December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goedemorgen,

hahaha otje fietsmeeting. dan komen jullie lianne en mij maar oppikken in zutphen ;)

ik denk ook niet dat babys snappen dat je boos word, ik denk wel dat ze de spanning voelen en er overstuur van worden.
    wij zaten laatst voor de tv, en er was een gevecht in een aktiefilm of iets, safouane zag het en begon te huilen, we hebben het gauw uitgezet.

ik zie alle banners

fijn saar dat liene maar 1x wakker is geworden vannacht.

over de friso opvolgmelk, ik gebruik het zelf niet maar kreeg een foldertje met de post waarin dit stond

nieuw: friso kindervoeding is vernieuwd van buiten en binnen. de verpakking is vernieuwd en de samenstelling is wat veranderd. er zitten nu de voedingsstoffen dha en aa in. wellicht dat dat verklaard waarom het duurder is geworden.

wat fijn zeg dat lynn en jasmijn geen koorts meer hebben, en ook dat fynn geen diarree meer heeft.

otje veel succes bij het uitzendbureau!

cynthia, slaap lekker.

ik vroeg me deze week af hoe het met setje is. ik hoop dat het goed gaat met haar en jayden, en dat we snel weer wat van ze horen.

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden...

Hier eventjes een berichtje van ons/mij, ik ga niet teveel reageren volgende keer weer oké? Excuses alvast hiervoor trouwens, maar heb niet echt zin.

Hier gaat opzich alles goed, Thijmen is tegenwoordig elke keer tussen 06.00 en 07.00 wakker. Helaas slaapt hij dan ook niet meer verder, dus ben er elke dag wel vrij vroeg uit.

Thijmen probeert ook elke keer te staan, als je hem neerzet blijft hij ook vrij stevig staan op ze beentje haha. Zal eerdaags proberen een foto te maken ervan, natuurlijk plaats ik hem dan ook weer.

Thijmen is trouwens ook flink aan het brabbellen en praten, het gene wat er hier uit komt is: Hi! Jajajajajaja Dadadadada Mamamamama Papapapapapa Bababababa MMMMMM, maar tsja echt woordje heb ik nog niet gehoord eigenlijk. Tenminste nog niet bewust volgens mij, maar dat komt wel alles op zijn tijd he.

Thijmen ze hoektandjes beginnen nu echt door te komen, je kan ze tenminste al zien haha. Hopelijk heeft hij er dan ook spoedig geen last meer van, want soms vind ik het echt heel zielig hoor.

Hier is trouwens het aankleedkussen ook een ramp hoor, Thijmen draait ook alle kanten op en ligt echt niet stil. Soms doet hij het ook als er andere mensen bij zijn, ik wordt dan altijd best zenuwachtig :oops: kan ik niks aan doen haha. Maar die gaan je dan echt op je vingers staan kijken, nou lekker als Thijmen dan zo aan het draaien is en het niet lukken wil.

Saar ik zie jou banner trouwens ook niet hoor

Jullie hebben trouwens allemaal echt weer hele leuke foto's geplaatst meiden, zitten echt hele leuke dames tussen zeg ;). Is der nog iemand vrij voor Thijmen hahahahaha of iedereen al haar grote liefde gevonden :p :p

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb nog steeds een beetje een dipje. Door de portemonnee en de ruzie van gisteren. We zouden vandaag naar de sauna gaan, maar doordat ik gisteren al zo veel geld ben kwijt geraakt had ik daar helemal geen zin meer in, het is toch altijd best duur, een dagje sauna.

Een vriendin van mij heeft een baby die 6 weken ouder is, en die zei een paar weken geleden ook al dat haar zoontje opeens een veel duidelijker karakter ging krijgen. Ik merk het aan Thijs ook. Opeens gaat hij zelf dingen willen: spelen met zijn lepen in plaats van ermee eten bijvoorbeeld. En dan steeds heel hard huilen als ik de lepel pakte om er nieuw eten op te doen en dan heel ontdeugend kijken als hij hem in zijn mond had en er met alle 6 zijntanden zo hard op beet dat ik hem bijna niet uit zijn mond kon krijgen. Het wordt best een pittig en beweeglijk kereltje, terwijl hij eerst heel rustig was. Maar vind dat actieve ook leuk hoor!

Bianca: ik ken Peter ook. Echt een heel aardige kerel! Toen in Maleisie (op dag 3 van de reis!) mijn derailleur brak heeft hij super veel moeite gedaan om met UPS een nieuwe naar ons toe te sturen. Verder trouwens helemaal geen fietsenpech meer gehad (maar 2 x een lekke band, op 7 maanden fietsen). En het was een supermooie reis. Ik ben altijd nog heel blij dat we het gedaan hebben (en vind het soms een beetje jammer dat zoiets eigenlijk niet meer kan, met Thijs, een huis, auto en een baan....)

Wat leuk voor Natasja. Ik volg niet zo heel veel andere dingen op het forum, maar daar keek ik altijd wel even naar!

Lies

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Nynke en Noura: Ik word ook niet boos op Fynn hoor. Probeer hem ook eerst af te leiden met een speeltje. Maar ik zeg wel met een duidelijke stem dat hij even stil moet liggen. Hij grijpt ook constant naar m'n bril en dan zeg ik ook duidelijk: Nee, niet aan de bril. Volgens mij kan dat echt geen kwaad. Denk zelfs dat hij op een gegeven moment echt wel gaat begrijpen dat het niet mag.

Vroeg me ook af hoe het met Setje gaat. En hoop dat we ook weer wat van Suusje gaan horen.

@Saar: Je banner is er weer :D

@Debbie: Ik voel me ook altijd een beetje ongemakkelijk als de luier niet lukt omdat Fynn zo ligt te draaien en er andere mensen bij zijn. Maar gelukkig gebeurt dat niet veel. En Thijmen zegt ook 'HI'. Nou, dat wordt gezellig :D Vind het trouwens wel een prettig idee dat er nog iemand vroeg op is ;)

@Lies: Eet Thijs al zelf met een lepel?

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha eve ik reageerde op wat nynke zei.
    ik geloof ook nooit dat jij echt boos kan worden, ben je volgens mij veels te lief voor.
    kinderen vinden brillen altijd heel interessant

saar veel plezier vandaag, en bedankt voor het compliment.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lies ik kan me voorstellen dat je daar een dip van hebt, van die portemonnee. ik kan daar ook altijd slecht tegen

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nou ff vlug reageren
    selectie loopt op me werk dus kan toch ff niet doen :D

maar Teun ligt ook niet meer stil en vooral papa vind dat heel lastig die is ook nog linkshandig en doet het niet vaak dus het gaat allemaal wat moeilijker..... maar Eve had jij de tip van de spiegel van mij nog uitgeprobeerd?

zag ook wat langs komen over de fietsen...de fiets die ik op het oog had is dus niet geschikt :cry: is te onstabiel ivm een kindje voor op...welk eerlijk advies toch? en de mamafiets wilde hij me niet verkopen omdat hij de ervaring had dat ze stug log en zwaar zijn en dat als de kids naar achter gaan je heel snel overgaat naar een normale fiets.... :rolleyes: ....sorry maar dat is hier het advies...nu blijt dat mijn fiets...die nog prima is kan worden veranderd..andere standaard en zadel kan naar achter worden gezet en hij wil zelfs voor de service het vorozitje er voor me op zetten.... :D

dus ga dit eerst proberen want ik heb de fietskar ook nog...

ik zie alle banners!

ziet er leuk uit Saar
    ik heb een gewoonbadje bij Kruidvat gekocht was in de aanbieding 1.99 kwam ik thuis zag ik dat het knal rose is :oops:
    hij gaat er maar inzitten met zijn badspeeltjes......eerst maar eens zomer worden...

ik ga per 21-8 ook op babayzwemmen! het zewmbad hier in het dorp geeft ook doordeweek dus nu mogen wij erbij komen het is een half uur op dinsdag en begint om 10:30......

het leek dat Teun vanmorgen wat riep van MAMA......ik ging naar de keuken en hij riep dit toen ik de hoek om was toen ik antwoorde was het gelijk goed.......

wij hebben simulac...ben van het kruidvat afgestapt omdat ze die telkens niet hadden....wij hebben een hele kleine kruidvat hier...en simulac kan ik in meerdere winkels hier krijgen kost 6.90 voor 900 gr....

het waterspeelkleed van babywaltz heeft Teun..je bedoelt dat kleine rondje met visjes erin?
    die zitten onder het palstic en moet je vullen met water...teun vind het steds leuker heeft het nu ook door van als ik er op sla gaan ze bewegen....

nou de selectie is af

veel pelzier allemaal vandaag!

8. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Eve: nee hoor, ik geef hem iedere keer een hapje, maar hij probeert de lepel steeds af te pakken. Hij doet dit trouwens alleen bij eten dat hij niet zo lekker vind. Bij iets dat hij lekker vind spert hij zijn mondje open (hij lijkt dan wel op een jong vogeltje).
    Ik herken de paniek die Otje beschreef als het dan op is wel. Oei, wat kan hij dan huilen.

Ik ga nu aan de slag. Ik ga de keuken schoonmaken. Ik realiseerde me vanmorgen ineens dat ik volgende week al ga inpakken voor de vakantie. En dat is best een hoop werk, zeker voor het kamperen.

Lies

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, vergeet ik te zeggen, we hebben het hier ook wel eens gehad dat het eten op was, of dat het niet snel genoeg ging naar zijn zin. ook erg is, dat het nog te warm is en dat die moet wachten. als die te overstuur is kan die ook niet meer eten. drinken gaat dan wel en daar word die dan rustig van.

janette, werk ze, en leuk van dat badje. het zoontje van kennissen,wil alleen maar met roze poppenhuizen en poppen spelen. en dan wil die een roze fiets voor zijn verjaardag, hij heeft er om staan gillen.

10. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, gisteren niet geweest, moest gelijk 6 bladzijden bijlezen! Ik ga proberen te reageren:

Eve, 20 jaar, vind je dat niet een beetje jong om te trouwen? Een goede vriendin van mij is ook getrouwd met de man waarbij ze vroeger al in de wieg lag. Ze is nu 3 dagen overtijd van hun eerste kindje, het kan dus echt inderdaad!

Wat onze rolverdeling betreft; ik ben vaak degene die Dain 's morgens de fles geef, Michel kookt bijna altijd en dan ben ik met Dain bezig. Maandagavond was Michel laat thuis en ik was vrij, dus vond ik het wel zo eerlijk om dan te koken, maar hij was wel heel laat en intussen had Dain een poepbroek en was aan het huilen en ondertussen moest ik me ook met het eten bezighouden. Nu ben ik al niet zo'n keukenprinses, dus toen michel eenmaal thuis was was mijn humeur al beneden peil, heel gezellig!

Ik vind het prima als jullie over je NOD's kletsen hoor, geen probleem.

Vanmiddag ga ik de airtowel halen, lijkt me een geweldig ding.

Otje, leuk dat je weer terug bent!

Wat een gedoe zeg bij de november mama's, dat is toch nergens voor nodig! Wij houden het gewoon gezellig he!

11. @Eve: Hier ook 'gevechten' op het aankleedkussen, ik denk dat we daar allemaal last van hebben. Jasmijn probeert steeds op haar buik te draaien, maar dat is wat lastig met de luier omdoen... :(
    Ik kleed haar steeds vaker aan op ons bed of op de bank beneden, daar is ze minder snel afgeleid...
    Ik 'corrigeer' Jasmijn trouwens ook al hoor. Ze houdt nogal van 'blingbling' en wil dus voortdurend aan mijn ketting trekken. Dan kijk ik haar ook strak aan en zeg duidelijk: 'Nee, dat mag niet.' Eens valt het kwartje...

@Saar: Dat is inderdaad mijn speelkleed, alleen heb ik het pierenbadje er niet bij (misschien stuk gegaan...?) Leuk dat 'iedereen' straks een waterspeelkleed heeft! Ik hoop dat jullie beebs het net zo leuk vinden als Jasmijn!

@Janette: Goed zo Teun! Alweer een mama-zegger erbij...

@Noura: Ik heb Setje een week of twee geleden via msn gesproken. Ik heb toen op dit topic een stukje geschreven over hoe het met haar gaat, maar misschien heb je dat gemist. Met Jayden gaat het supergoed, maar zelf zit ze met bepaalde gevoelens in de knoop en moet ze keuzes maken. Daar heeft ze het momenteel nogal moeilijk mee. Ik heb haar beloofd om niet in details te treden hier, vandaar dat ik het noodgedwongen een beetje vaag moet houden. Ik moest iedereen wel de hartelijke groeten doen!

@Lies: Wat jij zegt over het ontwikkelen van een eigen karaktertje herken ik ook. Soms kijk ik naar Jasmijn en dan denk ik: 'Eigenlijk ben je helemaal geen baby meer'. Ze wordt steeds meer een mensje (klinkt misschien wat stom, maar jullie begrijpen hoop ik wat ik bedoel...) met haar eigen karaktertrekken en gezichtsuitdrukkingen. Ook is ze de laatste tijd ontzettend beweeglijk. Zelf vallen die veranderingen je vaak niet zo op, omdat ze meestal geleidelijk gaan. Maar mensen die Jasmijn niet elke dag zien, zien de verschillen heel goed!

Ik zie momenteel de banner van Molly niet, gisteravond was ik er ook al eentje 'kwijt', die van Saar geloof ik...

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola ik had dat stukje gelezen, maar omdat het nu weer een paar weken verder was vroeg ik het me af. ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze weet dat we aan haar denken.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    krijg net bericht van kruidvat ze hebben weer een fotoboekje in de aanbieding nu voor 2,50 ipv 9.95...!

@lola kan je Setje niet namens ons een kaart sturen via kaartenhuis, weet ze toch dat we aan haar denken.

en ach Teun in een rose badje moet kunnen afgelopen maandag is hij ook met rose sokken door het dorp geweest en een meidevestje aan... :rolleyes: ..de oppas had niet gezien dat ik sokken in zijn tas zaten en ja vestje hoefde niet van mij was toch warm....

gister uitgezocht wat het kosten om in het huwelijk of geregistreerd partnerschap te stappen..... savonds tegen Wijnand verteld en wat het verschil was...is er bijna niet behalve dat hij een evt broertje of zusje voor Teun moet erkennen en dat het nu nog makkleijk kan worden ontbonden..straks ook niet meer.... hij reageerd o bijna geen verschil dus..oke... maar dit kwam wel positief uit zijn mond....dus wie weet......komt er ooit nog eens een dag..... toen ik melde welke tijd het evt gratis was moest hij lachen.......

@ Lies is je keuken al schoon?

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Ik kan idd wel heel lief zijn maar heb ook wel heel erg een eigen willetje hoor :oops:

@Janette: Ga jij es even aan werk! Baal er trouwens van dat ik geen pc heb op m'n werk. Zou ik nml ook es tussendoor kunnen reageren. Heb de spiegel nog niet geprobeerd. Vind het een beetje lastig om een passende spiegel te vinden.

En wat de mama fiets betreft. Hij is idd best zwaar. Maar ik was toch aan een nieuwe fiets toe dus dan maar meteen een mama fiets. Bovendien heb ik best lange benen en zou ik op een normale fiets echt wijdbeens moeten zitten. Als Fynn naar het achterzitje verhuist dan laat ik waarschijnlijk wel een gewoon stuur op de fiets zetten.

Ga vanmiddag ook es kijken voor een badje/airtowel. We gaan er gewoon van uit dat het nog erg warm gaat worden en dan is het toch wel lekker voor Fynn om op het balkon te spetteren.

@Lies: Fynn probeert sinds 2 dagen ook om het lepeltje af te pakken. Maar ik houd dat nog maar ff tegen want anders wordt het een enorme knoeiboel :(

@Molly: Vind het vervelend dat je maandagavond zo verliep maar nu weet je iig hoe het er hier regelmatig aan toe gaat :D

@Lola: M'n moeder zei ook al: Probeer em es op bed aan te kleden. Misschien dat hij daar rustiger is.

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Heey meiden,

Het gaat gelukkig al stukken beter! Heb ook maar even mn tekst bij msn aangepast voordat jullie je weer zorgen gaan maken :oops:

Wel heel lief dat er aan me gedacht word, een fijn gevoel!

Verder gaat het met Jayden super. We zijn van 't weekend voor het eerst met hem op de fiets weg geweest (5 minuutjes, maar goed) hij vond het hardstikke leuk. Afgelopen zaterdag was voor de eerste keer de kapper aan de beurt (was ook hard nodig), en ook dat vond hij geweldig!

Tanden zijn in verste verte nog niet te ontdekken, hij kan nog niet kruipen en staan al helemaal niet :D Kletsen kan hij wel, en daar word ik soms zelfs een beetje gek van! ;)

Ik heb wel het een en ander gelezen, maar het zijn toch een beetje teveel pagina's om ff door te lezen. Dus de reactie's houden jullie tegoed ;)

ik zal nog ff een paar foto's plaatsen.

groetjes Setje

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    oke eve....

maar het is zo verslavend om bij jullie te blijven en me werk intereseerd met op het moment niet zo veel.......
    daar om zoek ik ook .......

maar ik zou wel weer wat gaan afsluiten....

ik zie wel wat het word met de fiets kan altijd nog verder gaan kijken en langs de andere fietsemaker in het dorp we hebben er 3 2x gazelle en 1x met batavus dus keus genoeg.....vind ze wel duur dat wel.....en omdat mijn fiets nog goed is.....

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, ben weer thuis. Uitzendbureau had niet veel soeps. Soms denk ik echt dat het me nooit gaat lukken om een leuke baan te vinden :( Bah bah...

Dus meer baby's hier met een eigen willetje en die niet stil willen liggen op de comode. Ja ja... dat krijg je nu rond deze leeftijd.

Lola: Waar staat dat stukje van Setje? Volgens mij heb ik het gemist.

Ik vind de mamafiets eigenlijk helemaal niet zo zwaar. Maar misschien straks wel met buggy en fietsstoeltje erop enzo :(

Deel Deze Pagina