December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben weer terug van het cb. Fynn weegt nu 9650 gram en is 72,5 cm. Hij zit qua gewicht nu aan de bovengrens. De wijkverpleegkundige (met wie het helaas totaal niet klikt) vond dus dat ik hem nu minder fv moet gaan geven. En als hij de volgende keer nog 'te zwaar' was dan kwam ik op de lijst en moesten we maar es gaan praten. Jaja, zo zei ze het echt. Vond het nogal bedreigend klinken. Ik kan dus weer gaan puzzelen met het voedingsschema. En als ik iets lastig vind is dat het wel :(

Wa gisteravond dus ineens niet lekker. Erg last van m'n darmen, misselijk en had het heel erg koud. Zou eigenlijk uit eten gaan maar heb dat maar afgezegd. Fynn voelde volgens mij dat ik niet lekker was want heeft me vanmorgen tot 6.45 laten 'uitslapen'. Voel me nu nog steeds niet echt jofel.

@Saar: Misschien kunnen Liene en Fynn wat gewicht uitwisselen? :D

@Debbie: Hoe is het nu met Thijmen?

@Bianca: Op zich natuurlijk wel fijn dat Lynn geen symptomen heeft. Maar ik kan me voorstellen dat je liever de zweettest had laten doen. Vooral omdat deze test niet belastend is voor Lynn. Kun je het niet in een ander ziekenhuis vragen?

@Lola: Ach, arm Jasmijntje :( Ik zie het hier vandaag of morgen ook gaan gebeuren hoor.

@Noralien: Oh, jij kunt de foto's ook mooi bewerken! Dacht ik eigenlijk al hoor ;) Wel handig, dan hoef ik Patrick niet steeds lastig te vallen.

@Otje: Oeps :oops: Dat zou wat zijn zeg. Hoop voor je dat het niet zo is. Klinkt misschien een beetje raar maar kan me voorstellen dat je dat te snel vindt.

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43cm).........7juni/7mnd3dg...................7130gr........66,6cm
    Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 49 cm.......... 12 Juni/6.5 mnd...................8100 gr.......69 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........21 apr / 6,5 mnd.................7170 gr......65,0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........24 juli / 33 wkn..................6940 gr......64,5 cm
    Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.....................6340 gr......67 cm
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........17 juli.................................9265 gr.......71 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........14/06/6 mnd ........................7485gr.......65 cm
    Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni...27wkn...................7915 gr........66 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........23 juli/31 wkn, 1 dag................8900 gr.......71 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........25 juli / 7 mnd.....................9650 gr.......72,5 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........19 juni / 26 wkn..................7190 gr.......63,9 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........22 juni / 26 wkn...................6905 gr.......66 cm
    Dain.........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........2 juli/6 mnd, 11 dgn......7890 gr.......69 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........5 juli / 6 en halve maand........9190 gr.......69 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........12 juli / 28 wkn, 6dgn.........8585 gr.......72,3 cm
    Ruth........22/12/2006 (2830 gram, 46cm).......10 juli/ 28 wkn, 4dgn......6770 gr......64 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........26 juni/ 6 mnd + 3 dgn........7460 gr.......66,5 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........7 mei / 4mnd+12dgn...........7160 gr.......65,5 cm
    Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........5 juli/ 6 mnd ..................9630 gr.......74,5 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm)...........02 mei / 4 mnd + 4 dgn........7200 gr.......65 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........21 mei / 5,5 mnd...................6505 gr.......64 cm

3. misschien kunnen we dat wel wat regelen hoor, dat Fynn wat aan Liene geeft. Och, ieder kindje is weer anders.
    Maar als je 'op de lijst komt en moet gaan babbelen' klinkt wel heel ernstig. :D Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee was, met zo'n strenge woorden.

Supermooie foto trouwens. Ik zie een beetje dat Fynn zijn ogen blauw zijn. Mooi!

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Eve ik stuur je ff een pb-tje ( heb je mail adres niet op me werk) voor het schema van fynn....want hij zat dacht ik zo ongeveer gelijk aan het schema van Teun

Leuke foto van jullie samen.....

Maar zo zwaar i shij toch niet...? teun weegt bijna het zelfde en is nog iest kleienr......en bij ons was het geen probleem...cb-s :(

5. Niet meer actief

eve laat ze alsjeblieft lekker lullen als je wil.... jordy woog ook 9990 gram en was 73 cm lang met 7 mnd.... En dat was goed, hij was alleen in verhouding gezien met het gemiddelde groter en zwaarder... Maar lengte en gewicht van jordy was mooi in evenwicht... En fynn geeft zelf wel aan hoe en wat hoor qua eten en drinken..... als hij het nodig heeft nou so what.... ieder kind is ander...
    ik merk het bij me eigen. jordy altijd boven de maat, maar ruth er ver onder... zo tegensctrijdig wat je dan allemaal hoort.... ik doe me eigen gang en zolang ik zie dat mijn kind groeit en zich goed voelt, wie ben ik dan om mij druk te maken over vanalles en nog?

6. Niet meer actief

ja word je gek van...
    oh waar ook ik zou het cb nog bellen...

dat ik niet meer heen ga, omdat ik onder controle van de kinderts loop met ruth ivm d'r reflux en dat de inentingen ook wel gedaan kunnen worden door de h.a..... ben klaar met dat geziek van het cb....

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben ook absoluut geen fan van het cb! Maar is het niet zo dat je de inentingen moet betalen als je ze door de huisarts laat doen?

8. Niet meer actief

en weet je wanneer je op het matje mag komen? op het moment dat je kind 7 cm en 2 kilo in 4 weken tijd aan komt en hij alleen de flessen krijgt die hij mocht hebben.... Dit heb ik meegemaakt... jordy was nl 3 mnd toen dit gebeurde..... en ik gaf m alleen wat mocht en meer niet.... moest hem toen maar een fles minder gaan geven... waarop ik toen alleen heb gvraagd van als jij honger hebt eet jij toch ook of niet?

9. Niet meer actief

bij mijn weten niet.... maar goed dat zal ik navragen.... maar ach als dat ook per keer 10 euro is heb ik het er voor over....

10. @Noralien: Leuk dat fröbelen. Ik heb zelf Adobe Photoshop en probeer ook wel eens uit. Helaas kun je met dit programma geen banners maken (lijkt me leuk om ook eens te doen...), maar zulk soort bewerkingen als jij op de foto met het blauwe doekje gedaan hebt, kan hiermee wel. Je hoeft trouwens geen grote keuken te hebben voor een kookeiland hoor. Wij hebben een standaardkeuken (voor een nieuwbouwhuis) en wij hadden plaats genoeg voor een kook(schier)eiland. Het staat dus met één kopse kant tegen de muur...

@Slingding & Noralien: Veel plezier in de herkansing!

@Gnessy: Collages maken gaat heel gemakkelijk met Picasa. Dat programmaatjes is gratis te downloaden.

@Otje: Jeetje, wat spannend dan nu. Zou je niet even testen, dan heb je zekerheid? Ik hoop trouwens dat je van deze twee sollicitaties meer hoort dan van de vorige... :(

@Molly: Succes met je auto, dat gebeurt je ook geen tweede keer meer, denk ik... ;)

@Eve: Is dat niet wat overdreven van het cb? Aan de bovengrens is toch nog steeds tussen de twee marges in... Jasmijn vindt het in ieder geval niet erg, heeft ze straks lekker veel Fynn om vast te pakken. Ze ligt te trouwens helemaal weg te zwijmelen bij zijn blauwe ogen...

De foto's die Patrick heeft gemaakt zijn inderdaad erg leuk geworden!

Vanmorgen een onverwachte vergadering gehad en omdat ik geen oppas kon regelen (mijn moeder werkt op woensdag de hele dag), heb ik Jasmijn maar meegenomen. De vergadering begon om 9.00 uur en dus kon Jasmijn meteen met haar eerste voeding (een fles gelukkig...) aan de slag. Rond 9.45 uur werd ze moe en heb ik haar vastgesnoerd in de buggy (in de volledige ligstand) in een lege kamer gezet. Daar viel ze binnen een minuut in slaap (hoefde dus niet veel van de vergadering te missen). Om 11.45 uur ben ik haar gaan halen en toen sliep ze nog steeds! Uiteraard ben ik wel ieder kwartier gaan kijken en huilen hoor je door de muur heen... Ik was erg blij dat dit zo goed ging, het is toch vervelend als collega's je op een gegeven moment dringend gaan aankijken, omdat je kindje de vergadering verstoort... Nu werk ik gelukkig in een heel informeel bedrijf en ook collega's nemen hun kindjes wel eens mee als het niet anders kan.

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Eve tja het cb ik ben er ook echt niet weg van en als de huisarts kosteloos de inetingen kan doen ga ik er hard over nadenken om niet meer naar het cb te gaan.
    En ik vind Fynn er niet dik uit zien ofzo,ik vind het ook niet echt normaal hoe ze het zei tegen je dat je op een lijst komt :(
    Ik hoop dat je je snel beter voelt.
    Mooi die foto's wie Pat heeft gemaakt.

@Otje spannend hoor ik zou er ook niet vanuit gaan dat je weer zwanger bent.
    En naar Naijb leuk joh wij willen er ook nog steeds een keertje heen.

Mijn toetsenbord doet echt heel raar hij stopt af en toe met typen ik ga hem nu dus even nakijken.

Tot later.

12. Niet meer actief

succes vales....

dank ej lola voor de tip, ik ga ff kijken...en knutselen.... hihi

13. Niet meer actief

ey lola, net ff gepuzzeld ermee en heb al wat kunnen maken. en erg moeilijk is het niet... lol......

straks ff uitgebreid mee aan de slag... ik ga nou ff wat hier in huis doen... en nog wat knutselideeén uitwerken voor als het weer slecht weer is... want die map van de kids moet wel vol voor ze naar huis gaan... 20 dingetjes.... en ze zijn hier nog maar 1,5 week... hahaha... heb d'r al wel aantal hoor... zoals een vlieger, trekpop, zandtekening met schelpen.... schelpen erop leggen eromheen lijm en dan zand erop strooien ff laten drogen en klaar....

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Helemaal naar Utrecht! Ik wil ze wel overnemen hoor, woon vlak naast Utrecht ;)

15. Gelukt :whistle: :whistle: :whistle: !

@Gnessy: Ja het is een vrij eenvoudig programma. Weet je waar ik eens zo'n collage van heb gemaakt? Ik wilde mijn positiekleding verkopen, maar kreeg niet alles op 3 foto's (het maximale aantal foto's dat je op marktplaats kunt plaatsen...) Ik heb toen een stuk of 10 foto's gemaakt en daar weer een collage van gemaakt. Toen hoefde ik dus maar 1 foto op marktplaats te plaatsen... ;)

@Noralien: Je krijgt concurrentie... ;) :) ;)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo wat een boel geklets weer. ik zag ook ineens een nieuwe naam voorbij komen... patrick.. ik dacht al :(
    leuke fotos hoor, heb toen ook zoiets gedaan met de roosfoto van safouane.

safouane blijft maar rustig, wel is die wat vrolijker, en de huisarts wil hem morgen toch eventjes zien. maar het kan ook goed zijn dat die gewoon goed van de kaart was en daar even tijd voor nodig heeft om bij te komen. toch wel fijn dat er even gekeken gaat worden.

lola jou foto is ook mooi hoor. ik wil ook weer een fotobewerking programma. het lukt me alleen niet om er 1 te downloaden.

otje jeetje wat spannend.

eve, wat een raar mens. ik zou het cb eens bellen en vragen waar je een klacht mag indienen en vragen om een andere verpleegkundige. ik zou het absoluut niet pikken. want je doet het hartstikke goed, en niemand hoeft je zo te behandelen.
    ben blij dat het er hier anders aan toe gaat.

debbie beterschap.

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Meiden,

Het gaat redelijk met thijmen, het ene moment gaat het beter dan het andere moment. Vandaag hele dag weggeweest, ik moest naar de beugeltandarts toe en Thijmen ging mee.

Ik heb vandaag ook een loopstoeltje gehad voor hier thuis van mijn oma & dus Thijmen ze O.Oma, deze heb ik van haar gehad omdat ik morgen jarig ben.

Ook ik vind die foto's van Patrick erg mooi geworden, zeker die van Thijmen hahahaha ;) Nee hoor ik vind ze allemaal erg mooi, hij zou voor mij ook nog eentje bewerken hopelijk heeft ie die ook spoedig af.

Lola Mooi hoor die foto van je kleine meid, ze kijkt er echt heel lief op.

Otje spannend hoor meis, ik zou denk wel even testen hoor. Dan heb je tenminste zekerheid en weet je zeker of je wel of niet zwanger bent.

Eve het klinkt misschien raar, maar eigenlijk heeft het CB altijd wel wat te zeuren hoor. Zijn ze niet te lang, dan wel te klein. Zijn ze niet te licht, dan wel te zwaar. Natuurlijk zijn hun er om je te helpen en advies te geven, maar ze kunnen soms ook echt zeiken hoor. Verder zoals jij het verteld komt het inderdaad best bedreigend over zeg, jeetje het is toch jou kind waar bemoeien ze zich mee jeetje. Tuurlijk zijn ze er om advies te geven, maar ADVIES IS ADVIES en niet van je gaat hem minder fv geven, want anders kom je op de lijst.

Janette heb jij geen msn toevallig?

Morgenochtend gaan we trouwens gezellig naar apeldoorn toe, sebas & Thijmen en ik zijn daar dan lekker tot zondag. Morgen ben ik JARIG, ALWEER 19 JAAR HA HA HA ;) Zal mij benieuwen of ik nog iets krijg :p :p :p

18. @Debbie: Alvast gefeliciteerd dan maar! Veel plezier (én veel kadootjes... ;) ) gewenst morgen...

Deze was een beetje priegelwerk...

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Jawel debbie ik heb msn....maar zit er niet vaak op hoor...maar ik weet niet hoe ik iemand moet toevoegen...ben wat blond...maar heb wel de button van msn onder mijn naam gedaan dus pak hem op zou ik zeggen

Had je nog op de site gekeken van bakkerdijk?

wij moeten dan ook maar van het weekend het loopstoeltje naar beneden halen.....kan hij lopen...hihihi blijft de kat helemaal weg...

Noura fijn dat de dokter ff naar hem wil kijken
    denk dat ik vrijdag ook ff met Teun ga hij blijft sinds hij de waterpokken heeft gehad als hij drinkt met zijn hand naar zijn oortje gaan net of er wat iriteerd, nu viel het me op dat hij het gister ook in de wagen deed......

we hebben thuis een mooie grote vaas staan en wijnand neemt regelmatig een mooie bos bloemen ervoor mee....nu al weer een aantal weken niet...heb ik gister allemaal bloemetjes gekocht en waar komt hij mee thuis...jawel een mmoie bos ......die gelijk maar in de vaas en de andere maar weer verdeeld dus de kamer staat nu vol met gele bloemen..... :D

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Wat een ontzettend stomme opmerking van het CB! Lijkt wel of je iets crimineels hebt gedaan! :confused: Echt niet leuk zo. Koen moet maandag naar het CB. Laatste keer dat ik geweest ben was ie 4 maanden en nu maandag is ie net 7 maanden geweest. Ben benieuwd...

Hopelijk knap je snel weer op!

Hier nog niet ongi... ik houd jullie op de hoogte. Ik denk zelf dat het nog te vroeg is voor een test, of niet?

Gr Otje

Deel Deze Pagina