Gezellig deb.... maandag of dinsdag heb ik beide dagen vrij en niets op de planning...dus zeg maar welke dag je kom ik pik je wel op op het station en lopen we naar ons huis...nog geen 10 min lopen.....en kunnen ze samen in de ballenbak... heb alleen geen campingbedje voor Thijmen of moet er ff 1 lenen bij vrienden...maar laat dat dan ff weten we gaan morgen naar ze toe... we kunnen naar het kinderboederijtje gaan is ook op loopafstand en in de schaduw en daar is ook ene klein speeltuintje en anders zien we wel... nou fut om te sporten heb ik niet maar die flubberbuik mag nu wle eens minder worden..daarom ga ik...maar eigenlijk te kort hoor....
goedemorgen allemaal, suusje, leuk je weer te horen. Saskia, ook fijn hou weer te horen. Ben nu wel superbenieuwd naar de foto's hoor. Ook een fijn verlof gewenst. Gnessy, nog een 'late' verjaardag. Hopelijk heb je een superdag gehad. Ik ga dadelijk naar de huisarts. Ik heb al enkele weken een bobbeltje in mijn rechterborst waar ik over zeur tegen Ben. Nu gisteren stonden er ineens twee moedervlekken boven op mijn hoofd, net in mijn haar en begin ik daar weer over. En nu moet ik naar de dokter ipv te zeuren. Hij heeft wel gelijk hoor. Hij zei...beter een keertje teveel dan te weinig... Irma, hoe is het nu met je moeder? En met jezelf? Heb je alles al een plaatsje kunnen geven? Mijn forumnaam is gewoon verkorte Saartje, maar die naam bestond al. Ik heb zelfs niet nagedacht over een eventuele andere. Eergisteren zat er een papier in de brievenbus dat er een pakket was gekomen van readers digist dat ondertekend moest worden, maar omdat we er niet waren, ze het weer hadden meegenomen. Nu dacht ik me vaag te herinneren dat ik deelgenomen had aan een wedstrijd, maar zeker weten doe ik het niet meer. Ze brengen de doos straks weer tussen 6 en 7u. Ik heb al bedacht dat het een digitale camera is, want die kan ik gebruiken. De onze is eigenlijk die van mijn ouders, een geleende dus. Maar volgens Ben is het een gebloemde bedsprei. Ben dus benieuwd wat het zal zijn. Ik ga even naar mijn mannetje toe, want die zit alleen op het terras. Groetjes, Saartje
Spannend Saar...wat zou het zijn?! De huisarts belde net. De zwangerschapstest was negatief (zoals ik wel verwacht had). Hij zei dat ie wel een echo kon laten maken om mijn zorgen weg te nemen. Daar ben ik maar meteen happig op ingesprongen. Het ziekenhuis belt mij binnen 4 werkdagen om een afspraak te maken. Ik heb de afgelopen 3 dgn soms wat rozig slijm verloren. Maar heel vreemd....niets in mijn ondergoed en als ik het wegveegde, was het ook meteen weer over. Zat niets aan mijn tampon als ik die daarna in deed. 2x een paar druppeltjes bloed daarbij verloren, maar daarna dus ook meteen weer niets. Kan mijn lichaam ff niet meer volgen Ben blij dat er een echo gemaakt gaat worden.
gelukkig noortje dat er een echo word genomen...neemt hij je toch een beetje serieus..... saar duim voor je dat het niets is.... en ben nieuwsgierig wie heeft er gelijk van jullie...hoop jij...hahaha het is hier bijn aniet uit te houden en de rest wil de airco niet aan dus zou blij zijn als het 5 uur is....... maar zo te zien is iedereen aan het genieten van het weer of te werk het is zo rustig.....
nou heb ik precies het zelfde! maar ik maak me geen zorgen zeg maar omdat ik een spiraal heb en het normaal is. Nou ik ben uit de nacht, Ik ben wel wat duf maar ik zit heerlijk buiten achter de aptop met een rose'tje dus beter kan niet zeg maar! helaas moet ik zo wel gaan koken. Ik ga vanaf nu weer actief meedoen zeg maar, hoop er morgen doorheen te zijn en me weer wat fitter te voelen. We hebben hier op het dorp een 2 de hans kleding winkel normaal kom ik daar niet omdat de openings tijden wat beperkt zijn maar nu was hij open en alles was voor de helft van de prijs en het meeste is werk kleding, nou heb ik een tas vol met mooie kleding van noppies, mexx, feetje en het ziet er nog heel mooiuit allemaal maatje 74, nog een spijkerjasje met roze bodywarmer makkelijk is het koud kan beide en anders kan het los van elkaar. ik spreek jullie later.
hier ben ik weer. Terug van de dokter. Niks aan de hand. Hij feliciteerde me wel omdat ik zo'n klein bultje in mijn borst had opgemerkt. Maar 't kwam door de bv dat alles net wat anders voelt. Hij heeft nog een volledig borstonderzoek gedaan om me helemaal gerust te stellen. Ook de moedervlekjes waren niks. Maar dat was niet echt iets waar ik me zorgen in maakte. Spannend wel, nog een half uur en 't pak kan hier zijn... Ik ga koken, ik heb net mosselen gaan halen en ga er frieten bij bakken. En voor Ben een curryworst, want die lust geen mosselen. Noralien, wat raar allemaal seg. Je zou een kleine raampje in je buik moeten hebben om het daar allemaal in het oog te kunnen houden. Gelukkig mag je nu een echo hebben. Liefs, Saartje
*Slingding ook ik heb een spiraaltje, ik moet wel zeggen dat me vloeien nu toch wel iets minder wordt. Ik hoop echt dat het nu steeds minder wordt, niet dat het zometeen weer in 1x heel erg veel is. *Noralien wel beter meis dat er een echo wordt gemaakt, wordt je tenminste toch een beetje sirieus genomen en ben je straks hopelijk van je zorgen af. *Saar succes bij de huisarts hopelijk is het niks erg, maar toch beter 1x teveel dan te weinig hoor. En spannend zeg, laat je wel even weten wat je nou gekregen hebt haha. *Janette ik wil graag dinsdag komen als jij dit goed vind ha ha, moeten we alleen even een tijd bespreken he. Weet niet of je vanavond of morgenavond nog op msn bent? Want neem toch ook aan dat we het beter kunnen bespreken via msn of niet? Kunnen ze inderdaad lekker samen spelen in de ballenbak erg leuk, hopelijk is het dinsdag ook nog van het mooie weer jij een beetje idee van? Als je een campingbedje zou willen lenen bij die vrienden graag, want thijmen slaapt natuurlijk ook nog gewoon in de middag dus. Over wat we gaan doen, we zien wel even wat we gaan doen ha ha. Ligt ook een beetje aan het weer natuurlijk, maar dat komt vast allemaal wel goed toch? Tsja ik heb ook best wel een flubberbuik hoor en natuurlijk nog steeds pondjes teveel, maar sporten is echt niks voor mij. Dan ga ik liever zwemmen of wandelen ofzo, maar echt sporten NEE.
*Saar gelukkig was het niks erg bij de dokter en kwam het door de bv, wel netjes zeg dat hij toch even een volledig borstonderzoek heeft gedaan. Hopelijk ben je nu weer helemaal gerust gesteld, nu mag je de minuten gaan aftellen tot je pakketje komt haha. *Slingding beter hoor al die kleding voor de helft van de prijs, ik heb laatst ook een doos met 74/80 kleding gehad. Ik heb dit gehad van de moeder van mijn moeders oppaskindje, dit was ook allemaal noppies enz.
Zijn jullie ziek ofzo? Er is maar 1 pagina bijgekomen vandaag Wel relaxed hoor! @Debbie: Fynn is ook weer verkouden. Maar heeft er niet echt last van. En een ui bij z'n bed doet nog steeds wonderen. Z'n 4 boventandjes beginnen nu goed zichtbaar te worden maar zijn nog niet door. En wat een originele foto van Thijmen met Pooh! @Nynke: Twee jaar vind ik ook wel wat oud om nog met een fles te lopen. Maar nu vind ik het nog niet zo nodig om hem de fles af te leren. Heb wel gelezen dat als je een tuitbeker geeft dat je dan geen anti-lek moet nemen omdat dat nog te lastig is. Maar, ik vrees dat dat dan wel een enorme knoeiboel gaat worden @Suusje: Fynn eet nog geen brood. Alles wat maar een beetje grof is van structuur krijg ik niet naar binnen. Dan gaat Fynn meteen heel erg kokhalzen. Hoop dat dat snel over is maar ik ga het niet forceren. En hij eet idd van elk soort lepel. Daar is ie dan weer niet moeilijk in @Janette: Wat een leuk idee om een ballenbak te maken! Dat ga ik in gedachten houden. Of neem je ze de 14e mee? Enne...volgens mij zit Teun de hele dag voor de tv @Janette en Debbie: Dinsdag heb ik een date met Saar. Wel een populaire dag dus. Kunnen we daarna lekker spammen! @Saar: Haha, je lijkt echt op mij wat de huisarts betreft. Ik loop ook vaakt te 'zeuren' als ik iets voel of zie Goed dat je bent gegaan en fijn dat alles in orde was. En ik ben heeeel benieuwd wat er in het pakje zit. Jij hebt ook altijd wel geluk met wedstrijden Kun je als je in Den Haag bent niet even een staatslot voor me kopen? Wie weet heb ik dan ook es geluk O ja, ik heb ook geen campingbedje. Neem je dat mee of gaat Liene slapen als we aan het wandelen zijn? @Noralien: Hoop dat de echo snel kan plaatsvinden en je dan eindelijk weer wat rust hebt. Zo te lezen kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden. Zou het geen idee zijn om even (ook al is het maar 2 maanden ofzo) de pil te slikken zodat alles weer wat regelmatiger wordt? @Cynthia: Je klinkt gelukkig alweer een stuk positiever! En wat zalig zo'n tas vol leuke kleren.
Joepie, weekend! Ik heb alles een beetje vluchtig gelezen, dus nu even geen reacties. Mijn forumnaam Molly, is de naam van 1 van mijn katten. Dain is ook niet zo'n snelle Suusje, hoewel hij wel aan het tijgeren is en wel graag wil kruipen. Hij kletst wel wat af en hij zwaait nu ook, heel grappig. Hij heeft nu al 1,5 maand een tand, maar waar de rest blijft weet ik echt niet! Ik ga lekker een roseetje pakken en van het weekend genieten, tot later!
deb heb contact met je... want als we hier alles bespreken denken de andre wat moeten we ermee...hahaha maar eve het word een andere dag vrijdag de 17e eve heb je evt wel een 1 persoonsmatras thuis? anders moet ik ook nog een bedje meenemen anders alleen de safe t sleep.... Saar wat lekker dat er niets was....wat een opluchting...blij voor je dat je zo'n luisterend oor hebt bij de dokter en is er al een pakketje? bij mij geen spiraaltje ik slik gewoon.... nou ik ga een fruitsalade maken en nog ff msnen met deb om af te spreken...weet niet of het gaat lukken want me ouders belde net uit frankrijk die komen dinsdag terug en willen gelijk hier eten en teun zien.... maar we vinden vast wel een dag dat het lukt.... prettige avond allemaal enne Cynthia niet te veel rose hoor....
Een ballenbak, Leuk! Saar, fijn dat alles in orde was. Niets met renpaardjes of dergelijke Jikke drinkt uit de nuby-beker met rietje, daar zit ook een anti-lek ventiel in en dat gaat goed. Bij mij op het cb vonden ze zo'n beker prima, beter dan een tuitbeker. De flesvoedingen krijgt ze nu soms uit een fles met zachte tuit erop (ook met anti-lek). Uit een beker drinken vind ze ook geweldig, maar dan gaat ze met haar armen zwaaien van opwinding en slaat ze de beker uit mijn handen Voor iedereen die een date heeft....veel plezier!
Hallo, net mijn mossels op...Mmmm wat eet ik dat graag. Eve, ik denk dat ik de kinderwagen ga meenemen. Liene kan dan slapen als we wandelen. Noralien, ja... gewoon alles in orde. Hoop dat het met jou ook zo is, gewoon een duidelijk antwoord. Geen vreemde dingen, geen vreemde vergelijkingen. En... het pakje... was wel een tegenvaller. 't Was een klokje/thermometer/alarm. Zo groot als een bankkaart en je kan het recht zetten. 't Heeft zo'n lcd-schermpje. En het was niet omdat ik iets gewonnen had, maar omdat ik beslist heb om mijn abonnement te verlengen. Wist ik zelf nog niks van, maar zij blijkbaar wel. Maar ja, 't was toch een cadeautje en Ben was er blij mee en Liene was reuzeblij met de verpakking. En als die twee blij zijn, ik dus ook. Groetjes, Saartje
Hier ben ik even snel Wessel heeft verlatingsangst als ik maar even weg loop is het gillen en huilen Hij is ook al heel eenkennig en nu dit er ook bij vind het zo zielig. Wie weet wat ik het beste kan doen hem laten huilen?het klinkt zo vreselijk en vind het zielig dus ik ga dan wel weer snel naar hem toe. Nou ik ga weer kom straks weer als wessel slaapt nu is hij weer aan het huilen
Vales, onze kindjes zitten nu in de fase waarin ze gaan leren dat iemand weg kan gaan. Weg?...waarheen hebben ze geen idee van, je kan wel ineens van de wereld verdwenen zijn. Ze moeten een idee van afstand krijgen en erachter komen dat je ook weer terug komt. Dit kun je spelenderwijs stimuleren door bijvoorbeeld kiekeboe te spelen. Praat tegen hem als hij je niet kan zien.Hij zal uiteindelijk leren dat je er nog bent, ook als hij je niet ziet. Maand 8 tot en met maand 12 Je baby begint nu echt onderscheid te maken tussen zijn bewegingen en de gevolgen daarvan. Hij weet bijvoorbeeld als hij geluid wilt horen dat hij op en neer moet zwaaien met dat speelgoed. Een andere ontwikkeling die zich nu voordoet, is de objectpermanentie. Objectpermanentie wil zeggen dat je baby weet dat de dingen om hem heen blijven bestaan, als hij ze niet meer kan zien. Hij kan dus in zijn hoofd eventjes de beelden vasthouden, van dat wat hij niet meer kan zien. Rond deze tijd is daarom 'kiekeboe spelen' goed om veel te doen. Je baby begrijpt dan dat als jij weg bent, je nog steeds blijft bestaan en altijd weer terugkomt.
@Eve: Ik ben niet ziek, maar heb gewerkt vandaag en Harry wil ook graag aandacht... Ben nu in chapter 6... @Noralien: Ik ben blij voor je dat er nu toch eindelijk een echo gemaakt gaat worden. Als daarop (ook) niets te zien is, krijg je wellicht meer rust en komt de cyclus ook gewoon weer vanzelf op gang... Enne...jij hebt toch ook een date... @Slingding: Hé..., fijn dat je weer 'boven water' bent. En nog lekker merkkleertjes voor een habbekrats gescoord ook... @Saar: Gelukkig was het loos alarm, maar je kunt beter een keer teveel naar de dokter gaan, dan een keer te laat... @Vales: Vaak helpt het om tegen je kindje te blijven praten als je de kamer uitgaat... Vandaag hebben we het bedje van Jasmijn van de middelste in de laagste stand gezet, het bedje in een andere richting in de kamer geplaatst en het babybadje opgeruimd. Het ziet er ineens niet meer echt als een babykamertje uit... Ik ben dinsdag voor de derde keer ongesteld geworden en ik moet zeggen dat het een heel stuk minder is dan de vorige twee keren. Woensdag vloeide ik flink (maar niet zo erg als eerst), gisteren matig en vandaag al bijna niets meer... Ben er wel blij mee! Vandaag op tijd naar bed, want ik heb mijn nieuwe nachtlenzen ontvangen! En hoe langer ik ze de eerste nacht draag, hoe beter het effect morgen is (bij nachtlenzen duurt het een nacht of twee voordat je sterkte helemaal is gecorrigeerd, vandaar...) Ik hoop dat dit paar het beter doet, anders geef ik het op en tracteer mezelf op een leuk nieuw brilletje...
@Noralien kiekeboe doen we idd al en ik blijf ook vaak tegen hem praten als ik ff in de keuken sta bijv maar tot nu toe helpt het niet. Gelukkig slaapt hij nu hij heeft over de hele dag maar 3 kwartier geslapen. En wat fijn dat je een echo gaat krijgen. @Saar gelukkig is er niks aan de hand met je borsten. Ik voel ook vaak van de vreemde bobbels en dan gaat Jo voelen en dan zegt hij dat zijn gewoon je klieren joh en hij heeft ook altijd wel gelijk maarja vind het altijd maar eng. @Eve ik heb 1 keer brood gegeven en ook hij ging kokhalzen vind het doodeng dus ook ik wacht er eventjes mee. Hoe zijn die potjes vanaf 8 maanden?zijn die stukjes wel zacht?en zijn ze groot of valt het wel mee. Die potjes vanaf 6 maanden heeft hij zo op namelijk. Ik heb woensdag een invaldokter gebeld ik heb echt weer een terugval gekregen met me b12 dus ze heeft er 1 gezet en ik heb weer een recept gekregen voor de volgende 5. Ik had het echt niet gered om tot dinsdag te wachten was weer zo vreselijk moe en kreeg weer hoofdpijn wazig zien enz. Ze heeft gelijk gekeken hoe laag die was en hij was 121 en hij moet zeker 200 zijn zei ze.
Ik kan niet slapen Het is nu 3.14 uur en ik ben al 3 kwartier klaarwakker. Heb gelijk weer een deja vu gevoel, want dit had ik aan het einde van de zwangerschap bijna standaard iedere nacht. De laatste tijd slaap ik juist erg goed, dus ben een beetje verbaasd! Wij hebben gisteren trouwens ook het blue band bordje binnen gekregen, vind hem leuk! Wat een hoop dates weer trouwens, gezellig hoor! Wat vervelend Vales, moet je nu de rest van je leven iedere maand zo'n b12 injectie? Gelukkig dat ie er is trouwens, want het werkt wel he? Nou, ik ga weer even een poging wagen om te gaan slapen, tot morgen!
goedemorgen...ben ik de eertse op een normale tijd? sorry molly...hoop dat je de rest van de nacht lekker hebt geslapen... Teun wil ook post hebben en een bord krijgen.. Vales lekker dat je weer een paar injecties erbij hebt gekregen...aan de andere kant jammer dat je ze nodig hebt maar gelukkig helpen ze wel goed... Teun heeft gister bij oma een half broodje met smeerkaas gegeten Saar jammer dta het geen camera was...maar je hebt gelijk als er 2 blij zijn ben jij dat ook...hihi ja een ballebak ....eenvoudig te maken eigenlijk, neem een opblaasbadje en gooi daar de 50 ballen in ( 5eurie) en ze hebben lol..... als ik een foto heb laat ik hem wel zien denk dat het vandaag niets gaat worden...eerts zo naar d ekapper boodschappen doen dan naar alkmaar kijken voor een fiets gaan toch maar naar de speciaalzaak kan ik ook snel heen als er wat is...en dna naar vrienden om daar te eten... nou geniet allemaal vandaag van het mooie weer en tot later
@Janette: Ook goedemorgen! Ik kan wel het matrasje van m'n ouders lenen. Is echter wel een dun matrasje dus weet niet of de Safe t Sleep goed blijft zitten. Maar hoe laat slaapt Teun? Misschien kan ie nml ook gewoon in Fynn z'n bed. @Saar: Ach, je weet nu iig hoe laat het is en hoeveel graden @Vales: Hoop dat Wessel snel door z'n verlatingsangst heen is. Lijkt me voor jullie beiden niet echt leuk. En wat kan een B12 tekort veel veroorzaken zeg. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. En wat betreft de potjes voor 8 maanden. Er zit gewoon wat grotere stukjes in van de groenten en aardappels/rijst. Maar is wel heel zacht. Bij het fruit zitten stukjes hele zachte koek. Maar helaas gaat Fynn ook hiervan kokhalzen. De potjes voor 6 mnd zijn hier ook in no time op. Ik ga nu de 2 potjes maar es mengen. @Molly: Nog een beetje kunnen slapen? Of had je gewoon teveel rosee op? Wilde vandaag Fynn z'n zwembadje op balkon es gaan proberen maar hij is nog snipverkouden dus dat lijkt me geen goed plan. Dan gaan we maar weer gewoon een eindje wandelen.