December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ah ik kan die 2 euro meer ook wel missen. Lunchen hoef ik die dag toch niet als ik het menu zo zie....

Ik kom zo snel mogelijk naar Utrecht, maar ga 1 uur waarschijnlijk niet halen omdat ik eerst nog in Leiden moet zijn.... Maar dan sluit ik gewoon aan.... Ken Utrecht wel een beetje dus zal het polmanhuis wel vinden als ik het adres meeneem....

Nick is net eindelijk gaan slapen vandaag. Hij is de hele dag heel onrustig geweest door zijn verkoudheid. Haalt moeilijk adem, moet dan veel huilen, wil niet van mijn arm af... erg vermoeiend... Nu hebben we zijn bedje bij het hoofdeind een klein stukje omhoog gezet zodat hij wat makkelijker kan ademen (advies VK) en heb nog wat luuf gesmeerd. Het lijkt voorlopig te werken....

Karin

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :confused: zoooo he, wat veel geschreven vandaag!

Ik ben vandaag bij de osteopaat geweest, en we hoeven niet meer terug te komen. De spanning in zijn nekje is helemaal weg. (dat idee had ik ook al) Hij heeft nu alleen nog spanning in zijn buikje, maar dat heeft ook met de krampjes te maken, en doordat hij dan heel veel overstrekt, wordt het alleen maar erger. Maar met elke avond een lekkere warme douche en een beetje massage zou het heel snel over moeten zijn. Wel moet ik over een week of 2/3 ff bellen hoe het gaat. Helemaal blij dus weer!

Toen we (mn moeder en ik) naar de osteopaat toe gingen zag ik dat ze bij de Plus (supermarkt onder de leken ;) ) ook foto's maakten vandaag! Jeeh, wij daar heen en er was gelukkig maar 1 iemand voor ons, dus we waren snel aan de beurt. Ben benieuwd hoe ze worden! Echt lief hoor, Jayden op zo'n bontvelletje en daarna in een picknickmand hihihi. 7 februari kan ik de foto ophalen en evt. nabestellen.

even wat reacties;

eve, ik zou idd proberen om Fynn dan een speentje te geven 's nachts. Zo heb ik het toevallig vannacht met Jayden ook gedaan (aangezien ze toch zoveel op elkaar lijken qua gedrag hihihi ;) ) Zou wel leuk zijn als je alsnog naar de meeting zou kunnen komen. Ben nu wel heel benieuwd! Kunnen we onze dagelijkse sleur uitwisselen hahaha Oh ja, ik heb ook die difrax fles, en heb de 3-standen speen gewoon bij het kruidvat gekocht... Maar heb em nog niet gebruikt.

Otje, wat een lieve foto zeg! Echt een schatje hoor!

Lola, na 6 uur slapen ben je veel uitgeruster als na 2x 3 uur! En wat een leuke foto ook! Jayden heeft ook dat mutsje, toen ik em zag liggen in de winkel dacht ik hebbe hebbe, terwijl ik geloof ik al wel 10 mutsjes heb! (Maar zowiezo hebben we overal veel te veel van hahaha, je blijft kopen in die lieve kleine maatjes!)

Slingding, ik krijg idd ook van dat soort opmerkingen! Nou, dan ga je toch lekker smiddags ff een uurtje liggen! Ten eerste ben ik blij als ik ff wat tijd voor mezelf heb (soms heb ik niet eens ff tijd om te plassen!) ten tweede het huishouden is er ook nog, en ten derde als je ff een uurtje gaat liggen ben je daarna (ik wel tenminste) nog verrotter als daarvoor. (sorry voor mijn woordkeuze dames). Ach ja, waarschijnlijk denken mensen dat wij moeders de hele dag met baby in bed (kunnen) liggen, en hebben alleen medelijden met papa. :(

Saskia, (alias melliemel hihi) ik hoop ook niet dat er gerookt wordt! Ik moet zeggen dat ik toen Jayden 3 weken was, ik zo gestressd was van de gebroken nachten en het gehuil, ik weer begonnen ben met roken :oops: :oops: :oops: MAAR ik rook absoluut niet waar de kleine bij is! Ik rook altijd buiten en pas als hij slaapt, want ik vind het ook smerig als hij daarna stinkt omdat ik gerookt heb. Hij heeft er tenslotte niet om gevraagd.

Vales, jeetje zeg wat zal jij geschrokken zijn ja! Ik zat echt ff met mn adem in te lezen, schrok ook al!

Ben ik nog iets vergeten? (heb nog steeds last van een licht vorm van zwangerschapsdementie hihi)

Wat betreft de meeting :D :

Jammer dat het niet bij lofen kan, maar het gaat tenslotte om de gezelligheid toch!?
    verder:
    -ik heb er zin in! Ben heeeel benieuwd naar jullie allemaal!
    -ik ga ook voor nr. 2 (kwijl kwijl)
    -13.00 uur is prima!

Ik denk dat ik toch maar met de trein ga, net zo makkelijk eigenlijk. Zit me alleen af te vragen hoe ik die wagen in de trein krijg, maar even iemand op het perron vragen om te helpen ofzo. :rolleyes:

En zijn er ondertussen nog meer bij gekomen, of afgevallen?

Liefs Lisette

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :confused: tjee, nu zie ik pas hoeveel ik heb geschreven hihihi

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    duikster, wat vervelend voor jullie en Nick dat ie zo verkouden is! Jayden is ook zo verkouden al sinds zn geboorte eigenlijk. Maar sinds we 's avonds douchen slaapt hij 's nachts wel goed. Door de stoom komt het lekker allemaal los. (je ziet onder de douche ook letterlijk de snottebellen uit zn neus komen hihihi) Maar daarna drinkt hij ook heel rustig zijn flesje en slaapt als een roosje. Misschien iets om te proberen!

liefs Lisette

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hoop echt dat ik de moed heb om naar de meeting te komen want het lijkt me erg leuk om jullie te ontmoeten. Zie alleen erg op tegen de treinreis. Ben nog niet eens met de bus of tram geweest dus laat staan ook nog de trein erbij. Hoe ga ik het doen met de wagen, voeding etc. Zie er gewoon erg tegen op. Nou, we zien wel.

@Slingding: Ja, fijn al die adviezen. Mij lukt het ook echt niet om eerder naar bed te gaan of tussendoor te slapen. Waarschijnlijk hebben die mensen die dat advies geven zelf geen baby of een slaapbaby :D

@Lisette: haha..dat ken ik: ben ook blij als ik ff kan plassen

Verder zou ik graag meer met Fynn doen. Dwz: douchen, masseren etc. Maar ik ben al blij als ik de 'gewone' dingen zoals voeding, verschonen, badje voor elkaar krijg. En daarbij nog mezelf douchen, eten, huishouden. Kom gewoon niet toe aan extra dingen en daar baal ik behoorlijk van. Heb daardoor een beetje het gevoel dat ik niet genoeg met em doe en daar voel ik me rot over :cry:

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Over de trein en kinderwagen met baby: Er zijn toch nog wel lieve behulpzame mensen. Toen Koen nog net geen 3 weken was ben ik alleen met hem + kinderwagen met de trein weg geweest. Ging prima! Als ik iemand vroeg om te helpen waren ze meteen bereid. Zelfs zo'n "stoere" jongen van een jaar of 16 was superaardig! De conducteur in de trein wilde ook graag mee helpen met in en uit de trein gaan.
    Eve: Ik begrijp best dat je huiverig bent voor zo'n treinreis. Lijkt me toch wel heel leuk als je er ook bij bent

Ik heb ook lekker geslapen vannacht. Koen kreeg gisteren 22.45 zijn laatste fles en kwam vanochtend rond 4.45 uur. Toen een fles gegeven en hij heeft nog geslapen tot 10 uur en ik tot 9.00 uur. Heerlijk!

Debbie: Ik kan natuurlijk wel een berichtje zetten in de lounge over onze meeting maar ja.... die kennen we dan niet echt he? En het is al een heel karwei om iedereen op de hoogte te houden en alles te organiseren dus als je het Oke vindt houd ik het bij het aantal mensen wat zich nu heeft aangemeld.

Gr Otje

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo te horen vind tot nu toe iedereen het menu van 19,50 prima (en lekker!) dus dan noem ik dat wel bij de definitieve reservering! Oke?

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou zeg, typ een hele lap tekst, is het ineens verdwenen.

even in het kort. met de trein is goed te doen. conducteurs helpen je, en horen dat ook te doen. en stations hebben een lift.

en help, hij is vanacht geloof ik wel 4x gekomen, zelfs paar keer om de 2 uur. ik ben nu zo duf als een konijn. wel uit kunnen slapen, maar die korte slaapjes halen volgens mij niet zo veel uit.
    vanavond gaat die een paar uurtjes naar zijn oom en tante, dus heb nog veel te doen. en eerlijk gezegd zie ik er ook wel een beetje tegen op.

debbie ik denk niet dat het goed idee is zo`n oproep.de meeste kennen we niet. en er is denk ik toch al wel een grote groep.

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: ik zal m'n best doen. Maar de treinreis duurt ongeveer 45 min en dan natuurlijk eerst nog naar het station. Zit niet zo zeer met het naar binnen tillen vd kinderwagen. Maar meer met de voeding. Hoop nml dat dat een beetje uitkomt want in de trein voeden gaat denk ik niet lukken (aangezien je fv niet van te voren mag klaar maken). En dan ben ik ook nog bang dattie heel hard gaat huilen. Tja, klinkt allemaal wel mutsig maar ja, zie er gewoon tegenop.

Enne...heb net de stoute schoenen aangetrokken...en ben met Fynn gaan douchen. En het ging eigenlijk heel goed. Fynn vond het ook lekker. Ben dus best trots op mezelf :D

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Eve je kan toch ook een termoskan vullen met gekookt water en als je dan een flesje moet maken doe je de helft gekookt water dan het poeder erin en dan aanvullen met koud water.
    Zo ga ik het ook doen als ik langer weg moet ;)

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Vales: dat is idd wel handig! Maar ik ben gewoon geen held op dit gebied. Baal behoorlijk van mezelf hoor. Ben jaloers op al die vrouwen die gewoon van alles ondernemen zonder te piepen.

12. keizerin

@Eve ik zou het ook wel een beetje eng vinden om de 1ste keer alleen met de trein te gaan.
    Ik zou bang zijn dat niemand me zou willen helpen met de kinderwagen bijv maar volgens mij helpen de meeste mensen wel eventjes.
    Maar het is voor iedereen eventjes wennen met een kleintje alleen weg en waarschijnlijk maak je je nu heel erg druk er om en valt het uiteindelijk allemaal wel mee.(dat is bij mij in ieder geval vaak zo)

En wat fijn dat het zo goed ging met Fynn onder de douche :D
    Ik wil het ook nog steeds gaan doen misschien ga ik het vanavond wel eventjes doen.

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

otje; ik herken het ook hoor, best irri vind ik dat, wij(als moeder zijnde) doen ook het een en ander hoor in de tijd dat de mannen werken.

noura; ik hoop dat je kan komen hoor en dat je oppas vind, ik neem aan dat je de kids niet mee kan nemen, is wel erg druk voor jezelf.

duikster; wel echt zo snel mogelijk dan he hihi :D . nee hoor meid doe lekker rustig aan hoe meer haast hoe frustrerender voor jezelf.

lisette/setje ;) ;fijn dat het goed is met jayden, en ben benieuwd naar de foto's. en ja ik deel jouw mening hoor, de babies hebben er niet voor gekozen.

eve; ik hoop ook dat je het aandurft, ik had hetzelfde gevoel toen ik voor het eerst naar buiten ging hoor, als hij maar niet gaat huilen als hij maar niet acuut wil drinken etc etc, maar het komt allemaal wel goed,

vales goed idee

ik ben vanochtend ook lekker met orlando alleen gaan douchen, goed idee hoor otje vwb wippertje, ging helemaal top en hij vond het echt lekker daarna ff gemasseerd.
    verders niks te melden ik ga ff boodschappen doen en dan schoonmaken en dan lekker niksen hihi.

gr saskia

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik zag gisteravond in het voorstukje van het consumentenprogramma Kassa dat er een onderwerp over borstkolven gaat dus voor degene die er belangstelling voor hebben kassa om 19.00 uur.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: vergeet je helemaal te bedanken voor de tip van het wipstoeltje bij het douchen. Dat is echt heel handig!

16. keizerin

@Slingding dat wil ik wel even zien moet het alleen niet vergeten.
    Ik vergeet echt alles de laatste tijd het is zo erg geworden na de bevalling.

Ik heb een vraagje ik gebruik avent flesjes maar nu lekken die flesjes elke keer ik word er niet goed van.
    De dop zit echt goed vast en toch blijft het er tussen uit komen hebben nog meer mensen daar last van?

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben blij dat jullie er iets aan hebben, die tip van het wipstoeltje na het douchen. Ik kreeg deze tip van mijn kraamhulp. Die deed het zelf ook zo bij haar eigen kids toen ze klein waren.
    Even een vraagje: Koen vind de douche echt 100 x fijner dan in bad. In de douche relaxed hij echt en in bad blijft hij onrustig, niet ontspannen en gaat al snel huilen. Is dat bij jullie ook zo?

Eve: Ben je nog op zoek gegaan naar de 1-2-3 speen?

Ik ga weer naar Koen. Die ligt flink te schreeuwen. Snap er niks van. Heeft net zijn flesje op, schone luier gehad, geboerd en was supermoe en nu huilt ie. :rolleyes:

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: heb de 1-2-3 speen inmiddels gevonden. Nog niet uitgeprobeerd. Wel de 0-3 mnd speen met klein gaatje van de Etos maar dat was geen succes. Heb ook nog de 0+ speen van Kruitvat gekocht. Moet ik ook nog proberen.

Fynn wordt zowel van douchen als badderen rustig. Dwz: zolang hij eronder of erin zit. Als ik hem daarna ga afdrogen en aankleden gaat ie huilen. Vind ik altijd zo jammer als ie net zo ontspannen is geweest.

Balen dat Koen nou weer zo wakker is. Daar begrijp je idd helemaal niks van. Fynn heeft vandaag weer een goeie dag. Is rustig en slaapt voor zijn doen veel. Maar dat kan morgen weer heel anders zijn. En ik doe echt geen andere dingen met em dus wat dat dan is...geen idee :(

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen lag ontzettend te schreeuwen. Heb 'm even uit zijn bedje gepakt en heen en weer gewiegd op mijn arm. Daarna weer terug in bed gelegd en nu slaapt ie! :D

Eve: Koen is soms ook heel snel weer wakker en soms slaapt ie zo 3-4 uren achter elkaar. Ik weet dan ook niet waar dat aan ligt.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh leuk om te zien, kassa dus. vind dat wel leuk om te kijken, maar heb vanavond gala, maar mischien ga ik pas later.

Deel Deze Pagina