hij is leuk he! Heeft iemand van het forum hier voor me gemaakt, ben er super blij mee! groetjes Lisette
nou iemand wou voor mij er ook eentje maken, maar heb nu zelf wat gegoocheld en dit is er uit gekomen. haha wist niet dat me dit zou lukken, sta versteld van mijn kunnen.
ik had even gegoogled, en kwam hier bij uit. http://www.topsiteguide.com/Banner-Animatie-Maken.asp best leuk om te doen, en voor mij was het ook de eerste keer, dus dan moet het anderen ook lukken trouwens, safouane is toch gaan slapen,en slaapt nog steeds. ik hoop dat dit zo doorgaat vanavond, want die krampjes vind ik ook wel zielig hoor.
hi hi, duikster; ja he gaat echt snel. wat een schatje is die van jouw ook hoor, leuk pakje ook. lianne; ja het babyalbum, ben ik ook mee bezig moet het ook ff bij schrijven. maar ben al een heel eind. noura wat grappig joh, ik vind hem erg leuk geworden. gr saskia
@Otje: Wat mij betreft is dat menu prima. Enne... mijn man drinkt ook geen thee en hij kon gewoon koffie krijgen bij zijn high tea. Dat zal bij Lofen dan ook wel kunnen, niet? @Slingding: Ik geef Jasmijn 120 - 150 cc afgekolfde melk per fles, ligt er een beetje aan hoeveel ze de voeding ervoor heeft gedronken en hoerveel tijd er tussen zit. @Setje: Ik heb ook al twee keer alleen met Jasmijn onder de douche gestaan. Ik heb alleen (nog) geen wipstoeltje en gebruik daarom het aankleedkussen, dat leg ik dan op de grond. Gaat ook prima... @Noura: Ik zit ook helemaal mee te leven met programma's als 'De Verloskundigenpraktijk' en 'De Kraamafdeling' Ik keek er voor de bevalling ook al naar, maar het is nu veel herkenbaarder! Ik ben vandaag voor het eerst met Jasmijn naar het cb geweest. Gewicht en lengte (4520 gram en 54,5 cm) zitten prima op schema. Ook het borstvoedingsprobleem is besproken, Jasmijn krijgt namelijk niet genoeg aan de borst, aan de ene kant is mijn 'productie' erg wisselend (de ene avond haal ik 25 cc uit beide borsten en de andere keer 180 cc...) en aan de andere kant valt Jasmijn in slaap voordat ze aan de tweede borst toekomt. Meestal voed ik dus op verzoek (en dat is dan soms ieder anderhalf uur) en soms geef ik een fles (hetzij met afgekolfde melk, hetzij met kunstvoeding). De arts raadde mij echter aan om Jasmijn na iedere voeding aan de borst een klein flesje (circa 60 cc) na te geven, om zo de tijd tussen twee voedingen te rekken tot 3,5 uur. Dat is beter - zegt ze - voor mij, maar ook voor Jasmijn. Haar darmen zijn dan niet de hele tijd bezig met kleine beetjes te verteren, maar krijgen dan ook rust. Ze vroeg me ook nog of ik een gesprek wilde met een lactatiekundige, maar daar zie ik liever vanaf. Die verkondigen borstvoeding te veel als 'het ware geloof' en kijken mijns inziens alleen naar het welzijn van de baby en niet naar dat van de moeder (om je dus zo maar aan de borstvoeding te houden). De arts van het cb moest me hierin wel gelijk geven en zei dat ik rustig mijn eigen intuïtie kan volgen in deze. Zolang Jasmijn goed groeit (en dat doet ze) en blij en tevreden is (dat is ze meestal) is er geen enkele reden om iets te veranderen. Al met al is het bezoek me niet tegen gevallen. Over een voorkeursligging (heeft Jasmijn gelukkig niet) is ze helemaal niet begonnen. Wel zei ze dat ze Jasmijn een sterk kindje vond. Helaas zit ze momenteel onder de pukkeltjes en is ze aan het vervellen. Volgens de arts kan de lever van zulke jonge baby's de hormonen van de moeder (die dus die pukkeltjes mede veroorzaken) nog niet goed afbreken. Ziet er niet echt mooi uit, maar dat trekt wel weer bij (ik hoop voor 15 februari )!
Fynn zit op dit moment op 6 voedingen van elk 165 cc (dat is dus per dag 990 cc) Ik vind dat eigenlijk best veel maar met minder doet ie het echt niet (hij weegt nu overigens 4730 gram en is 57,5 cm). Zijn er hier meer beebs die zoveel consumeren? @Lisette: tjonge, wat herken ik mezelf toch elke keer weer in jouw verhalen. Misschien moeten we die kleintjes van ons maar es bij elkaar zetten @Lianne: ik heb ook de bakerzak aangeschaft. Maar hier geen resultaat helaas. En het babyalbum schiet hier niet echt op. Kom er elke keer niet aan toe. Maar moet niet te lang wachten want merk dat je toch snel van alles vergeet. @Lola: vind al die pukkeltjes en velletjes op dit moment ook niet echt fraai. Heb wel gemerkt dat het niet echt helpt om er iets op te smeren. Zal vanzelf over moeten gaan vrees ik. Kan het alleen niet laten om aan de velletjes te pulken Hebben jullie de nageltjes al geknipt? Heb het geprobeerd omdat Fynn zichzelf steeds per ongeluk krabt. Maar het lukt niet echt goed. Nou, denk dat ik vd week ook maar es ga proberen te douchen met Fynn. Klinkt toch wel erg lekker als ik jullie verhalen lees.
@Eve: Nageltjes knippen heb ik nog niet gedaan (dat mag volgens het cb pas na 8 weken...), maar ik heb ze wel al twee keer gevijld. Dat vindt Jasmijn niet echt leuk, maar die lelijke krassen in het gezicht vindt mama geen optie...
Eve: Koen zit nu op 5 voedingen overdag van 165 cc. Daar heeft ie (hoop voorlopig) genoeg aan. 's Nachts krijgt ie eigenlijk geen voeding meer of als ie nu heel vroeg in de ochtend wakker is en niet meer wil slapen (5.00 uur of zo) dan geef ik hem een beetje: 60 cc. Hij krijgt dus 825 cc.
@Eve: ik zit nu op 5 voedingen van 165cc en 's nachts 100cc. Jiri woog vanochtend 4800 gram. De lengte wordt de volgende keer weer gemeten. Omdat hij veel huilt en de nutrilon forte ook geen succes is, ga ik op aanraden van het CB overstappen op friso comfort. Ben benieuwd hoe dit zal gaan. @Setje: 27 februari is al snel om te gaan werken. Ik heb de maand maart nog vakantie genomen en begin pas weer 2 april.
netjes aangekomen hoor lola! ik hoop alleen dat je met de voedingen straks ook een mooie balans vind. nageltjes knippen mag nog niet. je mag ze ook voorzichtig afbijten. maar ik heb in het begin ze ook gevijld, want hij krabde nogal. en safouane heeft op het moment ook allemaal pukkeltjes heb er zelf trouwens ook wat, en nog steeds giga droge huid
hi hi eve; ik heb orlando's nageltjes al wel 2 keer geknipt. ik dacht dat daar 6 wkn voor stond maar heb hem voor het eerst geknipt met 8 of 9 wkn. ik zet hem dan tussen mijn benen in zitstand en dan knip ik zijn nageltjes, wel eng hoor de eerste keer, ik check extra of er geen velletje tussen zit. zo hee jullie beebs zijn ook allemaal goed gegroeid, volgens mij zit orlando ong. op het zelfde gew enz als van jullie beebs (4750gr). gr saskia
Mijn man geeft Dimphy maar elke keer 80 cc bv, vandaar dat ze zo veel huilt... Hier moet ik soms al 3 keer voor kolven. Ik ben vandaag even op de groep waar ik werk wezen kijken, even weer wennen. Ik zag op de dienstlijst dat ik pas weer 17 maart hoeft te werken, heerlijk nog even vrij dus. Dimphy ook hier helemaal onder de pukkeltjes en bobbeltjes op haar wangetjes. Eve, hoe lang gebruik jij de bakkerzak al? schijnt dat de baby's hier een paar dagen aan moeten wennen. Overdag werkt het bij mij ook niet, maar in de avond en nacht gaat het prima. Ze blijft er wel met haar lichaampje heel onrustig in, het is een echte woelwater. Ik ben nog steeds niet ongesteld, vind ik ook niet erg, ben net 1,5 week vrij van vloeien. Echt leuk die banner Noura, misschien kunnen we elkaar straks als ik daar woon, wel eens helpen met babyopvang. Altijd handig toch?
joepie! Jayden heeft zn eerste nacht door geslapen! Ik deed hem gister avond om 23.15 in zijn bedje en vanmorgen om 6.30 er weer uit! Heb wel een paar keer zijn speentje gegeven, maar wij hebben heerlijk geslapen! @eve, misschien kunnen ze elkaar een dagje vermaken, gaan wij lekker slapen hahaha Ik heb de nageltjes al wel geknipt, toen hij lag te slapen vd week. Hij krabde zijn gezichtje open tot bloedens toe! Vond dat zo zielig, en trouwens ook lelijk in zn gezichtje! Vandaag weer naar de osteopaat.... ben benieuwd! Morgen heb ik lekker een dagje "vrij"! Ga ik lekker winkelen met mn ma, heb ik echt zin in! Oh, kreeg gister nog bezoek van 2 collega's, en kreeg een babygym van al mn collega's én nog een cadeaubon van 15,-! Helemaal blij mee! dit is em, leuk he! Zitten ook gaspedaaltjes op hihihi groetjes Lisette
Wauw Setje wat heerlijk dat Jayden zo lang heeft geslapen! Ben echt jaloers. Wat een leuk ding die babygym en met gaspedalen! Kan ie vast oefenen voor over 18 jaar, toch? Hier een onrustige nacht... tenminste... ben nu nog erg moe. Koen kreeg gisteren rond 22.30 zijn laatste fles. Hij had erge honger en had geen zin meer in een half uur te wachten. Hij sliep rond 0.00 uur zoiets en was om 4 uur wakker en sliep toen om 6 uur pas weer... Ik sliep rond 6.15 uur maar moest er nu uit voor Sara. Misschien dat ik zo nog even terug kruip. Of hoor ik Koen nu? Ik gebruik nu wel die slaapzak nog maar heb wel de bakerzak besteld via http://www.bakerzak.nl Ben benieuwd wanneer ik 'm binnen krijg. Dat ding kost 39.95 maar volgens mij kan ik 'm daarna weer makkelijk verkopen via Marktplaats. Gr Otje
Nog even over de meeting... Voor mensen die met de auto komen staat hier nog wat handige info: http://www2.holland.com/nl/generalinformation/vervoer/nederlandperauto/parkutrecht.jsp Voor mensen die met de trein komen: http://www.ns.nl natuurlijk!
He slingding: ik ben zelf overgestapt op 5 voedingen omdat Nick niet vaker vroeg. Later was ik bij het cb en die gaven aan dat het mocht vanaf 4000 gram. Nou was hij dat ook, anders had ik het toch volgehouden.... inderdaad erg leuke banners Setje en Noura. Ik wou dat ik zo met de computer overweg kon.... Lola Nick heeft ook van die pukkels... Nynke wat heerlijk pas in april weer beginnen.... Hier 9 maart... Heerlijk Setje, een nachtje doorslapen... Is mij vannacht nu weer niet gelukt... Nick is verkouden aan het worden... om half 2 werd hij huilend wakker en echt hijgend naar adem, om half 5 weer. Toen wilde hij ook echt niet rustig worden, dus toch maar een voeding gegeven, ondanks dat we dit al een aantal dagen niet meer deden.... En om half 7 was hij weer huilend wakker... Toen heeft hij nog tot ca. 8 uur bij mijn man in bed gelegen (die dus veel te laat naar zijn werk is) en toen zijn we maar opgestaan... Dadelijk ga ik naar de VK voor de nacontrole (tenminste als ze niet naar een bevalling is) Is wel gezellig, even bijkletsen en Nick showen, hoewel ze hem gisteren in het dorp ook al heeft gezien... Karin
Goedemorgen meiden, Hier weer een aardige nacht gehad, 12 uur zijn laatste voeding en toen om 5.15 was Dain daar weer. Dain zit trouwens nog aan de 7 voedingen, veel van jullie zitten al op de 5 of 6. Hoeveel Dain precies krijgt weet ik niet, want ik geef nog steeds de borst. 's avonds geven we wel de fles gekolfde melk en dat is dan rond de 110 cc. Hij heeft nu echt het lachen onder de knie, zo leuk, ben de hele tijd met mijn fototoestel in de weer! In zijn wieg heb ik nu een speeltje gelegd, daar zit hij echt tegen te lachen (met geluid!) en te "kletsen". Gisteren heb ik het speelkleed met zo'n boog met beestjes naar beneden gehaald en dit vond hij ook prachtig, lag weer de hele tijd breeduit te lachen. Op zo'n moment ben ik echt verliefd op m! Vanmiddag gaan we die foto laten maken bij de C1000, ben benieuwd! Wat betreft de meeting; ben bang dat ik niet meekan, mijn moeder wilde me verrassen met kaartjes voor de 9 maanden beurs (ik heb dus niets gezegd Vales!) en zij kan alleen op 15 februari. Vind het wel erg jammer
@Setje: ben jaloers! Dat is hier nog niet gelukt helaas. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Voor iedereen die ook een bakerzak wil: ik wil de mijne best verkopen. Is hier echt geen succes. Paar keer geprobeerd maar Fynn slaapt er niet beter door. Van de nachtvoeding snap ik niet veel meer. Fynn wordt 's nachts 1 keer wakker. Hij is dan heel onrustig, ligt een beetje te kreunen en maakt smakgeluidjes. Dommelt soms weer even in slaap maar dan weer de geluiden. Ik interpreteer dat als honger en geef em z'n flesje. Het gekke is alleen dat hij niet gaat huilen. En dat doet ie overdag altijd als ie wil eten. Kortom: zou ik em 's nachts gewoon moeten laten gaan en wachten tot ie of verder slaapt of gaat huilen? Hoe gaat dat 's nachts bij jullie?