December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Duikster: Ik merk wel duidelijk verschil tussen mijn eigen familie en mijn schoonfamilie. Aan mijn kant is Jasmijn het eerste kleinkindje (ik heb maar één zus en daar wil 'het' ook al niet vlotten :( ) en aan mijn man's kant het achtste (zij hebben zelfs al één achterkleinkind!) Ze zullen vast allemaal evenveel van Jasmijn houden, maar voor mijn moeder en zus is alles nieuw en 'dus' wordt ze inderdaad nogal verwend. Mijn zus en mijn moeder vinden het allebei leuk om regelmatig kleertjes of andere kadootjes voor Jasmijn te kopen. Als we mijn moeder vragen om op te passen (mijn zus woont helaas te ver weg om voor een uurtje op te passen) lijkt het alsof we hier mijn moeder een groter plezier mee doen dan onszelf... Ik geniet eerlijk gezegd heel erg van de bijzondere positie die Jasmijn in mijn familie inneemt, maar ik hoop ook dat ze er snel een neefje of nichtje bijkrijgt!

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou nou nou, je kan niet eens meer een halve dag wegblijven want dan is het niet meer te doen. hihi

jeetje zeg wat een buren, klinkt eerder bij hun als de tokkies, of de flodders dan jullie. maar het klinkt wel bekend, wij kregen in ons oude buurtje ineens aan alle kanten van dat soort buren. dat is ook de reden dat ik er zo gauw weg wou, gelukkig hebben we toen wat kunnen regelen.

lianne, ik moet ook vrijdag, maar vorige keer waren we ook al op de zelfde dag. ik moet om 10.45.
    leuk dat loopstoeltje, ik heb er ook 1 van chicco, maar daar heeft mijn zoon nog in gezeten. voorlopig denk ik hem nog niet te gebruiken.

hier ook nog in de verste verte geen tanden. alleen had ik van de week het idee dat zijn boventandvlees wat dikker is geworden. maar als ze komen merken we het vanzelf.

nynke wat een goed nieuws dat je broer terug komt uit afghanistan. iedere keer als ik wat in het nieuws hoorde dacht ik eraan, ik wist dat er iemand een familielid daar had zitten, wist alleen niet meer wie.

vales wat een mooie fotos zeg

nou mijn ventje slaapt nog, ik ga even een bakkie doen, en even languit op de bank, was vandaag wel erg vroeg wakker.
    ik hoop dat die vandaag weer de oude is, want eerlijk gezegd vind ik het ook best lang duren.

3. Niet meer actief

zal ik is foto's maken van hun tuin? en dan foto van onze tuin....
    echt.... ik geloof idd dat onze straat wel de ergste hier in het dorp zelf is... het is ook wel doorstroomstraat genoemd.....
    Maar kinderen van 9 en 10 van de overbuuf (gescheiden) lopen om 10 uur 's avonds nog buiten te gillen, hebben quads, mini bikes, cross scooter en noem maar op. Mochten ze alleen onder begeleiding op.... Nou das 1 week goed gegaan... nu die kutdingen continu hier in de straat....
    Het gelul om je heen.....
    en vooral over je....
    Tussen mijn vriend en mij zit 11 jr leeftijdsverschil, en zoals jullie weten heeft hij 2 kids uit vorig huwelijk... Maar als je dan hoort dat ik niet met zo'n gozer om moet gaan omdat hij zo'n klote reputatie heeft en een strafblad.... Hij is gescheiden dus dat kan nooit goed gaan.. Al dat soort opmerkingen moet ik continu aanhoren... Andersom ook. Jordy is niet van hem (is van een ex waarvan we net uit elkaar waren toen ik er achter kwam dat ik zwanger was... en abortus is tegen mijn wil.... ik vind dat ik het voorrecht had om een spontane zwangerschap te krijgen. misschien niet de ideale omstandigheid, maar oke...) dat word hem continu verweten... Dat kan nooit goed gaan tussen de kinderen onderling. nou die zijn 5, 3 en 3 en 7 mnd nu..... Dus ik zie het probleem niet... maar goed kan aan mij liggen.. Net als toen ik zwanger was van ruth. Ik was ongeveer 16 wkn zwanger toen de roddel door het dorp ging.... we hadden het alleen wederzijdse ouders verteld en mijn broertje (heb ik goeie band mee) en onze beste vrienden.... Maar waar ik later achter kwam is dat er iemand hier in het dorp mij heeft gezien bij de vk naar binnen.... En ja dan krijg je het vanzelf he....Maar echt.... jonge gezinnen?
    2 en 3 huizen verderop zijn kids van 5, 4 en 2 jr oud.
    voor de rest niet.. ja op het einde van de straat 1,5 en half jaar...

maar goed, ik zal jullie er ff niet meer mee lastig vallen...... maar bedankt voor het luisteren.... zal als ze weg zijn ff foto maken voor jullie....

werk ze voor iedereen die gaat werken of al aan het werk is.... ik ga de kids aan de knutsel zetten

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: Volgens mij heb ik Ruby Gloom wel es op eBay gezien. Ik vind Emily the Strange erg leuk en dat is ook op eBay te vinden.

Wat is nou toch de Action? Heb er echt nog nooit van gehoord. Zal wss niet hier in de buurt zitten.

@Noralien: Wat erg voor je vrienden. En zoals Lola al zegt is een miskraam natuurlijk altijd heel naar maar in dit geval vind ik het heel erg zuur. Hoop echt dat het ze gegund is om snel weer zwanger te raken. Probeer me hun verdriet voor te stellen maar dat is moeilijk als je het zelf niet hebt meegemaakt.

Hierbij de link: www.bibabath.com

@Karin: Ik ben nu bij chapter 4. Schiet dus niet echt op want ik val steeds in slaap. Niet dat het saai is hoor maar ik ben gewoon te moe :cry:
    En wat gaaf dat Nick Brum heeft gekregen! En wat verwennen betreft. Mijn ouders kopen niet echt constant speelgoed of kleertjes. Maar ze verwennen hem wel heel veel met aandacht. Ze zijn echt gek op hem. En ze doen echt alles voor ons. Daar ben ik ze super dankbaar voor.

Enne...wat waren jullie weer laat online zeg. Ben eigenlijk ook een avondmens maar lig tegenwoordig rond 21.30 in bed. Hoop dat ik me op een gegeven moment ook weer bij de avondploeg kan melden :D

@Noura: Hoop ook dat Saf vandaag weer zichzelf is! Maar snap best dat hij met dit weer liever in z'n bed blijft.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hé eve lang niet gehoord... ;) 15 min geleden nog toch op msn...hihii

maar action hebben ze ook in den haag...heb ff gekeken op de site van ze en dit is het adres
    Action Den Haag Alphons Diepenbrockhof 49 2551KH Den Haag NL
    Openingstijden:
    Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18.00 uur
    Zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur
    Koopavond vrijdag tot 21:00 uur

weet niet of het bij jou in de buurt is.......want ja den haag is iets groter...

heeft iemand daar wel eens de billen doekjes en de snoetedoekjes van vandaan gehaald en hoe bevielen die?

@ Noralien...oeps wat erg.....zo veel moeite dan blij dat het gelukt is en nu dit....sterkte voor ze

Hier ook veel aandacht voor Teun en ook wel wat kleetjes maar niet erg veel hoor...we zeggen ook steeds teun heeft genoeg kan het niet allemaal aan en willen ze wat kopen dan alvast een maat groter...en speelgoed halen ze meestal 2e hands van rommelmarkten

ik vond jullie ook laat online...eerst is er bijn aniemand en dan kom je de volgende ochtend en mag je 4 blz lezen..pfffff

Gnessy ben wel benieuwd naar de aso naast jullie...kwa beschrijving lijkt het op de volksbuurten in alkmaar....

Vales leuke foto...dus weesel gaat vreemd hier voor de decembermeiden?

ivm de banners die niet iedereen kan zien...verwijder eens de cookies en tijdelijke bestanden wie weet lukt het dan weer....doe ik ook regelmatig....

Ik lees regelmatig dat er besteeld word via mp en ebay...vinden jullie dat niet eng? ik probeer altijd maar in de omgeveing te kijken tot 10km zodat ik er evt heen kan rijden....

en wat betreft de zomerkleding......ik heb rommpers met lange mouwtjes gekocht bij d ehema en trek die op een koude dag onder zijn shirt aan...kan je evt ook hempjes over heen doen....

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ha Janette! Ben je inmiddels al aangekleed? :D

Ja, wij zijn vroeg op msn, de rest meestal laat :( En idd, vroeg op de avond is er niemand op het forum en zit ik maar te wachten op een reactie en dan kom je 's ochtends en zijn er weer 4 blz bij. Dus dames, beetje beter verdelen ;)

Goh, dus toch een Action in Den Haag. Tja, maar wel in een buurt waar ik echt never nooit kom. Vandaar. Maar ben nu toch nieuwsgierig en zal m'n ouders es vragen of we er op zaterdag een keer heen kunnen rijden.

Heb al heel veel via eBay gekocht (beetje te veel :oops: ) van over de hele wereld. En er is nog nooit iets misgegaan. Maar eBay is ook wel heel goed beveiligd hoor. Marktplaats heb ik ook wel es iets gekocht maar dan alleen als het om kleine bedragen gaat. Anders durf ik het daar ook niet aan.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ja hoor ik ben in de kleren... jij ook? ;) want jij moet strakkies ook weg...

ach onze beebs slapen lekekr vroeg de andere zijn dan nog bezig....het heeft zijn voor en nadelen.... :D

Heb toch maar ff oppas voor Teun geregeld..hij gaat naar een tante van Wijnand die is ook op dinsdag en vrijdag vrij en heeft gezegd als je een keer wat moet dan bel je maar...dus laatst moest ik naar de dokter heeft ze ff opgepast en nu ff naar de stad...ff een nieuw mobieltje regelen is ook rustiger zonder kind en met dit weer word hij kledernat....heb geen regenhoes,...gelijk maar kopen

Als je naar action ga laat dan je knip maar thuis...ik kom meestal met te veel spullen weer naar huis... :rolleyes:

moet dan ook maar eens gaan kijken op de site's....wie weet vind je dan leuke dingen
    heb nu wel geboden op iets op mp, was begin juli maar niets meer gehoord en de advertentie staat er nog... :rolleyes: bij een ander had ik gereageerd heb je de spullen nog vond ze het bod te laag...laat je dan toch ff weten?

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit nog in pyjama...en wie zegt dat ik ook strakkies weg moet? Heb je mij niet horen zeggen :D Maar eerlijk is eerlijk, ik moet vandaag echt boodschappen doen want heb bijna niks meer in huis. Maar dat komt vanmiddag wel. Ga nu eerst weer even m'n bed in...

Fynn is om 19.00 al in dromenland. Dus dat is idd wel prettig. En nu we het er toch over hebben: wat zijn de avondbedtijden van de andere beebs op dit moment?

Op eBay weet je iig altijd waar je aan toe bent. Er is een vaste eindtijd aan een veiling. En als je de hoogste bieder bent is het object automatisch van jou. Lekker duidelijk dus. Ik vind Marktplaats nml vaak nogal vaag. Zeker als je eBay bent gewend.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    foei eve.... :D
    dacht dat je naar het cb moest?

oke dus meer op ebay kopen :D

slaap lekker en tot later

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zowel mijn moeder als mijn schoonouders zijn helemaal gek met Jikke. Ze wordt echter niet overtelpt met cadeautjes, al krijgt ze zo nu en dan wel eens wat.

Noura, hoe is het nu met Saf?

Eve, Bedankt voor de link. Lijkt me idd wel handig, zo'n bibabad.

Ik ben idd een avondmens. Wel grappig, mijn vriend is dus echt een ochtendmens. Dan wordt ik 's avonds ineens actief en ga van alles doen en opruimen terwijl ik de hele dag heb geluierd :oops: . Hij is dan nét ingestort en wordt er al moe van als ie me ziet :D

Janette, Mijn vriend doet veel op ebay...heeft daar ook vaak spullen (plateel) te koop.
    Ebay heeft wel een paar veiligheidsmaatregelen getroffen. Zo kun je naar de feedback van iemand kijken. Dat zijn reactie's van kopers / verkopers en bestaat uit een aantal % positief / negatief met een toelichting. Zo kun je zien of iemand betrouwbaar is. Verder kun je betalen met paypall. Dat is een veilige manier van betalen en als je een geschil hebt kun je bij ebay een klacht indienen. Paypall kan dan eisen dat er geld wordt terug gestort.

Jikke gaat 's avonds tussen 7.00 en 7.30 naar bed. Ze slaapt dan tot 7.30-8.00. Gisteren was ze erg moe (eerste keer hele dag naar kdv) en lag ze al om 18.30u in bed. Vanmorgen was ze om 7.30u wakker.
    Ik heb dus niet echt te klagen :)

11. Hallo allemaal,

wow... :confused: nu begrijp ik de klachten van de werkende mama's... 1 dagje niet gelezen en zowat 5 pagina's om bij te benen. Ik heb gewoon moeten wachten tot Liene in bed lag. :D

Debbie, hier nog geen tandjes hoor. Maar ik voel onderaan wel een bultje, dus ik denk dat er eentje aankomt, maar dat zeggen we al wel 2 maanden, dus 't kan ook niks zijn.

Ik moet ook vandaag naar Kind en Gezin, dus kan ik Liene straks ook weer aanpassen in de lijst. Ik ben benieuwd hoe ze zal gegroeid zijn.
    Ik ga ook eens even mijn hart luchten daar. Jullie durven dat ook, dus ik straks ook. 8) Nee, 4 maanden geleden (dus 2 afspraken) was ik daar en toen was er een verpleegster die zei dat Liene niet genoeg bijkwam en dat ik moest kv bijgeven. Nu had ik op de site van borstvoeding gelezen dat het doodnormaal is voor bv-kindjes dat ze na 3 maanden even 'stil' staan met groeien, hun curve gaat dus plat. Dus ik antwoord dit en toen kreeg ik dus 'de toestemming' om verder te gaan met bv. Maar dan denk ik aan mensen die dit niet weten, die geven dus kv bij, en dan is de bv wel bijna voorbij. Dus vind ik dat ze dat niet moeten zeggen. Maar vorige afspraak wou ik er al iets van zeggen, maar toen durfde ik niet. Maar deze keer ga ik het doen! :D

Bianca, :) :) dat zou een idee zijn. Zo thuis komen en dan denken... hadden we nu nog iets vergeten? :) :) Foei! ;)
    We gaan trouwens naar Luxemburg op vakantie. Van vrijdagochtend tot zondagavond. Op gastronomisch weekend, dus ben benieuwd wat Liene denkt van mama en papa die een 7-gangendiner opeten.

Setje, ik had het gisteren ook gerisceerd om een witte broek aan te doen... resultaat: vol modder! Dus we zullen echt geduld moeten hebben.

Gnessy, hopelijk wordt het wat met dat andere huisje, want zo wonen lijkt me niks. En ivm je falilie, lijkt me echt niet leuk... en dan zeur ik over mijn schoonzusje :oops: .

Vales, leuke foto's. En mooi bewerkt! Ik wou dat ik dat ook kon, maar ik heb geen programma. Laatst wou ik psp van het net halen, maar van Ben mocht ik niet (hij is informaticus en heeft steeds het laatste woord over de pc's). Ik ga voor mijn verjaardag een fotobewerkprogramma vragen.
    Precies dat Daisy echt verliefd is op Wessel... die blik. :D Ze heeft gelijk, 't is echt een mooie jongen.

Noortje, oh wat erg van je vrienden :cry: . Het moet gewoon verschrikkelijk zijn. Ook voor jullie... je leefde zo mee met hen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Karin, ook hier wordt Liene verwend door de grootouders. Zowel bij mijn ouders als schoonouders staat er speelgoed, een park, een bed, een kinderwagen. Terwijl ze nog nooit nergens is gaan logeren. :oops: Wel zielig als ik er aan denk.
    Maar de Brum-auto ken ik niet.

Ik heb ook al geregeld via ebay gekocht en verkocht. Vorige week het zwembad was ook van ebay. Ik vind het ook een veilige site.

Gisteren bij de dierentuin was het leuk. Mijn schoonzus heeft wel wat gezeurd. Want dat is eigenlijk waarom ik er altijd zo boos in word. Ze heeft het moeilijkste, zwaartste leven dat er is. En dat van ons is het simpelste, gemakkelijkste, leukste. Dus als je zelf eens zeurt, heeft zij altijd een verhaal dat het nog zwaarder is bij haar. Heeft ze er echt geen, ketst ze je verhaal weg.
    Bijvoorbeeld:
    toen ik mijn eerste miskraam had, wilden we dat graag tegen mijn schoonouders (haar ouders dus) vertellen. Maar zij was toen zelf 7 maanden zwanger. We mochten dat niet van haar (zij wisten het eerst) want dan zouden ze verdrietig zijn en ze waren nu zo blij omdat zij zwanger was. En dan zouden ze niet meer blij durven zijn. Dus moesten we dat maar zwijgen.

Ook wordt ik boos omdat ze altijd domme opmerkingen maakt. Zoals in de voorgaande situatie bijvoorbeeld.

Ook zorgt ze ervoor dat we niets meer kunnen doen met mijn schoonouders. Het zijn echt 'gezellige' mensen. Ze gaan vaak iets drinken of uit eten. Maar ze willen hun aandacht juist verdelen tussen hun twee kinderen. Maar mijn schoonzus kan niets meer doen nu ze een kind heeft (pfff, al dat werk van inpakken, uitpakken,...) dus kunnen wij ook niets meer doen. Want wij mogen pas mee, als zij ook mee gaan.

En om die redenen kan ik haar niet zo goed hebben.

Gisteren hadden we afgesproken om na de dierentuin iets te gaan eten. Dus heeft ze de hele dag geprobeerd redenen te bedenken waarom dat niet ging.

Maar tja, ik heb me geamuseerd met Ben en Liene en een leuke dag gehad. Liene heeft trouwens voor de eerste keer echt hardop gelachen. Haar nichtje sprong telkens omhoog en viel dan op haar poep. En Liene schaterde het uit. Echt leuk.

Ik zal zo wat foto's plaatsen.

Groetjes,
    Saartje

12. [​IMG]
    Lien met mijn schoonouders en haar nichtje.

13. Liene en haar nichtje. Hier was het dat ze zo lachte.

14. [​IMG]

En de foto dus. :D

15. [​IMG]

Lachende Liene.

16. [​IMG]

Liene en Ben. Ze kiest steeds meer en meer voor het 'normale' kruipen ipv tijgeren. Dit gaat nu ook steeds sneller.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: ik ben benieuwd naar de foto's
    succes bij kind & gezin.
    en zeggen he, niet over je heen laten lopen! je kan het!
    kailynn doet dit nu ook zo leuk schater lachen.

Noralien: nog maals sterkte endit lijkt me zo erg!

kailynn wordt erg verwend door mijn schoonouder en ook wel door mijn ouders op hun manier, voor mijn moeder is dit het 3de kleinkind en mijn vader 12 dus en zijn finacieel niet echt sterk en mijn schoonouders wel.
    voor mij was dit wel moeilijk in het begin van onze relatie ook met kerst enzo werden we door mijn schoonouders bedolven met kado's en mijn ouders kwamen ook met wat en dat voelde soms niet fijn.
    ik weet dat mijn ouders het met heel veel liefde doen.

Ik ben ook echt een avond en om de week nachtmens, wij allebei. trouwens dus bij ons is kailynn altijd vroeg.

kalilynn kregen we gisteren niet in slaap, en brullen en brullen toen ben ik er als dood vogeltje bij gaan staan en elke keer een stapje richting deur, de eerste keer was ik te snel en begon het weer van voor af aan.
    2de keer ging beter maar al met al was het bijna 22 uur dat ze sliep.

ik heb nog nooit wat bij e-bay gekocht wel bij zeelandnet het prikboord dat is hier regionaal.
    en dan is het ook vaak in de buurd daar heb ik wel veel vandaan ook van nijntje en ook de kinderkamer (van nijntje)

ga vanmiddag effe naar de stad denk ik het is zonnig aan het worden en zit al 3 dagen binnen met m'n meisje.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier zie ik geen foto

19. @Eve: Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat mijn Harry Potter boek nog bij de overburen ligt (we waren niet thuis toen het werd bezord) Maar ik mag er van mezelf toch niet in beginnen zolang ik deel 6 niet uit heb...

@Janette: Ik ben ook tamelijk voorzichtig met kopen via marktplaats. Ik heb al best wat dingetjes gekocht, maar ik zoek altijd eerst in onze omgeving en in de omgeving van Eindhoven (daar werkt mijn hubbie). Dan kunnen we het zelf ophalen. Alleen het baby keyboard dat ik heb gekocht naar aanleiding van de tip van Duikster, heb ik laten bezorgen. Die mensen woonden te ver weg. Gelukkig ging het maar om een klein bedrag.

@Saar: Ik vind Liene zo'n schattig krullenkopje hebben! Alleen jammer van de rode oogjes op sommige foto's. Je mag deze foto's gerust naar mijn mailen, dan werk ik ze wel even voor je bij. Dat is zo gedaan...

@Slingding: Goh, wat vervelend dat Kailynn zich zo slecht in bed liet leggen gisteravond. Denk je eindelijk even tijd voor jezelf te hebben...
    De zon laat zich hier niet zien helaas... :(

Vanmiddag moet ik weer eens naar Eindhoven voor mijn lenzen. Ik weet niet of ik jullie al eens heb verteld dat ik vorig jaar nachtlenzen heb laten aanmeten. Dit houdt in dat ik 's nachts deze lenzen draag en dan overdag goed zonder hulpmiddelen kan zien. Dat werkte perfect... tot na de bevalling! Nu al maanden doen de lenzen hun werk niet goed. Deze ene dag is het erger dan de andere. Toen ik drie weken geleden daar was, hebben ze me gevraagd de lenzen maar eens een poos helemaal niet meer te dragen en mijn bril weer op te zetten. Vanmiddag gaan ze dan een nieuwe nul-meting doen, om te kijken of er iets (raars?) aan mijn ogen is veranderd. Ik hoop dat ze wat vinden, anders stop ik ermee en koop een nieuwe leuke bril...

20. Lola, ik ga ze zeker mailen. Maar mijn scherm is (bijna)stuk, dus ik zie de kleuren niet meer goed, alles is anders. Dus ik zie niet waar Liene rode ogen heeft... Ben gaat proberen straks een ander scherm mee te brengen als hij er aan denkt. Dan heb je van mij een mail. Bedankt alvast.

Slingding, Ik ga het kunnen. :D Bedankt voor de aanmoediging. We moeten er om 13.30u zijn.

Deel Deze Pagina