging opbouwen voor de bruiloft (ik ging voor kailynn altijd mee als het kon) daar moet ik nu wel aan wennen dat ik meer (veel) alleen thuis zit. heb net buiten een poosje zitten lezen (doe ik normaal nooit) kluun: er komt een man bij de dokter, maar het wordt al klammig. Jannet ik mail al ik er zin en tijd voor heb je ging toch pas in september dan maakt die ene dag toch ook niet uit? heb niet zoveel puf om achter de pc te zitten
lola ik zal de gelukwensen overbrengen. Mijn nicht en haar man gaan eind augustus naar China en zijn dan half september in Nederland. Dat wordt feest.... en ja...ik had ook echt tranen in mijn ogen toen ik heet sms-je van mijn moeder las. Mijn nicht heeft nl aan onze kant dus al zo'n 20-25 kids moeten verwerken maar aan de kant vna haar man eveneens een stuk of 10. Echt heftig. Ik ga ze van de week al vast een kaartje sturen. Molly Nick staat al wel echt, maar gaat nog niet zelf staan. Als wij hem neerzetten staat hij dus. En dat wil hij wel heel graag. Als hij te lang op zijn buik ligt of zit begint hij te mopperen. eve ik denk dat je gewoon moet blijven proberen met liga en rijstwafel. Kindjes moeten die kokhalsreflex toch door bij wat grotere stukjes die ze in de mond krijgen. Anders krijg je het straks toch met wat grovere groenten of fruit. Maar er bij blijven en goed in de gaten houden....sterkte. ik bin het ook wel af en toe eng. Eve ik gebruik etos luiers. Saar en Nynke: jammer! pff Bianca. Ik zou gewoon de huisartstenpost bellen hoor. Ik zou zo de nacht niet in willen...veel sterkte met Lynn Cynthia: veel plezier met de het boek van Kluun. Mocht je het leuk vinden, ik heb het vervolg....
@Saar en Nynke jammer zeg dat het niet raak is op naar de volgende ronde @Karin wat een geweldig nieuws voor je nicht en haar man @Eve ik gebruik Huggies. En leuke foto's van Fynn. @Bianca hoe is het nu met Lynn? En ik zou ook gewoon weer bellen is niet normaal zoveel graden koorts. @Noura kan je alweer onderin lezen wat er geschreven is? Wat ik me af vroeg van wie slaapt de kleine nog op jullie slaapkamer?(als ze dat al hebben gedaan) Wessel slaapt nog steeds bij ons in zijn wieg en ik vind het nog steeds fijn maarja hij zal toch binnenkort over moeten want ja hij kan niet altijd bij ons blijven liggen. Ik vind het op de 1 of andere manier eng om hem in zijn eigen kamer te leggen Johan is ook zo'n trutje die wil zijn ledikant al naar onze kamer verhuizen
Irma Jeetje meis wat verschrikkelijk nieuws van je moeder zeg, heel erg veel sterkte gewenst. Eve echt heel erg leuk en lief die foto van Fynn zeg, wat een lief koppie heeft hij toch. Hij lijkt inderdaad heel erg op jou meis, echt heel mooi mannetje hoor. En jeetje fynn van het bed gevallen, mij is dit ook al een keer overkomen hoor. Echt heel zielig is dat he, Thijmen is 1x van het bed en 1x van de bank afgevallen. Beide keren was het even schrikken en daardoor even huilen, verder gelukkig alleen een bult en een rode plek haha. Duikster Jeetje al staan haha gaat echt hard he, Thijmen wil ook al elke keer staan. En als je hem dan op ze beentjes zet probeert ie het liefst ook nog om weg te lopen haha, soms zet hij wel al eens stapjes (althans probeert hij). Natuurlijk moet ik hem wel goed vast houden dan hoor, maar doe dit liever nog niet eigenlijk. Dit omdat nu lopen nog helemaal niet goed is haha, zelf los zitten gaat hier ook al alleen nu moet hij nog van uit lig naar zit leren haha. Want hij kan alleen zitten blijven als je hem zo zittend neerzet haha, maar alles op zijn tijd toch. Hij is nog niet eens 7 maanden en vind het al snel genoeg gaan, soms zelfs iets te snel eigenlijk haha. Wat leuk trouwens meis een chinees jongetje in de familie, je nicht zal wel dol gelukkig zijn nu. Wanneer komt het kindje naar Nederland toe? Eve misschien kan je Bambix koekjes proberen, Thijmen die stikte namelijk ook 2x aan toe in de liga. Maar met die bambix koekjes gaat het prima eigenlijk, deze worden ook echt helemaal Pap in de mond he. Dus misschien is dat een idee, geloof dat een heel pak koekjes net 1euro kost. Nynke jammer meis dat je test negatief was, je zal wel een beetje balen denk? En jeetje net na je test meteen al ongesteld worden ook nog, zit je niet echt mee he of wel? Hier trouwens ook eentje die helemaal gek is op labeltjes, labeltjes aan ze knuffeltjes en aan ze doekjes haha. Saar meis ook voor jou jammer zeg dat het toch weer een negatieve test is, hopelijk wordt je dan snel ongesteld en kan je gaan voor je volgende ronde. Eve hier gebruik ik momenteel Pampers Baby Dry Nr. 4 of Pampers Active Fit Nr.4, Maar heb ook al huggies gebruikt en nog een merk..... (weet niet meer hoe het heet, hebben ze wel eens in aanbieding bij de dekamarkt of vomar) Bianca ach gossie arme kleine Lynn, echt zielig dat je kleine meissie zo ziek is zeg. Hopelijk wordt ze snel weer beter, want zo te lezen is het echt niet niks he. Heel veel beterschap kleine meid, wordt maar gauw beter. Duikster wat jij vertelde over te lang op ze buik liggen of zitten van nick dat herken ik hier goed haha, hier namelijk ook nog eentje die het liefst of kruipt of staat. Maya kan moeilijk de hele dag met hem aan de gang blijven he haha, buiten dat is het ook nog niet helemaal goed volgens mij of wel? Vales Thijmen paste met 4 a 4 1/2 maand ongeveer niet meer goed in zijn wiegje, toen hebben we ongeveer besloten om hem in zijn eigen kamertje te gaan leggen. Het brengt ook voor beide een stukje rust mee natuurlijk he, zowel voor jou als voor je kleine man denk. Met Thijmen gaat het redelijk goed, hij heeft alleen heel erg veel last van zijn tandjes. Gister zijn we zeker 1 a 2 uur bezig geweest met hem om hem in slaap te krijgen, hij was echt heel erg moe en wreef telkens in ze oogjes. Maar hij had zo een pijn in ze mondje, hij kon gewoon niet slapen. Ik had druppels op ze tandjes gedaan, dit hielp gelukkig een beetje maar nog lang niet genoeg. Hij bleef maar vechten tegen ze slaap en bleef maar huilen, elke keer kauwen op ze speentjes en ze handjes en vingertjes. Echt het was zo zielig, hij zit ook op het moment in een fase dat ik niet weg mag lopen. Gister lag hij met ze Papa op bed, maar Mama mocht niet weg hoor. Zodra Thijmen me eventjes niet zag begon die te gillen en te krijsen, echt zo zielig huiltje. Verder ben ik sinds 3dagen ook weer ongesteld, dit is de eerste keer na het zetten van me spiraal en ik moet zeggen dat het best pijnlijk is en ik best last heb van me onderbuik. Hopelijk is me ongesteldheid snel over, want met dit warme weer vind ik het echt niks en zwemmen als ik ongesteld ben vind ik ook totaal niks. Ik baal echt hoor, wordt het zulke lekkere weer en ben ik ongesteld, mmmmm heb ik weer hahaha.
Zo, hier weer een vroege vogel Fynn ging pas om 21.30 slapen en was vanmorgen om 5.15 wakker...help! Zag vanmorgen wel ineens 2 witte bobbels onder z'n tandvlees (boven) dus de kans is groot dat hij daar last van heeft. @Bianca: Hoe gaat het nu met Lynn? Misschien heeft ze ook wel last van haar tandjes. Kan ook gepaard gaan met hoge koorts en diarree. @Vales: Fynn heeft maar 6 weken bij mij op de kamer geslapen. Vond het eerlijk gezegd zalig rustig toen hij op z'n eigen kamer lag. @Debbie: Zal de Bambix koekjes es proberen. Maar eerst brokkel ik ze nog wel fijn in wat sap/fruit. En sterkte met Thijmen z'n tandjes. Welke zijn het? Worden jullie ook wel es moe van het spugen? Ik bedoel: heb je net een schoon setje kleren aangetrokken, hup, komt er een golfje melk of een beetje fruithap uit Af en toe zeg ik dan echt wel es: Verdorie. Kan Fynn uiteraard niks aan doen dus ik ben niet boos op em ofzo maar baal er soms toch een beetje van
Hallo Eve, Thijmen heeft al 2 ondertandjes door, hier heeft hij totaal geen last van gehad. Op het moment zijn 2 hoektandjes boven aan het doorkomen, ze zijn al wel bijna door hoor gelukkig. Maar het doet gewoon mega zeer, mede omdat het hoektandjes zijn natuurlijk. Op het cb zeiden ze trouwens dat meestal eerst de voortandjes komen en dan de hoektandjes, maar dat Thijmen dracula werd hahahaha met eerst zijn hoektandjes.