December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo, Jasmijn is ook eindelijk wakker, ik hoor gebrabbel over de babyfoon. Ze heeft door dit slaapje haar hele 'lunch' gemist! Normaal gesproken krijgt ze rond 13.00 uur een bordje pap en een boterham en rond 15.00 uur een flesje diksap, maar dat gaan we nu dus niet meer redden.
    Dan maar een dagje geen middagpap, anders eet ze straks haar warme hap niet op...

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ben nog nooit in Zuid-Limburg geweest, alleen op doorreis. Laatst naar de Ardennen leek ons dat een mooie vakantiebestemming....

13 oktober heb ik nog vrij. Ik zal eens overleggen met mijn man. Houten is te doen! Lekker centraal! En Deb, ik zal eens kijken of ik je kan vinden op Hyves.

Noralien/Lola: Mika vindt de camera ook geweldig! Als ik een spontane foto wil nemen, is hij helemaal afgeleid en heeft alleen maar ook voor de camera.....

Hier ook een BlueBand bordje. Leuk!

Nog even foto's spammen en dan ga ik echt met Mika naar buiten! Leuk te horen dat jullie me echt gemist hebbe, haha!

Doei!

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
  4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
  5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    *Noura of het met dat oppasadres nog wat geworden is tsja dat is een beetje een lang verhaal, ik zal je in het kort even uitleggen:

Ik zou dus gaan oppassen op een meisje van 4 en een jongetje van 3 maanden, maar dat jongetje van 3 maanden was te vroeg geboren en was best wel een probleemkindje. Nou zou ik die 2 weken terug alweer geloof ik op donderdag een soort sollicitatie hebben, dit was niet door gegaan want dat jongetje was opgenomen in het ziekenhuis. Het ging niet goed met hem en hij lag op de ic, even later vertelde ze me dat hij naar huis mocht. Ze niertjes werkte niet meer en ze hadden hem zo goed als opgegeven, de artsen konden niks meer doen voor hem. Ze kregen thuis nog wel een zuster tot dat hij zou overleiden,paar dagen later was hij in coma geraakt en de vraag was of hij de volgende dag nog wel zou halen. Nou is hij afgelopen vrijdag overleden en is hij gister begraven, ik vind het echt heel erg voor hun. Kijk natuurlijk ken ik ze nog niet, maar zoiets gun je niemand. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat dit wel het beste is, want zoals ik al zei werkte ze niertjes niet meer en was er niks meer aan te doen. Ze willen nog wel dat ik op de oudste van 4 ga oppassen, maar heb nu al even niks meer van ze gehoord. Maar dit is natuurlijk volkomen logisch, want hun zullen op het moment denk wel even wat anders aan hun hoofd hebben.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
  7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Tot later! Beloof dat ik wat vaker zal komen...... :D

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo! Koen's 1e fietsrondje zit erop! We hebben denk ik 5 minuutjes gefietst. Maar denk dat ik toch nog even moet wachten. In het begin zat ie heel mooi stevig rechtop de fiets maar na een paar minuutjes ging ie echt een beetje hangen naar een kant. Toch een teken dat ie nog te klein is, denk ik...

Heb wel even een paar fotootjes gemaakt!

Gr Otje

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Suusje: Gezellig dat je er weer bent! En leuke foto's hoor van Mika!

11. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    *Suusje echt heel erg leuk die foto's van Mika zeg, hij heeft ze tandjes ook goed door he:D en zo te zien is meneer lekker aan het genieten van ze broodje haha. Ben je niet bang dat hij stikt als je hem zo zelf de stukjes brood laat op eten, natuurlijk zit je er wel naast maar Thijmen gaat er mee kliederen en gaat met het bordje gooien als ik het hem geef en is dus teveel afgeleid waardoor die nog wel eens wil stikken.

*Otje echt heel erg leuk die foto's van koen zo op de fiets, denk inderdaad dat je gelijk hebt i.v.m dat hangen en dan toch nog iets te klein wezen. Misschien toch beter om nog even te wachten?

*Suusje duikster regelt de organisatie van de meeting, dus mocht je mee willen/gaan moet je dit even aan haar doorgeven oké?

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi allemaal,

hier ff een snel berichtje, heeeeele tijd niet geweest en heb het nog erg druk dus geen tijd om terug te lezen.

hier gaat alles op zich goed, het einde begint in zicht te komen. met het huis. er is geverfd, gestucadoord, met de badkamer zijn we nog bezig, de keuken is af en de slaapkamer van orlando moet nog worden ingericht en alle dozen moeten nog worden uitgepakt, globaal uitgelegd.

over orlando;
    hij is met 8mnd voor het eerst mee geweest op de fiets(heeel kort) en dit hebben we tot nu toe 5 keer gedaan. hij tijgerde al, maar gaat nu inmiddels al een tijdje uit zichzelfd zitten (8mnd), staat en loopt met alles wat kan schuiven en kruipt nu 3wkn. hij is nu heel erg snel! moet overal opletten. hij weegt nu 7910gr en is 70cm.

ik geef nu nog 's ochtends, 's avonds en evt 's nachts bv. verder krijgt hij dit;
    ontbijt; boterham met fv
    tussendoor; koekje met drinken
    lunch; boterham met fv
    tussendoor; fruit/fruihap met drinken
    diner; groentehap
    avond; fv(uur of 9)

ik ben nu erg moe maar gaat verder goed, we hebben toch nog een last minute geboekt naar tunesië, we gaan as dinsdag een week.

hopelijk tot zsm :confused: :D

gr saskia

ps; en dan snel met ilse de foto's regelen :oops: :oops:

13. Hé... twee verdwaalde schapen hebben de weg naar het forum weer gevonden... ;)

@Melliemel: Welkom terug! Zo te lezen heb je het ergste inmiddels achter de rug. Nog eventjes en dan kunnen jullie lekker uitrusten in Tunesië. Wij zijn met Jasmijn naar Corfu geweest en de vliegreis is enorm meegevallen. Ik hoop dat jullie het ook zo naar jullie zullen hebben...

@Suusje: Leuk dat je weer komt meebabbelen! Mika wordt ook al een echte vent en geniet erg van zijn bammetje's zo te zien...

@Debbie: Wat een heftig verhaal zeg, van dat jongetje. Je moet er echt niet aan denken...

@Otje: Koen wil wel vaker fietsen, zo te zien!

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Bianca ik duim voor je maandagochtend! en gewoon dan even navragen hoe lang je moet wachten op de uitslag...dan heb je zekerheid.
    ik heb geen idee over links/rechtshandigheid. Volgens mij pakt Nick nog met allebei de handjes vanalles vast. Maar een vriendin van mij heeft een kleine die een jaar ouder is dan onze ukjes en die is nu wel bijna alles met links aan het oppakken of pakt rechts en dan met links over. en dat doet hij al een hele tijd, dus ik denk wel dat het vrij vroeg zichtbaar kan zijn.

mijn forumnaam: tja duiken is mijn hobby. Nadat ik een keer of drie karin had ingevuld en niet geaccepteerd werd kreeg ik door dat er al een karin bestond (lekker snel he!) en toen moest ik wat anders verzinnen en dit kwam het eerste in me op...

debbie Nick doet ook wel een aantal dingen die je van Thijmen beschrijft, zoals knijpen en haren trekken. Wij zeggen wel nee en halen hem er ook af, maar ondanks dat hebben we beiden al blauwe plekken van onz lieve! ukje. Ik geloof alleen niet dat hij het bewust doet, dus voorlopig vergeef ik het hem nog....

Lola:fijn dat jij je op het CB goed voelt. Hier gaat het wel...de verpleegkundige vind ik fijner dan de arts. Maar goed ik ga begin september pas weer. Eerst op vakantie. Jasmijn is trouwens wel een keurig gemiddeld groeiend meisje zeg...
    Ben wel nieuwsgierig naar je haar! foto?
    ik heb ook al een keer gehad dat Nick door zijn eettijd heengeslapen is. Denk maar zo: t zal wel niet zo hard nodig zijn dan....en anders haalt Jasmijn het vast weer in....zolang dat maar niet 's nachts is, is dat ook niet erg.

Ik merk hier sowieso dat Nick de ene dag veel beter eet dan de andere. Is dat bij meer kids het geval?

Otje ik zet Nick inderdaad meteen op de fiets. anders lukt het mij niet. Door de extra brede standaard blijft de fiets ook goed staan.
    overigens ben ik vandaag naar het zwembad (2x 10 minuten fietsen) gefietst met Nick en terug en vanmiddag nog even naar de winkel. Daar heeft hij voor het eerst ook in de winkelwagen gezeten, maar dat vind ik toch nog een beetje eng. Op zeker moment trok hij zijn been eruit en zat hij echt opzij in het zitje. Leek wel of hij aan het loungen was!
    Balen van je dakkapel, maar misschien nog een second opinion vragen?

Noralien: volgens mij gaat Jikke het later heel goed doen in de discotheek!

Suus: leuk weer van je te horen! zo lang Mika goed eet is het toch niet erg dat hij mager is? enne zijn jij of je man ook mager? Een vriendin van mij heeft twee kids en die zijn ook graatmager, maar haar man is 1.85 bij 60 kilo en daar zit dus ook geen gram vet aan....geloof dat haar kids dus in elk geval dat gedeelte van de genen van haar man hebben meegekregen...
    Hij heeft in elk geval een lekker ritme op de dag als ik het zo lees. Hoewel een uurtje later wakker.... Mika zit lekker te smullen van zijn brood trouwens...
    lekker kamperen! ik heb mijn man dit jaar nog niet over kunnen halen....hij vond Nick nog te klein...maar onze vakantie begint ook over 2 weken...ik heb er echt zin in...
    ik ben niet zo van hyves...heb me er ook nog steeds niet in verdiept.

Noura: durf je de rijstebloem nog wel te gebruiken?

Melliemel: wat fijn dat de verhuis bijna klaar is. Wel lekker om daar nog even van bij te gaan komen in Tunesie...
    enne....we zijn wel heel nieuwsgierig hoor naar de foto's... lukt dat nog voor je vakantie? mmm geloof dat Duckie nu met vakantie is.

heeft iemand al ontdekt waar die blue band bordjes vandaan komen. Ben helemaal niet nieuwsgierig of zo...

15. @Duikster: Jasmijn eet normaal gesproken iedere dag even veel en het gaat ook altijd schoon op. Maar ik ben het met je eens, als je kindje écht honger heeft dan meldt het zich wel. Jasmijn heeft zojuist haar warme hap gehad en daar had ze genoeg aan (als dat niet zo is, begint ze namelijk luid te protesteren als je het bordje wegpakt...)
    Ik denk dat die Blue Band bordjes via 'De Blije Doos' van Prénatal komen of via Felícitas...

Ik ga maar eens luier verschonen, aan het geluid te oordelen moet er zo ongeveer een heel potje in die luier zitten... :(

16. Ja hoor, weer eens een ouderwetse 'prut-luier', de poep zat tot halverwege haar ruggetje... :(
    Maar goed dat Jasmijn een rompertjes met dunne bandjes droeg, die kun je ook naar beneden uittrekken...

Op verzoek van Noura en Duikster:

Mooi rood is niet lelijk...

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola je haald de woorden uit mijn mond

18. Niet meer actief

hier ff kort berichtje van mij. bedankt voor de felicitaties..... ben ik zeer content mee.... ik zal later uitgebreid reageren...

voor de hyvers onders ons:
    gnessy.hyves.nl

En me bijnaam? Tja me eerste vriendje noemde me zo en zo word ik tegenwoordig bijna altijd genoemd.......

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hoe ik aan mijn bij naam kom:
    ik heet slinger met mijn meisjes naam en ik moest een e-mail adres verzinnen dus slingding!

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb nog geen bordje gezien en heb van beide een doos gehad tijdens en na de zwangerschap....

heb wel veel meegelzen maar heb ff geen fut om te reageren

maar wel nog 1 vraag aan de mama's met de moederfiets..hebben jullie ook een voormandje? en zo ja kan je daar makkelijk in kijken met het schermpje? heb nu ook een mandje zet me tasje er altijd in wel met hengsel rond me stuur hoor maar als het schermpje erop zit kijkt het niet zo makkelijk meer vandaar me vraag...anders kan ik het shopperpakket altijd er nog oplaten zetten toch?
    alvast een leuk kado voor de kerst...waar ik al aan denk eerst maar ZOMER....

nou ga een bakkie doen en dan optijd erin....

dag dag en sorry....

Deel Deze Pagina