December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Dacht dat je morgen je sollicitatiegesprek had maar zie net dat het vandaag is :oops: Succes dus!

Heb Fynn net een potje fruit voor 8 maanden gegeven met stukjes koek. Net zoals gisteravond ging meneertje weer kokhalzen en daarna zitten proesten. Duurt echt een eeuwigheid voordat we een half potje leeg hadden :( Hoop dat z'n kokhalsreflex snel over is.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nog ff een vraagje
    welke merken mamafietsen hebben jullie? en met hoeveel versnellingen?

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Eve, heeft hij dat kokhalsreflex ook bij voeding voor 6 mnd?

Otje, succes!

Janette, ik heb de fiets bij bikemotion gekocht. www.bikemotion.nl
    Ik heb hem vrijdag besteld, hij zou donderdag binnen zijn, maar ze belden gisteren al dat ik hem kon komen halen.
    Als je op prijsvergelijkingssites kijkt, komt bikemotion vaak naar voren als goedkoopste.
    Ze hebben een afhaal en reparatiepunt in Wormerveer (plein 13, achter opelgarage Merel).
    Op de site staat dat de kinderset niet gemonteerd wordt door hen, maar dat hebben ze wel voor me gedaan.

Mijn vriend wilde gisteravond een klein rondje met Jikke fietsen om uit te proberen. Rijdt hij langs profile en komt die verkoper net naar buiten. Beetje lullig. Wij zijn daar geweest voor info, hij heeft van alles opgezocht en fabriek gebeld. We wilden daar ook een andere fiets kopen, maar omdat hij uiteindelijk toch niets meer met de prijs kon doen, hebben we deze bij bikemotion gekocht. Dan scheelde het niet meer veel en heb ik toch liever een goed merk.
    Maar nu zag hij Robert dus met Jikke voorbij fietsen :oops:

Ik ben helemaal blij :D :p :D
    De fysiotherapeute is net weg. Ze begon er al mee dat een redressiehelmpje geen optie meer is omdat ze daar al veel te oud voor is. Je moet eerst nog door een heel traject van aanmeten en dan heeft het geen zin meer. Heb ik me dus voor niets schuldig gevoeld dat we het eigenlijk niet wilden :(
    Maar het goede nieuws...zij vindt de afwijking helemaal niet zo erg. Ik dacht al te zien dat het een stuk minder was geworden, maar dacht het me te verbeelden doordat ik al die foto's van héle scheve hoofdjes heb gezien op internet. Maar het is blijjkbaar echt al vermindert.
    Maar volgens haar heeft die ander het ook iets ernstiger ingeschat dan het was. De oortjes staan (nu) netjes op één lijn en de afwijking in het gezicht is minimaal. De afplatting achter is er wel nog, maar zij verwacht dat dit nog goed bij kan trekken.
    Nu zelf allert blijven op het stimuleren van het naar links kijken. Passieve therapie (hoofdje bewegen door het vast te pakken) is niet nodig. Over een maand komt ze kijken hoe het met haar gaat.
    Al die zorgen voor niks dus.
    Maar het belangrijkste.......het komt allemaal wel goed :D

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Sparta Amazone Trendy met 7 versnellingen

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Met potjes voor 6 maanden heeft hij er totaal geen last van. Die zijn in no time op. Wel vervelend hoor want hij zal op een gegeven moment toch stukjes moeten gaan eten.

En wat een goed nieuws van Jikke! Zal een enorme opluchting zijn :D Misschien dat je hoofd- en rugpijn nu ook wel minder worden want spanningen verergeren dat soort klachten altijd.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Noortje wat goed de uitslag!
    enne wat voor merk had jij? dacht zelf de zelfde als Eve....

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola/Noralien: Ik heb net m'n met Picasa bewerkte foto's naar Dixons geupload. Ik krijg dan een melding dat de kwaliteit matig is. Op de site van de Hema hetzelfde verhaal. Het origineel heeft kwaliteit goed. Komt dat door het bewerken. En zo ja, hoe kan ik ze dan wel mooi afdrukken?

8. @Noralien: Wat een geweldig nieuws! Nu jij nog een beetje beter in je vel en dan zijn jullie weer helemaal happy...!

@Eve: Mijn collega's hebben de 'Collage a la Jasmijn' voor me op canvas laten afdrukken. De resolutie van die foto was 960 x 960 pixels. Ik was toen ook al bang dat dit te weinig was, maar op canvas (30 x 30) ziet het er goed uit. Ik weet wel dat de resolutie van collage's omhoog gaat, naarmate er meer foto's in de collage zitten. Maar ik heb verder zelf nooit foto's vanuit Picasa laten afdrukken, daarvoor gebruik ik foto's die met Adobe Photoshop zijn bewerkt. Ik ben bang dat ik je het antwoord verder schuldig moet blijven... :(

Wat je wel zou kunnen doen is de originele af te drukken foto's op usb-stick of SD-card zetten en naar het Kruidvat gaan. Daar staat een fotomachine waarmee je foto's vóór het afdrukken kunt bewerken. Je kunt hiermee rode oogjes corrigeren, maar ook speciale effecten creëren zoals zwart/wit, sepia en enkele andere effecten die ook in Picasa zitten, al weet ik niet zeker of je ook vage randen kunt maken. Vroeger had je voor deze machine een speciale Kodak betaalkaart nodig, nu kun je ook met je bankpas betalen. Ik gebruik die machine regelmatig als ik één of twee foto's snel nodig heb. De machine berekent geen opstartkosten, maar 35 cent per af te drukken foto (10 x 15). Niet ieder filiaal (in Roermond bijvoorbeeld alleen de grootste van de drie...) heeft zo'n machine, dus check dat eerst even via hun site...

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ik heb de foto's gewoon maar besteld. Misschien valt het resultaat best mee. Goed om te weten dat 960x960 pixels toch een goed resultaat geeft. Daar zal ik op letten.

Mis Lies al een tijdje. Of is ze op vakantie?

10. Ja, op canvas, die afdrukken zijn sowieso al wat 'grover' dan normaal...

Lies is inderdaad op vakantie...

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    goedemorgen dames!

Allereerst; Otje, heeeeeel veel succes vandaag!

Saar, fijn dat jullie weekend geslaagd is geweest! En wat een leuke foto's van Liene, ze heeft echt mooie haren! Echt een mooi poppetje!

Noura, wat een klootzak zeg die arts. Ik was denk ik nog direct persoonlijk naar hem toe gegaan! Ik snap dat niet, hebben die lui geen geweten ofzo?! Heel veel sterkte voor je moeder.

Gnessy en Debbie, jullie hebben je prima vermaakt aan de foto's te zien ;) En jah, Thijmen is echt al een grote knul! Debbie, weet je wel zeker dat hij van december is ;)

Eve, Fynn heeft idd een lekker ondeugend koppie op de foto, erg lief!

Lola, Jasmijn is echt foto geniek.....!

Hier (nog) geen bordje gekregen......

Eve, die foto's heb je zeker mooi bewerkt zeg! Die foto met jou en Fynn samen is echt lief! Wat een knap mannetje heb je toch! Hahaha, ik heb zwpagina 2x geopend, om te reageren op iedereen...... jij blijft wel komen met je foto's ;) Je lijkt echt sprekend op je moeder! Leuk die collage met opa en oma, misschien een leuk idee om ze dat kado te doen ;)

Bianca, wat een loeder zeg! Zijn jullie er eindelijk uit voor jezelf, en dan door zo'n stomme trut gaan jullie weer twijfelen! Als mensen moeite hebben met jullie keuze, is dat hun probleem! Ik hoop dat jullie alnog een voor jullie prettig besluit nemen. Sterkte!

Ik ga even iets eten, heb behoorlijke trek..... ga ik straks weer verder lezen en reageren ;)

groetjes Setje

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D zo, even een boterhammetje gemaakt hoor.....

Noralien, wat fijn dat het allemaal "meevalt". Dat is toch zeker een hele opluchting! En idd wel lullig voor die verkoper, maar het is toch jullie portemonnee, en zij kunnen het vast beter missen ;)

Wat betreft het speeltje voor op de fiets, ik ken alleen die toetertjes, maar volgens mij moeten ze daar nog behoorlijk wat kracht voor hebben. Ik zal het eens in de gaten houden.

Eve, Jayden wil de potjes voor 8 maanden ook nog niet hoor, zit dan hele rare gezichten te trekken, en steekt zijn tong uit, zo van; dit hoef ik niet hoor! :)

Hier nog steeds het zelfde, geen kruip, zit, staan of loopacties :) . Als dit weer blijft aanhouden, ga ik van 't weekend ook weer eens een stukje fietsen.

Nog 4 weken werken, en dan heb ik ook eindelijk vakantie! De eerste 3 weken van september. Dus dames, als iemand zin heeft om een dagje iets leuks te ondernemen!?

Nou, ik ga even van het mooie weer genieten!

tot later!

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Eve, ik heb nooit met Picassa gewerkt, kan je dus niet helpen helaas.

Janette, ik heb idd dezelfde fiets als Eve, alleen in een andere kleur.

Bikemotion bezorgt ook gratis. Maar ik vind het wel een fijn idee dat het verkooppunt hier in het "dorp" zit.
    Ik ben net nog terug geweest. Had wat boodschappen gedaan op de fiets en toen kreeg ik de fietstas niet meer van één houder af. Moest echt geweld gebruiken. Dit een paar keer geprobeerd, maar ging er steeds alleen met bruut geweld af. Meteen ff doorgefietst naar Bikemotion, en ja hoor, hij drukt op het knopje en de tas gaat er zo vanaf arggghhh 8)
    Dus ik denk, tja, dan doen ze er niks aan natuurlijk. Schroeft ie het montagestukje van een andere fiets af en zet er bij mij op :D
    En mijn stukje ging netjes in een zakje met een briefje voor de fabrikant (niet terug op een andere fiets dus)
    Viel me 100% mee. Daar hoef je dus niet voor naar een fietsspeciaalzaak te gaan.

Jikke eet tot nu toe eigenlijk alles behalve andijviestamppotje. Stukjes vindt ze ook geen probleem.

Setje, heb jij een abbonnement op de amersfoortse dierentuin? Die vind ik zo mooi, veeeel mooier dan Artis. Als ik in Amersfoort zou wonen wist ik het wel.

14. Goedemorgen allemaal,

Noralien... wat een goed nieuws van Jikke! Heb je je gewoon voor niks zorgen gemaakt. Wat een opluchting!

Otje...hopelijk heb je een supergesprek achter de rug. Ik lees het hier wel.

Gnessy... voor mij geen enkel probleem dat de andere kids ook meegaan.

Ik ga nu kolven se... ik ben benieuwd. Het is al maanden geleden dat ik het gedaan heb.

Nog even twee foto's die ik jullie wil tonen.

Liene in bad, voor de eerste keer in 't zitje. Deze ochtend gemaakt.

15. [​IMG]
    En Liene staat in de box. Wel zo gezet door ons... 't was voor de foto :oops:.

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps, Lies is dus gewoon op vakantie :oops: Hoogstwaarschijnlijk heb ik haar wel een prettige vakantie gewenst maar ben ik het daarna weer vergeten. En ik maar zeggen dat ik geen last heb van zwangerschapsdementie...

@Setje: Ik heb de 1e 2 weken van september vrij. De 1e week ben ik weg maar de 2e week nog geen plannen. Ik beloof niks maar het lijkt me zeker leuk om dan iets af te spreken. Amersfoort ligt helaas alleen niet echt naast de deur. Maar wellicht kunnen we ergens halverwege iets leuks gaan doen.

Dat vind ik trouwens het enige nadeel van dit forum: dat we allemaal zo'n eind van elkaar vandaan wonen :cry:

@Saar: Hier is het al middag hoor ;) Wat een zalig gezicht zo'n lief meisje in bad en in de box. En ook al hebben jullie Liene zo neergezet, ze blijft toch maar mooi goed staan! Zie dat jij de mobile nog hebt hangen in de box. Ik heb em er een week of 2 geleden uitgehaald want het enige wat Fynn nog deed was dat ding proberen te slopen :(

Ik had het laatst over vakantieparken. Nou, het is uiteindelijk de Landal Hoog-Vaals geworden. Ben benieuwd.

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Leuke foto's Saar! Toch knap dat ze blijft staan hoor, ik hoef dat echt nog niet te proberen! Oja, dat badzitje moet ik ook nog gaan halen.....

Eve, ik heb een auto hoor. Kan eventueel ook gewoon jouw kant op komen, das geen enkel probleem! Lijkt me idd gezellig.

Noralien, ik heb nog geen abonnement, maar we zijn toch zeker wel van plan om dat te gaan doen hoor! Ik vind het ook een leuke dierentuin, en zo lekker dichtbij ook ;)

groetjes Setje

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Eve, vakantiepark Hoog-Vaals is mooi hoor.
    Het is niet zo'n heel groot park en Je moet ook niet te veel verwachten van faciliteiten als restaurants e.d. Maar het is redelijk ruim opgezet en heeft mooie huisjes.
    Veel plezier

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    cynthia was als een grapje bedoelt ;) maar lezen op het werk, terwijl je in de winkel staat, dat vergt wel veel tijd.
    ik kreeg ineens een vriendin op bezoek, die bleef kletsen waardoor ik helemaal uit schema raakte en een kwartier voor sluiting een race tegen de klok moest doen. maar was blij dat het sluiting was, want na 10 uur werken was ik toch wel een beetje moe.

eve, ik vind het ook wel eens jammer dat we ver van mekaar vandaan wonen. behalve lianne dan, die woont een paar straten bij me vandaan.
    handig, want we kunnen samen naar de meeting.

saar wat een gave foto weer van liene! en echt ik vind haar sprekend op jou lijken.

bianca wat een botte mensen lopen er toch rond. bah. maar ik zou gewoon doen wat jullie willen. kan me voorstellen dat je het weten wilt. of je het wilt houden of niet. het geeft wel duidelijkheid en rust. artsen zouden volgens mij ook wel eens een lesje fatsoenlijk omgaan met mensen mogen hebben.

eve, jij gaat goed met het bewerken van fotos. leuk hoor, en je kan zien dat je moeder en jij goed op mekaar lijken.

ik heb ook de sparta trendy , maar er zit nogal wat prijsverschil in deze fietsen. op marktplaats staan winkels waar ze aangeboden worden voor ruim 500 euro. tassen of kinderzitjes pakket kan je daar nog bij kopen voor een leuke pakket prijs. dus zeker de moeite waard om de tijd te nemen om de prijzen te vergelijken.
    fietsenwinkel.nl heeft geloof ik ook leuke prijzen.

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: Okay! Doen we :D

@Noralien: We maken gewoon lekker zelf eten in het huisje en vinden restaurants etc nooit zo belangrijk. Als er idd maar genoeg ruimte is en de huisjes comfortabel zijn. Verder gaan we de mooie omgeving verkennen.

Heb net met Fynn de planten op balkon water gegeven. Dat vindt hij reuze interessant!

Ga nu even met hem wandelen. Tot later.

Deel Deze Pagina