December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Otje, ik kreeg net van daphne de bevestiging dat ze ook gaat naar de meeting dus dan ben ik ook van de patij! hoef ik gelukkig maar een heel klein stukje alleen te reizen en de rest doe ik met daphne!

2. Otje, op mij kun je rekenen hoor...

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Otje op mij kan je rekenen hoor, weet alleen nog niet hoe ik kom. Moet vanaf amsterdam west komen namelijk, vind de trein toch wel beetje eng. Moet ook waarschijnlijk een keer overstappen ook, maar zie het wel eventjes. ik kom zoieso wel, al is het lopend haha.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :idea: Meeting-nieuws! :idea:

Degenen die zeker mee gaan zijn;

Melliemel
    Slingding
    Setje
    Daphne
    Debbie
    Lola
    Otje

Degenen die het nog niet weten of van wie ik het nog moet horen zijn;

Nynke31
    Saar
    Duikster
    Eve
    Noura
    Molly
    Feitkifkim
    Noralien
    Charissa27

Laat me aub even weten of jullie wel/niet/misschien mee gaan.
    Eve en Noura: Van jullie weet ik al dat jullie nog even twijfelen... Ik hoor het tzt wel.
    Arwen heeft zich afgemeld, die kan helaas niet mee vanwege andere afspraken.

Ik probeer vandaag even te bellen naar Lofen om in ieder geval de reservering vast te zetten voor donderdag 15 februari. Zullen we dan om 14.00 uur reserveren? Dan kunnen we bijv. zorgen dat we om 13.30 bij Utrecht CS zijn? Even tussen haakjes: Ik ken Utrecht echt niet maar het is ergens in het centrum dus ga er van uit dat we het wel vinden, toch?

Ik ga ook nog even vragen voor welke datum ik precies het aantal personen moet doorgeven. Das wel handig.

Debbie: Kijk even hier: http://www.lofen.nl/index.php?menu=4&sub=6 Daar staat precies wat je krijgt bij een high-tea. Maar als je geen thee lust... misschien is het ook wel mogelijk om koffie of zo te bestellen?

Gr Otje

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik stel trouwens voor dat we de High-Tea-Lofen doen. Die is 17.50 euro per persoon en je krijgt dan:

High tea Lofen:

Sandwich ham en kaas
    Scone
    Marmelade
    Gezoete room
    Brownie
    Diverse chaussons
    Mini bagel met kruidenkaas
    Haagse kwarkbrok met banket bakkers room
    Diverse soorten thee

Iedereen mee eens?

Gr Otje

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi

otje; is goed wat mij betreft, ook de tijden

gr saskia

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Otje tijd enz. is wat mij betreft ook prima

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saskia wat een droppie is Orlando! en hij rolt echt flink om.... leuk hoor... wij wachten nog

Otje leuk die foto van Koen en Sara, ik ben benieuwd naar ze... lief ook dat ze voor haar broertje opkomt...
    Enne die kleine man houdt je flink bezig he...
    Ik ben echt van de partij op de meeting.. heb zelfs de prikjes laten verzetten, dus....

Noura ik leg de melk een avond van te voren in de koelkast om te ondooien en dan is hij ongeveer rond 10-11 uur grotendeels ontdooid. Maar ik heb het in ijsblokjeszakjes ingevroren, dus kleinere porties. avond is rond 10 uur er uit gegaan.. Dus ca. 12 uur...

patricia, slingding en Lola ook al zo'n mooie foto's Ik zal eens kijken of me dat ook lukt...
    Slingding ook een lief lachje enne onder de douche is ook echt een mooie...

Eve geen idee al die verschillen. Ik merk dat Nick langzaam wel een zeker ritme krijgt...

Debbie fijn dat alles goed was met Thymen...

pff Molly dat klinkt niet als op je gemak weer beginnen op het werk....

Eve finn is ook echt een schatje zeg!

Gisteren heb ik de laatste opleidingsdag gehad! Ben nu echt officieel klaar met het theoretische deel van mijn 2 jarige opleiding. Nu nog 2 jaar werken en dan is de praktijk ook rond. dat vind ik niet zo erg. 1 maart is de diplomauitreiking in Utrecht. Heb er nu al zin in. Gisteren met onze opleidingsgroep uit eten geweest en echt afgesloten. Leuk was dat vanuit de opleiding er na afloop van de les champagne was! Ben benieuwd, bij de diplomauitreiking komen als het goed is ook alle geboren kids uit de afgelopen 2 jaar mee. (ja, wel 4 en er zijn er nog 2 onderweg in een groep van 18)

Vannacht heeft Nick het trouwens heerlijk gedaan. Hij had om 23.00 uur zijn laatste voeding en toen was hij om 4.30 aan het piepen. Toen heb ik hem zijn speen gegeven en toen heeft hij om 7.00 pas weer lichte kreetjes laten horen. Aangezien mijn boobs toen wel enige verlichting wilden, heb ik hem maar echt wakker gemaakt om zich te komen laven aan mama. Van mij mag dit vaker gaan voorkomen.....De afgelopen nachten zijn ook al redelijk geweest en het lukt met de speen in elk geval om de voeding zo steeds meer uit te stellen. Het lijkt erop dat hij het gaat leren.... Lijkt me zo heerlijk om weer eens een nachtje door te slapen...

Karin

9. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    ziet er goed uit dat eten.

gisteren de echte bakkerzak binnen gekregen.
    gisteravond van 18.00 toto 21,00 geslapen, heerlijk hoor had ik even tijd voor mezelf.
    vannacht ook prima gslapen, ik ben erg tevreden over de bakkerzak.
    Dimphy vanmorgen erg vrolijk, ja dat krijg je naar een goede nachtrust..

gisteravond ben ik met haar babyalbum begonnen, leuk werk vind ik dat.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

Ja en dit is mijn schatje... er staan ook nog nieuwe foto's in mijn album

Karin

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    otje voor mij is tijd en voeding en vocht goed! ofwel ziet er goed uit allemaal

kailynn heeft gisteren om 2200 haar laatste fles gehad en om 6 uur hebben we haar half moeten wekken, mijn boobs waren al aan de leegloop begonnen.!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Duikster: Wat een lieve foto!

Vraagje: Zijn jullie alweer begonnen met anticonceptiemiddelen? Ik ben nu ongesteld en zou weer met de pil kunnen beginnen maar ben bang dat ik m vergeet en zo weer zwanger ben. Das niet de bedoeling. Denk dat we het houden bij 2 kids. Maar iets anders... tja... weet het nog niet...

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    vraagje:
    hoeveel afgekolfde moedermelk geven jullie? en hoeveel keer per dag?
    want sinds gisteren gilt ze nog na de voeding en dan maak k gauw een beetje kv bij want ze drinkt nu 5x 130ml afgekolfde bv en 1x 130ml kv maar ze lijkt hier niet genoeg aan (dronk vanmorgen 130ml bv en daarna nog 30ml kv)te hebben maar als ik haar meer ga geven heb ik het idee dat ik haar wel heel erg vol stop met voeding.
    dus ben benieuwd naar jullie reacties.

@otje: zoals je weet heb ik maandag een spriraaltje laten zetten dus ik ben begonnen met anticonseptie alleen kunnen we er pas over 6 weken op vertrouwen als er een controle echo is gemaakt.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hoi slingding

nick krijgt ca 150-160 cc afgekolfde melk als hij een flesje krijgt, maar hij zit op 5 voedingen

Karin

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hoi hoi,

ik had gister een fles met 125cc, maar hij heeft maar 75cc gedronken. meer kregen we er niet in.
    nou otje, het verhaal van jou was gister ook even heel herkenbaar bij ons. na die paar dagen heel veel te hebben geslapen, was die gister de hele dag huilerig, zo gauw die in bed lag, was die 2 min. later al weer wakker. en savonds viel die bij mij op de bank op mijnbuik in slaap. ben maar blijven liggen. vannacht sliep die gelukkig wel.
    vandaag zijn we naar de markt geweest, en in de wagen gaat het wel goed. maar nu ligt die inbed, en ik geloof niet dat die er zin in heeft.

ik vind high tea altijd heerlijk. en deze hapjes zien er erg goed uit. maar ben nog bezig met de opvang. mijn vaste opvang heeft van de week net een oproep gehad dat haar man naar het ziekenhuis moet. dus die valt al af. maar ik zoek nog verder, en anders doe ik net als eve. kan altijd nog langs komen.

jullie hebben het al weer over werk. ik moet er nog niet aan denken. nog 2 maanden dan is het zover. ik vind wel dat het heel snel gaat hoor.

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Otje, dat ziet er erg lekker uit. De tijd is wat mij betreft ook prima! Ik heb zo'n vermoeden dat ik er al eens geweest ben. Dan weet ik dus waar we heen moeten...

Duikster, Nick is echt een schatje zeg!

Lianne, wat fijn dat die bakerzak helpt! Wat zullen jullie lekker uitgerust zijn! En dat babyalbum... tja daar moet ik ook nog mee aan de gang! Ik merk dat ik nu al dingen begin te vergeten, zoals wat er tijdens de bevalling en de eerste dagen allemaal gebeurd is.

Oh ja, ik heb gisteravond alleen met Jayden gedouched! Ging super hoor! Ik weet ff niet meer wie die tip gaf met het wipstoeltje... maarrre het werkt idd echt goed! Mijn man was gister doodmoe, hij lag al om 20.15 in bed. Dus jah, vond het zielig om hem speciaal om te douchen wakker te maken! Hij heeft geslapen tot vanmorgen 7.00 uur, en was me heel erg dankbaar dat ik hem had laten liggen! Daar doen we het voor!

Jayden was gister overdag zo lief en ging gelijk slapen als ik hem in zn bedje legde.... maar nu ligt ie alweer te krijsen... ohohoh, kon ik maar zien wat er in zn koppie omging, dan weet ik tenminste wat er aan de hand is. Ik heb soms echt het idee dat ik maar wat aan zit te klooien. ;)

groetjes Lisette

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Noura, ik moet 27 februari alweer werken.... :cry:

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn zit nu op 6 a 7 voedingen maar naar mijn idee als ik meer zou geven zou ze ook minder snel voor de volgende voeding komen.
    kailynn 2 weken ouder dan nick dus het zou moeten kunnen.
    toen ik de vraag stelde aan het cb hoelang ze nog 7 voedingen zou moeten zei ze minstens tot begin februari dus dan zou ze 2 maanden oud zijn dus ik weet het ook niet meer.

ga gewoon eens proberen 150ml dat dronk ze vanmorgen ruim en snel weg.

he setje hoe kom je aan dat mooie onderschrift met die foto bij je bericht?

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi dat had ik ook al gevraagd. ik ben nu ook bezig met zo`n banner. vind het super leuk

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heeft gister iemand nog de verloskundige praktijk gezien? ik moest weer even helemaal aan mijn eigen bevalling denken toen ik dat zag

Deel Deze Pagina