Eve: Laatst was Koen een keer om 5 uur 's nachts wat pruttelgeluiden aan het maken (nog niet huilen) en toen ik ging kijken lag ie dus wel te draaien maar had zijn oogjes nog dicht en heb de fopspeen erin gedaan en toen viel ie nog 1 uurtje in slaap. Maar soms ga ik kijken en dan ligt ie al echt heel onrustig wakker en met de ogen wijd open en dan weet ik gewoon dat ie honger heeft en dan lukt het ook niet meer met de fopspeen. Molly: Jammer dat je niet mee kunt naar de meeting maar de Huishoudbeurs is wel erg leuk! Ik ga zaterdag 10 februari met een vriendin naar de Huishoudbeurs. Zij heeft ook 2 kids maar mijn kids en haar kids blijven lekker thuis bij de papa. Het is daar zooo ontzettend druk en echt geen doorkomen aan met kinderwagens enzo. Ben er 2 jaar geleden ook geweest (zonder kids). Ik vind het wel heel erg leuk, even een dagje weg met een vriendin, eventjes zonder kinderen. Gr Otje
@Setje: Lekker hè, zo'n nacht doorslapen! Volgens mij heb je meer aan je slaap wanneer je 1 keer 6 uur slaapt dan wanneer je 2 keer 3 uur slaapt... @Otje: Wat een leuke foto! En Koen kijkt zo schattig... (Ik heb trouwens dezelfde gordijnen en omslagdoek...) Ik heb gisteren ook nog collega's op bezoek gehad. Ze brachten een houten poppenhuis mee voor Jasmijn. Daar was ik ook ontzettend blij mee! Mijn man was van plan om er zelf eentje te maken, maar dat hoeft nu dus niet meer... Ik heb besloten om Jasmijn niet langer via de borst te voeden. Tijdens de voeding vanochtend kreeg ze via de borst schijnbaar ook weer niet genoeg, want ondanks dat ze de fles niet wilde (want: in slaap gevallen...) liet ze in bed meteen haar hongerhuiltje horen. Dus na een kwartiertje haar toch maar weer opgepakt en alsnog dat flesje met 60 cc gegeven. Toen wilde ze wel. Ik wil nu drie keer per dag gaan afkolven en de rest aanvullen met poedermelk. Dan kan ik haar toch nog geven wat ik heb en bovendien groeien kinderen inderdaad prima op poedermelk (ben er zelf ook groot - alhoewel: ik ben slechts 1,64 meter - mee geworden). Eens kijken hoe we ons daar bij voelen. Het kolven zelf gaat namelijk goed en pijnloos, dus ik vind het zonde om daar mee te stoppen. Ik vind het eerlijk gezegd ook leuker om haar met de fles te voeden, ze laat mijn tepel namelijk om de haverklap uit haar mondje glippen, waardoor ik mijn borst zo moet vasthouden dat dit niet kan gebeuren. Niet echt een comfortabele houding om in te zitten dus... Ik heb trouwens zojuist voor de eerste keer 's morgens gekolfd en haalde meteen ruim 250 cc (!) uit beide borsten, kijk dat geeft mij nou de moed om met kolven door te gaan... Het enige waar ik nu een beetje mee zit is het volgende: Omdat ik via de borst voedde, kreeg Jasmijn geen speentje, maar omdat ze via de fles sneller drinkt zal haar zuigbehoefte waarschijnlijk niet bevredigd gaan worden. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? @Slingding: Jij geeft toch ook én moedermelk én poedermelk via de fles, hoe heb jij dat aangepakt?
Lola: Koen dronk zijn fles op den duur te snel leeg en daardoor was zijn zuigbehoefte niet bevredigd. Ik gebruik nu een 3-standen-speen. Je hebt ze van Difrax of Dodie-flessen met 1-2-3 speen. 1 is de langzaamste stand en 3 gaat het snelst zeg maar. Nu drinkt Koen bij de dodiefles op stand 3 maar bij de difraxfles op stand 1 want anders gaat ie te snel en gemiddeld doet ie nu 20-30 minuten over 1 fles dus dat is prima.
lola mijn zoon had dat ook, die had echt een zuigbehoefte. hij sliep al weinig maar als ik een gewone speen gebruikte viel die snachts na de voeding helemaal niet meer in slaap. voor hem heb ik toen de dentalspeen gebruikt. moest die echt werken, en werd die ook moe van het drinken. lianne, ja je hebt groot gelijk. wie weet kunnen we mekaar eens uit de brand helpen. en wie weet kunnen de kleintjes het goed met mekaar vinden. oh wat lijkt me dat heerlijk, een nacht doorslapen. ook al slaap ik iedere dag uit, dan nog merk ik dat het vermoeiend is. ik word ook echt als een zombie wakker snachts. ik heb gister iets heel raars gehad. safouane was huilerig, na de voeding van 20.00 viel die uiteindelijk bij mij in slaap, en heb hem in bed gelegd. gelukkig bleef die slapen. maar hij bleef maar slapen en heb hem om half 1 wakker gemaakt. daarna weer in bed, en om 3 uur weer wakker, weer een voeding en weer in bed. werd ik een half uur later wakker van gehuil. beetje apart huiltje, dus ik half duf naar zijn kamer, sliep die. bleek dat ik wakker was geworden van het huilen van het buurmeisje. stom he.... (gelukkig werd safouane niet wakker toen ik de kamer in kwam stommelen)
@Otje: ik heb de optifles van Difrax (zo'n kromme). Daar zit gewoon een 1 standen speen op. Kun je daar een losse 3 standen speen voor kopen? Heb ze nml nog niet gezien. Fynn drinkt nml in nog geen 10 min z'n 165 cc op en dat vind ik echt te snel Daarna blijft ie nml happen omdat ie duidelijk nog zuigbehoefte heeft. Hij vreet daarna z'n speen echt zowat op.
Eve: Ik heb ook 2 van die kromme difraxflessen en met die speen die daar standaard op zit drinkt Koen ook veeeel te snel. Hij verslikt zich erin. Vandaar dus die 1-2-3-speen. Je moet wel perse die van difrax hebben want een andere 123speen past daar niet op. Je hebt ze lang niet overal maar heb ze gevonden bij de DA-drogist. Je kan ze hier ook bestellen: http://www.l10.nl/difrax-flessenspenen- ... p-169.html maar dan betaal je verzendkosten dus misschien even informeren bij Etos-Kruidvat-DA-Prenatal? Succes! Gr Otje
[quote="Lola @Slingding: Jij geeft toch ook én moedermelk én poedermelk via de fles, hoe heb jij dat aangepakt?[/quote] LOLA, wat veel kolf jij af zeg! ben jaloers. ik kolf af na de voeding van kailynn dan weet ik hoeveel ik heb. ik kolf 7keer op een dag en ik geef 1 kustvoeding in de nacht (maar ik kolf wel zodat ik een voorraadje heb. want ik kolf ongeveer 110 af en ze drinkt 140 dus ik heb altijd te kort. en als mijn voorraad echt op is krijgt ze een extra kunst voeding of als ik weg ga doe ik ook wel eens een kunstvoeding geven. Let wel op met de vitamines D en K want dat zit natuurlijk ook in kunstvoeding je moet even na vragen wanneer je geen K en D moet geven. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ik ga me bijna een expert voelen want ik doe dit nu al bijna 8 weken,
Ohneeeeeeeeeeeeeeeeee he! Ik bel dus net naar Lofen om te reserveren. Ze hebben die avond een bruiloft en vanaf 16.00 uur gaat de boel echt dicht daar. Das natuurlijk niet leuk want dan zouden we kei moeten haasten enzo. Das niet tof met baby's. Nu hebben we 2 opties. Of we zoeken een andere locatie of een andere datum.... Iemand suggesties? Gr Otje
wel balen trouwens hoor, hebben wij weer he . Denken we leuk, hebben ze een bruiloft en gaan ze dicht :s. Naya zulke dingen gebeuren nou eenmaal haha, wel jammer he otje.
Ja echt balen. Die man kwam nog wel met een tip voor een andere locatie; Het Polmanshuis. Kent iemand dit? http://www.polmanshuis.nl/ Daar kun je ook een high-tea reserveren.
Ik heb net even ter info gebeld naar het Polmanshuis en gesproken met een hele aardige mevrouw. Ze gaat even overleggen met de manager daar wat er mogelijk is voor de middag van 15 februari en belt me eind van de middag terug. Zodra ik iets meer weet horen jullie het!
de volgende restaurants in utrecht hebben een high thea: http://www.stadsavonturen.nl/locaties/u ... menu/lunch http://www.domstad.nl/smartsite.shtml?id=2041 hier kan je ff kijken: http://hightea.startpagina.nl/
ik zat me nog wat te bedenken qua tijden misschien is 14.00 uur wel wat laat want dan is het voor dat je het weet 17.00 uur of zo en dan is het spits voor zowel auto's als openbaar vervoer, kunnen we misschien beter als we toch gaan high thea gaan doen om 13.00 uur afspreken of denk ik dan heel dom?
13.00 uur red ik echt niet, maar dan kom ik eventueel gewoon later binnen.... Ik heb om 11.30 in Leiden mijn evaluatiegesprek van mijn opleiding en moet dan nog naar Utrecht. Het polmanhuis ziet er wel gezellig uit ook en is lopend vanaf het station ook nog te doen, wel iets verder dan Lofen.... Overigens is Tantes Bistro denk ik ook leuk met een high tea, maar weet niet zo goed of je daar goed met kinderwagens binnenkunt. Oude gracht is wel dichter bij het station info op onderstaande link http://www.stadsavonturen.nl/locaties/u ... tes_bistro Karin
Eve ik geef Nick ook zijn speen als ik hem een beetje hoor kreunen vroeg in de ochtend. Vaak pakt hij die dan en slaapt nog verder. Oefening baart hierin ook kunst. In het begin hielp het hooguit een kwartier, nu lukt het soms om van half 5 tot zo'n 7 uur te rekken. En dat willen we graag.... Overigens als hij echt heel wakker is, zoals Otje ook zegt, lukt het niet meer.... Vanmorgen dus ook niet, maar door zijn verkoudheid heeft hij zowiezo slecht geslapen... Heb babyneusspray gehaald en luuf.... maar het is wel zielig om hem te horen ademen en rochelen.... Soms klinkt het net als een zware snurker... Otje geweldige foto van Koen zeg! Wat kijkt hij wijs... Lola Ondanks dat Nick wel borstvoeding krijgt, heeft hij ook een speen, een combispeen en geen dentalspeen. Dit is speciaal voor borstgevoede kinderen, lijkt zoveel mogelijk op de tepel (al zie ik dat niet zo) maar zorgt voor het voorkomen van tepel/speenverwarring. Nick krijgt die al sinds de kraamtijd, want toen was zijn zuigbehoefte al groot. Dit gaat al al die tijd goed... Karin
zo hoe vinden jullie mijn banner onder mijn bericht. heb ook wat geknutselt? (net of ik niks anders te doen heb zeg maar.) Heb al mijn ramen buiten gewassen want na die storm zat er een flinke zout aanslag op dus moest echt maar heb wel eer van mijn werk.
Hij is lief Slingding! Ik zal me van de week ook eens gaan zetten tot zoiets. Heb dan alleen andere computer nodig, want daar staan alle foto's op... Karin