December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Pfff, zit weer ff in een klein dipje. Ik baal er gewoon weer zo ontzettend van dat ik geen energie heb om dingen te ondernemen. Fynn blijft vroeg wakker worden en ik ga steeds vroeger naar bed. Maar echt helpen doet dat niet. Bovendien houd ik op die manier amper tijd over om 's avonds iets te doen. Op m'n vrije dagen ga ik als Fynn slaapt ook weer even op bed liggen. Maar daardoor zijn er een aantal dingen in huis die al een tijd niet zijn gedaan en nu toch echt moeten gebeuren. Ik zou ook zo graag meer met Fynn op pad willen gaan maar ook daarvoor ontbreekt me vaak de fut. Komt ook omdat ik nog es 4 dagen werk en daar dus veel energie in gaat zitten. Ik zou me zo ontzettend graag weer fit willen voelen zoals vroeger :cry: Als Fynn per ongeluk es een uurtje langer slaapt (dit gebeurt ongeveer 1 keer in de maand) dan voel ik me meteen 100% beter. Daardoor weet ik dat de meeste futloosheid dus echt daaraan te wijten is. Maar ja, ik kan er gewoon echt niks aan veranderen. Sorry, dat ik voor de zoveelste keer piep over het vroege opstaan maar het blijft me dwarszitten en moest het weer even kwijt.

@Setje: Wat een mooie poppenkop heeft Jayden :D En kan hij echt al zwaaien of was dit toeval?

@Irma: Zalig nog even een weekje weg! Volgens mij komt er beter weer aan dus je kunt daar lekker gaan genieten en weer ff proberen te ontspannen. Het is je gegund!

@Karin: Wat houd je tegen om te stoppen met bv? Ik vind dat je het sowieso al erg lang hebt volgehouden! Denk je niet dat het je een hoop rust zal geven als je gestopt bent?

@Janette: Ik vind de slaapzakken van 110 echt veel te groot. Lijkt me voor Fynn ook niet lekker liggen. Onder het matras stoppen heeft geen zin want Fynn slaapt vaak op z'n buik en moet dus wel de vrijheid hebben om te draaien.

En is Teun al aan de 8 maanden potjes? Snelle jongen hoor. Maar van dat plastic is wel erg slordig. Ik wacht nog maar ff met de AH potjes. Is het verschil tussen 6 en 8 maanden potjes trouwens alleen dat er grovere stukjes in zitten of verschillen de ingredienten ook?

En nee, de brand was gelukkig niet hier. Ik woon trouwens in een heel klein gezellig appartementengebouw met 8 bewoners :D

@Lola: Ik wist dat je het kon! Echt erg origineel die foto. Je kunt er een boel geld mee verdienen als je ziet wat ze er op die site voor vragen. Ik zou Fynn graag in een veld vol met lavendel willen..... ;)

@Vales: Wessel is een bink in z'n badjas! Bedenk me nu dat ik er ook nog een heb maar die eigenlijk nooit aandoe bij Fynn. Wikkel em meteen in een handdoek. Zal de badjas er toch es bijpakken want het staat wel erg schattig!

@Nynke: Maar je kunt de inentingen wel gewoon krijgen op jouw cb?

@Noura: Had graag het gezicht van Saf gezien in dat kuipje. Voortaan wel je fototoestel meenemen hoor :D

@Noralien: Sterkte vandaag met de hoofdpijn en de zeer lange dienst. Geen prettig combinatie. Kan je voor die tijd nog even op bed gaan liggen met een aspirine? De foto's zijn iig super! Je hebt zo te zien een goed toestel en je kunt ook mooie foto's maken. En zoals Janette al zegt kan daar geen fotograaf tegen op.

Net als Gnessy vroeg ik me ook af hoe het zit met haar 'scheve' hoofdje? Kan het niet echt zien op de foto. Zijn jullie er overigens al uit welke behandeling jullie gaan kiezen?

@Gnessy: Jij ook sterkte vandaag en de komende dagen met alle drukte.

@Lola: Als Winnie the Pooh fan heb je me nu toch wel geraakt hoor! Dit is wel erg gaaf :) En wat super dat Jasmijn zelf rechtop kan zitten. Kan me er nog niks bij voorstellen hier. Jasmijn zal later dus echt de broek aan hebben thuis. Arme Fynn ;)

3. Niet meer actief

4. Niet meer actief

5. Niet meer actief

en dat was de laatste.....

ik ga nou ff pleite e.d..... tot vanmiddag.... xxxx

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oh ja, zou iemand me een beetje op weg kunnen helpen met Picasa. Kom er echt niet aan toe om er uitgebreid voor te gaan zitten. Heb wel gevonden hoe je een collage maak maar krijg de foto's niet recht onder en naast elkaar :( En hoe maak je die sepia kleuren?

Alvast dank!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    daar hou ik me ook aanbevolen voor...dus wie wil ons een curses geven?

Leuke foto's Gnessy.....

enne Lola waar haal je die Pooh fot's vandaan Teun wil ook!

8. Niet meer actief

iok stuur je straks ff een pb tje eve over hoe en wat.....

knufff

ps: miss handig om fynn gewoon op bed te laten liggen als die wakker is.... en niet meteen er uit te halen... werkte bij jordy altijd wel.... niet meteen te reageren.....

9. Niet meer actief

janette ik stuur jou straks ook wel een pb.....

10. Niet meer actief

hier ook een mega pooh van....... hihihihi.......

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    de tip van Gnessy is prima doen wij ook met Teun..pas als hij echt gaat huilen eruit halen of naar hem toe...meestal hoeft dat niet want dan is het al tijd om te eten.....nu ligt Teun ook al weer een hlaf uur te brabbelen...nou hij blijft maar lekker liggen....

en ja als Fynn op zijn buik slaapt is het niets om een grote slaapzak te nemen...teun ligt lekker op zijn rug en ook in de band van de safe t sleep...

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dank je, Gnessy. En wat Fynn betreft: ik laat hem altijd ongeveer 30 tot 45 min liggen maar langer redt ie het niet hoor. En slapen lukt mij ook niet meer in die tijd want hij maakt best veel lawaai :( Maar ach, ik zal erover ophouden want m'n verhaal wordt wel erg eentonig.

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Even snel want mijn visite komt er aan.

@Eve laat je bloed een keertje prikken want misschien heb je wel iets te kort of denk je echt dat het alleen aan Fynn zijn slaap gedrag ligt?
    Ik was namelijk ook maanden futloos en moe en toch maar naar de dokter geweest nou je weet wat ik mis.
    Nu ik die prikken krijg en me iets beter ga voelen heb ik pas het besef hoe vreselijk moe en futloos ik was.
    Ik zei altijd nou komt vast van de combi werk en kind hebben maar dat is helemaal niet zo denk ik nu achteraf.

@Gnessy leuk al die foto's bij elkaar.

En nu moet ik er snel vandoor.
    Fijne dag allemaal.

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Gisteravond hebben we de primeur bij mijn vriendin thuis gehad. Ze wil graag mijn kolf en voedingskussen lenen, dus ja, dan willen we wel de kleine Nick zien! Wat een heerlijk klein ventje en wat lijkt Dain dan groot zeg! Nick wint het alleen wel met het haar, heeft ongeveer net zo'n bos als Saf en Jayden! Erg leuk, hopelijk worden Dain en Nick goede vrienden (als ze een dochter hadden gekregen zouden we ze uithuwelijken, maar dat is dus niet het geval).

Lola, wat een leuke schommel en mooie kleur vloer hebben jullie! Wij hebben ook een schommel voor Dain, maar een iets grotere volgens mij, dus daar past ie nog niet in. We hadden trouwens een leuke bodywarmer voor hem gekocht in maatje 74, vond Michel gisteren in de kast nog een andere bodywarmer maat 74. Was helemaal vergeten dat we die gehad hadden :oops:

Goed idee Irma, om er even een weekje tussenuit te gaan, even lekker de zinnen verzetten.

Ik kreeg vandaag mijn loonstrookje trouwens; met 3 dagen werken bij mijn nieuwe baan verdien ik zelfs meer dan 4 dagen bij mijn oude baan, heb ik dus goed gedaan, al zeg ik het zelf :)

Ik heb wel een moederfiets, maar geen sparta. Ik heb de limit xalina. Die kun je bij de halfords kopen.

Wat een superleuke foto van wessel in zijn badjas! Dain heeft ook een badjas, maar zou eigenlijk niet weten wanneer hij die aanmoet!

Ook weer leuke foto's van Jikke, wat is het toch een vrolijk meisje!

Crea bea hoor Lola!

Eve, ik kan het me goed voorstellen hoor, Dain is meestal rond half 7 wakker en dat vind ik al vroeg en ik ben meestal degene die er dan uitgaat. Kan me dus goed voorstellen dat het frustrerend is, want als je al moe de dag ingaat, loop je eigenlijk al achter de feiten aan.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Vervelend voor je dat je constant zo moe bent! Hopelijk komt er snel verbetering in. Denk dat bloed prikken wel een goed idee is van Vales.

Vales: Lief die foto van Wessel in badjas!
    Jammer dat je werk ook minder goed bevalt. Ook op zoek naar iets anders?

Lola: Wat een ontzettend leuke bewerkte foto's van Jasmijn! Moest echt lachen van Jasmijn tussen de vogels!

Noralien: Balen van je hoofdpijn, sterkte. Ik heb ook al dagen zware hoofdpijn...
    Even de complimentjes voor de superleuke fotoreportage van Jikke!
    Mooie fiets krijg je! Ik heb dezelfde in rood/bourgondisch (paars). Bevalt me super!

Debbie: Je bent goed verwend zeg!

Janette: Jeetje wat slordig van die stukjes plastic! Ik heb vaak potjes van "kruidvat" of "bebirix". Geen problemen mee en ze zijn wel wat goedkoper dan de olvarit potjes.

Duikster: Gezellig dat er al zoveel mee gaan met de meeting! Is Daphne trouwens al gevraagd? Ze komt hier niet meer zo veel maar is de andere 2 x ook mee geweest. Misschien wil ze er nu ook bij zijn?

Met mij gaat het weer wat beter. Gisteren ben ik nog thuis gebleven van mijn werk maar maandag ga ik weer.
    Vandaag boodschapjes doen. En Sara's spulletjes inpakken. Ze gaat morgen met mijn ouders 1 weekje naar Katwijk. Wel raar, alleen Koen thuis dus deze week.

Ik ben nu trouwens al hardstikke zenuwachtig voor mijn sollicitatiegesprek a.s. woensdag... Ik wil zo graag nieuw werk en deze baan lijkt me echt leuk! Maar ze vragen ook "flexibiliteit" en ben bang dat ze daar bij mij over gaan vallen. Nu ja... we zien wel... Ik hoop echt gewoon dat ik geluk heb deze keer! Allemaal duimen he aub? :(

Groetjes Otje

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat wordt er toch veel geschreven bijna te veel voor mij om het goed en leuk bij te houden.

Noralien: veel plezier met je fiets, kan je heerlijk bij jou in de buurdt fietsen!
    en wat een mooie en super lieve foto's
    echt lief kijkt jikke!
    Werkse van het weekend he, ik begrijp dat je een late, slaap en dagdienst aan elkaar hebt.

setje: wat een mooi foto van jayden met die krullen idd een poppen hoofdje.

ik heb een paar lange trappelzakken maar dit is nu vooral handig in de maxi cosi net zoals ik van noralien kwam heb ik kailynn al in haar pyama en trappelzak in de maxi cosi gezet en dan kon ze thuis gelik haar bed in, met de kleine tr. zakkenb kunnen haar benen niet meet gestrekt bliojven als het riempje tussen de benen door moet en in de grote wel.

ik wil ook straks een mama fiets en doe dit via het fiets plan op mijn werk maar ik moet eerst ruimte in de schuur hebben want m'n andere fiets is buiten weg geroest.

lola wat kanp die foto's ik heb photo shop hier maar ik heb me er niet in verdiept, noralien heeft me op weg geholpen met een baner maar dan heb je het ook gehad. jasmijn goed zo meid dat je bent gaan zitten.

vales, lief dat badjasje ik heb het ook hij is toch van felicitas.?

nyncke ik wist helemaal niet dat er zo'n cb bestond! heb je die overal of alleen bij jullie in de buurd?

noura: gelukkig dat saf weer helemaal opgeknapt is! weet je nou wat het geweest is?

wie aan de picasa wil beginnen, probeer gewoon heb ik ook gedaan je kan het altijd ongedaan maken! het is ook moeilijk ook uit te leggen.

irma: geniet van je weekje weg! je hebt het verdient!

eve: ik denk dat het geen gek idee is om je bloed eens te laten prikken want je hebt er al zo lang over en het kan makkelijk dat je vitamine verhoudingen niet helemaal goed zijn!

otje: leuk voor sara dat ze weg kan met je ouders.
    geniet er maar lekker van.
    otje voor ik het vergeet omdat ik dan in de nacht zit!
    heel veel succes woensdag en duimen kan ik dan niet want dan slaap ik, ik droom wel voor je goed?

zo nu heb ik alles gehad geloof ik
    ik ga me aankleden en m'n lenzen indoen.

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Janette, er zit een slaapdienst tussen. Ik hoef dus niet de hele tijd wakker te zijn. Maar nee....dat mag eigenlijk niet.
    Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik het zelf heb aangeboden. Ze zaten erg omhoog en de avond en ochtenddienst had ik toch al. Dan blijf ik tussendoor wel daar.

Lola, wat een schattige foto(bewerking). En nee hoor, je verveelt mij er niet mee.
    Mag ik vragen waar jij de achtergronden vandaan haalt.

Jasmijn al zelf overeind..... \:D/ go Jasmijn \:D/

Over het scheve hoofdje...
    Tja, dat maakt voor ons de keus alleen maar moeilijker. Van voren is de scheefstand niet opvallend. Als je er op let is het wel te zien, maar minimaal. Van achteren is het wel duidelijk te zien.
    Onze afweging is nu, hoe zal Jikke hier later tegenaan kijken. Neemt ze ons kwalijk dat we er niets aan gedaan hebben of zal ze er geen probleem mee hebben. Dat is natuurljk koffiedik kijken.
    Ik heb de afgelopen dagen wat research gedaan. Foto's van kindjes met een helmpje maken me emotioneel. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat Jikke dat zou moeten. Klinkt egoïstisch hoor, maar vind het zo jammer van d'r leuke koppie. Zelf werk ik in de verstandelijk gehandicaptenzorg en de associatie met een helm is dan snel gelegd.
    Tot nu toe zien we een helmpje niet zo zitten. We hopen dat de scheefstand middels theerapie nog iets vermindert. En dat later het haar het iets verbloemt, zodat Jikke er geen last van zal hebben.
    Ik wil wel og met de fysio overleggen.
    Het blijft een moeilijke keuze....

Gnessy, leuke foto's van de kids. Ook al lekker creatief bezig met collages. En Ruth al aan het bier..... ;)

Eve, blijft een vervelend probleem.....Helaas geen oplossing voor de hand :(

Vales, fijn dat de prikken effect beginnen te hebben en je je wat beter voelt.

Wat zijn ze dan ineens groot hé Molly, naast zo'n pasgeboren babytje

Otje, succes met je sollicitatiegesprek...hoop dat je wordt aangenomen.

18. Niet meer actief

ja al aan het bier inderdaad.... gister bij d'r vader op schoot, greep zo dat flesje... hihi foto moment. zo heb ik ook zo'n foto van jordy rond die leeftijd... blijft leuk!

19. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Eve, ik snap dat het je enorm opbreekt dat vroege opstaan.
    Ik zou er net als jij soms ook helemaal doorheen zitten hoor.
    Ik vind het niet vervelend dat je lekker hier komt klagen.
    Heb helaas geen oplossing voor je :(

Noura, vorige week Dimphy ook in het bakkie gedaan, zij vond het helemaal leuk.

Mijn man rijdt net de camper naast het huis om hem te wassen, rijdt hij schade, een strip langs het dak eraf.
    Hopelijk gaat dit geen lekkage geven in de camper :cry:

Straks nog even naar prenatal, even een regenscherm voor de buggy kopen en een hoes voor om de maxi cosi, ze zweet zo in het bakkie, hopelijk is het met een badstof hoesje wat minder.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Otje ben er dus achter gekomen dat Bebrix en olvarit uit de zelfde fabriek komen en is ook van de zelfde..alleen vind ik zelf de structuur van de olvarit wat lekkerder..

Maar nu wil ik zelf gaan koken...jawel...maar kan nergens de verhouding..aardappels/pasta/rijst groenten vlees vinden kan iemand mij dat vertellen :rolleyes:

Gnessy bedankt voor de uitleg :D

Otje alvast heel veel suc6 woensdag....

Goed gedaan Molly....zo moet het ook eigenlijk als je overstap...

Deel Deze Pagina