Nynke, Noor en Saar, ik vind het geen enkel probleem als je hier je hart lucht, maar ik kan me voorstellen als je zelf ook wensen hebt, dat het wat moeilijk kan zijn. Dimphy doet nog geen poging tot kruipen. Straks ga ik met groep 3 picknicken, lekkere kaas en worst met fruit spiesje gemaakt. Dimphy hier ook geen ritme, de ene keer slaapt ze 'smorgens veel en de andere keer in de middag.
Ik heb net voor de grap trouwens eens op zo'n NOD-forum gekeken, maar als je ziet hoeveel pagina's die meiden volschrijven in één maand, pfffft... (509 in juni, 861(!) in maart en nu al 330 in juli ) Hoe hou je dat bij... : : : Ik zag ook dat Molly het NOD-forum van april 2006 heeft geopend, dat was dus ook meteen het laatste... Ook de novembermama's (oude forum) heb ik gisteravond een bezoekje gebracht, écht niet normaal meer wat daar is gebeurd...!
Vanmorgen was Fynn weer om 5.30 wakker. Normaalgezien laat ik hem dan ongeveer 3 kwartier wat spelen in z'n bedje. Dan wordt ie het zat en haal ik hem eruit. Vervolgens spelen we samen in mijn bed nog wat en gaan we er om 7.15 uit. Nu dacht ik: Laat ik em es een fles om 6.00 geven. Wie weet gaat hij dan wel weer slapen. Niet dus. Ging alleen maar verder spelen en op z'n buik liggen waardoor ie weer ging spugen. Heb echt van alles geprobeerd om em weer te laten slapen. Uiteindelijk viel ie om 7.15 in slaap tot 8.00. Tja, daar hebben we ook niet veel aan. Voortaan maar weer op de oude manier. @Janette: Hoe is het met de lekkage? @Saar: Je zou zeggen dat een streepje toch echt een streepje is Dacht dat zo'n streepje echt alleen kan verschijnen als je zwanger bent. Maar we zullen geduld moeten hebben tot donderdag @Karin: Zie je wel dat Nick een snelle is! Wel erg jammer dat je het zelf niet hebt gezien. En wat fijn dat je 1e duik een succes was. Heb je nu meteen zin in meer? Fynn draait zowel overdag als 's nachts ook op z'n buik. Hij piept echter niet dat hij weer terug wil want het is echt een buikslaper. Das dus wel makkelijk @Duckie: Succes met inpakken. Wij zijn maar 4 dagen weggeweest en hadden een luxe huisje. En nog leek het wel een volksverhuizing Vind die krul van Demi echt super! @Lianne: Ze lijken idd een beetje op elkaar. Leuk om je 2 meiden zo te zien. Ze zien er erg happy uit zo met z'n tweetjes. @Cynthia: Hier ongeveer het volgende ritme 6.00 wakker en spelen tot 7.15 7.30 fles 9.30 fruit 10.00-11.30/12.00 slapen 12.00 fles 14.00-15.00 slapen 15.00 sap en Liga 17.00 groenten 19.00 fles en slapen Ik merk wel dat Fynn beter slaapt als ik hem echt op vaste tijden in bed leg. @Daphne: Fynn doet nog steeds pogingen. @Bianca: Nogmaals beterschap met Lynn! En ik moet zeggen dat ik de kans om drager te zijn best groot is. Ik bedoel: eigenlijk zouden ze iedereen moeten testen. Maar de kans dat jullie beebs het hebben is daarentegen weer niet zo groot. We gaan er dus gewoon vanuit dat ze bij de 75% zitten! @Nynke: Heb ook nog wat moeite met m'n werk hoor. Maar dat komt voornamelijk omdat ik vaak zo moe ben. Kan er gewoon echt niet goed tegen om iedere ochtend zo vroeg wakker te zijn. En heb ook nog es een staand beroep. Daarbij komt dat het nu erg rustig is in de winkel en dan duren de dagen erg lang... @alle dames die zwanger willen worden: Ben er zelf totaal niet mee bezig dus heb ook geen moeite om jullie NOD's etc te lezen. Vergeef me echter dat ik niet alles tot in de details lees en er dus ook niet echt op zal reageren. Behalve als het raak is natuurlijk
Hallooooooo! Ik ben weer thuis. Gisteravond om 19.00 uur zijn we geland op Eindhoven Airport en om 22.00 uur waren we thuis. Alles is prima gegaan en we hebben leuke dagen gehad. Koen heeft heerlijk geslapen in zijn campingtentje en de vliegreis ging erg goed. Op de terugreis heeft ie eigenlijk alleen maar geslapen. Wel hebben we de nodige turbulentie gehad. ENG! Sorry, ik heb nog niets terug gelezen... heb nog 21 pagina's om door te spitten. Ik kom vandaag nog wel langs. Groetjes van Otje PS Leuk om weer terug te zijn!
hallo pff ben je een avond niet geweest en zekr alweer 4 blz erbij... maar dat de bui minder werd werd de lekkage ook minder..buurvrouw was nog geweest om te horen of wij ook lekkage hadden..toen ik zei ja en jou regenpijp loot weer over werd ze toch boos...die....regenpijp enz enz....ze wilde de buurman met de regen en storm het dak op sturen ...nou dat hoeft ook niet gelijk....maar de airtowel van Nijntje is ook handig bij lekkage..vangt een boel op..hahha voor de NOD mama's ...geen probleem hoor maar net wat Eve zegt zou ik ook niet overal op reageren want ben er ook niet mee bezig....behalve als het raak is natuurlijk @Cynthia het slaap/eetschema van Teun 6:15/6.30 wakker 7:15 fles 9.:00 slapen 11:15 fruit 200 gr 13:30 fles daarna gelijk slapen 16:00 groenten 200 gr 18:30 fles met bambix en slapen @Otje welkom terug en leuk dat het goed is gegaan Vanmorgen met Teun naar het CB geweest en meneer is nu 71 cm lang en weegt 9065 gram...hij zat mooi tegen het gemiddelde aan en dat hij zo lekker eet vonden ze ook goed.....kreeg een tip vor het brood als dat zo plakt tegen het gehemelte ff roosteren dan gaat het beter.... Nou ik ga niet lezen bij de nov. mama's heb aan jullie reacties al genoeg en om dat ook nog bij te houden ...nou nee dankje wel....vind nu al dat ik eigenlijk te veel savond erachter plof... maar kan me vriendinnen niet missen.. Ik ga Teun ff uit bed halen had hem erin gelegd ja zijn schema is ff door de war maar hij huilt al een kwartier hard en zacht maar slapen wilt hij niet... tot later
Dit klopt niet helemaal. De kans dat hun kindjes het hebben is 25%. De kans dat je drager bent is 1 op de 25/30 (3 á 4%), dus een stuk kleiner. Geen probleem hoor, dat je daar niet op reageert. En eerlijk gezegd ben ik ook niet van plan om hier iedere maand naar mijn NOD af te gaan tellen hoor
@Otje: Welcome back! Heb je nog geshopt in London? @Janette: Teun is echt een flinke boy! Volgende week woensdag mag ik ook weer naar het cb. Ben erg benieuwd wat Fynn z'n maten en gewichten zijn. Denk dat hij iets langer is dan Teun maar wel iets minder zwaar (niet dat Teun te zwaar is hoor ). Hoeveel en wat voor Bambix doe jij in de fles? Wil dat nml ook es gaan proberen ipv Nutrix. Wie weet slaapt hij dan iets langer. @Noralien: Heb het misschien een beetje verkeerd gezegd Snap dat de kans dat je drager bent kleiner is dan dat je kinderen het hebben. Maar ik bedoelde: als twee ouders drager zijn zou ik denken dat de kans dat je kids het hebben groter is dan 25%.
He Otje, je bent er weer! Leuk dat alles goed is gegaan. Eve: jammer dat de truc met de vroege fles niet is gelukt... Even over het spugen: Thijs spuugt ook veel. Ik bedacht zelf gisteren dat het wel eens zou kunnen komen omdat zijn buik te vol zit. Hij krijgt eerst zijn eten, ongeveer 90 gram, en daarna nog een fles. Ik bied nu nog wel 180 cc aan, maar als hij ermee gaat spelen zet ik hem weg. Wonder boven wonder protsteert hij dan helemaal niet. Verder is Thijs opeens veranderd in een tamelijk wilde baby... Als hij dan zo wild aan het spelen is na het eten wil het ook nog wel eens misgaan. Vooral als hij op zijn buik ligt. Maar ja, wat doe ik daaraan? Karin: leuk dat je weer hebt kunnen duiken. Duik je altijd in Nederland of ben je ook wel eens ver weg wezen duiken? Ik heb een paar keer gesnorkeld in Thailand en Maleisie en duiken leek me echt helemaal te gek daar! Bianca: ik ken Hoogerheide zeker! Ik heb daar zelfs een keer een fiets gekocht, een hele mooie, bij Sirocco. Ken je die winkel? Wij zijn daar toen 9 maanden mee door Azie gaan fietsen (tijdens die reis hebben we ook gesnorkeld) en we waren erg tevreden. Wat mij betreft kletsen jullie maar lekker over je NOD hoor. Wij hebben onze handen vol aan Thijs (die dus opeens een wilde baby is) en hebben nog geen behoefte aan een tweede. Wat een stom gedoe zeg, bij de nov. mama's. Ik zou daar echt geen trek in hebben in dat soort geruzie. Als dat hier zou gebeuren ben ik direct weg! Maar ik vind ons daarvoor eigenlijk helemaal de types niet voor. Gelukkig maar! Lies
@Lies: Zie dat Thijs vandaag 7 maanden is! Proficiat! Fynn is ook een wilde baby. Daarom laat ik hem ongeveer een uur in z'n wipper zitten na het eten. Want zodra ik hem in de box leg gaat ie wild draaien en pogingen doen tot kruipen met spugen tot gevolg. Na een tijdje in de wipper is dat een stuk minder maar helaas niet over. Zit erover te denken om Nutriton door de fles te gaan doen. Wie weet helpt dat. Maar het schijnt dat het maagklepje pas dicht is als ze een jaar zijn. En waarom geef je het eten en de fles achter elkaar? Kun je niet proberen om daar een uur of anderhalf uur tussen te laten?
Dat lukte tot eem paar dagen geleden helemaal niet! Hij zag zijn eten als lekker voorafje en begon daarna heel hard te huilen om een fles. ik moet zeggen dat hij de laatste dagen vrij tevreden is na het eten. Misschien weer eens proberen. Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om een goed en werkend eetschema te vinden... Lies
eve de laatste fles met bambix is een fles van 210 ml water en dan 3 paplepels bambix erbij goed roeren en met een papspeen geven..... wij hebben eigenlijk de nutrix vervangen door de bambix groeipap,,...doe je er te veel in krijgt hij het laatse er niet uit.... heb je net een mail gezonden ivm de babycook.... ik ga zo kijken of ik de fles van 1 uur kan omzetten in een bord pap had vanmorgen dus te horen gekregen dat hij volgende maand al op 3 hoofdmaaltijden gaat zitten...ontbijt/lunch diner en dan met koffie tijd zijn fruit.....of dat gaat lukken we zullen zien dnek het zelf van niet eve en de wipper voor de tv zetten? helpt bij Teun wel...sesamstraat en kindertijd en zelfs spongbob vind hij geweldig..al zet ik wielrennen op kijkt hij er ook nog naar....
@Janette: 3 paplepels? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zijn dat gewoon eetlepels? Haha, je kunt wel merken dat ik geen keukenprinses ben Teun zit nu toch al netjes op 2 hoofdmaaltijden en fruit? Of moet je voor het onbijt ook iets anders dan melk gaan geven? Ik ga als Fynn 8 maanden is de 12.00 fles omzetten in een boterham. Tot die tijd vind ik het prima zo. Enne...ik ben zelf een Tour de France fan. Dus dat staat 's middags iig aan! Heb je al teruggemaild omtrent de Babycook.
Het is zelfs geen 3 à 4% volgens mij, ik denk dat beide ouders drager moeten zijn. Dus 1 kans op 25/30 dat mama het heeft en 1 kans op 25/30 dat pap het heeft, dus ongeveer 1 kans op 756 dat beide het hebben en dat is 0.13%. En dan daar nog 75% af van kindjes die het niet hebben... is 0.03% kans dat je een kindje krijgt dat het heeft. Dus begrijp ik dat ze niet iedereen testen. (als mijn rekensom klopt ). Ik hoop echt, Bianca, dat je goed nieuws krijgt. Het is zoals hier al gezegd is...75% dat ze het niet hebben is best hoog. Hier wordt heel hard geduimd voor jullie.
eve onze keukenster... ja drie eetlepels....... ja hij zit er nu wel op maar straks is het: smorgens fles/pap of brood 10:30 fruit 12:00 brood smiddags weet ik eigenlijk niet...liga? etenstijd groenten en dan om 19:00 slapen.....
Hier nog zo'n buikslaper, heeft ze van haar moeder... Wat was ik blij toen ik na de bevalling weer gewoon op mijn buik kon slapen! Ik begrijp ook je vermoeidheid wel. En wanneer de dagen op je werk dan ook nog eens traag voorbij gaan... (niets is zo erg als op de klok kijken en te verzuchten dat het PAS 14.00 uur is!) Zou je niet liever iets anders gaan zoeken? @Otje: Fijn dat je er weer bent. Blijf je nu voorlopig ook even... ? Ben net even naar Intratuin geweest, wegens een grote verbouwing geven ze 40% korting op alles! Maar alle mooie (en dure) dingen zijn natuurlijk al weg, dus is het een beetje ongezellig shoppen in een half lege winkel. Ik heb wat plantjes, een lamp voor aan de parasol en een kussen voor onze hond gekocht... @Eve/Janette: Een paplepel is kleiner dan een eetlepel hoor, zit tussen een eetlepel en een dessertlepel in...
@janette: ik dacht dat ze wel nog 2 a 3 flessen melk krijgen. Moet nog eens kijken hoe ik dit allemaal ga verdelen met 8 maanden. Wil ipv pap 's middags wel een boterham gaan geven. Zag op de frisosite een schema staan hoe je het kunt verdelen. Jiri heeft trouwens vorige week zijn eerste "woordje" gezegd. Hij kan dadada zeggen. Vind het er erg grappig uit zien. En sinds het weekend maakt hij klikgeluid met zijn tong.
Halloooo! Ik heb net geprobeerd 21 pagina's door te spitten... Lukt helaas niet om op iedereen te reageren maar ik probeer het wel een beetje... Nynke en Saar: Hopelijk volgende ronde meer succes? Irma: Sterkte met je moeder! Lola: leuk zeg, Jasmijn op de fiets! Eve: Leuke foto's en Fynn heeft idd van jou weg hoor! Bianca: Sterkte hoor! Hopelijk hebben je kids geen CF Ik lees iets over ruzie bij novembermama's? Oei... Wat is er aan de hand? Sorry... ik ben de rest gewoon weer vergeten Hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen. Vakantie zit er voorlopig ook niet meer in dus nu kan ik weer lekker up to date blijven. We hebben echt een leuke tijd gehad in Portugal en Engeland maar wat is het ook weer heerlijk om lekker thuis te zijn met je eigen spullen, eigen bed, enz. Koen heeft vannacht ook weer heerlijk geslapen in zijn eigen bed tot vanochtend 9.30 uur! Eve: We hebben idd geshopt in Londen op Oxford street. Leuk hoor maar heb eigenlijk weinig gekocht. Dacht echt veel kleding in te slaan voor de kids maar vond niet veel leuks. Wel nog nieuwe schoenen voor Steef en mij. Gaan we met de meeting naar Ballorig? Of is het nog misschien? Mij lijkt het hardstikke leuk. Ik heb nog niet zo veel staan in sept of okt dit jaar. Vergeet ik nog iets? Vast wel... Kom gauw weer terug maar we gaan zo ff boodschappen doen... als Koen wakker is. Vanochtend heeft ie heerlijk in het grote bad gezeten met zo'n badring. Echt geweldig vind ie dat. Veel groetjes Otje
Oja! Over praten... Koen heeft bepaalde "woordjes" die steeds terug komen. Bijv. als ie wakker is in bed en je gaat naar z'n kamer en als hij je dan ziet zegt ie "Hi". Zeg ik zelf ook vaak tegen hem. Eve: Ik las dat Fynn's 1e woordje ook Hi is? En hij zegt "ara", misschien is dat Sara? Zeker weten doe ik het niet. Gr Otje
Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43cm).........7juni/7mnd3dg...................7130gr........66,6cm Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 49 cm.......... 12 Juni/6.5 mnd...................8100 gr.......69 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........21 apr / 6,5 mnd.................7170 gr......65,0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........29 mei / 25 wkn..................6370 gr......63,5 cm Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.....................6340 gr......67 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........17 juli.................................9265 gr.......71 cm :thumright: Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........14/06/6 mnd ........................7485gr.......65 cm Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni...27wkn...................7915 gr........66 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........13 juni / 6 mnd.....................8170 gr.......70,5 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........19 jun / 26 wkn..................7190 gr.......63,9 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........22 jun / 26 wkn...................6905 gr.......66 cm Dain.........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........2 juli/6 mnd, 11 dgn......7890 gr.......69 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........5 juli / 6 en halve maand........9190 gr.......69 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........12 juli / 28 wkn, 6dgn.........8585 gr.......72,3 cm Ruth........22/12/2006 (2830 gram, 46cm).......10 juli/ 28 wkn, 4dgn......6770 gr......64 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........26 juni/ 6 mnd + 3 dgn........7460 gr.......66,5 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........7 mei / 4mnd+12dgn...........7160 gr.......65,5 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........5 juli/ 6 mnd ..................9630 gr.......74,5 cm Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm)...........02 mei / 4 mnd + 4 dgn........7200 gr.......65 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........21 mei / 5,5 mnd...................6505 gr.......64 cm Het was ff zoeken maar gevonden.......