Jasmijn: je hebt je moeder weer flink werk bezorgd! enne: ik vind het wel een hip kleurtje Lola, maar kan me voorstellen dat je er aan moet wennen.... ik ben niet zo avontuurlijk, heb mijn haren nog nooit geverfd. kan mezelf ook niet echt voorstellen met een ander kleurtje haar. Cynthia: al weer beetje opgeknapt?
Leuk te lezen hoe iedereen aan z'n forumnaam is gekomen. Noura, ben ook wel benieuwd hoe jij aan je forumnaam bent gekomen. Lola, mooie kleur. Toevallig belde rond etenstijd de klinische genetica waar we al vaker gesprekken mee hebben gehad. Zij vroeg hoe het dinsdag gegaan was en ik legde haar uit van dat rotgesprek. Ze schrok ervan en een kwartier nadat het gesprek beëindigd was, belde ze terug en vroeg ze of haar baas mij mocht bellen om het verhaal te horen. Met die man heb ik 45 minuten aan de lijn gehangen en ook hij was erg geschrokken over de manier van communiceren. Hij gaat haar er morgen op aanspreken, ze krijgt een waarschuwing en het wordt op papier gezet. Hij gaat haar duidelijk in de gaten houden en belt half september terug over hoe en wat. Hij vond dit zo vervelend dat het gebeurd was, dat we zelfs zijn 06 nummer kregen en dat we hem, als we vragen hebben, zelfs mogen bellen tijdens zijn vakantie. Ben toch wel blij dat er wat mee gedaan wordt en dat ik mijn verhaal heb kunnen vertellen. Ga er eentje de fles geven. Ze is echt niet happy vandaag.
Karin, ik dacht dat ik de enigste was die nog nooit mijn haar geverfd had, maar jij dus ook. Ik zeg altijd: ben écht blontttt Ach en in de zomer kleurt het vanzelf lichter en in de winter donkerder. Al heeft mijn haar deze zomer nog zo weinig zon gezien dat 't nog vrij donker is. Wie weet dit weekend, ze geven warm weer.
Tjongejonge, wat is er veel geschreven vandaag. Ben net klaar met lezen en ben meteen helemaal duf Maar ga uiteraard toch ff reageren. @Debbie: Fynn is ook een ramp met het omdoen van een luier hoor. Ik kan hem maar met moeite in bedwang houden. Tegenwoordig maak ik er een spelletje van en zeg dan allerlei gekke dingen tegen hem en trek rare gezichten en dat helpt wel even. Moet ik echter wel snel zijn Verder knijpt hij ook vaak in m'n gezicht. Maar ik zie dat nog als een teken van affectie. Dus zie het voorlopig nog ff door de vingers @Bianca: Goed dat je nu een definitief besluit hebt genomen! En natuurlijk zal ik aan je denken en voor je duimen. Wat m'n forumnaam betreft: ik heet Evelyne maar onderteken altijd alles (dwz kaarten, emails, brieven) met Eve. En wat super dat die andere artsen je verhaal zo serieus nemen en er wat mee gaan doen! @Lola: Hoezo 'Jasmijn moet uit een beker gaan drinken'? Is dat een must dan op deze leeftijd? Ik zie dat Fynn echt voorlopig nog niet doen hoor. En de fles op schoot vind ik nog veels te gezellig. Ze hebben toch nog tijd genoeg om dat te leren? Vind je haar heel bijzonder...ben benieuwd of ik je in september nog zo aantref Heb zelf ook al meerdere keren m'n haar geverfd. Van witblond naar rood en van mahonie naar chocola. @Otje: Ik ga Fynn ook alvast in de kelderbox op de fiets zetten. Anders is het echt niet te doen. Maar het wordt sowieso wel ff een beetje gehannes vrees ik. Koen ziet er heel geoefend uit op de fiets hoor! @Suusje: Welkom terug! En wat leuk om weer foto's van Mika te zien. Heb het al vaker gezegd maar z'n ogen zijn echt prachtig. Z'n eetschema ziet er super uit dus meer kan je denk ik echt niet doen. En wat eet hij al goed z'n brood zeg. Daar is Fynn jaloers op (of eerder ik) Zou het leuk vinden als je naar de meeting kan komen. @Saskia: Fijn om ook weer iets van jou te horen en goed om te weten dat het met Orlando ook allemaal voorspoedig gaat. Hoop je snel weer vaker te zien hier. En een fijne vakantie! @Janette: Ik heb idd een mandje voorop. Zou echt niet zonder kunnen. Was ook het 1e wat ik vroeg in de fietsenwinkel: Kan er een mandje op? Weet echter nog niet of je door het schermpje kan kijken. Nou, het is inmiddels al weer 20.30 Ga nu snel douchen en dan nog ff tv kijken. Tot morgen! O ja, en hierna nog heel even spammen
Gisteren bij m'n ouders gegeten. Tijdens het toetje mocht Fynn op schoot bij opa. Binnen no time had hij zich op de tafel gewerkt en wilde ook een hapje vla. Nou, vooruit dan maar. Voor deze ene keer.....
@Eve: Wat een geinig gezicht: Fynn op tafel! Ja, ze hebben goed door hoor dat ons eten érrug lekker is. Jasmijn wringt zich ook in alle bochten als ze bij aan tafel zit. Maar óp de tafel: nee, dat is haar nog nooit gelukt (maar Fynn zal haar dat waarschijnlijk wel leren... ) Uit een beker móeten drinken is misschien wat zwaar aangezet, maar de verpleegkundige bedoelde hiermee te zeggen dat ze vanaf een maand of 7/8 uit een beker kunnen leren drinken en dat dit de voorkeur verdient boven de speen of tuit. Maar toen ik zei dat Jasmijn zich nog erg verslikt in onverdikte drank, was het ook verder geen item meer...
Janette: Ik heb dus ook een windscherm en mandje. Ik vind dat je nog makkelijk in het mandje kan kijken als je op de fiets zit. (zie foto) Lola: Ik vind je haar er leuk uit zien hoor! Wel lekker zomers, zo fel, toch? Eve: Echt grappig die foto van Fynn! Bianca: Wat fijn dat je klacht zo serieus wordt genomen! Dat moet je vast wel goed doen. Gr Otje
Bianca, wat fijn dat die baas je klachten zo serieus neemt. Echt klasse zoals ie het oppakt....zelfs zijn 06-nummer! Lola, ik vind het er ook wel leuk uit zien, je haar. Ik verf mijn haar meestal ook, maar ben er erg laks in. Had al weken (misschien wel maanden ) verf in huis maar had er steeds geen zin in. Maar het zag er echt niet meer uit. Ik ben echt al flink grijs en dan in combinatie met uitgroei...geen gezicht. Nu is het iets donkerder dan de bedoeling was, maar ik krijg wel complimenten. Tja, mensen zullen dit wel een stuk beter vinden dan een beetje donker (uitgroei), grijs en rood-bruinachtig Eve, wat een gave foto. Vind hem echt geweldig, is precies vanuit de goede hoek genomen. Cynthia, hoe is het met je. Zie dat je er wel bent, maar nog te moe om meer te typen?! Nog één nachtje (tóch?)en daarna weer een beetje uitrusten. Sterkte vannacht! Mijn werkdag zit er weer op. Morgen lekker vrij. Dan zaterdag, maandag en dinsdag werken, daarna lekker bijna 2 wkn vrij. En dat zonder vakantiedagen. Tja, dat heb je als je flexibel werkt met een klein contract. Dan werk je al snel te veel en wordt dat er ergens anders weer afgehaald....een gratis minivakantie
ja nog een paar uurtjes en dan ben ik weer 9 dagen vrij. Maar mijn man en schoonmoeder zijn in die dagen jarig en we moeten nog naar een recepie, dus niet echt veel super rut. Er wordt me even te veel geschreven om eelijk op iedereen te reageren. noralien ik vindt je haar ook een mooie kleur hebben hoor!
Goedemorgen! Lekker geslapen en verder weinig te melden. Moet vandaag weer werken dus zie jullie vanavond @Lola: Durf te wedden dat jij Potter eerder uit hebt dan ik
Hey Saskia welkom terug lang niet gezien, gelukkig komt aan de verhuizing eindelijk een beetje het einde in zicht. Nog even en je kunt lekker gaan genieten van je vakantie en daarna je nieuwe huisje. *Lola inderdaad aan zoiets moet je echt niet denken hoor, mogen wij toch echt onze handjes dichtvouwen met onze gezonde kindjes. Het lijkt me echt vreselijk hoor je kindje verliezen, maya voor dit mannetje was er gewoon echt niks meer aan te doen. Mooie kleur haar trouwens hoor, lekker fris kleurtje toch? *Eve echt heel leuk die foto van Fynn, ook al echt zo een boefje he. Ha Ha zal in oktober wat worden zeg met al die boefjes, hopelijk gedragen de meiden zich tenminste wel een beetje dan ha ha. *Bianca wel erg fijn meis dat je klacht zo sirieus genomen werd, hopelijk leert die ...... er ook iets van en wordt er echt wat van gezegd. *Noralien ook ik heb op het moment me haar geverfd, ik had deze keer licht-bruin en mahoni door elkaar gemixt en hiermee me haar geverfd. Het ziet er erg leuk uit moet ik zeggen, ook heb ik dan nu nog high lights erin laten zetten en spiraal permanent. Dit heb ik inmiddels alweer bijna 2 maandjes dus, maar het staat me gelukkig goed *Eve gelukkig heb je lekker geslapen meis, alvast werkse en tot vanavond Hier gaat het redelijk, helaas nog steeds vloeien en hoofdpijn. Met Thijmen gaat het overigens weer helemaal goed, hij is helaas wel nog steeds of alweer verkouden. Maar verder heeft hij niet veel klachten, inmiddels heeft ie dus 4 boventandjes en 2 ondertandjes echt helemaal door. Volgens mij heeft hij er soms nog wel last van hoor, hij wil echt alles in ze mond en overal op kauwen.
@bianca: of ze links of rechtshandig zijn is pas duidelijk vanaf 5 jaar als ze beginnen met schrijven. Ik dacht ook dat jiri meer met links pakt en toen heb ik het opgezocht op internet. @noralien: ik zag op de bikemotion site dat ze ook een elektrische moederfiets hadden. En niet zo heel duur. Ook de gewone elektrische fiets is niet duur. Ben nu aan het twijfelen welke ik zou nemen. Aangezien ik hier op een heuvel woon en altijd met terugfietsen de berg op moet, vind ik een elektrische fiets wel handig. Zeker als de fietskar er ook nog achter hangt. Nu doe ik alles met de auto en vind het met mooi weer erg zonde. Jammer dat wormerveer zo ver weg is..... Had de fiets wel eerst in het echt willen zien, voordat ik hem ga kopen. Moet nog ff kijken wat ik doe. @eve: volgens mij adviseren ze ook om zo snel mogelijk uit een "normale" beker te drinken. Die tuitbeker vindt het CB niet zo geweldig. Soms zie je zelfs 2 jarigen nog met een flesje lopen... Jiri krijgt vaker vla als toetje, ook magere yohurt of vanille yohurt. Het is maar een beetje dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, ook wat suikers betreft. Volgens mij waren er nog vragen over het antroposofisch consultatie buro. Er zit er sowieso een in eindhoven, maar ik denk dat het door heel nederland zit, is niet iets typisch voor limburg. Voornamelijk in de grote steden denk ik. En inentingen mogen, hoeft niet. Worden ook gewoon vergoed. Maar zij zijn meer voor later inenten, vanaf 1 jaar, dan al met 2 maanden. Verder gaat het goed met jiri, is erg vrolijk. Kan alleen nog maar zitten en best heel lang. Hij gaat trouwens wel al als hij in zijn badje zit zich optrekken aan de rand. Het lukt hem om dan al te staan. Houd hem wel vast want anders valt hij voorover. Bij de wasmand, waar hij laatst ff inzat, heeft hij dit ook al gedaan.
Debbie, fijn dat het weer beter gaat met Thijmen. Nynke, Jiri ook al aan't optrekken tot staan. Leuk hoor, al die ontwikkelingen bij de decemberbaby's. Dit is echt een periode waarin de ontwikkeling ineens heel hard gaat. Je zou de fiets toch ergens anders kunnen bekijken?! En dan kun je hem bij bikemotion bestellen en thuis laten bezorgen. Er zijn nog wel meer verkooppunten van Bikemotion, maar niet in het zuiden van het land.
@Debbie: Mika pakt niet zelf zijn brood hoor. Dat deden we die ene keer voor de foto en dat ging inderdaad mis. Het hele bord op de kop. Nu zitten we bij hem aan tafel en voeren we stukje voor stukje. Hij heeft al geleerd dat hij eerst zijn mondje leeg moet eten voordat het volgende stukje komt. Dat begint hij nu te begrijpen! @Karin: Mika heeft inderdaad het postuur van mijn man, lang en mager. Steef is 1.85 en weegt 63 kilo. Hij kan dan ook alles eten wat los en vast zit. Ik moet alleen niet mee willen eten. Wat betreft het kamperen. Wij vinden het ook heel spannend allemaal. Je hebt daar nu eenmaal niet zoveel gemak (geen magnetron enzo). Dus de flessenwarmer gaat mee, evenals de Babycook. En hopelijk zijn de nachten niet te koud, want een dikke slaapzak mag nog niet! We zullen zien, en als het niet gaat, dan gaan we gewoon terug naar huis. @Otje: wat zit Koen al goed in dat fietsstoeltje. Maar inderdaad, als hij na 5 minuten scheef zakt, misschien nog eventjes wachten voor het echte werk! Mijn forumnaam: ik heet Suzanne, wordt vaak Suus genoemd en Suzanne bestond al. Toen heb ik er Suusje76 van gemaakt omdat ik in 1976 geboren ben. Wij moeten ook begin sept. weer naar het cb en Karin: ook hier een voorkeur voor de wijkverpleegkundige boven de arts. @Karin: Mika eet de ene dag ook beter dan de andere. Op zich logisch, dat hebben we zelf ook toch? @Lola: mooie haarbos! @Janette: ik heb geen moeder-fites, dus kan je vraag niet beantwoorden. @Bianca: goed zeg dat er zo naar je geluisterd wordt. Heb je ook het gevoel dat je serieus wordt genomen! En hier ook een echt blondje die nog nooit haar haar heeft geverfd. Ik zou niet weten hoe dat moet..... @Eve: is Fynn al wel begonnen met brood? En ja, ik hoor van meer dat het brood eten zo goed gaat en dat dat bij veel kindjes wel anders is. Ik ben er blij mee. En wat een superfoto. Wij probeerden voor het toetje laatst een grotere lepel en van metaal (in plaats van de plasticen die we altijd gebruiken), maar Mika weigerde daarvan te eten... @Lola/Eve: hier op het cb is niets gezegd hoor over "uit een beker drinken". We gebruiken nog gewoon de fles. @Noralien: heerlijk zo'n gratis minivakantie! En nog superweer ook dit weekend! Geniet ervan! En jij ook Slingding! @Nynke/Bianca: ik heb begrepen dat baby's bij elk sprongetje weer wisselen van linkshandig naar rechtshandig en andersom. Pas als ze een jaar of 5 zijn wordt duidelijk wat ze echt zijn.... Tot slot: bij Mika gaat de ontwikkeling nog niet zo hard. Hij kan nog niet zitten, dus laat staan teigeren, kruipen of staan. Zelfs omrollen doet hij nog niet echt. Volgens het cb luiheid en heel normaal bij jongens! Wel knijpt hij ons bont en blauw (er zijn er meer hier begreep ik) en hij vindt het geweldig om paardje te rijden op de nek van zijn papa! Ook op het aankleedkussen wordt het steeds lastiger om hem rustig te houden, maar als we sssssttttt..... zeggen gaat hij toch wel rustig liggen, ook al is het maar eventjes! Ga nu aan het werk (ik zit vanochtend met z'n 2-en en vanmiddag alleen)! groetjes Suusje
Jeetje het is alweer zo rustig hier ha ha, iedereen van het mooie weer aan het genieten soms? Of zijn jullie allemaal aan het werk?
hoi deb ik kan voor me zelf zeggen dat ik helaas aan het werk ben maar zoals je zie ik lees wel..hahah maar ook zo lekker warm in a'dam? heb net ff in d epauze bij bartsmit in de aanbieding 50 ballen gekocht kunnen we zelf een ballenbak maken voor teun morgen en ze hadden dvd's in de aanbieding een doos met 4 voor 2 en 3 eurie..... nou dan kan hij toch tv kijken als hij laat wakker is en alle baby's programma's over zijn.... ik zou zeggen ga lekker naar buiten ! jij kan het doen ik helaas niet...moet wachten tot 5 uur en dan sporten...waar ik nu al geen zin in heb...maar cah heb een afspraak staan om me schema door te laten nemen maar weet niet wat ze anders willen doen...wil nog steeds me rug en buikspieren.... oja me forum naam.....nou dat is te raden denk ik...hahaha Bianca fijn dat je een goed luisterend oor heb gevonden en dat hij er achter aan gaat... Noortje ben jaloers op je al mag ik ook niet klagen heb straks tot woensdag vrij..oke kost me 1 dag... Nynke gewoon ergens anders een proefrit maken en dan via internet bestellen of onderhandelen van ik heb hem daar voor zoveel zien staan en dan kijken wat ze doen met de prijs Teun moet niets hebben van de tuitbeker....laat hem ernu wel mee spelen met een beetje drinken erin... nou ik ga maar weer snel verder tot later
*Janette ach meis toch aan het werk lekker met dit weer, gelukkig staat er wel een beetje wind. Zal je altijd zien he met mooi weer moet je werken en met vies weer ben je vrij, ook hier in Amsterdam is het inderdaad lekker warm. Leuk hoor zelf een ballenbak maken voor Teun, kunnen Thijmen en Teun gezellig samen spelen. Ik heb trouwens nog even overlegd met Sebas, hij vond het prima hoor als ik eventueel aankomende dinsdag naar jou toe zou komen. Dus ik weet niet of je dan tijd hebt en het nog steeds leuk vind , had je nog plannen wat je dan zou willen doen of gewoon lekker in de tuin zitten? Die dvd's is niet duur trouwens, kan Teun inderdaad lekker tv kijken ha ha. Zal die Mama wel dankbaar voor wezen he Jeetje na je werk ook nog sporten ppfff waar haal je de energie vandaan meis, naar buiten ga ik zeker wel eventjes straks. Veelste mooi weer om binnen te zitten, hopelijk blijft het verlopig zo. Thijmen drinkt trouwens nog steeds uit ze fles hoor, moet niks hebben van een tuitbeker en hij drinkt dan veelste snel dus werkt niet echt.