ik wou net zeggen slingding, is mooi gelukt! jullie zullen me wel gek vinden, ik heb gisteravond de keuken en gang en wc snel gesopt en gedweild. het was half 12 en die kleine was nog niet wakker.
Hey Otje, Ik zat te denken he, misschien een optie om een berichtje in de lounge te plaatsen over de meeting. Niet iedereen die in december bevallen is leest hier al mee namelijk volgens mij, dus misschien is dat een optie?
gek...nou nee Noura, maar wel erg actief laat op de avond. Ik kan me er weinig bij voorstellen. Frank moest me gisteravond al weer twee keer wakker maken toen ik op de bank zat.... Karin
ik ben savonds vaak ook moe, alleen hoe later het word hoe aktiever. en ik wou eigenlijk naar bed, maar ik dacht als ik in bed lig 10 min. word die natuurlijk wakker. uiteindelijk hebik hem maar wakker gemaakt.
Ik ben net terug gebeld door die mevrouw van Het Polmanshuis. Als we willen kunnen we 15 februari om 14.00 uur terecht voor een high-tea. We zitten dan in het cafe-gedeelte wat op dat moment heel rustig is. De kinderwagens kunnen er ook makkelijk staan. Heb dit al aangegeven. Ik moet volgende week even laten weten of het zeker door gaat maar de reservering staat optioneel dus als wij Ja zeggen is het oke. De High Tea bij Polmanshuis is 17.50 (zelfde prijs als bij Lofen) en bestaat uit: Scones Slagroomsoesjes Chocolade truffels Bolgebakje Brownie Marmelade Clotted cream Warme bladerdeeghapjes Buideltjes Dilmah thee Doen? Gr Otje
@Otje, Noura en Duikster: Dank je wel voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen. Ik moet sowieso nog wat nieuwe flessen kopen, want ik gebruik nu de kleine (150 cc) afkolf-flesjes van Medela die bij de kolf horen. @Slingding: Ik kolf nu dus al ruim 1,5 week 's avonds als mijn man Jasmijn haar laatste voeding geeft en gemiddeld zit ik dan ook rond 110 cc hoor, twee dagen geleden kolfde ik bijvoorbeeld slechts 25 cc (uit beide borsten samen dan ook nog hè...), daar kan een babypoesje nog niet van leven... . Vandaag heb ik voor de eerste keer 's ochtends gekolfd en dat resultaat verraste mij dus ook! Maar zojuist heb ik dus weer gekolfd (de 2e keer vandaag) en nu had ik 120 cc. Ik wil 3 keer per dag gaan kolven, ik ben bang dat vaker niet lukt in verband met bezoek en zelf ergens naar toe gaan en je borsten gaan natuurlijk wennen aan het 'kolfschema'. Ik vind het dus knap dat jij het kan opbrengen om 7 keer op een dag af te kolven! Vitamine D geef je zolang je borstvoeding geeft (eventueel pas je het aantal druppeltjes aan) en met vitamine K kun je na 3 maanden stoppen, maar bij 1 kunstvoeding hoef je volgens 'mijn' arts van het cb nog geen druppeltjes te minderen. Ik hoop straks op 60 / 40 uit te komen, dan kan ik dus 1 druppeltje vitamine K minder geven (2 in plaats van 3). @Otje: Wanneer je op zoek mocht gaan naar een andere locatie, houd er rekening mee dat niet iedere gelegenheid het op prijs stelt dat we met een stuk of 20 baby's binnenkomen (waarvan er dus altijd wel eentje huilt...) Bij Lofen schrikken ze daar dus schijnbaar niet van! De optie van Slingding om een uurtje eerder te reserveren is dus ook niet gek.
Ik heb tegen die mevrouw van Polmanshuis gezegd dat dus iedereen een baby bij zich heeft en dat die allemaal rond de 2 maanden zijn. Sommigen ouder of jonger natuurlijk. Ze reageerde erg positief! Was een erg aardige mevrouw aan de telefoon. Als we om 13.00 uur willen, vind ik dat ook prima. Is iedereen het daar mee eens? Dan geef ik dat volgende week wel aan bij de reservering.
Nog even iets.... bij Het Polmanshuis kun je kiezen uit 2 soorten high tea. De 1e kost 17,50 en de 2e 19,50. Scheelt maar 2 euro en die 2e is veel uitgebreider. Ik zal ze hieronder even neer zetten... Wie is er voor 1 en wie voor 2? High tea 1 (17,50) Scones Slagroomsoesjes Chocolade truffels Bolgebakje Brownie Marmelade Clotted cream Warme bladerdeeghapjes Buideltjes Dilmah thee High tea 2 (19,50) Scones Slagroomsoesjes Chocolade truffles Bolgebakje Clotted cream Marmelade Croissant Koffiebroodje Muffin appel/kaneel Gerookte zalm Gerookte kip Eiersalade Buideltjes Dilmah thee Gr Otje (water loopt me in de mond )
Wat een leuke foto's allemaal zeg. @Molly haha toch ook de 15de naar de beurs wel leuk dat je van je moeder kaartjes heb gekregen. En hoe zijn de foto's geworden van de C1000? Leuke banners ook allemaal,ik wou er ook al eentje laten maken maarja is er nog niet van gekomen. Ik was vanochtend geschrokken,Wessel lag in zijn bedje en opeens hoorde ik een soort schreeuw wie ik nog niet eerder van hem had gehoord dus ik stond gelijk in zijn kamer was hij helemaal rood en was hij aan het huilen maar haalde geen adem weten jullie wat ik bedoel dat je zo overstuur bent dat je even geen adem haald dus ik haal hem gelijk uit zijn bedje en toen kwam het ademen weer en hij huilde echt heel zachtjes en heel zielig,dat huiltje had ik ook niet eerder van hem gehoord. Ik ben dus even met hem gaan lopen en hem getroost en na 2 minuten was het grootste gedeeltje over maar het duurde even voordat hij weer durfde te slapen je zag echt dat hij zich wakker hield dus ik ben met hem op de bank gaan zitten en hem lekker lang geknuffeld. Ik denk dat hij gewoon eng gedroomt heeft ofzo want nu is weer alles goed. Wessel slaapt trouwens echt heel erg goed hij krijgt meestal om 11 uur/half 12 zijn flesje en dan word hij meestal om half 5 snachts wakker krijgt dan een flesje en wordt dan weer om een uurtje of 8 wakker maar vandaag was hij om 9 uur wakker. @Noura jij bent echt heel actief geweest zo laat op de avond. Ik ben vaak ook niet zo heel moe om half 12 maar mijn keuken,gang en wc gaan soppen,nee dat zal ik niet zo snel doen zo laat op de avond
Vales: Wat eng zeg van Wessel. Gelukkig is het nu weer goed. Ik weet nog in de 1e week dat Koen er was... als ie dan heel erg hard huilde vergat ie ineens wel eens te ademen en liep ook rood aan. Mijn kraamhulp deed toen iets en dat vergeet ik dus niet meer. Even in zijn gezicht blazen. Het helpt echt!
@Otje goeie tip dank je wel Gelukkig ging hij al ademen toen ik hem pakte en hem over zijn rug ging wrijven.
@Vales: Nou, daar zou ik ook enorm van schrikken hoor! Gelukkig maar dat het meteen weer over was... @Otje: Ik had 't je al gemaild, maar dan nog even officieel: Ik ga voor menu 2, vooral van die muffin appel/kaneel en de gerookte zalm en kip loopt het water me al in de mond. Dat is die 2 euro zeker waard! En nog even een fotootje van onze 'kabouter puntmuts'...
hi hi, ik ga ook wel die 2 euro extra sparen hoor ziet er lekker uit. café! er word dan niet gerookt? hoop het niet nml. vales zal wel schrikken zijn geweest. weer allemaal leuke foto's zeg en leuke banners, schattig jasje van jasmijn erg leuk. gisteren is orlando bijna de hele dag wakker geweest heeft mss over de hele dag 3 uur geslapen en dan zou het veel zijn, hij sliep sávonds om 1 uur. zo wakker als gisteren zo veel slaapt hij nu( tot een uur of 6 nu is ie ook weer de hele tijd wakker. nu maar hopen dat ie vannacht goed slaapt. afkloppen maar hij heeft tot nu toe al 5 nachten achter elkaar tot 5.30 uur geslapen . gr saskia
lola wat een superrr foto! en vales wat zul je geschrokken zijn zeg, ik vind het nu al eng klinken. en nu moet niet iedereen denken dat ik zo`n aktieveling ben, of zo`n poetsgeval (net mariska van de bauers ) het was vast maar eenmalig. we zijn net terug van de winkel, safouane had vanaf eind van de middag weer dat die alleen bij mij wou zijn. dus moet zo nog even eten maken. en nu slaapt die van het autorijden dus laat hem lekker even liggen. ik heb wel druppels van cinababy meegenomen, want heb het idee dat die toch krampjes heeft savonds. molly ben ook benieuwd naar hoe de fotos gegaan zijn? en ik zou ook voor menu 2 gaan. wou dat ik al oppas gevonden had.. nu ga ik bladerdeeg rolletjes met worstjes en kaas maken... lekker gezond hhaha
leuke foto Lola, Wel schrikken vales, ik had ook al eens gehoord van het blazen in de mond als ze niet doorademen. Ik heb het gehad voor vandaag, ik ben bekaf al een paar dagen, en met slapen mogen we echt niet klagen hoor want kailynn komt 1x meestal tegen de ochtend vannacht was het dan 4.00 uur. mijn man doet veel hor net als vanmorgen haalt hij haar uit bed en kleed haar aan en geeft het flesje en laat hij mij lekker liggen. (slapen lukt dan niet meer maar goed) en nog ben ik in en in moe. Mijn man slaapt even veel dan mij maar hem hoor je niet klagen. Mensen kunnen zo heerlijk zeggen dan ga je 's-avonds toch lekker op tijd naar bed?!? gaat ook echt lekker met een krijsend kind in huis en een man die aan het werk is. nou weer even genoeg geklaagd! heb wel zin in de meeting hoor! de tijd van 13.00 uurlijkt me beter want als ik om 17.00 uur ga terug reizen dan ben ik om 19.00 uur thuis of zo. mijn man verklaard me voor gek, die zei je gaat toch niet voor een kopje thee naar utrecht nou ik wel hoor het gaat mij niet om de thee maar om jullie!
Lola: Wat een superschetige foto van Anne-Jasmijn! Noura: Ik hoop echt dat je mee kan met de meeting! Slingding: Ik herken het wel, dat moe zijn. Was vanmiddag ook hardstikke moe maar kreeg visite dus kon weer niet slapen. Daarna, nadat de visite weg was, moest ik nog veel doen in huis. Toen kreeg ik dus hardstikke hoofdpijn. Komt gewoon van te weinig slaap. Net 2 paracetamol ingenomen en een hazeslaapje gedaan op de bank. Hebben jullie dat ook? Dan bellen mensen en vragen hoe het gaat en dan vragen ze bijv. ook naar de nachten. Nou, ik slaap denk ik gemiddeld 4-5 uurtjes per nacht. Veel te weinig. En wat zeggen ze dan; Oh zal zeker ook wel zwaar zijn voor je man als hij moet werken. Ja zeker is het voor hem zwaar maarre... hallooo en ik dan? Ik ben ook de hele dag bezig met Koen en Sara en de was en het huishouden en en en.... Dat vergeten de mensen dan wel eens dat het ook superzwaar is. Gr Otje
Ik kies ook voor menu 2 otje, de tijd is voor mij ook prima hoor 13.00. Alleen ik rij met noralien mee, dus die moet dit ook goed vinden dan.
Hey Otje, Ik zat te denken he, misschien een optie om een berichtje in de lounge te plaatsen over de meeting. Niet iedereen die in december bevallen is leest hier al mee namelijk volgens mij, dus misschien is dat een optie?