December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je hebt voor op de fietsers van die knijptoeters in de vorm van een eend ofzo. vinden kinderen geweldig, en het wiebelt geloof ik ook nog mee op de fiets.

wat betrefd bij ballorig eten, ik vind de keuken er niet zo geweldig hoor. en je kan er ook gewoon friet of broodjes bestellen als je daar bent. mischien is een bittergarnituur ook wel mogelijk.
    mischien dat ik er al wel voor 11 uur ben, als saf op tijd wakker is, dan is die nog fit en vrolijk. maar op zich is rond de klok van 11 denk ik wel een mooie tijd.

eve wandel ze

noralien wat een goed nieuws van jikke! kan me je opluchting heel goed voorstellen. ik was hier ook zo opgelucht dat het de goede kant op ging. ik hoop nog wel dat het eigenlijk helemaal mooi rond word, want nu is het nog wat plat.

ik ga zodadelijk eens kijken of ik die arbo arts kan bereiken.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo!

Even snel een berichtje van mij. Het sollicitatiegesprek heb ik achter de rug. Het ging redelijk goed. Er zaten natuurlijk van die typische "lastige" sollicitatie-vragen in. :(
    Nu moet ik helaas nog even geduld hebben. Ik heb nu een afspraak gehad met iemand van Adecco die daar intern zitten bij het bedrijf. Het bedrijf zelf beslist uiteindelijk. Maar diegene die er over gaat is deze week met vakantie en is er volgende week pas weer. Ze heeft me belooft dat ik eind volgende week iets hoor. Wel vertelde ze ook nog dat er heel veel reacties zijn op deze vacature... :(
    Pfff... nog 1 1/2 week... dan weet ik meer.

Onze buren hebben een zoon gekregen! Hoe en wat weet ik nog niet en weet ook zijn naam niet maar er hangt een blauwe vlag buiten dus dan weet je genoeg he?

Groetjes Otje

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oei spannend hoor otje.

haha leuk zeg, een zoon dat word straks een vriendje voor koen!

nou heb net de arbo gebeld, had ik eerst de verkeerde, wist niet dat er 4 verschillende zaten. maar goed, de telefoniste schrok wel, en kon niet voorstellen dat die man dat gezegd had, want het klonk niet als hem. nou ik mag hopen dat die niet altijd zulke uitspraken doet, en blij voor haar dat hij tegen haar niet zo is. maar nu kon ik een brief gaan schrijven. ik geloof dat het zo ook duidelijk zijn moet.
    het zit er ook nog dik in dat de chirurg die haar behandeld er wel achter aan gaat.

we gaan straks even lekker de braderie op hier, er is zomerfeest. en vrijdag ga ik een dagje winkelen met mijn zoon in amsterdam

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    \

Van mij was ook een grap ik excuserrde mij om het feit dat er voor jou te veel geschreven was.
    sorry dat dit niet zo is over gekomen.

ik kom later terug hoor ga buiten mijn ochtend koffie drinken en kom later terug als het weer minder is buiten.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vandaag vers eten gemaakt voor Koen ipv potje... Was niet een heel groot succes. Had broccoli met rijst en vis. Hij heeft wel iets gegeten maar lang niet zo veel als normaal...
    Morgen maar weer een potje. Erg he? :oops:

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vanmiddag weer wat roze slijm ( :oops: ), maar met wat meer bloed. Nou dat was het dan ook meteen weer. Nu weer niets. Heb dus toch maar urine weg gebracht voor een test, we zien het wel :rolleyes:

Spannend Otje! Ze houden je wel lang in spanning.
    En ach, als potjes nou slecht zouden zijn, maar dat is niet zo (gelukkig :D )

Saar, wat een leuke foto's van Liene. Ze heeft wel lol in bad zo te zien....Jikke wil ook een bad :rolleyes:

Nog ff spammen....

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, ik zou je laten weten als ik iets gevonden had voor op de fiets.
    Tiny love heeft wat dingetjes die je op de beugel van de wandelwagen kan bevestigen, kan dus ook op het stuur (mijn stuur is erg dik met een foamlaag erover, past dus denk ik wel).

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wauw Noralien! Echt leuk Jikke zo op de fiets!
    Wat ik me afvroeg he? Ik hoor hier nu van verschillende mama's die al zijn gaan fietsen met hun kindje. Koen kan redelijk recht zitten maar als ik hem los laat dan moet ik er wel bij blijven want hij kiept snel om. Maar in zo'n bobikestoeltje zitten ze natuurlijk ook vast met riempjes. Zou het verantwoord zijn om al te fietsen of toch nog niet? Hoe hebben jullie dat beslist?

Ik heb Koen net in bad gedaan en die ligt nu in bed. Hij had een koekje gehad en zat echt helemaal onder. Nu lekker slapen. Hihihi.

Gr Otje

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jikke kiept ook nog om als ze los zit. In de kinderstoel zit ze heel stevig tewijl ze daar ook naar de zijkant kan kiepen. Als ze dus een beetje steun heeft zit ze goed. Vandaar dat ik het gewoon geprobeerd heb. En ze zit er dus echt heel stevig in, gaat niet naar de zijkant hangen of zo. Het scheelt ook een stuk dat haar voetjes vast zitten denk ik.
    Ik heb het er vanmorgen nog ff met de fysiotherapeute over gehad. Zij zei ook dat ze al in het fietsstoeltje mag. Ze zit er stevig genoeg voor (= dus niet zelfstandig).

O ja, de fysiotherapeute zei ook dat ze best wel al mag staan. Ze raadde alleen aan om haar niet bij de handjes, maar bij de romp te pakkern zodat ze nog een beetje ondersteund kan worden.
    Het optrekken van lig naar zit of staan moet ze zelf kunnen. Dan zijn de buikspieren daar klaar voor. Als ze dat zelf nog niet kunnen schijnt het slecht voor de buikspieren te zijn om ze overeind naar zit te "trekken".

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Het bord staat in de tuin bij de buren! Ons nieuwe buurjongetje heet Jaimy. Wel echt leuk voor Koen over een tijd, kunnen ze samen spelen inderdaad. Hij is vannacht geboren om 4.40 uur (zag de buurman net ff buiten) Pfff... het kriebelt wel even hoor als je bedenkt dat hier langs dus gewoon een pas geboren mensje ligt.... :D

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    otje: gefeliciteerd met je buurjongen.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    valt me steeds op dat je verschillende meningen hoort over wat wel en niet kan.
    mijn fysiotherapeute raadde het juist weer af. volgens haar was het pas aan te raden als het kindje kan zitten. omdat dan alles steviger zit en eventuele schokken en trillingen op kan vangen. het is natuurlijk wel zo dat het ene kind sneller zit dan het andere, maar in ons geval, is het nog te vroeg. de wandelwagen heb ik trouwens ook nog in ligstand. ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn die hem al in zitstand gebruiken?

ik zat me net af te vragen wie dat kindje was toen ik deze pagina opende, maar dat is een foto van het speeltje haha, ik dacht al.

raar idee he otje, zo`n pasgeboren mensje, doet je weer even beseffen hoe razendsnel de tijd gaat.
    nog een ruime 2 maand en ik heb er ook weer een neefje of nichtje bij.

noralien, wat staan die hoofddoekjes jikke toch leuk!

wij gingen gezellig naar de stad, bleek er een wielertocht te zijn, waardoor er geen braderie was, alleen maar afgezette straten. nou leuk...
    safouane begint geloof ik door te krijgen dat die een soepstengel ook kan opeten.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje had ik je al gezegd hoe leuk ik je banner vind? bij deze dan

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik merk ook dat adviezen heel verschillend zijn. ALs ik het verschil al zie tussen deze fysiotherapeute en degene die haar verving....
    Ik fiets met Jikke nu steeds korte stukjes en denk dat dat wel kan. Als ze nog niet vast zit, blijft ze keurig recht zitten. Alles met mate

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ik heb vanmiddag bij de Hema toch een fotolijstje gevonden op digitaal formaat. Het is wel even zoeken want ze hebben een beperkte keuze: 1 :D Met een aluminium randje. Niet onaardig. O ja, we zijn van 3 t/m 9 september in Landal Hoog-Vaals. Is er een dag die jou het beste uitkomt?

@Otje: Zal voor je duimen dat het gesprek een positief vervolg krijgt. Enne...ga je ook mee op kookcursus? ;) Ik wacht met fietsen totdat Fynn echt stevig kan zitten en dus niet meer meteen omkiept. Je hoort er verschillende verhalen over maar ik kan me toch het meest vinden in het verhaal dat het eerder niet goed is voor het ruggetje en nekje. Denk ook wel dat iedereen nu extra graag wil fietsen omdat het zomer is (ik ook hoor!). Was het nu hartje winter dan hadden we wss niet zo'n haast ;)

@Noralien: Vind het zo'n leuk gezicht hoe Jikke daar heel relaxed op de fiets zit. Alsof ze nooit anders heeft gedaan. Kun je die speeltjes wel goed vast zetten? Voor je het weet zijn ze van je fiets gejat. Of denk ik nu een beetje te veel in stadstermen?

19. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Denk idd wel dat het mooie weer ervoor zorgt dat we willen fietsen :D
    Ik kan me ook wel in die beredenering vinden. Maar de (kinder)fysiotherapeute heeft Jikke uitvoerig onderzocht en bekeken. Als zij van mening is dat ze stevig genoeg zit om op de fiets mee te mogen, durf ik wel op dat advies af te gaan ;) .

Die speeltjes zitten met klitteband vast dus kun je er heel gemakkelijk opzetten en afhalen.

Ooooh, had net medelijden met Robert. Hij had al een paar dagen alles in huis om een ovenschotel met pasta te maken. Dat kwam er steeds niet van (te weinig tijd), maar vandaag dan eindelijk wel. Komt ie erachter dat ie iets vergeten is. Gaat dat nog extra halen. Komt ie erachter dat de ovenschaal niet in de oven past, alles in een andere schaal.
    Wil hij die in de oven zetten, laat ie hem uit z'n handen vallen. Alles over de vloer. Hebben maar pizza en pasta laten bezorgen.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi eve, is fynn al zo`n fijnproever ;)

ik merk de laatste dagen dat safouane wat meer gaat eten. en vandaag gewoon wortels met aardappels en de staafmixxer erop, hij heeft gesmuld.
    ik wou dat de 2 oudste zo aten, die kijken me soms echt met een blik aan van:"hoe kun je ons dat nu voorzetten?"

Deel Deze Pagina