Heb Fynn vanmiddag op aanraden van het cb een fles van 180/6 ipv 210/7 gegeven. Resultaat: een paar uur later een van de honger schreeuwende Fynn Heb hem toen maar z'n potje groenten gegeven (beetje vroeg dus) en toen was het weer okay. Ik kijk het dus wel ff aan en anders doe ik het gewoon weer op m'n eigen manier hoor. Als toetje een beetje yoghurt. Haha, hij trok echt een megazuur gezicht en begon spontaan te kokhalzen. Ik had ook nog kwark in huis en dat vond hij wel lekker @Debbie: Alvast gefeliciteerd! (voor het geval ik je hier niet meer zie) @Lola: Jij kunt het ook al zo mooi! Arme Patrick.... @Noura: Wel een fijn idee dat de huisarts Safouane nog even gaat na kijken.
Eve: Hoeveel melk krijgt Fynn op 1 dag? Is het dan echt zo belachelijk veel volgens het CB? Gewoon lekker doen wat jij goed vindt hoor want een hongerig mannetje is ook zielig. Koen krijgt 2 flessen van 180 cc + 6 schepjes en 1 x pap met 180 cc + 6 schepjes met bambix erbij maar dit eet ie van een bordje met lepeltje.
@Otje: En 's avonds krijgt hij dus alleen melk? Ben Bang dat Fynn dan 's nachts wakker gaat worden. Maar ach, zal toch niet echt uitmaken wanneer ze pap krijgen? Bah, ik merk dat ik na dit bezoek aan het cb ineens een beetje onzeker ben geworden terwijl het net zo lekker ging
Ja klopt Eve. Koen's 1e en laatste voeding zijn allebei melk en tussendoor krijgt ie dus fruit, pap, groente en 'n toetje. Je moet je niet onzeker laten maken hoor! Kijk: jij zit elke dag met Fynn en t CB ziet hem 1 x in de zoveel tijd. Wat is er dan precies teveel? Wat zou je dan weg moeten laten volgens hen? Misschien kan je brood gaan proberen of zo? Even trouwens een vraagje aan de mama's van "brood-eters" Wat voor brood geef je? Bruin? Wit? En ook korstjes? Wij hebben vaak iets van bruin brood met zaadjes. Mag dit ook of beter van niet? Gr Otje
Otje, ik heb nu ook die groeimelk pap ipv de melkpap, maar ik vind de melkpap veel fijner. Bij die groeimelkpap begint het goed papperig, maar het wordt steeds wateriger, heb jij dat ook? Volgens mij geef je Fynn helemaal niet teveel hoor Eve. Dain krijgt het volgende: 7 uur 210/7 10 uur fruit (ca 1 à 1,5 stuk) 12.30 pap 16.30 groente (vers of 1 heel potje (sinds vandaag, daarvoor kreeg hij steeds maar de helft)) 19.00 150/5 + 1 schep nutrix
Okay dan, ik ga het cb gewoon laten voor wat het is Heb toch nog wel een vraagje aan jullie. Ik ga denk ik ook es proberen om Fynn 's middags pap te geven. En dan 's avonds Nutrix (want 2 keer pap lijkt me wat veel). Ik heb nml het idee dat Nutrix gewoon wat dikker is en wat meer vult terwijl er veel minder calorieen in zitten dan in Bambix. Klopt dit volgens jullie? @Otje: ik geef nog geen brood. Wil daar mee wachten tot 8 maanden. Volgens het cb mag Fynn maar 500 ml aan flesvoeding.
Eve: Nog even over die yoghurt. Misschien helpt het als je er een beetje diksap doorheen doet? Dan is het iets minder zuur. Koen vindt het lekker! En die 500 ml flesvoeding. Is dat dan incl of excl de schepjes? Want Koen zit per dag op 540 ml water + 18 schepjes. Eens kijken wat ze hier maandag zeggen.
@Otje: Dat is incl de schepjes. Je kunt dan 2 flessen van 150 en 1 van 200 geven. Of 2 van 200 en 1 van 100 ofzo. Tja, vind het ook niet echt veel...
Molly: Hoeveel scheppen bambix doe je door de opvolgmelk? Koen krijgt ongeveer 5 a 6 eetlepels bambix met 180 water + 6 schepjes. Valt me reuze mee met het dunne. Gr Otje
@Otje: Toevallig wil ik morgen gaan starten met brood. Dit is wat het cb mij aanraadde: Lichtbruin brood zonder zaden en andere grove dingen, een beetje margarine (géén halvarine, want kinderen hebben vet nodig om te groeien) en als beleg appelstroop, smeerkaas of jam. De korstjes kun je er gewoon aan laten zitten (is beter zelfs). Snij de boterham dan in blokjes van 1x1 cm en stop deze in een wangetje, dan gaan ze vanzelf kauwbewegingen maken en slikken ze het brokje niet meteen door... Succes!
Gelukkig mijn toetsenbord doet het weer @Eve ik vind helemaal niet dat hij teveel melk krijgt Wessel krijgt 3 flessen van 220cc. En gewoon doen wat jou het beste voor Fynn lijkt,het cb kan de pot op hun zitten niet de hele dag met een kindje dat honger heeft. @Lola dank je voor de info over brood hier heb ik ook zeker wat aan. En wat een super foto's van Jasmijn. Ik denk dat ik zondag met brood ga beginnen vind het wel eng straks stikt hij @Otje Ik zou ook een test doen ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden. @Debbie alvast Gefeliciteerd Vandaag is Wessel 7 maanden over 5 maanden is hij alweer 1 Ik ga even eten ik heb echt super honger.
maar 500 cc melk? sorry maar ik kom daar geloof ik beetje boven... 4x 210 water met 7 schepjes = 840 cc water en 28 schepjes... fruit en groente wil madam niet hebben... dus maak daar nog niet een punt van... ze drinkt d'r flessen in elk geval nu leeg... zelfs ik begin nu onzeker te worden of ze niet teveel binnen krijgt... van jordy kan ik het me niet zo goed herinneren.... die vrat gewoon alles...... maar weet niet hoe ik het toen deed....
@Lola: ik kreeg precies dezelfde tip van het cb omtrent het in het wangetje stoppen. Goh, zijn ze het toch es met elkaar eens Heb ook es gelezen dat het helpt om de boterham met de beboterde kant naar onderen te geven. Dan blijft het stukje brood niet plakken. En uiteraard werkt dopen in de melk ook goed. @Vales: Na het verslikken in de Liga en rijstewafel ben ik nu dus bang dat Fynn in z'n brood stikt. Daarom stel ik het steeds maar uit Las wel vandaag dat sommige kinderen een sterker 'wurgreflex' hebben dan anderen. Door deze reflex kunnen ze zich makkelijk verslikken en als ze een hard stukje eten proeven gaan ze kokhalzen. Dit schijnt na 8 maanden minder te worden. Vandaar dat ik nog wil wachten met brood. @Gnessy: Die 500 cc geldt alleen voor kindjes die hun fruit en groenten goed eten. Dus Ruth heeft haar flessen echt wel nodig.
goh ik schrik van die negatieve berichten over het bureau. ik heb daar hier helemaal geen last van. maar ik moet vrijdag weer, dus zal me benieuwen. wij doen de dag zo: ontbijten met bv tussendoor half potje fruit dan bv en weer slapen smiddags bv tussendoor fruit soms bv slapen savonds warme hap weer bv en slapen hij krijgt best veel bv als ik het zo overdenk. maar ikheb geen vast tijdschema. het regelt zichzelf wel. en hij drinkt nu wat meer, omdat we een aantal dagen weer terug gevallen waren op alleen bv i.v.m. zijn ziek zijn. pap heb ik even weggelaten, omdat ik mijn pap heb opgestuurd naar de nutricia. lola wat een mooie foto met die grote bloem. echt heel leuk.
echt super gave foto, erg mooi met die kleuraccenten erin. Lolo vooral die met die bloem is erg mooi, en ze staat er ook erg schattig op... Dimphy krijgt og steeds 5 flessen 8.00 180cc 6 scheppen 10.30 fruit 12.00 150 cc 5 scheppen 14.00 broodkorstje of rijstewafeltje 15.30 150 cc 5 scheppen 17.30 warm eten + toetje 19.00 150 cc 5 scheppen 23.00 150 cc 5 scheppen met 2 theelepels nutrix Vrijdag naar cb ik hoor wel wat ze ervan zeggen.