December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat gaat voor Gnessy zijn geweest.

2. Dan is het vrijdag ja. Maar dit jaar valt het op een zaterdag, dus moeten ze pas 3/9 weer gaan. Dus hebben ze geluk.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Cynthia de nieuwe fietskarren zijn water dicht maar wij hebben een oude overgenomen en die is dat niet helemaal meer...maar ik had het plastic raam wat voor het horretje zit opgerold omdat het toch mooi weer zou blijven...... en toen kwam de bui...en ja dan is alles nat

klopt er zijn 3 regio's met de vakanties ... zuid was het eerste toen noord en dan nu midden...en dat verschuifd steeds...zo kan het dus zijn dat ze al eind juni vakantie krijgen en begin/half augustus dan weer naar school gaan en de laatse groep pas in september...
    met 3 spet. zit alles weer op school...

Noura me neefje Christian kan heel goed nederlands praten, me broer en schoonzusje ( zij komt uit duitsland) hebben met hem de eerste 3 jaar alleen maar nederlands en duits geproken...met 3 jaar moeten ze in frankrijk naar school en is toen frans gaan leren en spreken....ze hebben het zo gedaan omdat beide opa's en oma's alleen duits of nederlands spreken en bijna of zeg maar geen frans....met me nichtje nu 2 doen ze het zelfde...toen hij dus net kon praten praten hij al 2 talen en reageerde je niet op hem zei hij het snel in de andere taal...nu heeft hij ook al engels op school en kan hij ook wat woorden italiaans..... hoe zo talenknobbel :rolleyes:

Had Teun na zijn fruithap een nieuwe lepel en schoonbakje gegeven kijken wat hij er mee deed...nou dat vond hij maar wat mooi...

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    euhhhhh lekker verkeerd getypt, was aan gnessy bedoeld :oops:
    dat krijg je als je aan iedereen een reaktie wil geven, nog beter opletten dus

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bianca vervelend dat je zo wakker werd, maar de verloskundigen krijgen heel veel van deze verzoeken, dus enigzins kan ik me er wat bij voorstellen dat ze er niet aan kunnen beginnen. ik denk ook dat iedere moeder pas een beetje gerust is als ze met een week of 11 de eerste echo heeft gehad. en hun moeten het natuurlijk ook weer verhalen bij de verzekeringmaatschappijen.
    ik heb zelf regelmatig bloedverlies gehad, en zelfs toen werd er nog geen echo gemaakt in het begin. maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. ik hoop maar dat je gauw je echo krijgen gaat!

janette, ja kinderen zijn zo goed in talen. je kan ze met gemak meerdere talen leren.
    leuk zeg die foto van teun, nu moet je het eens proberen met een gevuld bakje ;)

klopt van die gespreide vakanties, dit jaar en volgend jaar geloof ik ook zitten we bij de laatste. vorig jaar waren we nog vroeg. zo heb je het steeds op een andere tijd. best een gek idee dat er al kids zijn die de helft er al op hebben zitten.

6. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb er inderdaad ook al weer bijna 2 weken vakantie opzitten.
    Hier ook eindelijk weer wat goed nieuws. Het geld van het gastouderbureau is er. Is echt een lekker bedrag. Is wel erg fijn, zo voor de vakantie! Verder heeft mijn vriend weer een goede optie voor een andere baan. Een vriendin van zijn broer heeft een eigen bureau en wil mijn vriend in dienst nemen. Voor we op vakantie gaan weten we in ieder geval meer. Zou echt heel gaaf zijn!

Verder met Thijs alles goed. Hij slaapt overdag weer heel veel (opeens ook van 13.00 tot 15.00, dat deed hij voorheen nooit...). Daarnet met z'n drieen gezellig een boterham gegeten. Thijs heeft ook lekker aan zijn boterham gelurkt.

Saar: wat jammer, maar nu wel duidelijkheid.

Bianca: vervelend hoor, maar wat Noura zegt in natuurlijk ook wel weer waar.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Saar, jammer dat je toch je "regels" (leuk belgisch woord :D ) hebt gekregen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er ook wel blij mee bent. Ik zit ook nog steeds op mijn menstruatie te wachten en heb liever dat het nu komt dan volgende week pas.

Wat je zegt klopt wel Noura. Je lichaam kan je voor de gek houden, zeker als je erop let. Maar daar heeft het niet altijd mee te maken.
    In tegenstelling tot toen ik zwanger wilde worden van Jikke, ben ik er nu eigenlijk niet zo op gefocusd. Ik heb dus ook neit de indruk dat het wegblijven van mijn menstruatie daar iets mee te maken heeft.
    Denk eerder dat mijn hormoonhuishouding een beetje in de war is na alle veranderingen in mijn lijf de afgelopen 2,5 jaar :(

Cynthia, lekker bijgekomen dus ;)

Bianca, vervelend voor je dat ze geen echo wilt laten maken. Maar wat Noura ook al zegt, kan ik het me wel voorstellen van hun bant bekeken.
    Maar daar heb jij natuurlijk niets aan. Je zou nu eigenlijk van je zwangerschap moeten kunnen genieten. Vervelend die onzekerheid en ongerustheid.

Leuke foto's van Teun en Ruth :D

Lies, dat zou mooi zijn, als dat door gaat voor je vriend

Vanmorgen is de fysiotherapeute (vervangster ivm vakantie) geweest ivm het achterhoofdje van Jikke.
    Zij vindt de afplatting ook behoorlijk. Zij zag ook dat haar rechter wang en oor daardoor iets verder naar voren steekt dan haar linker.
    Jikke is aan één kant iets beperkter in haar bewegingen en heeft een voorkeurshouding.
    Ze gaat nu fysio krijgen en we zouden voor een helmpje kunnen kiezen. Maar aangezien ze dit dan 22 uur p.d. op zou moeten, voel ik daar niet zo veel voor (is puur cosmetisch).
    Ze vond wel dat we er laat mee zijn, 6,5 maand.
    Ik ben dus ook echt heel pissig. Ik heb bij de arts op het CB al twee keer eerder aangegeven dat ik me hierover zorgen maakte. Ik kreeg als antwoord dat het wel meeviel.
    De derde keer ben ik er weer over begonnen. De arts vond het toen ook scheef maar ondernam geen actie. Ik heb toen gevraagd of er idd maar tot 9 mnd iets aan te doen is. Na enig aandringen heb ik het telefoonnummer van de fysio gekregen. En nu hoor ik dus dat het wel degelijk behoorlijk scheef is en dat ik er eigenlijk mee aan de late kant ben :evil: :x :(

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    noralien ik zou het cb bellen en vragen waarom er zo lang is gewacht omdat het erg is en nu in korte periode de behandeling hel lastig is....ben jij ook je ei weer kwijt ;)

maar ff jullie hulp nodig..... Teun heeft hele harde poep en heeft er ook last van... :( ..soms poept hij ook een dag niet....hoe kunnen we dit oplossen?

g4hghugyooyoyo ;)

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    janette, vsm heeft hier druppels voor, mischien helpt je dat?
    of mischien een beetje olie aan zijn voeding toevoegen? dat deed mijn buurvrouw.

noralien, ik was bij safouane ook ineens zwanger zonder dat ik ermee bezig was. en na de bevalling heb ik 2x gedacht dat ik zwanger was (was niet bezig zwanger te worden) en toen ging ik toch op van alles letten waardoor ik mezelf best een beetje gek maakte.

wat vervelend dat het cb er niet veel mee heeft gedaan. ik heb het toen aangegeven en de verpleegkundige vond het meevallen maar riep wel de arts erbij. die viel iets anders op.
    toen heeft ze geadviseerd om langs de huisarts te gaan, en een afspraak met fysio te maken.
    ik moet zeggen dat we nu in 2 maanden best vooruitgang zien. zijn hoofdje trekt bij. en hij had ook wat jij zegt met zijn oortje en zijn voorhoofd stond rechts naar voren. fysio helpt echt. het links rechts verschil is er nog wel, maar ik hoop dat dat met fysio ook vooruit zal gaan.
    ik hoop dat fysio bij jullie ook zo goed zal helpen.

klinkt als goed nieuws lies!

nou hier is het noodweer, heb net de vervangende arts aan de telefoon gehad omdat safouane weer 40,1 koorts heeft. ik had het niet verwacht omdat hij niet zo oogt, dus schrok er wel van.
    hoge koorts is niet zo erg, zolang hij maar niet suf is, en we moeten het heel goed in de gaten houden. als we het niet vertrouwen gelijk bellen. en paracetamol geven, ik had alleen een grote dus heb die doorgesneden. hij duwde hem er alleen steeds uit. nu slaapt die weer.

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ga hier ook zeker nog op terugkomen.
    Ik vind de arts daar altijd erg onzeker overkomen en nu heb ik er al helemaal geen goed gevoel meer bij. Er is daar nog een andere arts. Ik zal aangeven dat ik voortaan bij haar een afspraak wil.
    En ik ga ook aangeven dat ik erg kwaad ben dat er geen actie is ondernomen. En dat terwijl ik verschillende keren gevraagd heb of dat niet nodig was.

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    O ja, ik zou Teun wat pruimenmoes geven. Olvariet heeft ook fruithapjes met pruimen v.a. 6 mnd. En pruimen werken laxerend.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    helaas geen pruimenmoes in huis en ook naar d edrogist gaan is een beetje moeilijk nu...het hoost van de lucht dus eer dat we in de auto zitten zijn we doorweekt en daar ook wer in en uit... :(
    ga het wel probereb met wat olie.... zonnebloemolie? en hoeveel een paar druppels of een theelepeltje? denk zelf het laatste....

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik weet dat ze een scheutje deden, maar geen idee hoeveel. ik geloof slaolie, maar zonnebloem zal ook wel kunnen.

14. @Noralien: Ik kan me goed voorstellen dat je flink pissig bent, zou ik ook zijn! Ik vind zelfs dat je hier een officiële klacht over moet indienen. Goed, daar heeft Jikke dan niets meer aan, maar misschien denken ze de volgende keer beter na en ondernemen ze wat sneller actie...

@Noura: Goh, Saf heeft het toch wel zwaar te pakken. Arm kereltje! Ik hoop dat het slaapje hem goed doet...

Hier is rond 13.00 uur een hevig onweer losgebarsten, niet normaal meer! Nu schijnt de zon weer... :D

Ik ga zo zoetjes aan maar eens alles klaar maken voor de logeerpartij van Jasmijn. Ik ben benieuwd of ik morgen ook nog zo stoer praat... :(

15. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noralien: Ik zou ook pissig zijn zeg. Wat vervelend.

@janette: hier ook harde drolletjes. Heb straks ook een scheutje olijfolie door het eten gedaan. Helaas heeft ze daar maar twee happen van gegeten :rolleyes:

Verder ff geen reacties, ik ben druk bezig met spullen pakken, morgen gaan we op vakantie. Kom misschien vanavond nog wel even lezen en reageren.

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    duckie heeft demi er ook last van?

enne prettige vakantie

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het is hier inmiddels weer droog, nadat het behoorlijk geonweerd heeft.

safouane word steeds wakker, en jammert en is onrustig. de zetpil heeft de koorts maar een halve graad naar beneden gebracht. hij viel net in de kamer in slaap, en ligt nu in zijn bedje.

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, ik heb vanmiddag net twee dozen paracetamol 120 mg gekocht, kom maar halen hoor.
    Zielig dat saf zo ziek is.

Duckie fijne vakantie gewenst.

Noortje, ik zou ook echt pissig zijn op het cb ](*,)
    Vind het erg slordig om zo met kinderen om te gaan.
    Je bent gewoon altijd een nummer bij zo'n cb.
    Als ik twijfel ga ik veel liever direct naar de huisarts.
    Ik had het cb na 1 kind wel gezien...

Trouwens hier in Zutphen zit een enorme fijne arts op het cb.
    In mijn oude woonplaats was dat pet.

Izanka hier ook vakantie vanaf vandaag, zat er helemaal door vanmiddag, nu mag ze eraan toegeven.
    Zit nu heerlijk te knutselen aan tafel.

Dimphy ook regelmatig een hard keuteltje.

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Moest vandaag werken, dus nog geen tijd gehad! Ga zo op mn gemakje even een paar pagina's terug lezen en dan kom ik later weer reageren :D

Ik heb trouwens nog steeds een beetje last van hoofdpijn, vreemd, want normaal is het met een dag toch wel over :(

Maarre.....eindelijk weekend! :D

groetjes Setje

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hallo allemaal!

pff wat hebben jullie weer flink geschreven....

Saar....jij toch geen racepaard.....jammer, maar fijn dat je regels er weer zijn. Komt het bij jou al wel weer regelmatig met nog volledige BV? Hier dus echt niet, ondanks nog maar 3 x BV per dag. Laatste keer dat ik ongesteld ben geweest is begin mei....

Noura Beterschap met Saf. Wat naar dat de koorts zo hoog is....

Noralien: ik zou dat CB wat! echt erg....en zo'n helmpje is niet fijn, maar anderzijds...als ze daar vervolgens wel haar hoofdje van bij zou trekken heeft ze er later wel profijt van. Hoop je binnenkort nog weer eens te treffen op MSN...

Vales: fijn dat alles goed was met Wessel dat zal een hele opluchting zijn...

Duckie fijne kampeervakantie!

de rest.....komt weer een keer....

ben gisteren heerlijk ontspannen geworden van de sauna. Vond het erg gezellig Cynthia!
    Minder was dat ik vannacht flink last kreeg van mijn buik/darmen? Ik voelde me echt niet lekker en had af en toe het idee op te moeten geven, maar dit is gelukkig niet gebeurd. Toch voelde ik me vanmorgen zo rot, dat ik thuis ben gebleven van mijn werk. De hele dag gaat het al op en af en ik blijf een vervelend gevoel houden. Ga maar weer vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer over is....

Deel Deze Pagina