December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
  2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hier vandaag ook het BlueBand bordje in de bus :D

Hebben jullie al ergens fotolijstjes gezien voor het digitale fotoformaat? Dwz 11,5 x 15 cm. Overal waar ik ben geweest hebben ze nog gewoon 10x 15 cm en ik vind het zo zonde om er elke keer 1,5 cm af te knippen :(

Ben ook aan de slag gegaan met Picasa. Zal hierna ff het resultaat laten zien. Wat me alleen nog niet lukt is om de foto in het midden in de oorspronkelijke kleur te laten en dan een beetje uitwaaierend naar de rest. Zoals dus de collage met Jasmijn. Dus, Lola, ga maar snel Picasa weer es downloaden en leg het maar es uit ;)

@Gnessy: Beterschap met Ruth! En met je hoofdpijn en emo-bui!

@Debbie: Jeetje zeg, 2 bladzijden Debbie erbij! Das wel even schrikken zeg :D Maar wel gezellige foto's hoor (beetje veel :D )

@Noralien: Dus eigenlijk ben je nog niet echt veel wijzer geworden bij de arts :(

@Lola: Wat een sexy foto van Jasmijn. Je raadt vast wel waar die terecht komt ;)

Vinden jullie het nog wel leuk als ik mijn Picasa kunsten laat zien of wordt de hoeveelheid foto's nu ineens wel erg veel? :(

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo,
    ben net wakker en heb effe alles bij gelezen en bekeken,
    ga nu lekker effe buiten koffie drinken en dan kom ik terug!

4. Niet meer actief

ik wil je kunstwerk zien eve! dus kom maar op....

5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Eve sorry hopelijk was het niet teveel foto, ik wil ook je kunstwerk wel zien hoor haha

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja hoor eve we willen van iedreen kunstwerken zien dus ook van jou!
    kom maar op...foto's zijn altijd leuk

deb ik pb je binnenkort een keer om af te spreken... op welke dgn werk jij?

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
  8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
  9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
  10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kan alleen niet uitstaan dat ik niet kan ontdekken hoe je nou zo'n collage a la Jasmijn maakt :rolleyes:

11. Hallo allemaal,

eve, wat een leuke foto's. Lukt al goed seg. Die van Fynn in de kinderwagen vind ik de mooiste.

Ik wil ook! Maar ik moet van mezelf eerst werken voor school. Alles moet 25 augustus ingediend worden en ik ben nog niet begonnen :oops:. En ik ken mezelf, dan zit ik daar weer tijd in te steken ipv schoolwerk. Dus eerst dat en dan in september doe ik mee met de fotobewerkhype.

Vreemde woorden uit België? ;) Daar heb ik nog nooit van gehoord. 8) Ik moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik 'wipkip' wel een grappig woord vind, maar dat ik niet zou weten hoe zo'n ding anders noemt. :oops: :D

Slinging, goedemorgen :).

Debbie, ook al zo'n leuke foto's van de meeting. Thymen had echt een superdagje.

Janette, ook al mee met de fotohype. Ik vind dat Teun heel hard op Koen lijkt. Ik moet altijd goed kijken wie het berichtje nu plaatst, jij of Otje.

Morgen gaan Ben en ik samen naar de sauna en nadien uit eten. Liene gaat naar mijn moeder en tussen de sauna en het eten ga ik Liene bv geven. Ik wou haar graag naar die bv-vriendin doen, maar Ben niet. Ik bel dus naar mijn moeder, die reuzeblij. Toen wou hij het wel, want dan moest ik niet naar huis om te voeden. :rolleyes: Goed op tijd dus. Nu gaat ze gewoon naar mijn moeder, want die kan ik het echt niet aandoen om nu af te bellen. Misschien nog eens een flesje proberen heb ik al gedacht, of geven uit een beker, want dat kan ze met soep ook.

Noralien, hopelijk gaat alles nu uitgeklaard worden bij de ha. Dring maar goed aan. En ik denk dat je testen na een tijd wel negatief kunnen zijn zoals bij Irma. Toen ik een missed abortion had, werd mijn hcg ook minder, terwijl het vruchtje nog in mijn buik zat. Als je dan wacht en van niks weet, zal het wel weer op 0 staan en dus negatief testen.

Lola, leuke badfoto. Wij gaan deze avond ook het zitje nog eens testen. En ik heb iets ontdekt... Liene heeft ook zo'n ding als jij aan de wand hebt hangen. Badpuzzel heet het. Bij haar is het wel een vuurtoren en dan ipv bloemetjes bootjes. Maar ik dacht dat ze dit op het wate moest puzzelen :oops:. Maar het moet dus tegen de wand. :( Slim van mij.

Groetjes,
    Saartje

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Het is gelukt! Zie hieronder het resultaat. Het is wel een collage met opa en oma. Maar ja, jullie horen zoveel over ze dat jullie ze nu ook wel es mogen zien :D

Ik heb nu wel de smaak te pakken hoor!

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, en nu weer over tot de orde van de dag ;)

@Saar: Lekker zo'n sauna en dan eten. Maar toch wel een beetje jammer dat het dan onderbroken wordt door het voeden van Liene. Tenminste, dat zou ik jammer vinden. Maar wie weet drinkt ze ineens wel uit een flesje. Enne...wel lastig hoor zo'n wispelturige man ;)

Heb Fynn net een potje voor 8 maanden gegeven. Nou, meneertje zat weer gezellig te kokhalzen. Hij stikte er niet in hoor dus het was niet echt eng. Maar wel vervelend om te zien. Heb hem een half potje gegeven en daarna een potje van 6 maanden erdoorheen gemengd en zo heeft hij nog wat gegeten. Nou, blijven proberen dus maar.

Hij zit nu helemaal gebiologeerd naar Sesamstraat te kijken en af en toe hoor ik een heel lief lachje :D

14. @Gnessy: Het rondje van kleur laten veranderen heb ik nooit gedaan. Volgens mij kan dat ook niet in Picasa. Je kunt denk ik alleen voor een deel van de foto de oorspronkelijke kleur(en) terug brengen...

@Debbie: Wat een lieve foto van Thijmen en Ruth samen...!
    Hoeveel 'stelletjes' hebben we nu inmiddels ;) ? Op de 'wipkip-foto' vind ik Thijmen echt ouder lijken dan 7 maanden...

@Eve: Die lijstjes heb ik helaas ook nog nergens gezien. Misschien via internet? Jij hebt de effecten van Picaca ook al ontdekt, zie ik. Leuk, zo'n vage rand om de foto. Dat had ik zelf nog niet gedaan. Maarre... zo'n collage 'a la Jasmijn' heb je toch? Alleen heb jij 16 verschillende foto's gebruikt en ik 9 foto's die snel achter elkaar zijn genomen.

@Saar: Vreemde woorden uit België? Wentelwiek (helicopter) is zo'n voorbeeld. En wat dacht je van op 'op kot' (op kamers) gaan en 'doppen' (een uitkering trekken)? dat zijn allemaal woorden die in Nederland (en ook het Limburgs dialect) niet gebruikt worden! Ja, die puzzelstukjes blijven plakken als ze nat zijn...

Ik heb Picasa zelf ook nog maar even gedownload en gekeken hoe je een zwart/wit-foto maakt met een gekleurd midden:

Als je een foto selecteert, verschijnt deze links onderaan in het fotovak
    Dubbelklik op de foto in het fotovlak.
    Er verschijnt dan een menu met 3 tabbladen.
    Klik op het 3e tabblad 'Effecten'.
    In de onderste rij, in het midden staat de optie Focus ZW.
    Klik hierop en je krijgt een nieuw menu met 2 schuifbalken.
    Met de 1e schuifbalk kun je de grootte (standaard 50%) van het gekleurde stuk instellen.
    Met de onderste stel je scherpte er van in.

Wanneer je dit doet bij een collage van 9 foto's, wordt de middelste foto in kleur getoond.

Ikzelf vind het erg leuk om foto's van andere beebs te zien...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nou meiden ik heb er genoeg van vandaag
    ga lekekr zitten en dan naar bed
    "moet" helaas morgen weer werken en dan 3 dgn achter elkaar....dus ga me zelf ff opladen
    wens jullie een fijne avond toe en tot.....

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haaallooo, kunnen jullie wat minder schrijven? het is haast niet meer te doen om bij te lezen ;) laat staan reageren.

ik ben op het werk en heb een half uur nodig gehad (wel klanten tussendoor) om 5 paginas door te lezen
    ik kom er net achter dat iemand met giga zandvoeten door de winkel heeft gestapt. ga zo maar eens stofzuigen

wou nog wel ff zeggen wat een geweldige fotos!

mischien tot straks

17. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik weet het eventjes niet meer :cry: . Vanmiddag hebben we in het ziekenhuis een afspraak voor a.s. maandag gemaakt voor een vlokkentest. Daarna hadden we een afspraak bij een klinisch geneticus (deze kenden we nog niet) om het e.e.a. door te nemen. Begon ze meteen te vragen of we wisten hoeveel kans de baby op cf had. Hallo, we hebben ons heus wel ingelezen hoor. Maar oke, wij dus gezegd dat we wisten dat de baby 25% kans op cf heeft. Toen vroeg ze wat we zouden doen als zou blijken dat het cf heeft. Dus wij gezegd dat het dan gewoon geboren wordt. Vroeg ze of we wel wisten wat cf inhield en echt op zo'n manier van...je weet niet wat je nu zegt. Daarna vroeg ze of we vanwege geloofsovertuiging de baby niet mochten aborteren in geval van. Vervolgens snapte ze niet waarom we het wilden weten, aangezien we er toch niets aan zouden doen en wel door een vlokkentest de kans op een miskraam vergroten. En tot slot zei ze dat de uitslag altijd via de post komt, maar aangezien wij in augustus 3 weken vakantie hadden vroegen wij of het per telefoon kon. Toen reageerde ze van: nou, dat zou ik niet doen, stel je voor dat de uitslag niet goed is, dan is heel je vakantie verpest. Ik hoef niet te vertellen dat we behoorlijk over de rooie zijn weggegaan. Wat een vreselijk mens. We zijn al meer tegen reacties van mensen aangelopen dat ze zeggen dat we beter een abortus kunnen laten plegen als het cf heeft. Nu hebben we zoiets van: zullen we het maar niet laten onderzoeken. Dan kan niemand zich ermee bemoeien en dan zien we het wel na de geboorte. Ik weet het anders ook even niet meer :cry: :cry:

Sorry dat ik er jullie mee lastig val, maar ik moest het even kwijt.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca: wat een bot tr.t
    je moet doen wat jullie willen want jullie gaan het kindje opvoeden en andere mansen moet je gewoon laten l.ll.n

noura: sorry hoor (ik moest ook veel lezen)
    maar je moest meer kijken (foto's) dan lezen.

ik ga nog effe relaxen en dan weer naar het werk.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Bianca: Ik vind het best moeilijk om hierop te reageren. Voorop staat uiteraard dat deze arts nogal bot en kort door de bocht is. Ze had het wel wat vriendelijker en begrijpender mogen brengen! Maar wat ik wel vind is dat cf idd een zeer ernstige ziekte is. Ik zal niet zeggen dat een kind met cf geen goed leven kan hebben maar het zal wel een leven met hindernissen worden. In die zin snap ik dus de vraag wel of je de baby wilt houden als het cf blijkt te hebben. Jullie hebben echter al besloten dat jullie kleine hoe dan ook welkom is (wat ik overigens ook begrijp hoor). Dus misschien is het dan uiteindelijk toch beter om geen vlokkentest te laten doen en alles te laten rusten en verder te gaan genieten van je zwangerschap. Probeer er nog goed over na te denken. Kun je het niet met iemand in de familie bespreken? Hoop echt dat je een beslissing kunt nemen waar je zelf vrede mee hebt. Sterkte meid, ik denk aan je!

20. Niet meer actief

bianca: Wat een ontiegelijke domme botte tr*t zeg om zo te doen... Jullie komen daar toch niet voor niks of wel soms? Jullie hebben besloten dat jullie hoe dan ook welkom is. En ik kan ook best begrijpen dat jullie graag willen weten of het cf heeft of niet. Juist zodat je er nu al aan kan wennen en miss eventuele maatregelen kan treffen... ik noem maar wat. Maar om op zo'n manier behandeld te worden slaat gewoon echt alles.... vreselijk!
    hoop dat jullie alsnog een goeie keuze kunnen maken en je niet op jullie kop laten zitten door zo'n dom w..f..... Jullie gaan ervoor en wij steunen jullie erin welke keuze jullie ook maken!

heel veel sterkte toegewenst...

Deel Deze Pagina