December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Na m'n dipje van vanmorgen is m'n dag toch nog leuk geworden. Heb ff flink gehuild en daarna m'n ouders gebeld en we zijn toen naar de Reeuwijkse Plassen gereden en hebben daar gewandeld. Toen stelden ze ook nog voor dat Fynn vannacht bij hen mocht slapen :D Kan dus morgen eindelijk weer es in bed blijven liggen!

M'n bloed is al geprikt en daar is niks bijzonders uit gekomen. Maar het kan geen kwaad om het es na te laten kijken op B12 tekort. Maar eerlijk gezegd denk ik echt dat het slaaptekort is en het feit dat ik alles 24/7 in m'n eentje doe. Toen ik op vakantie was met m'n ouders merkte ik meteen dat ik veel minder moe was omdat je dan echt de zorg kunt delen. Maar goed, weer ff genoeg gezeurd.

Fynn heeft vandaag 2 nieuwe dingen gedaan. Hij zit nu te zwaaien! Niet met z'n handje heen en weer maar met z'n handje open en dicht.

En verder vindt hij spugen op de grond leuk :( Hij zat naast opa op het bankje op het balkon (opa moet hem nog wel vasthouden hoor) en gaat dan voorover hangen. Eerst liep er per ongeluk kwijl uit z'n mond en dat zat hij heel geinteresseerd na te kijken. Vervolgens ging hij weer rechtop zitten. Maar kort daarna weer voorover en nu ging hij echt spuug op zitten wekken en het vervolgens uitspugen. En dit herhaalde zich een paar keer. Wist echt niet wat ik zag. Het leek wel een jochie van 3 :confused:

@Gnessy: Bedankt voor de heldere uitleg! Ik ga er morgen es mee aan de slag.

@Irma: Rick is idd ook een lekkere bolle baby (positief bedoeld hoor :D ). En ook al zo goed zitten!

@Otje: Ik zal de Supradyn es proberen.

@Molly: Ik zie ook geen foto's :cry: Wat is dat toch met jou de laatste tijd ;)

@Lola: Jasmijn is dus echt muzikaal! Enne...nee hoor, ik ben nooit trots op Fynn ;) Weet trouwens niet of ze nog wel is geinteresseerd in een spugende man...

Kent iemand het Landal park in Vijlen? In september ga ik nml weer een week weg met m'n ouders en we willen naar een leuk park in de omgeving van Maastricht. Dit ziet er op internet leuk uit. Of kent iemand een ander leuk/goed park in de buurt? Enne...Lola, zet de koffie maar vast klaar :D

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik snap er niets van, ik zie ze wel. Mijn banner zie ik niet, maar de foto's wel. Weet niet wat ik er aan moet doen :(

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    molly: ik zie beide niet.

eve: een lekkere mee valler: uit slaapse morgen!
    kailynn spuugt ook hoor! i had van de week de fruitpotjes van 8 maanden en daar zitten kleine stukje in nou eet ze wel vruchten yoghurt en brood maar die stukje in de fruithap spuugt ze de eerste happen uit.
    ik ken dat park niet sorry!

ga strijkem brrrr
    en op tijd naar bed ben toch alleen thuis. (kailynn is er ook hoor!)

4. @Eve: Ha, ha, ik zie het al helemaal voor me! Fynn groeit nu al op tot Haags 'straatschoffie'... ;) :)
    Nu nog een webcam en Jasmijn en Fynn kunnen naar elkaar zwaaien, leuk!
    Het Landalpark in Vijlen schijnt hagelnieuw te zijn, op tv zag het er erg mooi uit! De koffie staat klaar hoor (en geen 'Haags kopje'... ;) ;) ), maar Vijlen ligt zeker nog 50 kilometer van Roermond vandaan. Misschien ook wel leuk voor je ouders, een bezoekje aan Roermond. Het heeft een groot Designer Outlet Center en een gezellige oude binnenstad (Roermond is een Hanzestad geweest...)
    En wat dacht je van het 'Witte Stadje' Thorn? (Nu lijk ik de VVV wel...)
    Maar ik zou het erg leuk vinden als jullie konden komen!

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vraagje: Gebruiken jullie nog allemaal de maxi cosi? Wij wel maar denk niet lang meer (in ieder geval niet tot Koen 9 maanden is). Hij is vandaag precies 7 maanden ( :D ) en we gingen vandaag weg dus we zetten Koen in de MC... woow, hij is dus echt flink aan het groeien. Zijn hoofdje zit nog maar net binnen de MC. Dat gaan we dus geen 2 maanden meer redden denk ik. We hebben al de vervolg-autostoel in huis maar probeer het nog eventjes uit te stellen. Maar ben dus wel benieuwd of iedereen hier nog aan de MC is?

Gr Otje

6. Niet meer actief

hier al vervolg stoel! is zelfde idee als maxi cosi en ruth past heir fatsoenlijk in...

Ff wat ander nieuws... Ben vandaag voor het eerst tante geworden. Me broertje belde en zei dat ik tante was geworden van een meisje met de naam anna... vannacht om 5 uur en woog 2910 gram. (schijnt bij meisjes in onze familie dus voor te komen dat die de 3 kilo niet halen!) Van de week een keertje op kraambezoek! vind het erg leuk.......Nu heeft ruth straks een speelkameraadje.....

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @ Molly weet niet wat de andere met hun compje's hebben maar ik kan al je foto's en banner WEL zien :D

@eve en lekker uitgeslapen?
    het park ken ik niet dus laat maar weten hoe het was :D
    al zag ik net..ja heb ff gespiekt dat er geen zwembad is, en daar kiezen wij wel voor.....
    ene Fynn gaat Teun toch niet leren spugen? :D

Tante Gnessy van harte !

Otje hier al uit de mc hoor...of tenminste zo goed als we gebruiken al een tijd de opvolgstoel en daar zit hij prima in maar ja als Wijnand dan te werk gaat en ik ben thuis en we vergeten de stoel om te zetten dan gaat hij wel nog ff in de mc....korte stukjes.....maar we krijgen nog een stoel van me broer uit frankrijk, die hebben hem over..hij is vrij hard maar voor kleine stukjes prima dus we hebben zo 2 stoelen wel makkelijk en een luxe probleem hoor.....

@Cynthia...ja je hart groeid als ze zo iets doen hé....

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen,

Otje, Jikke zit nog in de MC. Dat gaat nog prima eigenlijk. HEt wordt alleen steeds zwaarder met tillen.
    We gaan wel kijken voor een opvolgstoel, weten al welke we willen hebben.

Gnessy, gefeliciteerd...Leuk hoor, tante worden.

Met mij gaat het niet echt (lees echt niet) lekker.
    Gisteravond nog steeds heftige hoofdpijn en vanmorgen stond ik zo ook weer op.
    Vandaag nog werken tot 15.00u en dan naar bed.
    Morgen ga ik de huisarts maar eens bellen. Wil het over verschillende dingen hebben...
    mijn hoofdpijn. Ik heb echt heel vaak hoofdpijn. Dit varieert van redelijk tot erg heftig.
    Dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden (dag 65, normaal 23). Ik ben niet van plan me af te laten wimpelen. Na het verhaal van Irma wil ik al helemaal zekerheid. Dat ze maar een echo maken. Wil iig wat dingen uitgesloten hebben en dan kijken we wel weer verder.
    Mijn rug, tja dat is eigenlijk ook nog steeds een ramp. Iedere ochtend sta ik op met flinke rugpijn. Ik kan dan bepaalde bewegingen gewoon niet maken. In de loop van de dag wordt dat beter en 's avonds heb ik er dan (bijna) geen last meer van. Maar ja....dan wordt het weer bedtijd en ochtend...
    En ik wil hem ook even naar het hoofdje van Jikke laten kijken. Elke mening is er één.

Sorry voor mijn klaagzang. Dit bovenstaande speelt allemaal al maanden en dan komt er een moment dat ik het ff kwijt moet. Zit er ff een beetje doorheen :(

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Lola..ik heb nu leuke plaatjes gevonden maar hoe krijg ik Teun nu op zo'n plaatje?

10. Niet meer actief

meis gooi het er gerust uit! wij luisteren wel....
    wat betreft je ongi tja groot gelijk om t ff goed uit te zoeken hoe en wat. je hoofdpijn kan migraine zijn... en je rug tja... zoveel dingen......

heel veel beterschap vanaf deze kant meis.....

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Noortje geen sorry hoor we zijn er ook om deze klaagzang aan te horen!
    sterkte ermee
    knuffel van Teun

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: Vervelend dat je je niet zo goed voelt. Idd wel een goed idee om langs je huisarts te gaan! En je mag hier altijd komen "klagen" hoor. ;)

Gnessy: Gefeliciteerd met je nichtje Anna!

Janette: Wij hebben maar 1 auto dus is 1 stoel voldoende. Hihi.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    We hadden bij neckerman gratis een speelkubes mee laten komen...dacht het zou wel een kleintje zijn.....want ja je krijgt het gratis voor de punten die je kan sparen.....nou zo klein was ie... :D

maar Teun vond het heel intresant!

otje wij hadden allebei een vrij nieuwe auto toen we elkaar leerde kennen en ja die hebben we wel gehouden dus vandaar ons luxe probleem anders zou ik ook geen 2e auto hebben genomen hoor...

is iemand wel al eens met de trein geweest en hoe ging dat of met de streekbus dus van die hoge?

14. @Otje: Ja, wij gebruiken de Maxi Cosi nog en willen dat ook nog twee maanden vol blijven houden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Jasmijn een stuk kleiner is dan Koen.

@Tante Gnessy: Van harte gefeliciteerd met je kleine nichtje!

@Noralien: Ontzettend vervelend dat je je zo k*t voelt! Je hebt wel groot gelijk hoor wanneer je 'eist' dat ze een echo maken. Ik zou er ook niet gerust op zijn. Daarbij komt nog dat je niet optimaal van Jikke kunt genieten wanneer je je niet lekker voelt en dat is erg jammer!

@Janette: Sorry, maar het voert (veel) te ver om hier uit te leggen hoe je zulke compilaties (want dat zijn het eigenlijk...) maakt. Als je zelf ook Adobe Photoshop hebt, kan ik je wel een link doorsturen van een site waar wordt uitgelegd hoe je met lagen (layers) werkt. Dat is namelijk de basis hiervoor...
    :) Kubus, waar ga je met Teun naar toe...? :)
    Ik ben één keer met de trein geweest met Jasmijn en dat ging super! Er zijn altijd wel mensen die je helpen om met de kinderwagen in en uit de trein te stappen. Met de bus zal dat niet anders zijn...

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mooi he heeft lola voor ons gemaakt!

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb zaaaaalig geslapen :D Gisteravond weer es ouderwets lang voor de tv gehangen en daarna in bed nog wat gelezen. Vanmorgen wel om 6.00 wakker maar daarna weer meteen in slaap gevallen. Helaas moet ik vandaag werken want anders lag ik nu nog in m'n bed :oops:

@Lola: Heb er echt zin in weer een weekje weg. En Roermond klinkt idd erg gezellig. We gaan de 1e week van september. Ben jij dan niet in Barcelona?

Wat de parken betreft. Vinden jullie Centerparcs of Landal beter? Valt me op dat je niet overal een box kunt huren en dat lijkt me toch wel handig. En wat zouden ze bedoelen met een kinderbedje? Echt een babybedje of meer voor grotere kinderen? Ik heb nml geen campingbedje. Jaja, ik weet dat ik ze daarover kan bellen maar het is vandaag zondag en ik wil alles graag snel weten ;)

@Otje: Fynn zit nog in de maxi cosi maar het viel me gisteren idd ineens op dat ie wat aan de kleine kant wordt. Voor de vakantie in september denk ik toch echt dat we een autostoel moeten aanschaffen. Vervelend vind ik alleen dat Fynn nog niet zo goed rechtop kan zitten en vraag me dus af of een autostoel dan wel goed is.

@Gnessy: Gefeliciteerd met je nichtje :D

@Janette: Zoals je misschien nog weet ben ik zelf geen fan vh zwembad en m'n ouders ook niet. Is dus geen must voor ons. Enne...ik zal Fynn zeggen dat hij zich netjes moet gedragen als Teun er is :D En, haha, als je Teun ineens kwijt bent zit hij wss in de kubus ;) Tot nu toe ben ik alleen nog met de tram op pad geweest en dat ging goed. Maar het is zo'n lage tram waar je zo inrijdt dus dat is eigenlijk geen kunst.

@Noralien: Je had hier al veel eerder mogen 'klagen' hoor! Ik moet toegeven dat ik dat zelf ook altijd uitstel maar op een gegeven moment moet je het echt even kwijt en dat lucht dan toch op. Voel me nu ook wel een beetje 'schuldig' dat ik zo zit te piepen over het vroege opstaan. Jij hoeft er dan wel minder vroeg uit maar steeds zulke hoofdpijn en rugpijn is eigenlijk nog veel erger! En dan nog het afwegen wat je met Jikke's hoofdje moet gaan doen. Logisch dat je er doorheen zit. Hoop echt dat er voor alles snel een oplossing komt! We denken aan je en een hug van Fynn en mij.

@Cynthia/Lola: Wow! Wat super, Kailynn in het vliegtuig met Nijntje!

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik het net een heel verhaal getikt sluit ik het verkeerde vernster grrrrrr.

Noralien: je moet echt naar een dokter hoor want ik heb gezien hoe heftig jou hoofdpijn is dit is niet goed! eje moet hier eerder klagen je weet in voor en tegen spoed!

gnezzy gefeliciteerd met je nichtje!

Janet mooi foto zeg en wie is er groter de doos of teun.

over de mc er ordt geadviseerd om ze echt tot minimaal 9 maanden er in te houden ze zijn er in princiepe voor gemaakt en we hebben hier geen buitensporige grote kinderen toch?
    het hoofd mag 2 vingers breed maximaal er boven komen. en in de mc zitten ze nu nog veiliger hoor!
    voor de ruggetjes is het nu ook nog niet echt goed, ze kunnen nu misschien al wel zitten maar kunnen ze dat ook een uur lang?
    nou kailynn in ieder geval nog niet en wat krijg je dan dan zakken ze in elkaar of schreef en hangen ze half in die gordeltjes, maar goed ieder zijn keus en mening natuurlijk.

otje koen 7 maanden alweer!
    ik bedacht me net dat kailynn vrjdag alweer 8 maanden wordt het gaat echt super hared.
    vanmorgen bedacht ik me in bed dat kailynn nu nog langer in mijn buik heeft gezeten dan dat ze op de wereld is en dat ik me dat bijna niet kan voorstellen.
    shit heb ik nog maar 1 maand excuus voor allerlei dingen.

kailynn heeft goed geslapen vannacht het lijkt iets beter te gaan allemaal al geeft ze nog minimaal 2x per nacht een gil of brul zij slaapt , wij wakker.

mijn man kwam vannacht om 3 uur thuis dus die ligt nu nog lekker op bed en kailynn en ik zijn een beetje aan het keuvelen, a hoe wel kailynn nu allerlei harde brullen aan het geven is.volgende week zaterdag moet hij ook al draaien dus weer alleen op de zaterdagavond en die weken erna hebben we minimaal 3 verjaardagen per weekend want in de maand auegustus is mijn en mijn mans familie allemaal jarig incl mijn man.

ik ga van mijn laatste vakantie dag genieten.
    het weer klaard hier al wat op!

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @eve toen wij bij landal waren, vorig jaar 1x toen zat teun nog in me buik en afgelopen april was er aanwezig van huisjes van 4 pers. 1 kinderstoel 1 kinderbed..is een campingbed met dikmatras en 1 box...dat is een box met aan de zijkant gaas... weet niet of je ze kent maar ik heb erzelf ook 1 gekregen van me broer dus kan evt een foto ervan maken...

enne net ff gekeken op de site van landal ze zijn vadaag van 10:00 tot 15:00 open! dus je kan evt bellen :D en anders op de site staat ook veel info ;)

Lola dat programma heb ik niet dacht dat het met picasa kon....

Cynthia onze stoel kan je onderuit schuifen en dan ligt hij net zo als in de mc..alleen zelfs nog meer beschermt en steviger :D

ga Teun ff zijn fruithap naar binnen schuifen

doei doei

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik zie mijn foto's nu ook weer, zien jullie ze nu ook (pagina 483)?

Dain zit ook nog in de maxi cosi (van Mutsy). Hier kan hij tot 13 kg in en hij heeft nog voldoende ruimte. We hebben ook nog geen andere autostoel gekocht. Deze maand heb ik een dubbel salaris, nog van mijn vorige baan en mijn nieuwe baan, dus we kunnen wel gaan kijken voor een mooie autostoel.

Ik had trouwens via marktplaats zo'n badring gekocht en vanmorgen uitgeprobeerd. Maar Dain zit er nog niet goed in hoor, hij zakt steeds onderuit, is volgens mij nog niet goed voor zijn ruggetje. Ik denk dat we er dus nog maar even mee wachten tot ie zelf wat beter zit.

20. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hier een foto van Dain in zijn badring, hij vindt het wel leuk, hopelijk kunnen jullie m zien

Deel Deze Pagina