December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik reageer verder op in de week wel ff meer...
    ruth heeft inmiddels weer aanval van bronchitus dus zit continu met haar in de weer. en heb als ze 's avonds stil is niet veelf ut meer hier voor....

sorry......

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het lijkt hier wel steeds harder te gaan met de paginas ;)

vales, jij moest deze week toch met wessel voor het onderzoek?

wat betrefd het zwanger worden en de nod dagen, ik heb er ook geen problemen mee, als we maar geen 2 groepen gaan krijgen. maar dat zal wel niet. ik vind het allemaal reuze spannend om mee te leven met de testen.

jemig zeg, lekkage, wat vervelend. hier is amper regen gevallen, en de zon schijnt ook weer uitbundig. de temperatuur is gelukkig ook weer een stuk aangenamer.

otje welkom terug, fijn dat jullie het leuk hebben gehad.
    wat leuk dat koen zo brabbelt.

vanmorgen was safouane om 7.15 wakker, omdat hij op zijn buik lag en niet terug kon. maar na een voeding ging die weer slapen tot 9 uur.
    het is wel druk hoor, het terug draaien, en een ventje wat steeds klem ligt tussen de spijlen of ergens anders met zijn hoofd tegen aan omdat die weer gedraaid is.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Volgens mij is 8 maanden nog veel te vroeg om de laatste fles te laten vallen. Dacht dat je dat pas tegen een jaar deed. Hier zie ik dat ook voorlopig niet gebeuren hoor.

@Lola/Janette: Ik zoek gewoon een leuke lepel uit en zie wel hoe de pap dan wordt :D

@Lola: Heb het al een tijdje niet zo naar m'n zin op m'n werk. Maar stop dat gevoel eigenlijk weg. Maar ja, daar ontkom je toch niet aan. Heb geen fut om echt op zoek te gaan maar houd m'n ogen zeker open.

@Otje: Wat grappig! Nu kunnen Koen en Fynn elkaar gedag zeggen :D

@Gnessy: Sterkte met de bronchitus. Lijkt me heel naar om je kleintje zo te zien.

@Vales: Jij moet toch donderdag naar de kindercardioloog met Wessel?

Regelmatig zit ik hier te denken hoe het zou zijn als ik een partner had. Ik stel me dan zo voor dat ik dan 's avonds het eten doe terwijl m'n partner Fynn verzorgt of andersom. En dat we elkaar om het weekend laten uitslapen ofzo etc. Vraag me nu af of dat bij jullie in de praktijk echt zo gaat of dat ik het veel te rooskleurig voor me zie (loop nu natuurlijk wel het risico om heel jaloers te worden ;) )?

4. @Gnessy: Geef zieke Ruth maar een dikke knuffel!

@Eve: Ik maak Jasmijn's pap ook op het 'heilige oog' hoor...
    Ik kom geregeld in Eindhoven en zie in de winkelstraten altijd veel personeelsadvertenties hangen voor winkelpersoneel. Is dat in Den Haag niet zo...?

@Noura: Ik geloof ook dat Vales de 19e een afspraak had. Enne... ik denk dat we hier voor groepjesvorming niet bang hoeven te zijn!

@Eve: Tja, hoe zal ik het zeggen: Degene die bij ons kookt, hoeft zich inderdaad niet met Jasmijn bezig te houden. Dus in die situatie is het erg handig om een partner te hebben. Ook gaat mijn hubbie in het weekend geregeld even alleen met Jasmijn weg, naar zijn ouders of zo. Het is dan fijn om even een uurtje of twee tijd voor mezelf te hebben.
    's Nachts gaat het een beetje anders: Mijn hubbie slaapt erg vast en wordt pas wakker wanneer de babysirene op het hoogste volume afgaat. Voor het echter zover is sta ik allang naast Jasmijn's bed, aangezien ik erg licht slaap. De schat zegt dan wel altijd: 'Maak me maar wakker, dan ga ik eruit', maar ik zie daar het voordeel niet van, aangezien ik dan toch al wakker ben. Maar eigenlijk komt het haast niet voor dat ze 's nachts wakker wordt. Toen Jasmijn de eerste weken erg veel last had van darmkrampjes, hebben we wel om beurten beneden gezeten, maar wanneer het alleen gaat om even kijken en dan weer slapen, laat ik hem lekker liggen. Bovendien moet hij al om 6.00 uur 's morgens zijn bed uit en ik op werkdagen pas om 7.30 uur...
    Ik vind het wel erg fijn (sorry, nu ga ik je inderdaad misschien jaloers maken...) om iemand te hebben waarmee ik alles omtrent Jasmijn kan delen: samen lachen, samen iets ondernemen en samen zorgen. Als ik er alleen voor zou staan, zou dat hetgene zijn wat het meest zou missen...
    Natuurlijk zullen er wel situaties te bedenken zijn waarin het juist prettig is om geen partner te hebben, bijvoorbeeld in die gevallen waarin je het totaal oneens over de opvoeding van je kindje. Of denk aan de vrouwen die ondanks het feit dat ze een partnet hebben alles alleen moeten doen, omdat hun vent geen poot uitsteekt (niet in het huishouden en niet in de verzorging van de kinderen), dan ben je denk beter af in je eentje...
    Maar ik hoop voor jou dat er binnenkort een geweldige vent op je pad komt, eentje zonder nare ballast, die hélemaal voor jou en Fynn gaat. Is ook voor de kindertjes van Jasmijn en Fynn leuker, krijgen die 2 opa's en 2 oma's... ;)

5. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was vanmiddag gezellig gaan winkelen met Thijs, is mijn portemonnee gerold! In de hema, ik had mijn tas aan de kinderwagen gehangen, ik ben Thijs en de tas voor mijn gevoel geen seconde uit het oog verloren, en toch was opeens mijn portemonnee weg. Zo balen, er zat 60 euro in (waaronder 10 die ik dit weekend van mijn oma had gekregen om iets leuks voor Thijs van te kopen) en natuurlijk al mijn pasjes.... Ik had nog even de ijdele hoop dat ik mijn portemonnee thuis had laten liggen, maar nee, hij was echt weg. Mijn vriend kon gelukkig snel naar huis komen zodat ik (zonder Thijs) aangifte kon doen en alle pasjes blokkeren. Dat is nu allemaal gebeurd. Bij de hema zeiden ze trouwens dat er op de kinderafdeling echt mensen rondlopen die aan het azen zijn op aan kinderwagens hangende tassen. Dus als ik jullie een tip mag geven, niet (meer) doen!

Lies

6. O jee Lies, wat vervelend! Ik zal inderdaad ook wat beter op mijn tas gaan letten, ik merk ook dat ik daarin wel eens wat nonchalant ben... :oops:

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: ik ben ook veel meer met jiri bezig dan mijn vriend. Maar hij doet dan wel de afwas en andere dingen die gedaan moeten worden. Koken doen we hoe het uitkomt. Maar een van ons is dan wel met jiri bezig.
    's Nachts ben ik degene die opstaat, hij hoort het ook niet. (en dan ligt hij ook nog op onze kamer :) ) En uitslapen in het weekend is er ook niet bij. Heb het wel een paar keer al aangegeven om allebei 1 dag te kunnen uitslapen, maar het komt er op neer dat ik dan toch moet opstaan :( Blijf dan wel op het grote bed met hem en geef hem daar de fles, dus echt doorslapen kan mijn vriend ook niet :)
    Het is wel leuk om dingen te delen en dingen te doen samen. Maar ik denk dat ik anders dit meer met mijn moeder zou doen.

Ik kan gelukkig bijna weer naar huis. Wil trouwens ook wel een andere baan, maar ik geloof niet dat ik het kan opbrengen om ook nog aan een nieuwe baan te moeten wennen. Heb al zoveel veranderingen gehad in mijn leven de laatste tijd.

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Otje, misschien toch te lang in London geweest dat Koen's eerste woordje "hi" is ;)

Gnessy, oh wat naar, zo'n kleintje met bronchitis. Sterkte ermee.

Eve, tja, ik vrees dat je het niet te rooskleurig ziet :rolleyes:
    Tenminste, wij proberen de taken rondom Jikke zo veel mogelijk te verdelen. We vinden het allebei super om met haar bezig te zijn, maar genieten er ook van als we haar even uit handen kunnen geven.
    's Nachts hoeven we er eigenlijk nooit uit voor Jikke, dus dat scheelt. 's Ochtends doen we zoveel mogelijk om en om als Robert vrij heeft. Maar als hij toch al wakker is (ik ben de uitslaper van ons twee :oops: ), dan neemt hij mijn "jikke-dienst" over.
    Koken doe ik eigenlijk niet zo vaak, dat doet Robert meestal (sorry :oops: , ik voel aan dat hier nog meer jaloezie ontstaat). En verder overleggen we meestal op het moment zelf wie wat doet.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou ik ben net wakker, kon eens lekker uitslapen omdat ik niet om kailynn hoef.
    arno is net haar wezen halen.
    ik heb veel gelezen maar weinig blijven hangen!
    ik probeer vannacht te reageren.

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Een fotootje van Demi in de "traveljack":

We hebben vandaag de Sparta Amazone Trendy voor mij besteld. In het paars. Wie hadden die fiets nou nog meer? Vrijdag kan ik 'm ophalen.
    Demi heeft vandaag zowaar bijna een half potje bruine bonen op. Ben zoooo blij!
    Vandaag ook een activity centre gekocht. Helemaal super vindt ze 'm. Hij hangt in de box.

@Lies: Wat ontzettend shit dat je portemonnee is gerold :cry: . Lijkt me ook best wel beangstigend, voor je gevoel, verlies je het geen seconde uit het oog en toch is het weg....

@Eve: Als mijn man 's avonds thuis is dan verdelen we de taken. Omdat ik minder werk dan hij zorgt hij dan best vaak voor Demi, zodat ik m'n handen vrij heb voor andere dingen. Maarrrrr....wij zitten nog steeds midden in de verbouwing, zodat het er in de praktijk op neer komt dat jeroen daar mee bezig is en ik de rest van het huishouden run en voor Demi zorg. Dus door de week doe ik wel veel in m'n uppie. Ik geniet met name van de zondagen moet ik zeggen, dan is er vaak alle ruimte voor ons drieen.
    Dus ik kan me wel voorstellen dat je verlangt naar een partner. Hoop echt voor je dat er een keer een leuke man op je pad komt.

@Noralien: Geen probleem hoor, vind het wel leuk om jullie verhalen over zwanger worden te lezen. Dus lekker blijven schrijven wat mij betreft.

@Noura: Kan me voorstellen dat het druk is als je Saf steeds terug moet draaien. Demi kon het allebei vrijwel gelijk tijdig. Dus dat was wel heel makkelijk.

@Otje: Koen ook al aan het praten! Hier alleen maar gebrabbel... Leuk dat je er weer bent.

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb net een Vtech boogie bal gekocht hij is echt leuk :D

@Lies zo wat klote zeg dat je portemonnee is gestolen :evil:
    Ik heb het ook 1 keertje bijna gehad op de markt is al een paar jaar terug ik had mijn tas om me heen hangen en ik had hem dus tegen me kont aan en ik wilde wat pakken dus ik haalde hem naar voren was me rits gewoon al open :confused: gelukkig zat alles er nog in.

@Otje welkom terug :D

@Noura en Eve ja ik moet donderdag naar de kindercardioloog ik denk er alleen niet teveel aan anders word ik zenuwachtig,net zoals nu :(

@Eve Als ik aan het koken ben is Johan met Wessel bezig,Johan doet bijna altijd de de afwas en dan ben ik weer met Wessel bezig.
    Uitslapen kunnen we samen want Wessel slaapt ook uit tot half 10 ongeveer(soms langer)als Wessel dan wakker is en Johan is vrij leggen we hem tussen ons in en gaan we gezellig met zijn drieen ff wakker worden.
    Als Johan wel moet werken doe ik dat ook met Wessel en soms geef ik ook zijn 1ste fles in bed vind ik zo gezellig :D
    Ik hoop dat jij snel een hele leuke man vind en dat je ook gezellig met zijn drieen wakker kan worden.

@Gnessy sterkte met Ruth.

@Duckie leuke foto :D

@Saar hopelijk krijg je donderdag goed nieuws en ben je gewoon zwanger.

@Nynke Wessel zegt heel vaak dadada hij doet dat meestal achter elkaar maar dat is toch niet echt een woordje?
    Ik vind het meer brabbelen Wessel gaat echt achter elkaar door dadadadada :)

Wessel heeft sinds een paar dagen wat nieuws dan zit hij de hele tijd brrrrrrrbrrrrrrr en dan gaat dat onderlipje helemaal trillen whaha echt zo grappig :)
    Ik wilde het gister filmen ik de camera pakken en zet hem aan houd hij er weer mee op :(

Ik vind het ook helemaal niet erg als jullie het over het zwanger worden/zijn hebben ik vind het juist heel erg leuk om jullie te volgen :D

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Deze fiets is het dus:

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Duckie: Ik heb precies dezelfde, ook in t paars. Hij bevalt super! Vanochtend even lekker op de fiets boodschappen gaan doen. Stefan heeft toch nog vakantie. Koen voor op de fiets durf ik nog niet want echt stevig zit ie nog niet.
    Ik heb wel een andere oplossing om Koen af en toe mee op de fiets te nemen. De Maxi cosi-mee. Dit is 'm:

http://www.steco.nl/pages/consumer/inde ... =12&pid=20

Kan je achterop je bagagedrager doen en je klikt de MC erin. Werkt prima! Ik gebruik hem bijvoorbeeld als ik Koen naar het KDV breng of als ik ga babyzwemmen. Dat zijn dan van die stukjes die net te lang zijn om te wandelen.

14. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ben nog steeds enorm aan het balen. Ik vind het vooral zo stom dat ik ECHT helemaal niks heb gemerkt. Ik heb geen idee waar het gebeurd is. Ik ben ook altijd best alert en redelijk voorzichtig. Ik heb er echt een slecht humeur van. Daardoor ook meteen ruzie over (jawel Eve) de rolverdeling thuis. Ik vind dat ik echt te veel doe in huis. Ik ben dat af en toe gewoon zat. En ik snap het wel, mijn vriend werkt en studeert en maakt veel uren, maar ik vind toch echt dat hij meer kan doen. Ik vind het ook vervelend dat we steeds moeten "onderhandelen" over vrije tijd. Ik had gehoopt dat het nu in de zomer minder zou zijn, maar dat valt me erg tegen, eigenlijk. Maar goed, morgen zal ik me vast wel weer beter voelen.

Lies

(en het eten van vanavond was ook nog mislukt...)

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Duckie, Demi zit er lekker bij in de traveljack.
    Mooi fiets!

Vales, Jikke oefent ok iedere dag een ander geluidje. OP vakantie had ze echt een heel bizar geluidje (soort exorsistgeluidje :rolleyes: ) ontdekt. We werden echt nagekeken als we ergens liepen :oops:
    De boogieball van V-tech....leuk is ie he!

Otje, Ik kende het systeem wel voor achterop. Is een mooie oplossing als je op de fiets weg wilt maar je kindje nog niet stevig genoeg staat.

Lies, wat ontzettend balen van je portomenee. Kan me helemaal voorstellen dat je daar een pesthumeur van krijgt.

Jikke staat sinds vandaag :D
    Zo stond wel af en toe op schoot maar zakte dan steeds door haar knietjes. Toenstraks wilde ik haar aan mijn vingers laten optrekken tot zit, ging ze ineens staan. Nu wilt ze dus niet meer zitten maar alleen maar staan. Ze staat stevig en houdt zichzelf nu ook goed in balans. Zo heeft ze een tijdje zelf aan de rand van haar bedje gestaan :D

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    :D :) :D

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    o. de kleintjes worden nu echt groot! het gaat zo snel!

mooie foto van jikke, noralien.

lies echt balen van je portomonaie, mensen moeten gewoonmet hun poten van andermans spullen af blijven.

otje; welkom terug! wanneer ga je weer weg?

iikkee wil ook fietsen maar helaas, ik heb er nog geen,wil ook graag een mama fiets maar ik heb de centjes effe niet, aangezien de belastingdienst nier erg snel is.

genessy: beterschap met Ruth.

lola, hoe is het met jasmijn?

zo ga op het gamak effe koffie drinken met arno (die is kailynn op bed aan het leggen.

o, ja vandaag heeft ze na de fles 45 minuten geslapen en eind van de ochtend 45 minuten en op het kdv een uur van 16 tot 17 uur en nu gaat ze voor de nacht naar bed nu hopen we dat de avonden weer voor ons zijn ipv met een meisje sjouwen die niet slapen wil (omdat ze niet moe is omdat ze overdag veel geslapen heeft) ga aan de koffie doei!

ps. over het praten zwamgerschap: ik vindt het allemaal heeel fijn voor julllie, dat er al weer bezig zijn zeg maaar, heel persoonlijk doet dit soms pijn in mijn hart omdat ik heel graag wil maar arno niet, maar daar kunnen jullie niet aan doen dus vooral door praten!
    (kan maar eerlijk zijn toch) dacht weerst ik reageer er niet op omdat iedereen er zo positief over is zeg maar.

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn had net ineens een hele zure diarree luier. Heb ook even z'n temp gemeten en die was 38 C. Er zitten duidelijk 2 boventandjes aan te komen dus denk dat het daardoor komt. Hij drinkt verder prima en is heel levendig (op het aankleedkussen een beetje te levendig :D ) Wat denken jullie?

@Allemaal: Dank voor jullie antwoorden omtrent de rolverdeling thuis. Ben idd best wel een beetje jaloers maar vind het toch leuk om te lezen.

@Lola: Er wordt idd genoeg winkelpersoneel gevraagd. Maar eerlijk gezegd wil ik niet meer in een winkel werken. Behalve dan als ik echt de leiding zou hebben of de volledige inkoop mag doen. En het liefst in een boekwinkel. Dat heb ik nml een aantal jaren gedaan en mis dat nog steeds :( Enne...vind je 27-7-2027 een mooie trouwdatum?

@Lies: Wat ontzetten k%^^&&&* van je portemonnee! Bij een vriendin van me is dat een keer op dezelfde manier gebeurd. Probeer nu zelf om goed op te letten maar in de praktijk vergeet ik het ook wel es 2 tellen. En succes thuis met de rolverdeling. Daar heb ik dan weer geen last van ;)

@Duckie: Ziet er goed uit Demi in de Traveljack! En wat fijn dat ze beter is gaan eten. Ga zo door, Demi! Ik heb ook de Sparta Amazone Trendy. De groene. Ben er ook erg blij mee!

@Noralien: Jippee, nog een 'staander' erbij :D Echt heel lief om te zien.

Enne...ik wil ook de Vtech-bal :D

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lies ik heb 2x op Lanzarote gedoken en verder in Zeeland. Van de week zeiden we tegen elkaar: als we 5 jaar getrouwd zijn gaan we naar Egypte een weekje zonder de kid(s). Dat is over 3 jaar.....
    ontzettend balen van je portemonnee! mensen moeten ook gewoon van andermans eigendommen afblijven.
    en dan ook nog het eten mislukt...echt een pechdag.

Otje: ik geloof dat Ballorig wel het idee werd...
    Wil een ieder die dat nog niet gedaan heeft maar wel meewil nog effe de data dat ze kunnen aan mij PB-en (29 september, 13 of 20 oktober)

Eve: ondanks dat wij met zijn 2-en zijn zorg ik doordeweek voor Nick en het eten. Frank werkt 4 x 9 uur om dan de vrijdag thuis te zijn. Dus ik breng Nick in de ochtend weg en haal hem op bij de gastouder, kook als ik thuiskom (Nick ligt vaak op de vloer van de keuken dan) en als het eten klaar is stapt Frank ongeveer binnen. En de nachten....is wat lola al zegt, ik wordt gelijk wakker van de babysirene, maar Frank slaapt er dwars doorheen. Het gekke is dat hij in de weken dat hij dienst heeft van zijn pieper wel onmiddellijk wakker is....kieskeurig! Gelukkig slaapt Nick redelijk goed door...

Vales die Boogiebal is inderdaad geweldig!
    Nick doet ook brrr, maar dan bij voorkeur met een volle lepel groente in zijn mondje!

Wah NOralien. Jikke ook al aan het staan! en ze vind het nog hardstikke leuk ook!

Cynthia ik heb mijn eigen fiets omgebouwd, dus hier ook geen mamafiets.
    heb je Kailynn vandaag echt wakker gemaakt of heeft ze gewoon korter geslapen?
    en ik vind het rot voor je! weet dat het je pijn doet....ik ben ook niet van plan om uitgebreid hier vanalles te beschrijven over zwanger worden, maar als het zover mag zijn, horen jullie het als een van de eersten....

ah Eve we bereiden ons vast voor op het huwelijk van Fynn en Jasmijn! hihi Maar wie weet komt er nog wel een eerdere datum van jouzelf met een hele lieve vent...

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jullie mogen wel praten over zanger worden en zwanger zijn hoor alleen raakt mij dit meer denk ik.

mag kailynn bruidsmeisje zijn op de bruiloft van jamijn en fynn?

ik kook meestal als kailynn op bed ligt of in ieder geval als ze net gegeten heeft.
    maar ik eet meestal alleen.

kailynn heeft weinig geslapen dus wij hebben haar te veel op bed gehad (had ze dan blijkbaar niet nodig) want ze is nu vanavond zonder 1 huiltje gaan slapen.

Deel Deze Pagina