Bianca wat een onbegrip van die arts zeg! kan me voorstellen dat je daar boos om wordt. gnessy en Debbie leuke foto's van jullie kids. Ballorig ziet er leuk uit. Hoop dat dat in houten ook zo is! Lianne je zult het niet meer lezen, maar veel plezier op vakantie! fijn dat je 13 oktober vrij hebt! Eve wat een heerlijk ondeugend koppie heeft Fynn. en wat een leuke collage met je ouders! die foto in de kinderwagen vind ik ook echt top! Noralien:je kunt eventueel zelf een orthomanueel arts bellen, je hoeft volgens mij niet perse een doorverwijzing te hebben. en ik heb eens fysio gehad en die leek zich meer een 'concurrent' te voelen van de orthomanueel arts....maar het klinkt alsof deze huisarts wel heel aardig is, maar toch niet zo doortastend. zo ook ten aanzien van je cyclus....als je het geen ramp vond zat je daar toch niet...grrr... wordt nu toch wel nieuwsgierig waar die blue band bordjes vandaan komen...wil er ook wel een... sesamstraat kijken....pff Nick is dan net thuis...dat zit er nog niet in. janette werk ze de komende dagen. gisteren zei ik nog dat het mij zou benieuwen hoe lang Nick er nog over zou doen voor hij zich tot staan optrok....nou...ik hoef het me niet meer af te vragen. Hij heeft het vandaag bij de gastouder gedaan...vanuit zit, nog niet vanuit buiklig. Vond het wel jammer dat hij het daar de eerste keer gedaan heeft, maar hij heeft het goedgemaakt...Thuis deed hij het ook onmiddellijk en ik heb het ook al op film vast kunnen leggen. pff.. wat wordt hij ineens groot! nadeel is dat hij nu telkens begint te mopperen zodra hij niet staat.
Woow wat wordt er weer veel geschreven... Kan t soms moeilijk bijhouden... Ik zal t proberen: Noura: Wat een achterlijke arts! Zoiets zeg je toch niet tegen iemand die net op aan het knappen is? Bianca: Niet echt leuk van die arts dat ze bot reageerde. Sterkte hoor. En je moet maar zo denken: Tis jullie beslissing en daar heeft niemand anders iets mee te maken. Eve: Leuk zeg die bewerkte collages en foto's. Noralien: Nu ben je weer een beetje afgescheept door je HA of toch niet? Debbie en Gnessy: Leuke foto's van jullie beebs in Ballorig! Ik hoop dat ik aan iedereen gedacht heb... Zal zo nog ff terug lezen. Anders oprecht sorry maar de dagen dat ik werk zijn vaak zo druk dat ik t niet allemaal bij kan houden. Vandaag hier ook t bluebandbordje gekregen. Morgenochtend gaat Koen 1 extra ochtend naar het KDV (nog tegoed van de vakantietijd) en ik heb om 10 uur m'n sollicitatiegesprek! Wish me luck! Gr Otje
Ik reageer alleen even op Bianca... Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie over de rooie waren na dit bezoek. Ik ga niet vertellen wat ik vind, wel of geen test en het kindje evt. wel of niet houden. Ik denk dat je die keuze alleen kan maken als je hier daadwerkelijk voor staat. Ik wil wel even zeggen dat jullie keus voor een test en voortduren van een zwangerschap volgens mij weloverwogen is na het krijgen van de nodige informatie. Dus denk ik dat jullie je niet moeten laten beïnvloeden door meningen van anderen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat jullie de test willen doen. Mijn zus zat in een soortgelijke situatie tijdens haar eerste zwangerschap. Zij kreeg tijdens een echo te horen dat er een mogelijke afwijking aan het maagje werd gezien die ook veel voor kwam bij Down-syndroom. Nu is down-syndroom in die zin anders dat het niet levensbedreigend is, maar de keuze voor een vlokkentest blijft gelijk omdat zij ook hadden besloten het kindje iig te houden. De reden waarom zij de test wél wilden laten doen.... Als het kindje down had, wilde ze dit graag van te voren weten. Anders waren ze hier pas bij de geboorte achter gekomen en was dit een domper, een teleurstelling ipv een feest. Als ze het eerder zouden weten, wilden ze dit al bekend maken zodat iedereen hiervan op de hoogte was. Dan was de geboorte positief nieuws en zou er gevraagd worden naar de naam, gewicht, de bevalling e.d ipv "heeft het down" Als het kindje geen down had, zou zij zich de rest van de zwangerschap voor niets zorgen gemaakt hebben en er dus niet optimaal van genoten hebben. Mijn nichtje bleek geen down te hebben waarmee spannende weken in een keer konden worden afgesloten. Veel sterkte.....
Duikster/Karin: Hoeveel gaan er nu mee op de meeting? Als je nog hulp nodig hebt of zo hoor ik het wel he? Gr Otje
Duikster, zooo, die Nick gaat in een vaart zeg. Zich nu al optrekken vanuit zit naar staand! Jikke kan dit wel aan mij handen, maar dan moet ik tussendoor een keertje foetelen . Ze kan het eerste stukje zelf en het laatste stukje ook als ik dan mijn handen iets verderaf doe. Tja, ik voel me idd wel weer een beetje afgescheept. Maar het is nog niet afgerond, na de test belt hij me vrijdag en dan bespreken we het verder. Maar........ .......Na 66 dagen lijkt het erop dat mijn menstruatie gaat komen. En dat uitgerekend op de dag dat ik besluit ermee naar de huisarts te gaan . Ik wacht het nog heel even af, want tot nu toe is het alleen maar roze slijm. Heb wel buikkrampen (heb anders nooit menstruatiepijn eigenlijk). Als het niet doorzet ga ik morgen alsnog mijn urine brengen voor een test. Wordt vervolgd..... Vandaag mijn fiets opgehaald . Met Jikke terug gefietst (is maar een klein stukje). Ze begon meteen te huilen toen ik haar in het zitje zetten en haar voetjes in de beugels. Maar na twee keer trappen had ze er toch een lol in . Ze vindt het helemaal geweldig. Daarna nog even naar opa en oma gefietst (ook maar 10 minuutjes). Zo grappig, als ik over klinkers fiets zegt ze steeds aan één stuk door aaaaáaaáaaaáa waardoor haar stem gaat trillen. Dit doet ze ook op schoot als je met je benen wiebelt en houdt ze echt heel lang vol. Ben helemaal happy met mijn fiets
slingding gnessy janette eve duikster Noura debbie Lianne Lola saar duckie Noralien Otje Setje Bianca16 Molly Feitkifkim Dit is tot nu toe het lijstje voor de meeting! als ik nog iemand vergeten ben....hoor ik het graag. Otje: ten aanzien van organisatie....volgens mij hoeft er niet veel geregeld te worden. Als we naar Ballorig Houten gaan is het een kwestie van entree betalen en voor de mama's hapjes en drankjes daar halen. Wil nog wel even naar ballorig mailen of zij iets gezamenlijks voor ons kunnen regelen... Maar als ik nog hulp nodig heb, horen jullie het. Ik heb namelijk al meer lieve hulpaanbodjes gehad! Ballorig is vanaf 10 uur open. Wat mij betreft spreken we af vanaf een uur of 11, maar als er andere ideeen zijn hoor ik het graag. Het slapen van de kleintjes zal toch wel lastig worden.... o ja...willen diegenen die niet bij de meeting van juni waren mij even hun mailadres PB-en, dan is mijn lijstje weer up to date. Als ik dan definitieve gegevens heb mail ik ze rond.
Noralien: zo is Nick ook begonnen, dus voor je het weet....kan Jikke het ook zelf, gaan staan. fijn? dan je menstruatie toch door lijkt te breken. je hebt dan in elk geval duidelijkheid. Maar....ik dacht het zaterdag dus ook, maar bij mij was het uiteindelijk ook niet zo. Heb ook nog af en toe wat roze slijm... leuk he fietsen. ikke morgen vrij en het wordt mooi weer, dus denk dat ik het fietszitje ook maar weer even ga uitproberen. slaap ze allemaal vannacht! (jij niet Cynthia! werken jij!)
Gezellig groepje al zeg! Leuk leuk, ik heb al helemaal zin in 13 oktober! Ook weer nieuwe gezichten zie ik en ook "oude" bekenden. Hihi. Duikster: Ik las dit nog op de site van Ballorig Houten: Voor groepen/arrangementen kan een beroep worden gedaan op onze keuken. Er kunnen dan in overleg speciale schotels worden samengesteld. Informeer hiervoor bij de desbetreffende vestiging van Ballorig. Onze koks staan klaar om voor de feestneuzen een feestmaal te bereiden. Heeft u speciale wensen t.a.v. eten en/of drinken maakt u dit dan kenbaar. De koks zullen alle mogelijke moeite nemen om u van dienst te zijn.
Alweer een flinke lijst voor de meeting. Ik ga mijn best doen vrij te krijgen als ik moet werken. Wie kan me helpen? Ik ben op zoek naar een speeltje voor Jikke dat ik op het stuur van de fiets kan vastzetten. Heb ff op internet gekeken, maar vind niets. Weet ook niet echt welke zoektermen ik moet gebruiken, hoe noem je zoiet (zal toch wel betaan?!). Dus als iemand iets weet........
Ik kijk er ook al weer naar uit! Bianca, wat een arts seg. Precies dat er de laatste tijd alleen maar botte artsen zijn, die onnadenkende opmerkingen geven. Ik persoonlijk zou niet laten testen, maar na het lezen van het stukje van Noralien denk ik weer dat dat ook een punt is waar ik nog niet over dacht. Maar jullie moeten het gewoon beslissen en dat hebben jullie al gedaan, dus laat jullie door niets of niemand tegen houden. Ik wens je heel veel sterkte toe. Deze avond zijn we ook gaan fietsen met Liene in de fietstoel. Voor de eerste keer. We hadden hem er 5 minuten voor vertrek willen opzetten, want op de doos stond in grote letters: MAKKELIJK MONTEERBAAR. Maar Sus (ik) en Klus (mijn man) zijn niet zo'n monteerders. Dus 3 kwartier later, konden we gaan. Ik had de draagdoek mee voor als Liene niet meer treug kon in de stoel (moe, pijn, ...). We zijn naar mijn schoonouders gereden en hebben daar iets gedronken. Dan weer terug, Liene in de stoel en toen we de straat in draaiden, sliep Liene. Dat was wel zielig, ze hing helemaal schuin. Ik voelde me er niet zo goed bij, zo'n beetje een slechte moeder. Maar er zijn wel ergere dingen denk ik dan weer. Maar toch, volgende keer een beetje dichterbij blijven. Wentelwiek kende ik zelfs niet. De andere uitdrukkingen wel. Zo dichtbij en zo'n andere uitdrukkingen, woorden hebben. Ik vind dat eigenlijk leuk. Ik ga nog kijken in het kookboek met de recepten voor baby's. Iemand die er wil, pb me maar en ik mail ze door of stuur ze op. Groetjes, Saartje
Goedemorgen, Eve, waar ben je? Jij hoort 's ochtends toch te openen Ik heb geloof ik te vroeg gejuicht....geen menstruatie te bekennen, nog geen druppeltje De fysiotherapeute komt zo voor het eerst. Ik ben benieuwd wat zij zegt en wat zij adviseert, wel of geen helmpje. Jikke slaapt nog, dus die ga ik maar eens wakker maken. Tot later...
@Noralien: Hier ben ik dan! En Jikke kan toch gewoon lekker met de bel spelen. Weet iedereen dat jullie eraan komen Ben benieuwd wat de fysio straks allemaal gaat vertellen en doen. @Janette: Ben je al hard aan het werk? @Nick: Doe es ff rustig aan, jochie! Je mama kan het allemaal niet bijhouden hoor Mogen er eigenlijk kinderwagens mee naar binnen bij Ballorig? Of moet je die bij de ingang parkeren? Wat zijn er trouwens al veel van jullie aan het fietsen. Ik zou ook heel graag willen maar Fynn zit echt nog niet stevig genoeg. Nog ff geduld dus. O ja, het valt me op dat er aan kinderwagens vaak zoveel speelgoed hangt. Ik heb er helemaal niks aan hangen. Fynn ziet genoeg om zich heen gebeuren en verveelt zich geen moment (en anders gaat ie gewoon slapen). Hebben jullie een speelgoedwinkel bij je?
Ik heb aan de wagen altijd 1 speeltje hangen. Ik neem ook wel eens een knuffel mee als ze onderweg gaat slapen. Dan valt ze iets gemakkelijker in slaap. En dat speeltje voor op de fiets....Jikke was gisteren echt naar iets aan't zoeken. Ze vond van alles hoor, de bel, remkabels, gordeltjes van het stoeltje... Zou het wel leuk vinden als er iets op zat waar ze zich mee kan ammuseren. Vooral als we straks langer gaan fietsen. O ja, wat ze ook deed (zooo schattig), ze spreidde haar armpjes en maakte dan dat aaaaáaáa geluid. Het leek net de titanic, I'm de king/ queen of the world Ze zit achter dat schermpje natuurlijk uit de wind en zocht met haar armpjes de wind op.
wat betreft de meeting... kinderwagens mogen gewoon mee naar binnen... In zaandam was de entree pas vanaf dat baby's kunnen lopen. hoe is dat in houten geregeld? Wil ik graag ff op tijd weten, want dan weet ik hoeveel geld ik mee moet nemen. voor 3 of 4 kids... Heeft iemand daar moeite mee trowuens? Dat de anderen van het stel hier ook mee gaan? En tja eten.... voor de kids moet je ook daar alles kopen he! niet voor onze kanjers.... maar voor oudere kids wel... nouralien succes met de fysio..... Ik ga me huis op orde brengen, morgen jarig en gaan lekker dagje weg... maar ja vroeg op dus alles moet vandaag ff gebeuren. zoals was ophangen, stofzuigen e.d..... tot vanmiddag een keertje....
Wat klinkt dat ontzettend leuk! Zie Jikke helemaal zitten met gespreide armpjes! Ik wil ook Fynn heeft ook een knuffeltje mee in de wagen hoor. Maar verder geen hele speelapparaten Heb op het fietsstuur wel es zo'n grote zachte bel gezien in de vorm van een kikker. Misschien bij Halfords?
heerlijk toch nouralien? ik moet het stoeltje voorop nog vast maken... vandaag ook maar is doen. schuur moet toch opgeruimd worden... lol..... jor vind het achterop in elk geval gezellig en gaat rustig slapen... hopelijk fietst die snel zelf.....
nou Eve ff speciaal voor jou....... zo hard ben ik dus aan het werk,,,,,hihi Bianca wat een rot gesprek bij die arts zou het ook moeilijk vinden om nu te moeten beslissen wel of geen test....sterkte met de beslissing..kan je helaas er niet in helpen alleen in steunen... Otje suc6 stras om 10 uur zou voor je duimen dat het jou al lukt met een nieuwe baan Eve wij ook geen speelgoedwinkel aan d ewagen hoor...alleen een doekje en voor de rest ligt hij ook te kijken.... Noralien er zijn speciale stuurtjes voor ze en suc6 straks met d efysio Cynthia lekker gewerkt? weltrusten ga denk toch ook maar kijken voor een andere fiets...opstappen lukt..al weet ik niet als teun er in zit of het dan ook nog gaat maar af stappen niet...heb geen ruimte.... Saar er zijn meer beebs die slapen op de fiets hoor...dus ene slechte mama ben je niet..en er zijn slaaprollen te koop voor voor op de fiets Noralien waar had jij je fiets vandaan..weet dat er bij jou zo'n internetwinkel zit... maar weet zijn naam niet meer nou ga maar weer wat doen....gelukkig zijn de bazen er vandaag nog niet.......
@Bianca: Ik had hier een heel verhaal getypt, maar toen las ik de reatie van Noralien. Daar heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen... @Duikster: Een Nick die al gaat staan...! Da's een snelle jongen (en voor mama is het dadelijk helemaal gedaan met de rust...! @Noortje: Fijn dat Jikke de fietstochtjes zo leuk vond, en dat ritje over die klinkers zie ik al helemaal voor me... Een speeltje voor op de fiets heb ik zelf ook nog niet gezien, maar ik houd me wel aanbevolen wanneer je eentje gevonden hebt! @Otje: Ik ben al te laat om je hier succes te wensen, maar ik hoop dat je mijn sms-je wel nog op tijd binnen krijgt!