December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    op de site van babywalz slapen en relaxen aanklikken, dan dekens en hoofdkussens en dan op de 2e pagina's Ze heten dekenhouders. Zijn ronde ringen die je aan de bedspijl vastmaakt met daaraan een klem.

Leuke kamer heb je gemaakt voor Dimphie.

Nu ik ga slapen...

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ikke wil ook nog effe spammen.
    heb vanavond weer leuke foto'd gemaakt van kailynn in bad

wat een mooie banner van karin en noralien zeg je hebt je best weer gedaan noralien.

eve: "klagen" mag je hier hoor.

Bianca: sterkte dinsdag voordat ik het vergeet :oops:

ga nu lekker slapen morgen reageer ik weer!

3. @Noralien: Alweer een mooie nieuwe banner! Die hoofddoekjes staan Jikke allemaal even leuk...
    Ons huis had een puntdak. Het is het op één na laatste huis aan de rechterkant van de Hoogveldlaan en het enige huis in de straat met donkere kozijnen (valt nogal op...)
    Bij ons is het de cb-arts die ons verteld heeft dat we Jasmijn niet moeten aanmoedigen om te gaan staan. Mijn man stond en liep al erg vroeg en heeft als peutertje behoorlijke O-benen er aan overgehouden. Gelukkig is het later ook weer helemaal bijgetrokken, maar de kinderarts had destijds zelfs het voornemen om zijn beentjes te breken... :(

@Eve: Ook Fynn's 'schoonmoeder' vindt hem op die derde foto erg lief kijken... ;)

@Irma: Wat het ook is wat je momenteel dwars zit, ik wens je veel sterkte en ik hoop dat snel uit je dip bent. Fijn dat Rick het goed doet!

@Debbie: Beterschap met je knulletje!

@Otje: Ik hoop dat je snel je rijbewijs bij elkaar hebt gespaard, je wereld wordt er in één klap een stuk groter door...
    Ik zie pas bij de tweede poging een Koen in het grote bad. Handig dat zitje, ik denk dat ik dat ook ga halen.

@Lianne: Dimphy heeft weer een heel andere badsteun, zo te zien.

@Slingding: En die van Kailynn zit helemaal onder de bubbels en kan ik dus niet goed zien... :) We hebben Jasmijn gisteren nog eens in het babybadje gewassen. Nou, er lag na het badje meer water op de grond dan in het bad... :(

@Bianca: Ja, dat was een lekker botte opmerking van je vriendin. Ik heb trouwens wel moeten lachen om de ochtendgymnastiek van je dochter. Die kleintjes zijn af en toe net clowns... :)

Jasmijn's bedje staat ook al een poosje op de middelste stand, maar ik denk dat we het binnenkort in de laagste stand moeten zetten...

Vandaag mijn zus en haar vriend op bezoek gehad. Als Jasmijn niet ziek was geworden, hadden ze haar vandaag terug gebracht. Nu hadden ze dus plots een vrij weekend, vandaar dat ze besloten toch maar gewoon te komen... Ik zie mijn zus helaas niet zo vaak als ik zou willen, anderhalf uur rijden is toch te ver om even een 'bakkie te doen'...

Verder is er hier niet veel spannends gebeurd. Gisteren hebben we het kleine vijvertje leeg gehaald en er een mooie siergras in gezet. Ook al was het maar een ieniemienie-vijvertje, een kindje kan ook daar in verdrinken en ik wil Jasmijn straks in de tuin laten spelen zonder dat ik haar iedere seconde in de gaten moet houden...

Het gaat trouwens een stuk beter met haar nu. Al twee ochtenden zaten er geen dikke gele korsten meer onder en in haar neus en ook haar bedje is niet meer zo vies van het snot. Alleen heeft papa nu al twee dagen keelpijn en is mama aan het hoesten... :( Achteraf gezien had ze best kunnen gaan logeren... Nu gaat ze over 4 weken een weekendje.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Na 3 1/2 week vakantie is er helaas vandaag een einde aan gekomen. Steef is vanochtend weer gaan werken en ik moet om 17.00 uur beginnen vandaag. Echt geen zin maar ja... het moet weer helaas. Bleeeeeeeeehhh! Sorry. Moest het even kwijt. :(

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, gelukkig dat het weer wat beter gaat met Jasmijn. Kan ze binnenkort echt gaan logeren.

Heb even jullie mening/advies nodig. Al een heel weekend zit ik te dubben wat we moeten doen. Het vruchtje kan dmv een vlokkentest getest worden op cf. Dit wordt vanaf de 11e week gedaan en kan inwendig, maar ook via een naald in de buik. Althans, zo heb ik het op internet gelezen. De inwendige geeft 1% kans op een miskraam, de andere 0.5% kans. Vanaf 11 weken tot 14 weken heb je sowieso 2% kans op een miskraam. Eigenlijk heb ik meteen gezegd dat ik geen enkel risico wil nemen en het dus niet laat doen. Maar dan weten we pas 2 weken na de bevalling of het kindje cf heeft. En ik ben bang dat ik me dan heel de zwangerschap druk ga maken. De kans dat het op een echo te zien is, is erg klein. Toevallig bij mijn zwager en schoonzus wel, maar hun zijn een van de weinigen. Nu hebben we natuurlijk morgen een afspraak in Rdam en daar zal het wel besproken worden, maar ik vraag me af wat jullie zouden doen als je in onze schoenen zou staan.

Wel grappig al die badzitjes. Lynn heeft dezelfde als Kailynn en Koen, alleen dan de groene :) En ook hier zit heel de badkamer onder als ze gebadderd heeft.

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Otje, werkse strakjes. Kan me heel goed voorstellen dat je er weinig zin in hebt.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: En...hoe laat was Teun vanochtend wakker? Hier was het 6.15. Een lichte meevaller dus :D

@Noura en Debbie: Hoe gaat het met jullie ukkies?

Vind de badfoto's helemaal geweldig. Ze hebben allemaal erg veel plezier zo te zien. Jammer dat ik geen foto kan bijdragen. Heb alleen een saaie douche :( Het biba bad (opklapbaar) lijkt me wel erg leuk maar ook behoorlijk prijzig.

@Lianne: Ik ben jaloers op Dimphy's roze kroonluchter!

@Otje: Sterkte op je 1e werkdag

@Bianca: Ik zou het wel laten testen. Dan weet je iig waar je aan toe bent en kun je je evt voorbereiden op wat komen gaat. De kans is echter heel groot dat er niks aan de hand is en dan kun je de rest van je zwangerschap gaan genieten. Als je niet laat testen dan blijf je je toch 9 maanden zorgen maken en dat is niet goed voor jezelf maar ook niet voor de baby.

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Otje ik vind koen echt heel erg lief en wijs kijken zeg zo in die badzitje, echt heel erg leuk die foto

Noortje ik vind die banners die je gemaakt hebt echt heel gaaf, ik zal zodra ik tijd heb je even die foto's van Thijmen mailen en mijn wensen erbij. Hopelijk wil je er dan ook nog steeds eentje voor mij maken, vind het echt heel erg lief trouwens dat je het zo doet voor iedereen.

Lianne ook jou foto van het badzitje met Dimphy erin vind ik heel erg leuk, ziet er ook al zo erg wijs uit en toch echt heel erg lief. Ook haar kamertje ziet er erg leuk en zeer gezellig uit, mag ze trots op wezen haha.

Slingding erg leuk die foto zeg, wat een lach haha. Volgens mij had je kleine meid de grootste lol in het grote bad, vind ze zeker erg leuk he?

Lola gelukkig is Jasmijn nu ook beter aan het worden, wel lastig dat jullie nu beetje ziekjes beginnen te worden he. Dus bij deze nu jij en je vriend beterschap en dat jullie snel allemaal weer beter zijn, lekker hoor dat jasmijn dan toch over 4 weekjes lekker een weekendje kan gaan logeren.

Bianca net zoals Eve zegt ik zou het wel laten testen denk ik hoor, want ja dan heb je toch meer zekerheid en zit je niet 9 maanden in spanning en hoef je je niet 9 maanden zorgen te maken als er niks aan de hand is. Heel veel sterkte meis, hopelijk kan je een goede beslissing nemen.

Eve inderdaad ik heb ook alleen een douche, maar die biba bad is inderdaad erg leuk. Helaas zijn ze erg prijzig, dan maar gewoon onder de douche hoor.

Verder gaat het redelijk met Thijmen gelukkig, hij lacht tenminste weer em drinkt weer goed en brabbelt alweer aardig. Hij is gelukkig ook weer lekker bewegelijk en helder, alleen hoesten doet hij nog wel heel erg. Ook moet ik gewoon tot zaterdag 3 paracetemol op een dag geven en 3 a 4x neussprayen dus, maar verder gaat het dus alweer een stukje beter gelukkig.

9. @Bianca: Ik denk dat het aan de ene kant erg belangrijk is om te weten wat jullie met de uitslag van zo'n test doen. Laat je de zwangerschap afbreken bij een positieve uitslag of niet? In dat laatste geval kun je je afvragen of zo'n test voor jullie dan wel een meerwaarde heeft, jullie kindje is welkom mét of zonder cf.
    Aan de andere kant begrijp ik ook dat wanneer uit de test blijkt dat het brusje van Lynn geen cf heeft, je de rest van je zwangerschap veel onbezorgder beleeft dan wanneer je niets weet.
    Ik denk dat wanneer ik in jullie schoenen zou staan, ik de test wel zou laten doen.

10. Niet meer actief

@ setje hier ook nog ni geklets behalve dadadada en wat gebrabbel verder.... Voorlopig nog ni papa of mama in het verschiet....
    idd schrikken met de hond. jammer dat hij naar het asiel toe moet, maar goed, dan is situatie met jayden wel veiliger.....

@ debbie veel beterschap met thijmen... En probeer gewoon terwijl je bijleest te reageren... miss handig... ik lees pagina voor pagina en en een ding open staan waar ik lees en in de ander reageer.... werkt prettig en zo vergeet je niet veel....
    Ik heb het spiraal 7 weken gehad en 7 wkn gebloed van het spiraal. en daarvoor een week gewoon ongi. dus kun je nagaan 8 wkn met dat gezeur..... Maar door bijkomende klachten ik niet spiraal meer... en nu nog ni ongi.....

@ otje hoe was je verjaardag? hopelijk heb je een leuke dag gehad... goed verwend dus! leuke foto's trouwens...
    en optrekje? ik zou er wel willen wonen lekker ruimte en groot huis....

@ slingding Leuke foto's.

@ eve, wat een super baas heb jij! En stel je gerust, ik ben de eerste 1,5 jr van jordy ook alleen geweest en die kwam ook om kwart over 5 a half 6 elke ochtend... Gelukkig is dit na een jaar beter geworden... soms nog wel half 7 maar meestal nu tussen 7 en half 8....
    ik vond het soms zwaar met 1 kind toen nog... maar goed... De situatie was gewoon niet anders op dat moment en dan red je het altijd hoe je het ook bekijkt, want je gaat altijd door. Was blij dat jordy makkelijk was.... nooit huilen of weet ik wat...

@ molly uit zijn airtowel teigeren? Jemig dan gaat ie hard! leuk hoor.....

@ noura beterschap met saf en hopelijk voelt zich al stukkie beter...

@ irma heel veel sterkte en hopelijk ben je er snel uit met wat je dwars zit....

@ saar hier ook 2 klamboe's hoor. de meiden worden ook lek geprikt door die rotbeesten..... De oudste (3) zei dat ze nu prinsessenbedden hadden....
    En is inderdaad een gezellige boel... gelukkig komen de oudste twee (die uit eg zijn eerste huwelijk dus) in vakantie's en weekenden.... Wel druk,maar ook wel leuk.... en toch ook weer stukkie rust als ze naar huis zijn...

@bianca, vind het meodige beslissing om niet vlokkentest e.d. te laten doen... Tot hoeveel weken zou je dit kunnen laten doen? want na 12 wkn zwangerschap zit je toch veilig qua miskraam? En iedereen heeft recht op zijn eigen mening idd, maar ik vind niet dat je de mening zomaar kan zeggen tegen iemand die net zwanger is en al rot nieuws te horen heeft gehad...... maar goed dat is mijn mening....
    En wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan? Ik denk dat er altijd een risivo is op een miskraam.... dus tja dan is het niet veel meer als je een test laat doen. Dus ik denk dat ik persoonlijk wel voor een test zou gaan... Beter de zekerheid nu dan nog je hele zwangerschap...
    hier zitten is vorige week 3x gelukt anders ook niet. ja op schoot maar zelf niet hoor....
    leuke foto's van lynn hoor!

@nouralien ik wacht rustig af..... zie m vanzelf wel komen..... Ook ik denkd at als ze het zelf willen doen dat hun lichaampje het aankan hoor.... wel balen van dat noodweer onderweg hoor... blij dat je veilig betn overgekomen. idd die opmerking over leuke foto's ben ik met je eens.... liever dat ik t schrijf omdat ik het meen dan.....

@lola, jammer dat logeerpartij van jasmijn niet doorging. hopelijk snel wel.... En mama gezegt, geweldig hoor!

@nynke bed en box staan beiden omlaag. athans allebei op de helft......

@lianne andere groenten gaan proberen dus! lol.... ze kunnen niet alles lekker vinden he....

Ik zie dat jullie veel van die badzitjes hebben.... hier ligt mevrouw gewoon zelf onder de douche en hebben we hier geen aparte badzitjes of weet ik wat.... ook het gewone badje word bijna niet gebruikt, ze vind het fijner onder de gewone douche....

Verjaardag van jordy was gezellig en druk en hij is weer druk verwend!
    Alleen 2 van eg zijn familie mogen gewoon weg blijven de volgende keer. het is dat ze mij hebben gefeliciteerd, maar daarna stomweg buiten zitten ook terwijl het regent... Dus tja wat heb je er dan aan? ook niks...

ik ga nou ff bezig met de was en rotzooi verder op te ruimen hiero... want is het nogal zooitje..... straks ff paar foto's spammen....

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Gnessy: Wat fijn om te lezen dat Jordy na een jaar toch langer ging slapen! En ik heb op zich ook geluk hoor dat Fynn zo'n makkelijke baby is. Hij is eigenlijk altijd vrolijk en huilt af en toe alleen als ie echt honger heeft.

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Karin; mijn baan bevalt goed, aan het begin was het vooral zoeken en wennen, maar nu zit ik er al aardig in en heb ik alweer tijd tekort, dus dat is een goed teken! Wat een superleuke banner heb je trouwens, jij ook Noralien! Wat er met mijn banner is ik weet het echt niet, heb gewoon jouw link gebruikt Noralien, snap er niks van.

Nu zie ik de foto van Koen in bad wel Otje, errug leuk!

gisteravond heeft Dain zelfgemaakte bietjes gegeten, vond hij erg lekker, maar vanochtend had hij zelfs rode plas! Net heeft ie lekker verse mango met ananas gehad, ik heb er zelf ook lekker van meegegeten!

Leuke kinderkamer Lianne en wat heeft Dimphy een groot badapparaat!

Kailynn ook al in bad, Dain gaat hier nog steeds in het kleine bad in zijn stoeltje, is hij nog de enige?

Dains bed en box staan nog op de hoogste stand. Hoewel hij nu wel al af en toe kruipmoves maakt zie ik hem zichzelf nog niet zo snel optrekken, dus deze stand kan nog wel even.

Eve, Dain was vanochtend al om 5.30 wakker, ik moest gelijk aan jou denken! Hij is volgens mij wel steeds weer weggedommeld (en ik ook), om 6.45 heb ik m er uitgehaald.

Bianca, ik sluit me aan bij Eve's advies.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hoi hoi

ff fout vanaf me werk, had me voorgenomen om het niet te doen maar anders zit ik vanavodn weer zo lang achter dat ding en dat gaat me eigenlijk een beetje tegenstaan...jullie zijn heel gezellig hoor!

maar Eve ze hebben het ecth afgesproken hoor Teun was om 6:15 wakker ff 5 min gebrabbeld en toen nog een half uurtje geslapen....
    hebben ze op marktplaats niet zo'n opklapbad staan?

Lianne leuke kamer

Wat zie ik veel badzitjes in eens langskomen :D wij hebben Teun gister voor het eerst erin gehad en hij vond het geweldig...maar had wel door dat hij het eerder kooud heeft dan in het babybad...al hadden we het water toch tot op de rand van de ring... :(

Karin heeft het al gezegt...ze heten bij babywalz dekenklemmen....

Gelukkig dat het met de zieke kindjes ook weer beter gaat toch wel een opluchting om dat te horen hoor.... :D

Otje suc6 vanavond we denken aan je.... :D

bianca ik denk toch ook dat ik me zou laten testen...dan weet je het antwoord en kan je je er evt op voorbereiden en toch ook genieten van de speciale 9 mnd.

gnessy de zitjes kunnen ook goed onder de douche deed me broer altijd als ze weinig tijd hadden en Alina toch gewassen moest worden...

Molly op me werk kan ik je banner ook niet zien maar thuis wel..heel raar :rolleyes:

ga weer wat doen :(

14. Niet meer actief

15. Niet meer actief

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    leuke foto gnessy..... maar is de vloer niet koud...of laat je eerst een tijd de hete straal erover heen gaan?

17. Niet meer actief

de douche staat eerst 5 minuten aan op heet, en darna me koud mengen tot lekkere temperatuur... en dan komt de straal op haar terecht.... deze foto's zijn eergister gemaakt en ze wou niet op schoot of wat dan ook bij d'r papa....

Nu heb ik douchematje gehaald. zo'n antislip ding.... zodat ze wat meer grip heeft en t ietsje warmer is voor d'r...

18. Niet meer actief

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jeetje je mag hier niet eens uitslapen zeg want dan lig je al achter hier!

Eve: ik heb ook an je gedacht toen kailynn om 5.15 uur wakker werd en niet van plan was om nog te gaan slapen.
    Ik heb het gerekt tot tegen 6'en en heb toen een flesje gegeven, normaal slaapt ze na de fles tot een uur og 9.30 nou daar hoopte we nu ook op maar helaas 8.15 was ze weer present.
    heb een schone luier gegeven en is ze gelukkig nog even in slaap gevallen tot 9.30 en ik mocht nog effe blijven liggen.
    hopelijk was dit maar eenmalig.

@gnessy: fijn dat het douchen zo lukt. fijn dat de verjaardag geslaagd was.

janet: foei, werkse vandaag.
    Otje sterkte vanmiddag!

bianca: ik ben het helemaal met lola eens denk dat je eerst moet kijken wat je met de uitslag wil.

debbie gelukkig gaat het beter met thijmen.

molly: gelukkig bevalt je baan zo goed, gelukkig dat je de stap gewaagt hebt dan.
    bij ons staat het bedje en tummy tub stof te vangen.

hier wordt ook nog niet gepraat, gekropen of gestaan.

20. goedemorgen allemaal,

sorry dat ik jullie zo in de war breng met allerlei Belgische gerechten :D. Eerst de vogelnestjes, nu het steppegras... :D
    Steppegras zijn inderdaad heel klein gesneden frietjes. Je krijgt een grote berg ervan en onder die berg zit dan een stuk vlees, meestal biefstuk. Ook is er op je vlees saus, heel veel saus, zodat de onderste 'frietjes' nat zijn van de saus.
    Dit is een foto:
    http://www.robertjohnkaper.com/img/phot ... 32.180.jpg

Deze namiddag gaan we naar de dierentuin van Antwerpen. We kunnen wel pas na 14u vertrekken. We gaan met mijn schoonouders en schoonzus en -broer en hun kindje.

Eve, ik begrijp je volledig. Mijn schoonzus is net hetzelfde... vorige zomer zei ze constant... wacht maar totdat je kinderen hebt, dan... (en dan kwam er één of andere reden waarom wij het toen geweldig goed/gemakkelijk hadden). Nu zegt ze constant... wacht maar totdat Liene ouder is (haar kindje is 1 jaar ouder dan Liene). En straks kan ze zeggen.... wacht maar totdat je er twee hebt... Ik kan ontploffen als ik dat hoor.

Karin, over die vriendin en bv. Ik was er eindelijk uit dat ik het zag zitten, maar toen begon Ben te twijfelen. En hij kan er zich echt niet overzetten. Maar sinds kort drinkt Liene soep uit een beker. Dus bv zal ook wel zo lukken dan.

Bianca, ik zou het ook niet laten testen denk ik. Als je baby sowieso welkom is, zou ik het ook zo laten.

Eve, waar woon je net in Nederland... wandelen over het strand lijkt me geweldig.

Ik ben weer de helft vergeten...

Ik ben eigenlijk boos ook, op mijn schoonzus en daarom ben ik er niet echt bij met mijn hoofd. Ik heb nu zelfs woorden met Ben door haar. 't Is zijn kleine zusje en die wordt tot in het oneindige verdedigd. Maar ze is wel zo oud als ik, dus zo klein is dat nu ook niet. Bah, ik word zelf boos van het hier te typen. Ik zal het staks wel eens uitleggen, want nu ben ik nog te boos om het redelijk neer te schrijven.

Groetjes,
    Saartje

Deel Deze Pagina