December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    nou,nou wat een gedoe zeg bij de nov mama's :oops:
    Snap er niet alles van, maar lelijk kunnen ze wel doen zeg!
    :confused:

Ga nog even foto 's erop zetten van mijn twee meiden in een space badkuip.
    Hadden samen hoopjes lol

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
  5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    He duckie, ik vind Dimphy en Demi wel wat van elkaar weg hebben.
    Demi heeft ook zo'n flinke dot haar op haar hoofdje net als Dimphy.
    Ook het model bolletje komt overeen ;)

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo meiden, ga ik effe badderen moet ik heel wat bijlezen zeg,

saar, toch stiekum wel spanned dit.

lianne, gnessy en duckie: leuke en lieve foto's.

nou de nov mama's eengezeligge boel is het daar zeg...

als kailynn op het kdv is maak ik me ook niet druk want dan slaap ik hihi :D

kailynn ging vanavond moeilijk naar bed toe.

vraag: wat is bij jullie het eet en slaap ritme als ik vragen mag asl er evt een ritme inzit? ik ben erg benieuwd, ik heb het idee dat ik kailynn overdag te snel op bed leg en zo doende ze in de avond niet wil.

ik ga makkelijk met kailynn weg dan slaapt ze in de auto of wagen wel.
    hup flesje water mee en voeding en het komt goed ik heb kailynn vanaf het begin ook geleerd om koude melk te drinken en dat gaat goed dus ben niet afhankelijk van een megnetron of zo.

hier ook een geheugen van een zeef hoor.

ga gauw afsluiten en naar mijn werk!
    tot morgen of vannacht lees ik nog wel even!

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Lianne, daar heb je gelijk in ja, ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg. Leuk.

Cynthia: Demi's schema is als volgt:

7.30 / 8.00 Wakker worden, fles 180cc/6 schepjes
    9.00 / 10.00 tot 11.00 / 12.00 slapen
    Afhankelijk van hoe laat ze naar bed gaat krijgt ze of voor of na haar slaapje haar fruit.
    12.00 uur fles 180 cc/ 6 schepjes
    14.00 tot 16.00 / 16.30 slapen
    16.00 / 16.30 groenten (drie hapjes :oops: )
    17.00 fles 180 cc (moet wat minder worden , maar dan moeten eerst de groenten beter
    18.00 uur meestal nog drie kwartier slapen.
    20.30 uur fles
    20.45/21.00 slapen.

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lianne en Duckie, wat een leuke foto's.
    Ik had eerder ook al gezien dat jullie kindjes wel op elkaar lijken...Grappig :D

Hier geen schema mbt slapen. Ik leg Jikke in bed als ze moe is. Meestal is dat een keer in de ochtend en een keer in de middag. De tijden zijn verschillend.

Ik hou er ook niet echt rekening mee met weg gaan. Meestal ga ik na een voeding weg, maar ze krijgt het ook ergens anders als het zo uit komt.
    Als ze echt moe is slaapt ze wel in de wagen.
    Wij gaan 's avonds ook wel eens (niet zo vaak) weg. Dan leggen we haar bij vrienden in het reisbedje. Dat gaat echt prima. Als we naar huis gaan pakken we haar op en leggen we haar thuis in bed. Tot nu toe geen problemen...

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hee mede december mama's, ik heb even een vraagje aan jullie.

Misschien weten jullie het nog, Sam is in december 10 weken te vroeg geboren. Ik schrijf nu nog met de feb mama's mee omdat ik daar zeg maar mee ben gaan meezwangeren. Maar nu heb ik een vraag aan jullie omdat ik denk dat Sam soms echt wel van december is.

Ze draait zich nu heel veel om op haar buik en zit dan lekker omhoog overal heen te kijken. Nu begint ze ook echt al af te zetten. Het is nog niet gelukt maar hoe lang deden de gene die al kruipen erover om van poging tot naar kruipen/teigeren te gaan?

Groetjes Daphne

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Iedereen hartstikke bedankt voor jullie medeleven. Ik word er gewoon verlegen van :oops: Ben erg blij dat ik jullie 'gevonden' heb en dat jullie zo'n lief cluppie zijn. Ik heb net alles gelezen, maar niks onthouden. Sorry. Hopelijk ben ik morgen wat helderder van geest.

Vanavond met Lynn nog naar de hap geweest. Ze heeft nu weer koorts en ze pakte vanmiddag gericht aan haar linkeroor en bleef dat een aantal keren doen, ook slikte ze moeilijk. Dus vanavond toch maar even langsgegaan. Kon nu wel komen :( Gelukkig heeft ze geen keel-of oorontsteking. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter. Ze slaapt nu bij mijn ouders, want ik moet morgen extra werken.

Ik zal even in het kort uitleggen hoe cf in de familie is binnengedrongen. Tijdens de zwangerschap van het kindje van mijn schoonzus en zwager (Michels broer) zijn ze erachter gekomen dat er vlekjes op de darmpjes te zien waren. Aan de hand daarvan moesten zij bloed laten prikken op cf. En zij bleken allebei drager te zijn. Doordat ze vlekjes op de darmpjes had, was de kans dat zij cf had al meteen 80%. Michel en zijn andere broer hebben zich ook laten testen evenals de broer en zusje van mijn schoonzus. Alleen Michel bleek drager te zijn. Daardoor moest ik me ook laten testen. De kans dat je drager bent is 1 op 25/30. Tja en toevallig ben ik dus ook drager. De kans dat Lynn en haar brusje cf hebben is 25%.
    We hebben volgende week dinsdag een afspraak staan bij de klinische genetica van het Erasmus in Rotterdam. Dus daar kunnen we al onze vragen aan stellen en dan zal er ook wel besproken worden hoe Lynn en haar brusje getest gaan worden. Al met al zal het nog wel een aantal weken duren eer we zekerheid hebben. Spannende tijd dus.
    Michel en ik zijn allebei behoorlijk van streek hierdoor. Heb gelukkig een fijn telefoongesprek gehad met mijn schoonzus en vanmiddag is mijn schoonmoeder langsgeweest. Iedereen leeft enorm mee en is heel lief en bezorgd. Alleen de reactie van mijn moeder laat weer precies zien hoe zij is: zet je schouders er maar onder, was haar reactie. Vanavond toen we Lynn brachten zei ze er niet eens wat over, ook niet tegen Michel. En dat doet echt pijn, ook al weet ik inmiddels wel dat zij zo in elkaar steekt.

Nou, ik ga nu echt mijn bed opzoeken. Nogmaals iedereen bedankt! Enne...tot morgen.gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen

Daphne, Jikke kruipt/tijgert nog niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bianca, Hoe het kan lopen hé. Andars waren jullie waarschijnlijk niet gaan testen. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en natuurlijk duimen we voor positief nieuws.....75% kans dat ze het niet hebben is natuurlijk best veel.
    Ik kan me voorstellen dat het je tegenvalt hoe je moeder reageert. Gelukkig heb je veel steun aan je schoonfamilie.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ik ben nog steeds niet echt lekker. Heb hoofdpijn, keelpijn en ben wat snotterig. Vandaag is Robert weer werken, dus ik hoop dat Jikke zo nog ff wil gaan slapen.....dan ga ik lekker met haar mee :)

12. goedemorgen allemaal!

Ik heb dus al getest met ochtendurine en nu is de test weer helemaal negatief. Ik begrijp er niks van... Zal dus echt moeten wachten tot donderdag.
    Ik zit nu op dag 31 van mijn cyclus, maar heb mijn eisprong gehad op dag 11. Dus 'standaard' zou ik moeten menstrueren op dag 25. Volgens de vk zou mijn temperatuur vandaag dalen, want anders was een zwangerschap waarschijnlijk. Want als je temperatuur 18 dagen hoog blijft na je eisprong, ben je waarschijnlijk zwanger. Bij mij zit hij nu dus al 20 dagen hoog, maar heb wel negatieve testen (en 1 vaag positief), dus ik begrijp er niks van.
    Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de zwangerschapstest van de vk 'straffer' was en daarom positief (vaag) uitsloeg of dat ik hem te laat heb bekeken en het dus ongeldig was.
    Het enige wat ik dus kan doen is gewoon even wachten tot donderdag en dan weten we het 100% zeker. Maar ik ben zo'n ongeduldig type en donderdag is nog zo ver weg.:rolleyes:

Bianca, kan goed begrijpen dat je niks kan onthouden van wat je hier leest. Ik wens je echt veel sterkte met afwachten (dat is pas wachten, en ik zuer over mijn wachten :oops:).

Daphne 78, het heeft toch nog een tijdje geduurd eer Liene verder geraakte nadat ze kon rollen. Ik hielp haar soms wat door mijn arm achter haar te leggen, onder haar voetjes en dan duwde ze zich zo verder.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik rij ook af met Liene zonder aan veel te denken. Ik wacht tot ze 's morgens ('s middags dus :)) wakker is en dan kan ik gaan. Het enige dat ik meeneem zijn reservepampers en -kleren. En mijn borsten natuurlijk. :D Ze slaapt ook overal, in de auto, buggy, draagdoek, ... Die laatste neem ik ook altijd mee, want daarin slaapt ze heel goed. Dus dat is wel handig als er veel te zien is.

Cynthia, hier is er een vaag schema:
    10.30u opstaan
    rijstwafel/boterham eten + bv
    spelen
    11.30u slapen gaan
    14.30u opstaan
    fruit eten + bv
    spelen
    17u slapen gaan
    19u opstaan
    warm eten (wat mama en papa eten) + bv na het eten
    spelen met papa
    bv voor het slapen
    22u slapen gaan tot 's ochtens (wel 3 keer bv ondertussen)
    Zo gaat het meestal hier. Kan wel schuiven hoor, als we bijvoorbeeld naar de moedergroep zijn of zo.

Lianne, leuke foto seg.

Duckie, ook al zo'n mooie foto's. Wij vetrekken volgend weekend op vakantie (3 dagen) en ik denk wat we allemaal moeten meenemen... 't Is zo'n berg, en waarschijnlijk heb je de helft niet nodig, maar je weet maar nooit.

Groetjes allemaal,
    Saartje

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ow Saar, balen!
    Kan me voorstellen dat je er nu stiekum toch wel een beetje op gerekend had dat ie positief zou zijn. Misschien is die test van de vk idd wat gevoeliger, maar ja....ochtendurine is weer geconcentreerder :(
    Succes met wachten.

Ik ben dus ook nog steeds niet ongesteld. Zit nu op dag 52 (ipv 23).
    Ik heb al een aantal weken "klachten" die van een zwangerschap zouden kunnen zijn. Misselijk, hele sterke reuk, pijnlijke borsten en wat rommel in mijn onderbuik. Maar ja, als ik zwanger zou zijn zou een test intussen toch wel al positief moeten zijn. Wacht dus maar weer verder mijn menstruatie af. Ik ga er ook serieus van uit niet zwanger te zijn, maar begin er wel van te balen dat mijn ongi uitblijft....dan ga je toch een beetje twijfelen. Weet ook niet zo goed wanneer ik naar de HA moet gaan als ie nog langer uitblijft :rolleyes:

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @saar: kan me voorstellen dat het wachten erg lang duurt. Normaal mag je een test toch niet na een bepaalde tijd niet meer aflezen... maar wel gek dat deze toch verkleurd was. Spannend hoor. Denk dat ik ook maar eens begin met temperaturen.

@Bianca: ik wist niet dat 1 op de 25/30 mensen CF drager is. Dus normaal kom je er dus alleen maar achter als je kind klachten krijgt. Is toch wel echt toevallig dat jullie beide drager zijn. Maar wel een geluk dat jullie het vroeg weten, ivm behandeling. Nu maar hopen dat ze bij de 75% zitten.

@daphne78: hier kruipt jiri ook nog niet. Kan wel al een rondje draaien op zijn buik, maar komt niet vooruit. Volgens mij kan het bij de een snel gaan en bij de ander duurt het een tijd. Afwachten maar.

Jiri slaapt 's ochtends en 's middags, maar geen vaste tijd. Soms slaapt hij nog 3 keer op een dag, als hij 's ochtends maar kort heeft geslapen.
    Probeer hem niet na 18.00 uur nog te laten slapen, anders wordt het zo laat om voor de avond weer naar bed te gaan.

@slingding: ik vind bambix smulpapje een uitkomst als je weggaat. Schut je ook zo in een fles en kan zonder opwarmen gedronken worden.

Zit vandaag alleen op mijn werk, nou op mijn kamer, kan nu ongestoord internetten :) Heb sowieso al geen zin, dus het zal geen productieve dag worden.
    Zitten jullie alweer helemaal in je werk, of gaat het toch nog moeizaam? Ik kan me moeilijk concentreren, ben langzaam en maak regelmatig stomme fouten (thuis ook hoor :D ) Voel me soms echt zo dom..... Vraag me af of het ooit weer goed komt....

15. Noralien, ja, ik had er idd stiekem op gehoopt. Zeker toen ik zag dat mijn temp nog steeds hoog was deze ochtend. En idd, ochtendurine is weer geconcentreerder, dus ik weet niet goed wat ik er van moet denken...

Wel jammer dat je geen idee hebt wanneer je eisprong geweest is. Hoe dikwijls heb je al een gewone cyclus gehad? Ik zou toch eens naar de ha gaan en de situatie uitleggen. Dan krijg je een bloedonderzoek misschien en dan weet je helemaal waar je staat. Want stiekem hoop je toch zoalng je geen, bloed ziet. Ik toch.

Nynke, ja, ik weet het dat je een test niet meer mag aflezen na een tijd. De vk had hem beter daar gehouden. Maar ik vond het ook raar dat hij uitsloeg. Een vriendin van mij kan moeilijk zwanger geraken (ivm zaadkwaliteit) en die gaat ook bij mijn vk ivm hulp hierbij (steun enzo). En die had overlaatst ook getest, ook negatief... vriend komt thuis een paar uur later, ze haalt de test weer uit de vuilnisbak om hem te laten zien... en toen ook vaag positief. Ze belde naar de vk (de mijne dus) en die zei, een streepje is een streepje. Een test regaeert alleen op hcg, ook na een paar uur. Ze zei dat dat netekende dat de concentratie nog heel laag is.

Maar dan denk ik weer, ik ben nu al 20 dagen na mijn eisprong, dus eigenlijk 6 dagen overtijd... en nu zou ik dan misschien een heel laag gehalte aan hcg hebben... dat zit dan toch ook niet goed bij een eventuele zwangerschap... Zo is mijn tweede miskraam ontdekt... doordat mijn hcggehalte te laag was voor een goed zwangerschap...

Pfff, ik denk er te veel over na... Ik wou dat ik ook de natuur gewoon zijn gang kon laten gaan, in plaats van er zo over te denken.

Hier vergeet ik ook vanalles en ik heb ook dat ik soms raar reageer... en dan denk ik zelf 'wat zeg ik nu weer'. Slaat dan nergens op.

Saartje

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik wil nog ff iets kwijt....
    Er zijn natuurlijk alweer verschillende mama's die proberen zwanger te worden. Dan is het natuurlijk niet zo raar dat we het daar met elkaar over hebben.
    Maar nu weet ik ook van enkele mama's dat ze het NOD-forum mijden om er niet te veel mee bezig te zijn. Als iemand er moeite mee heeft dat dat hier zo uitgebreid besproken wordt (hoort natuurlijk eigenlijk op het NOD-forum thuis).....gewoon zeggen hoor. Dan verhuis ik naar het NOD-forum af hou het lekker voor me.

17. :oops: inderdaad, had ik niet bij nagedacht :oops:
    Hier ook zo, ik verhuis gewoon mee als het zo moest zijn. Sorry alvast.

18. @Saar: Jullie zullen met een goed gevoel bij de verloskundige vandaan zijn gekomen!

@Duikster: Normaal slaapt Jasmijn inderdaad in een (vast) bedje, maar omdat ze zo overstuur was geraakt, durfden ze haar niet uit de wagen te halen (uit angst om haar wakker te maken en het hele schouwspel opnieuw zou beginnen...) en hebben ze haar met wagen en al op de slaapkamer gezet. Op zich goed bedoeld, maar ik vind het een beetje link. Dat heb ik overigens ook meteen gezegd...
    Fijn dat je zo van je eerste duik genoten hebt. Het schijnt dat er in Zeeland een hoop onder (en ook boven... ;) ) water te zien is. Leuke hobby - of moet ik zeggen sport - lijkt me dat!

@Duckie: Mooie foto's van Demi! Lijkt het maar zo, of zijn haar haartjes sinds de meeting erg gegroeid? Hier wil het nog niet zo met de haartjes...

@Lianne: Super leuke foto van de meiden in de speciekuip! Leuk die voetjes die over de rand steken...

@Slingding: Jasmijn heeft ook geen vast schema mbt slapen. Ik leg haar in bedje wanneer zij zelf aangeeft moe te zijn. Meestal gebeurt dat 's morgens rond 11.00 uur. Tussen de 2e en de 3e voeding slaat ze haar slaapje ook wel eens over of doet ze een hazenslaapje in de box, buggy of waar we dan ook zijn... 's Avonds wordt ze rond 19.30 uur weer moe en gaat ze naar bed tot de laatste voeding. Na de laatste voeding (rond 21.00 uur) is het nog even knuffeltijd en dan gaat ze naar bed. Dan wachten we dus níet totdat ze zelf aangeeft moe te zijn...

@Daphne78: Jasmijn heeft daar een week of 3 over gedaan, een maand geleden ongeveer begon ze de 'kruippositie' in de nemen en sinds een week komt ze ook daadwerkelijk vooruit. Het is een beetje een combinatie van tijgeren en hopsen als een konijntje... :)

@Bianca: Jeetje, wat vervelend dat Lynn weer ziek is. Ik hoop dat het gauw over is. Ik ben ook erg geschrokken van jouw verhaal. Ik weet nog dat ik een aantal maanden geleden tegen Slingding zei dat ik zo blij was dat onze beebs (en dan bedoel ik alle decemberbeebs) gezond zijn, want dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend... Ik hoop ook echt dat de uitslag voor Lynn en haar brusje goed zal uitvallen en ik wens jullie heel veel sterkte in de moeilijke en spannende tijd die nu gaat komen...

@Noralien: Beterschap! Zonde om je met dit mooie weer (hier schijnt in elk geval de zon volop...) niet lekker te voelen...

@Saar/Noralien: Mijn schoonzus testte ook keer op keer negatief met haar eigen testen. Een (bloed)test bij de huisarts wees toch echt op een zwangerschap. Als ik jou was, Noralien, zou ik bij de huisarts vragen om een bloedtest. Dan weet je het zeker. Dit is ook niet leuk zo...

@Nynke: Ja hoor, het komt heus wel weer goed met jou! Misschien niet meer helemaal (zwangerschapsdementie is volgens mij vaak chronisch), maar toch bíjna helemaal... ;) :)

Hier een rustige nacht gehad. Ik heb Jasmijn één heer horen kuchen en voor de rest is het stil geweest. Ik hoor nu af en toe zachte brabbelgeluidjes uit de babyfoon komen, dus ik ga haar maar eens halen (ik heb haar maar laten 'uitslapen' vanmorgen...)

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik zou het wel jammer vinden als het niet zou kunnen hier. Vind het wel fijn om het met jullie te bespreken. Kan me wel voorstellen dat er sommige niet op zitten te wachten.

@saar en noralien: zo wordt de natuur zijn gang laten gaan toch nog niet zo makkelijk. Vervelend hoor, dat jullie je menstruatie niet krijgen.
    Ik zet bij het NOD forum ook alleen maar mijn NOD op de lijst, en kijk wie er zwanger zijn, verder praat ik daar ook niet mee. Vind het toch anders nu. Hoef daar niet zo nodig over alles wat ik voel te praten.

20. Nee hoor dames, gewoon lekker met ons delen. Ik kan daar tegen hoor en leef echt met jullie mee. Ik gun het iedereen om zwanger te worden en jullie natuurlijk helemaal!

Deel Deze Pagina