ik heb de dvd al geprogrammeerd wij moet en ook weg. die avent flesjes lekken bij ons ook soms optie zit je speen goed in de dopje? als ik de dop nog een keer open en dicht draai is het meestal over. nou mijn melkproductie is echt minimaal vandaag het is sinds tijden dat ik overdag een kunstvoeding moet gaan maken omdat ik geen moedermelk genoeg heb staan voor haar, dus laat staan dat ik voorraadjes kan aanmaken (wie o wie wordt mijn donor voor moedermelk) nee hoor grapje al zou het af en toe eens handig wezen maar ja.
Hoi meiden, Wat hebben jullie weer veel geschreven zeg, lijkt wel of iedereen een ritme begint te krijgen @ Noura; klinkt als een sprongetje die nacht van jou! Heb eindelijk het Oei, ik groei boek gehad, vandaar dat ik het weet! De foto's die ik met Dain heb gemaakt bij de C1000 zijn volgens mij erg leuk geworden. Hij werd steeds op zijn buik gelegd op verschillende kleedjes en met verschillende achtergronden en ook inderdaad in de mand en op het berenvel! Hij heeft helemaal niet gehuild en volgens mij zijn ze heel leuk. 1 foto krijg ik gratis, maarja de rest zal ook wel zo leuk zijn dat ik die wel moet kopen. 6 februari zijn ze klaar, ben benieuwd! @Eve, ik begrijp je wel hoor, in de auto vind ik het ook nog goed te doen met Dain, maar vind het ook nog wat eng om met de trein ofzo te gaan. Nu hoef ik bijna nooit met het openbaar vervoer, dat scheelt. Ik gebruik 's avonds trouwens de avent flesjes met speentjes en Dain drinkt ook zo snel, is ook met 10 minuten klaar (110 cc ongeveer). We hadden eerst speen 1 en nu speen 2, maar zie geloof ik niet zoveel verschil, iemand ervaring mee? Dain lacht trouwens wat af, het lijkt wel een breedbekkikker, echt heel leuk! Ik ga van de week ook zo'n leuke banner proberen te maken en wat foto's plaatsen. Dain poept de laatste tijd soms echt tot zijn rugje onder zit en dus ook zijn kleding. Zal hij een grotere luier nodig hebben? Hij heeft nu nog die eerste van 2-5 maanden. Bij welk gewicht zijn jullie naar de 2e luier over gegaan? Die poepvlekken krijg ik ook bijna niet uit zijn kleren. Ik doe eerst een handwas, daarna met Wipp erover en dan in de wasmachine, maar er blijven gele vlekken te zien. Nog iemand tips? Ik baal wel dat ik niet mee kan hoor, ziet er allemaal heel lekker uit en lijkt me ook zo leuk om jullie allemaal te ontmoeten
die maaten van luier ken ik niet. bij pampers gaat het op gwicht en niet op leeftijd. die spenen van avent snap ik wel bij nummer 1 duurd het bij kailynn super lang en bij nr. 2 loopt het langs haar mond omdat het te snel gaat.
ja mollie moest ook wel denken aan een sprongetje, maar ik hoor iedere keer als die een onrustige dag of avond heeft sprongetje of regeldagen. ik ga er maar van uit dat het over gaat. dat hoop ik wel tenminste. gelukkig slaapt hij erna wel weer verder. want het buurmeisje waar ik van de week wakker van werd (1 1/2 is ze) is de laatste tijd steeds om 3 of 4 uur snachts wakker en wil dan niet meer slapen. dan moet ik nog niet klagen maar goed, vanmiddag zijn we met de kinderwagen weg geweest. toen sliep die, maar zogauw we thuis waren niet meer. en gauw in bad, en daarna gevoed. en nog steeds heeft die sabbelbehoefte. nu ligt die met speen in bed. ik hoop voor mijn schoonzus dat die bij haar straks rustig is. ik vind het wel spannend hoor. ik had straks al de neiging om af te bellen, vind het best moeilijk hem achter te laten leuk trouwens molly dat dain zo veel lacht. hier moet je echt moeite doen voor een lachje. maar dat zal met verloop van tijd wel komen
oh ja mijn kolven wou vandaag ook niet zo lukken, mischien de stress, omdat ik vanavond wel een flesje vol moet hebben. straks nog maar eens proberen.
Molly: Ik heb luiers van het eigen merk van C1000. Prima luiers en niet duur (70 stuks voor 9.99 euro) en die zijn voor 4-9 kg. Past prima voor Koen. Alleen gisteren had ie zooooooveel gepoept... toen was het randje van z'n rompertje en broekje van binnen ook vies. Maar niet echt veel dus krijg het dan makkelijk eruit. Noura: Moeilijk om weg te gaan zonder hem lijkt me. Bij ons is het daar nog niet van gekomen en ben er ook nog even niet aan toe. Mijn moeder zegt steeds: Ga maar lekker de deur uit, ik pas wel op. En weet heus wel dat ze geweldig lief zal zijn voor Koen maar toch... zelf denk je toch dat je het beste voor je kind kan zorgen. Gr Otje
@Slingding die Avent fles is echt helemaal goed dicht en de speen zit er ook helemaal goed in. Ik word er echt moe van want je heb het ook niet gelijk door dat hij lekt dus dan zit Wessel weer helemaal onder de melk. Ik heb nu een Difrax fles gehaald is wel een hele andere speen een kers dus ben benieuwd wat hij daar van vind,ga hem zo gelijk uitproberen. @Molly ik heb gelukkig nog niet gehad dat zijn poep helemaal tot zijn rug zit. Ik gebruik pampers nummer 2 en die zitten echt heel goed en de poep loopt ook nooit helemaal naar boven,hopelijk blijft dat ook zo dus ff afkloppen Als ik het zo hoor wil ik ook foto's laten maken lijkt me heel leuk om te hebben. @Noura veel plezier bij je gala vanavond. En hopelijk heb je zometeen wel genoeg afgekolfde melk,succes. Wessel is vandaag niet echt lekker gisteravond merkte ik het al,zijn neusje zit helemaal dicht dus ik heb Johan gisteravond even een babyneusspray laten halen nou ik sprayde het erin en hij was helemaal opgelucht dat hij weer kon ademen. Vandaag wil hij maar niet gaan slapen terwijl hij doodmoe is en hij heeft veel honger. Nu ligt hij in de box en zo te zien is hij weer even weg gezakt maarja voor hoelang het gaat vandaag al de hele dag zo,arme jongen.
Koen slaapt trouwens echt al heel lang nu! Om 13.15 uur heeft ie een flesje gehad en na moeilijk in slaap te komen is ie rond 14.30 toch in slaap gevallen en slaapt nu nog!
hoi hoi, Zo, ik ben lekker wezen shoppen vandaag! Lekker veel geld uitgegeven, daar had ik nou echt eens zin in! Moet zo ff eten halen, dus niet zoveel tijd... ik zal straks weer even reageren. liefs Lisette
Noura vervelend dat Soufiane vannacht zoveel onrustig is geweest en vandaag nog. Kan me voorstellen dat je je een beetje bezwaard voelt om hem ergens naar toe te brengen en tevens bezorgd bent... Ik merk dat ik het best lekker vind om eens even zonder Nick te zijn. Vond het ook helemaal niet zo erg dat ik de afgelopen 3 weken op woensdag naar cursus moest. Ik denk dan wel regelmatig hoe zou het gaan, maar vind het ook wel even lekker om iets anders aan mijn hoofd te hebben. Ik heb nog wel even verlof maar ben al weer aan het denken of ik tijdens mijn laatste verlofweken misschien alvast met mijn freelancewerk zal starten. 2 ochtenden en dan de rest thuis uitwerken. Heb er eigenlijk best wel zin in.... Klinkt dat gek...? Zou overigens pas na onze vakantie zijn hoor, ergens half februari.... Vales: ik heb geen problemen met de aventflessen, maar ik gebruik ze ook maar af en toe als hij geen borstvoeding krijgt... Molly klinkt wel of Dain toe is aan andere luier. Nick heeft nog steeds de new born luiers aan (2-5 kilo) en is nu rond de 4300 gram. Zal dus ook wel niet heel lang meer duren, maar ik vind de volgende nog zo groot.... Overigens gebruik ik etos luiers Eve: je bent echt echt een goede moeder... en wat fijn dat je met Finn hebt kunnen douchen.... Kan nog tijd schelen ook.... Ik hoop dat je genoeg vertrouwen krijgt om de 15e gewoon die trein in te stappen, want zou je ook graag zien. En als je moeder eventueel meekomt heb je al een paar handjes extra om te helpen met de kinderwagen en zo... Maar laat je door ons niet onder druk zetten, alleen doen als je je er zelf goed bij voelt.... Ik heb net de dvd ook geprogrammeerd voor Kassa. Nu alleen straks nog uitzoeken hoe ik het dan kan kijken.... Ben echt zo'n muts met die dingen.... O en ik moet er tijd voor vinden natuurlijk.... Karin
Ik geloof dat wij gisteren een 'sprongetje' hebben meegemaakt. Jasmijn heeft van 9.15 uur tot 16.15 uur liggen huilen (behalve dan wanneer ze dronk...), dus heb ik 'Oei, ik groei!' er maar eens bijgepakt en daarin staat dat het eerste sprongetje komt als ze tussen 4,5 en 5,5 week oud zijn (wel gerekend van de uitgerekende datum trouwens). Maar vandaag is ze weer gewoon haar blije zelf. Vind het dus wel een klein sprongetje... Volgens 'Oei, ik groei!' komt het tweede sprongetje van (de meeste van)onze baby's rond de dartum van de meeting. Kan dus gezellig worden ! Sinds gisteren ook gestopt met Jasmijn aan de borst te voeden. Dat gaat gelukkig zonder problemen. Ze slaapt nu na een voeding echt vier uur door en tot nu toe moet ik haar dan zelfs wakker maken. Voor mij het bewijs dat ze aan de borst echt te weinig binnen kreeg. Ik vind het dus wel zielig dat mijn dochter al die tijd weer zo snel honger had. Ik merk trouwens wel dat ik 's morgens meer melk afkolf dan 's avonds... @Eve, ik zou het ook erg leuk vinden wanneer je naar de meeting komt. Bovendien ben ik dan niet meer de enige 'oudere moeder' (dat mag ik toch wel zeggen hè, ik ben zelfs al 37 ...)
Nou Slingding dat heb ik dus ook zelf ondervonden,geen succes dus. Alles viel langs zijn mondje en hij heeft nog heel veel zuigbehoefte,ik vind hem wel lekker in de hand liggen. Er zit ook een veel groter gaatje in het speentje terwijl het vanaf 0 maanden is. Ik bewaar die fles wel voor als hij een groter gaatje in de speen nodig heeft. @Karin ik moet er niet aan denken om weer te gaan werken,bah ik heb er helemaal geen zin in en de tijd gaat zo snel Gelukkig ga ik maar 2 dagen 7 uurtjes werken.
Vales effe een tip uit de oude doos voor als zijn neusje dicht blijft zitten. Een ui opensnijden en naast zijn bedje zetten, houd de neus goed open 's nachts waardoor hij beter kan ademen/slapen. Wij gaan het vannacht ook weer doen.... Bij mezelf werkt dit ook altijd goed als ik verkouden ben... Karin
@Molly: ik gebruik Pampers nummer 2. Die zijn van 3 tot 6 kilo. Zijn erg goed. Heb hier geen problemen met poep. Ben al vrij snel overgestapt aangezien ik de nummer 1 gewoon te klein vond. En wat gaaf dat Dain zo veel lacht Fynn kan het ook maar ik moet er wel wat moeite voor doen. Maar dat is het wel waard. Viel me trouwens ook al op dat er weer meer wordt geschreven. Lijkt er idd op dat iedereen steeds meer z'n ritme heeft gevonden. Dat is een goed teken. @Noura: elke onregelmatigheid etc wordt idd meteen als sprongetje ofzo gezien. Lijkt me ook niet echt waar. Denk dat die kleintje ook wel es gewoon hun dag niet hebben. @Karin: ik vind het ook prettig om af en toe zonder Fynn te zijn. Heb dan ook geen moeite om em een paar uurtjes 'uit te besteden'. En ook ik heb er aan gedacht om tijdens m'n verlof alvast weer es een middagje te gaan werken. Gewoon om even m'n zinnen te verzetten. Vind het dus helemaal niet gek klinken. @Lola: wat leuk nog een 'oudere' moeder. Aangezien dat niet bij je naam staat wist ik het niet. En volgens mij is het ook je eerste kind, toch? @Vales: ik snap ook niet waar Daphne uithangt.... Zo, ik ga Fynn maar es een beetje wakker maken. Eigenlijk moet ie om 23.30 de laatste voeding maar ik wil naar bed. Ga em dus stiekem een uurtje eerder geven. Tja, soms moet je ook een beetje aan jezelf denken.
@Eve: Ja, Jasmijn is inderdaad ons eerste kindje. We hebben ruim 5 jaar op haar moeten wachten, ik ben op 1 januari 2001 met de pil gestopt... Ik heb zelfs mijn verjaardag de afgelopen 3 jaar niet willen vieren, omdat ik dan iedere keer zo met mijn neus op de feiten werd gedrukt (alweer een jaar ouder, dus alweer minder kansen...) Deze maand ben ik 37 geworden en voor het eerst had ik geen moeite met een jaartje ouder worden. Maar mijn verjaardag heb ik evengoed niet gevierd, aangezien we dat weekend volop in de kraamvisites zaten! Volgend jaar maak ik er een feestje van! Ik gebruik trouwens nog steeds de Pampers New Baby 1, ondanks dat Jasmijn al 4,5 kilo weegt. De New Baby 2 heb ik ook in huis (en ook al geprobeerd), maar ik vind de kleinere maat beter aansluiten. We hebben trouwens 1 keer een pak van een eigen merk gekocht, maar dat vonden we geen succes, die had dat laagje niet wat er bij Pampers voor zorgt dat de dunne poep niet zo tegen de billetjes komt. Het prijsverschil was daarbij zo klein (Pampers: 4,59 euro voor 28 stuks / eigen merk: 3,95 euro voor 28 stuks) dat we weer snel zijn overgestapt op Pampers. Ik heb Daphne even opgezocht in de gebruikerslijst en ze is nog steeds actief op deze site. Misschien vindt ze ons niet meer zo leuk ...
Ik heb gisteren naar Kassa gekeken en ik heb dus die kolf die wordt afgeraden, omdat er melk in het motortje terecht zou kunnen komen (de Medela Mini Electric). Ik had voor deze kolf gekozen, omdat hij niet zo duur was (79,50 euro) en ik toen nog dacht dat ik slechts incidenteel zou gaan kolven (voor als we weg gingen en zo...). Een handkolf wilde ik persé niet. Toch ben ik zelf niet ontvreden over deze kolf - hij maakt inderdaad alleen wat veel lawaai - maar wanneer ik had geweten dat ik meerdere dagen per dag zou gaan kolven, had ik inderdaad een andere (lees: duurdere) gekocht. Helaas vermeldde het programma ook dat je deze kolf niet tweedehands moet kopen, dus ik raak hem ook niet meer kwijt... ! Vraagje: Nu ik sinds 3 dagen Jasmijn volledig met de fles voed, moet ik me dus aan een voedingsschema van om de 3,5 tot 4 uur gaan houden. Gisteren lukte dat aardig, maar vanmorgen om 9.15 uur meldde ze zich, terwijl ze haar vorige voeding pas om 6.45 uur had gekregen, 2,5 eerder dus. Maar omdat ik nog aan het aftasten ben hoeveel cc ze moet krijgen per voeding, heb ik haar zojuist toch maar gevoed en wat meer melk in het flesje gedaan. HOE GAAN JULLIE HIERMEE OM? Ik vraag liever eerst jullie om advies dan dat ik het consultatieburo bel...
dahne zal het wel druk hebben, ze is natuurlijk ook nog moderator op de site, ik heb van de weeek nog 2 pb'tjes gehad en ze leeft nog, mitchell was ook een dag niet in orde! en een tijdje terug schreef ze ook dat ze wel met ons mee leest. hier een goede nacht geehad om 0.00 uur de laatste voeding en toen om 6.00 uur en nu om 10.15 uur dus niet klagen hier. heb m'n man maar eens laten liggen op bed, normaal doet hij deze voeding altijd. gisteren zijn we naar een feest geweest in zeeuws vlaanderen, het was wel leuk en kailynn is mee geweest en gheeft lekker geslapen in de baby bag. op een duur was ze het beu en huilde alleen maar en mijn boobs stonden op klappen dus naar huis gegaan. vanavond komen m'n ouders eten en we gaan gourmetten (had ik allemaal nog in de vriezer zitten, lekker makkelijk. ik gebruik ook nog new born nr.1 die absorberen goed de dunne ontlasting vindt ik