December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @bianca: wat erg voor je. Hopelijk hebben je kindjes het niet. Ga ja nu laten testen met 10 weken?

Hier schijnt de zon ook, maar woon dan ook in limburg. Kan me niet voorstellen dat het daar boven zo slecht is. Maar ik denk dat het morgen hier ook wel voorbij zal zijn.

Hebben jullie ook het gevoel dat je weinig kunt doen op een dag? Ik bedoel dan weg gaan. Als jiri gaat slapen rond 9 uur, dan wordt hij tegen 11 uur wakker, dan fruithapje. Rond 1 uur pap of fles en daarna weer naar bed. En dan is het al bijna tijd voor avondeten.
    Ben net ff gaan winkelen, heeft dus best laat zijn fles gehad, 14.15 uur, voel me dan wel schuldig. Ben maar net 2 uurtjes weggeweest. Heb hem onderweg nog kunnen stilhouden met soepstengels, vindt hij erg lekker. Ben blij als hij straks nog maar 1 slaapje heeft, of 2 kortere.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik ga meestal gelijk na de fruithap van 11 uur...wat wel betekend dat ik me broodje achter de wagen op eet.. :(
    en als ik dan lang weg blijf neem ik de fles mee....en daarna kan hij lekker in de wagen in slaap vallen...maar ik blijf helaas nooit lang weg...als we echt gaan winkelen brengen we hem meestal naar opa en oma......

Hier is d ezon ook weer gaan schijnen en is het gelijk heel benauwd...maar er weer genoeg water gevallen precies zoals gister smorgens regen en daarna mooi weer al zag ik op buienrader.nl dat er vanmiddag weer buien komen :( waneer komt die lekkere zomer nu?

wat voor kookboeken hebben jullie voor de gerechten voor de beebs?

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Bianca, wat erg... Ik heb er verder eigenlijk geen woorden voor. Ik hoop dat allebei jullie kindjes deze afschuwelijke ziekte niet zullen hebben.

Nyncke: ik ga meestal weg na het middagflesje van Thijs (nu zo rond 13 uur). Hij doet dan vaak een slaapje in de wagen. Thuis slaapt hij dan vaak nog tussen 16.00 en 17.00. Als ik hem na zijn middagflesje ook weer steeds in bed zou leggen, zou ik nooit de deur uit kunnen.

Jannete; Ik vind het "handboek babyvoeding" erg leuk, zo uit mijn hoofd van Amanda Grant.

4. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Bianca, ik hoop het ook hoor dat jullie kindjes het niet hebben, duim voor je! Sterkte met het wachten, dat zal nog wel ff duren denk ik?

Ik schrijf regelmatig naar het KDV of ze het op willen schrijven soms lezen ze het gewoon niet...

Jeanette, Ik ben inderdaad nog niet samen met de vader van Rick maar als alles goed gaat gaan we straks in November samen wonen... We zijn dus nog steeds niet op elkaar ingespeeld en hij vind het kennelijk minder belangrijk om door te vragen aan de juffen daarzo... Misschien ben ik wel te structureel dat ik alles wil weten?

Groetjes Irma.

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, wat een knappe meid....ziek zijn en je dan zo goed houden op het KDV. Maar nu ga ik ophouden met complimentjes geven hoor, anders loop Jasmijn straks al naast haar schoentjes terwijl ze nog niet eens kan lopen ;)

Bianca, schrikken zeg, dat je toch drager blijkt te zijn. Ik hoop dat de beide kindjes geen CF hebben en zal voor jullie duimen!

Saar, leuke foto's en wat een verhaal :D

Irma, wij kregen een boekje op het KDV waar zij iedere dag wat in schrijven. Het komt vaak wel op hetzelfde neer, want tja, wat doen ze allemaal op deze leeftijd :oops: maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden.
    Het boekje is ingedeels in bepaalde onderdelen (spelen, eten/drinken, luiers, slapen) en dat wordt netjes bijgehouden. Dan kun je ook inspelen op bepaalde dingen, als ze b.v. eerder of later gegeten heeft.

Slingding, ohhh heb ik je gisteravond te lang wakker gehouden :rolleyes:
    En dan pb-tjes sturen dat ík naar bed toe moet :)

Over dat waterspeelkleed. Ik had voor de vakantie een opblaasbare anddoek van nijntje gekocht. Dit is een mat, met daaromheen een opblaasbare rand. Je kunt hier dan een handdoek opleggen zodat je kindje niet zo in het zand ligt.
    Deze heb ik ook al een keer met een bodempje water gevuld. Je hebt dan hetzelfde effect als dat speelkleed maar dan kleiner.
    Past ook op een balkon :D

Voor alle zieke baby's en mama's....veel beterschap.

Ik voel me ook niet zo lekker. Werd vanmorgen al wakker met hoofdpijn en voel me ook wat grieperig. Heb echt een gat in de dag geslapen :rolleyes:
    Gelukkig is mijn vriend vandaag thuis omdat de auto kapot was en hij deze moest laten maken, heeft hij lekker voor Jikke kunnen zorgen.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    hier een foto van de "nijntje air towel"

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb hem ook
    makkelijk nu kan Teun lekker onder zijn parasol in het gras liggen...
    alleen ons stopje blijft niet zitten
    moet denk ik er maar mee terug maar heb geen bonnetje........ :(

Irma vind van niet hoor...je wilt toch weten hoe je kind het doet...... ik vraag ook vanalles hoor als ik hem kom halen....mss kan je ze eens bellen?

nou g ahier op me werk afsluiten en dan door de regen naar me auto....stukje lopen en dan naar huis....

Oja hadden jullie een kortingsbon van AH met de komende 4 wkn 30% korting op alle potjes voeding en 1 potje gratis? de bon blijft dus doorlopend 4 wkn geldig

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het stopje van die van ons bleef ook niet zitten. Toen heb ik het klemmetje van het speenkoord erop geklemd (op het bochtje zeg maar) en toen bleef ie wel zitten. Nu is de vorm blijkbaar beter en blijft ie uit zichzelf zitten.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca ik duim voor een positief resultaat bij de kids.
    wat een spannende tijd!

noura: hou was het?

Irma: jhammer dat het kolven nioet meer lekker gaat, maar je hebt het lang en goed volgenhouden en je hebt nog voorraad lees ik. bij kailynn schrijven ze elke dag een lief verhaaltje over haar wat ze gedaan hebben maar ook info van fles en slapen en zo!

noralien: nee hoor jehebt me niet wakker gehouden, maar ik kon niet slapen totdat arno om 3 uur thuis kwam of zo.

lola beterschap met jasmijn, maar nu bouwd ze ook weerstandop tegen snot, kailynn gaat al een poos naar het kdv en is nu voor het eerst verkouden en nog wel door arno.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou mensen ik heb goed nieuws. het zag er allemaal goed uit wat de radioloog zien kon. de fontanel is natuurlijk niet meer wijd open maar het was mooi gelijk matig, en zag er goed uit. hij was in 3 min. klaar, snap niet dat ze het dan een maand geleden hebben gedaan, want dan was de fontanel nog iets verder open. maar ja, zal wel aan mij liggen, dat ik het dan niet snap. ben in ieder geval wel heel opgelucht, dat merk ik nu achteraf.

bianca wat een verschrikkelijk nieuws. ik weet hoe het is om in angst te zitten voor slecht nieuws, maar het dan bevestigd zien dat moet verschrikkelijk zijn. en nu moet je dus weer af gaan wachten, ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen om deze spannende tijd weer door te komen, zowel jullie als je familie!

janette ik heb die bonnen ook, ik had ze al eens gehad, en vind het een leuke aktie. zo heb je potjes voor iets meer dan 50 cent geloof ik.
    en dat een paar weken lang

lianne wat lief gezegd van izanka. hihi.
    is dat jullie motor trouwens voor jullie huis? stoer ding.

hier nog prachtig weer.

noralien wat een leuk nijntje ding

knap hoor lola dat ze het zo goed volhoud. houd jij het ook vol? kan me voorstellen dat je haar toch met gemengde gevoelens dan weg brengt.

noralien hoe is het met je griepje?
    en iedereen die grieperig of ziek is beterschap.

ik kom straks wel weer ff kijken, ga even eten, en er is zoveel bijgeschreven.... jullie zijn niet bij te houden

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura gelukkig is alles goed :D

@Bianca wat een verschrikkelijk nieuws :(
    Ik ken ook iemand waarvan de vader en moeder drager zijn en dat zoontje heeft dus CF,die moeder heeft ook 2 kinderen van een andere man en die hebben het niet.
    Hun wisten ook niet dat ze allebei drager waren maar het gaat wel oke met hun zoontje.
    Hoe gaat het met jou nichtje?heeft ze er al veel last van.
    Hopelijk hebben jou kindjes geen CF.

@Lola wat zielig dat ze ziek is.

@Eve ik vind dat ook altijd zo raar staan om te zeggen ja op het forum dit en dat dus ik zeg voortaan ook maar een vriendin :D

Ik ben ook erg blij met ons clubbie :D
    En ja ik had het ook gelezen bij de novembermama's ik ben blij dat wij dat niet hebben,en ja dan vind ik dat reageren ook eigenlijk niet eens meer zo erg ik ben blij dat wij het hier altijd gezellig hebben en dat er geen ruzie is.

@Janette ik heb dat gister ook in de bus gekregen van de AH.

@Debbie wat een leuke filmpjes en ik ben gelijk wezen kijken bij de blokker voor zo'n bal maar ze hebben hem niet :( dan ga ik van de week maar een Vtech bal halen ik vind hem echt zo leuk(hopelijk vind Wessel hem ook leuk ;) )

@Molly ik zie je foto's ook niet :(

Leuke foto's hebben jullie weer geplaatst.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi vales krijg jij post op zondag?

eve ik heb dat ook als ik iets vertellen wil en het heb over het forum, soms zeg ik ook gewoon vriendin ofzo, want het valt me op dat mensen nog wel eens raar kijken als je het over een forum hebt.

ik zie sommige fotos trouwens ook niet, alleen een kruisje.

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura ik bedoel zaterdag :oops:

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noura: Goed nieuws zeg, ik kwam speciaal ff kijken om te zien of je al gepost had ;)

@nynke: Demi slaapt vaak van 9/10 tot 11/12 en dan van 2 tot 4. Dus ik heb ook het idee dat ik weinig tijd heb om weg te gaan.

Het is hier erg benauwd en plakkerig vandaag. Demi is ook een beetje uit haar hum merk ik. Het is ook zo warm op haar kamertje.

15. Op verzoek van Eve:

Het matrozenjurkje is inderdaad erg grappig. Als ik nog wat leuks kan vinden in de catalogus bestel ik mee, maar dan in een maatje dat haar de volgende zomer past...

@Irma: Ik zou het gewoon vragen hoor, ik vind dat absoluut geen gekke vraag. Op het kdv waar Jasmijn zit, kwamen de leidsters zelf met het schriftje aanzetten. Volgens mij gaat dat ook op de meeste kdv's zo...

@Noralien: Ik hoop dat het slaapje je goed heeft gedaan... En van die Air towel kun je inderdaad ook een leuk speelkleed maken. Opblaasbare speeltjes (of andere speeltjes die blijven drijven) kun je overal wel krijgen. Ik zag vanmiddag toevallig dat ze bij het Kruidvat ook iets dergelijks in de aanbieding hebben voor €9,99. De breedte is 1,30 meter, dus misschien past het ook op het balkon...

@Nynke: Ik ga meestal direct na de voeding van 13.00 uur weg. 's Middags slaapt Jasmijn vaker helemaal niet meer en zo heb ik dan de tijd tot 17.00 uur. Bovendien Jasmijn slaapt ook lekker in de buggy, die van ons kan helemaal plat...

@Noura: Gelukkig is er van jullie kant wel goed nieuws! Natuurlijk vond ik het vanmorgen wat minder om Jasmijn naar het kdv te brengen, maar om nu bij de eerste de beste snotneus meteen maar thuis van mijn werk te blijven..., dat kun je denk ik beter bewaren voor als het eens écht nodig is!

Ik voelde me vanmiddag toch nog een behoorlijke slechte mama hoor! Om 15.30 uur keek ik op mijn gsm en toen zag ik dat-ie uit stond, waarschijnlijk had ik per ongeluk op de aan/uit-knop gedrukt. Ik schrok en keek meteen of ik nog oproepen had gemist. En jawel hoor, een oproep van het kdv...! Ik heb uiteraard meteen teruggebeld en het bleek dat Jasmijn van het ene op het andere moment ontroostbaar was gaan huilen en dat ze even met mij wilden overleggen. Uiteindelijk heeft een leidster haar mee uit wandelen genomen en toen is ze in de wagen in slaap gevallen. Ik ben haar Jasmijn toen maar snel gaan halen, maar ik voelde me wel knap schuldig... :oops: Ik vond het alleen wel minder dat ze haar in de wandelwagen hebben laten slapen, stel je voor dat ze wakker was geworden, op haar knieën over het randje had willen kijken en er vervolgens was uitgekieperd...

Thuis wilde ze haar warme hap niet (heeft onze hond weer eens mazzel gehad, die vindt alles lekker...), maar ze heeft wel een fles van 250 cc gedronken. Daar was ik wel erg blij om, aangezien het belangrijk is dat ze goed drinkt. Na de fles heb ik haar temperatuur opgenomen (38,1 graden, dus niet echt koorts...) en vervolgens naar bedje. Ze slaapt nu nog steeds...

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    flauw van me he vales? ;)

duckie, het is hier plakkerig tot en met....safouanes hoofd is een grote krullenmassa, hij heeft helemaal natte haartjes. hij is wel vrolijk, tenminste als die niet weer op zijn buik driftig ligt te doenomdat die weer is omgerold en niet terug kan. het ziet er naar uit dat hij het door heeft, tenminste 1 kant op, nu nog terug.

ik heb net ook wat van de novembermamas gelezen, en ik snap het niet, net zoiets als toen bij die andere mamas, iets van aanmelden op een ander forum, en dat niet iedereen daar bij mag ofzo.
    gelukkig dat we hier niet van die ongezellige types bij hebben zitten.

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri rolt ook vaak naar zijn buik in zijn bed en begint dan te huilen want hij kan nog niet terug. Is best vervelend. Want als het tegen zit, slaapt ie dan niet meer.

Ik had dat ook gelezen van de november mama's. Snap niet hoe het zover kan komen, ook toen bij de mei-juni-juli mama's. Het moet toch ook kunnen dat mensen op andere manieren contact hebben met elkaar, bijv. via msn of hyves. Dat doen er hier toch ook een aantal met elkaar. Ook minimeetings moeten kunnen. Als er een aantal mensen dicht bij elkaar wonen, waarom zou je dan niet eens mogen afspreken. Alleen naar een andere forum gaan en dat niet iedereen mee mag, vind ik wel vreemd.

@lola: jiri eet ook niet meer zo goed. Maar een fles gaat er wel in. Ach ja, gaat wel weer over. Of het is het weer of omdat hij in een fase zit. Ze hebben jiri ook heel lang in de wandelwagen laten slapen. Heb er heel vaak iets van gezegd, maar zolang hij thuis wel goed in zijn bed slaapt, heb ik me er maar bij neergelegd. Maar nu doen ze het ook niet meer.

@eve: ik zeg meestal bij andere baby's van zijn leeftijd, of via internet. Er zijn tenslotte genoeg pagina's waar je je info vandaan kunt halen.

Het begint hier nu ook te regenen. Hopelijk koelt het af, vond het toch al te warm. Kan daar niet zo goed tegen.

18. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje zeg, lezen jullie ook al mee met de november mama's, ik kan dit net bijhouden! Maar jullie maken me wel nieuwsgierig, dus ga ik zo toch maar eens kijken!

Ik wil ook zo'n air towel! Heb net al op marktplaats gekeken en wat geboden, ben benieuwd.

Wat zijn dat voor bonnen van Albert Heijn, hoe komen jullie daaraan?

Wat erg Bianca, hopelijk heeft het geen gevolgen voor Lynn en de nog te komen kleine.

Ik vind het ook een gezellig clubje hoor, ik ga nu even bij de november mama's lezen.

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nynke jij snapt het dus ook niet? ik ook niet? naja, we hoeven het ook niet te snappen want gelukkig hebben we het hier wel gezellig.
    vanmorgen lag safouane ook op zijn buik te kraaien. of hij ligt scheef in bed, en kan dan niet meer terug dan begint die ook te jammer. sinds deze week ligt die dus alle richtingen op in bed, en hij draait zich om.
    het word dus maar snel tijd dat jiri en saf zich om leren draaien de andere kant uit ;)

lola, he wat vervelend dat je dan net je gsm uit hebt. het is net of het juist dan gebeurd, heb dat ook eens gehad maar dan met school.
    wel fijn voor jullie dat ze goed drinkt, en nu slaapt, en nu maar snel beter worden.

het is hier nog steeds verschrikkelijk broeierig. en buiten zowat windstil. ik ben benieuwd waar de afkoeling blijft.
    heb safouane net in de tummytub gedaan. dat vind die nog steeds leuk, hij wou alleen steeds het water opdrinken.

20. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik zie dat mijn banner nu ook al weg is, net zo'n kruisje als bij de foto's die ik laatst geplaatst heb, hoe krijg ik mijn banner weer terug?

Deel Deze Pagina