December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hoi eve,
    teun slaapt smorgens van 9 tot half 11 dus die doet hij we;l in de auto
    en dan van ongeveer half 2 tot half 4 maar sommige dagen ook helaas minder dus weet niet of het uitkomt met fynn zijn tyden anders regel ik wel ff een campingbedje...

dan toch de ballen kopen eve ;) kan Fynn lekker in zijn badje spelen...hahaha

enne Fynn Teun laat je wel ff zien de 14e hoe je stukjes moet eten dan komt het allemaal goed... ;)

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: We contacten nog wel ff via de mail...

En er zit hier in de straat een hele kleine Bart Smit maar ik ga straks toch ff kijken of ze die ballen hebben :D

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik ik heb echt geen zin om dure merkkleding als Noppies, Mexx en Feetje aan te schaffen. We hebben echt het geld wel ervoor (draag zelf ook geen goedkope kleding). Maar ik vindt het zo zonde voor die paar maanden dat ze het aan hebben. En ze hebben bij Wibra, Hema en Tuunte zulke leuke kleertjes. Ik heb vorige week een winterjasje maat 80, een spijkerbroek, een bruine broek, een bloes, een spencer, een coltruitje en 3 shirts gekocht voor 75 Euro. Dan ga ik echt geen 20 Euro voor een broek van Noppies betalen.

Trouwens voor de potjesmensen hier even iets om aandacht voor te hebben. Ik heb drie mensen (onafhankelijk van elkaar) gehoord over potjesvoeding. Alle drie hadden hun baby alleen maar potjes gegeven en nu hun kindje 2 is lusten ze geen gewoon eten en alleen maar potjes. Drama's hebben ze ermee. Dus een tip van mij. Ook al zijn potjes nog zo makkelijk, maar wel een aantal keren per week verse voeding, dat voorkomt misschien problemen later!

@Eve: arme Fynn met zijn verkoudheidjes. Mika is ook veel verkouden. Nu ook weer. Gelukkig is het ook vaak snel weer over, maar ja, op het kdv lopen ze van alles op he?

Wij kunnen trouwens vanaf 1 september op de donderdag terecht op het kdv. Dat betekent dat mijn man en ik om de week op vrijdag vrij zijn en een lang weekend hebben! Heerlijk. Dus dan de dinsdag en vrijdag vrij. Voor de dinsdag blijven we nog even op de wachtlijst.

@Vales: he bah zeg dat je weer een B12 dip hebt. Gaat dat nog over of blijf je daar lang last van houden? Lijkt me erg lastig in ieder geval. Gelukkig dat je je na zo'n injectie weer beter voelt.
    En suc6 met de verlatingsangst. Mika wordt ook een beetje eenkennig. Bij vreemden (lees: anders dan papa en mama en zijn groepleidsters op het kdv) op schoot vindt hij niet leuk meer. Dan komt er langzaam een pruillipje en vervolgens is het dus huilen.....

@Lola: ik wilde (ook) een nieuwe bril. Moest een oogmeting laten doen, maar toen ik daar kwam zeiden ze dat het niet kon, omdat ik nog geen 3 maanden zonder bv was en nog invloed van hormonen kon hebben. Kan ik dus over 5 weken weer terugkomen!
    @Saar: leuk cadeautje... :( :rolleyes:

Vandaag ga ik een dagje mezelf verwennen. Mijn man doet nu boodschappen en als hij terug is ga ik een verwendag in de sauna doen met een hotstonemassage en een Rasulbehandeling (met modder en klei :( ). En lekker lunchen en luieren in de tuin en in de sauna zweten!
    Heerlijk lekker alleen, zonder gezeur aan mijn kop met een boek. Ben nu bezig in De Vliegeraar, dus kan even een flinke ruk maken vandaag!
    Morgen gaan we BBQ-en bij mijn ouders, dus ben denk ik niet veel online dit weekend!

Jullie genietse van het mooie weer!

Tot later!

groetjes Suusje

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Suusje: Maar het is wel heel leuk om merkkleding 2e hands te kopen voor hetzelfde geld als een Hema outfit :D

Denk dat het met de potjesvoeding wel meevalt. Ligt er denk ik aan hoelang je het blijft geven. Ben zelf van plan om Fynn vanaf 1 jaar met de pot mee te laten eten. Maar wellicht zijn er mensen die idd langer de potjes blijven geven en dan kan ik me voorstellen dat een kind daaraan gaat wennen. En ach, het ligt er ook maar aan hoe je er mee omgaat. Ik zal op een gegeven wat vers mengen met potje in een overgangsfase en zo overstappen op vers. Denk verder ook dat het echt enorm verschilt per kind. De tijd zal het leren. Eerst maar es wachten tot Fynn z'n kokhalsreflex over is.

En veel plezier met je verwendag. Klinkt echt zalig!

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja Lola, ik heb ook een date....heb er zin in :D

Ik ben idd blij dat er een echo gemaakt wordt. Geeft wat duidelijkheid en rust. Al denk ik echt niet dat het uitblijven van mijn menstruatie te maken heeft met ongerustheid. Ik zat al ver over de 50 dagen toen ik me pas echt zorgen ging maken. Daarvoor irriteerde ik me er wel aan als ik naar het toillet ging, maar was ik er verder niet zo mee bezig.
    We zullen zien, uiteindelijk komt alles wel weer op gang ;)

Ja, we gaan beetje bij beetje afscheid nemen van de babytijd.

Balen Vales, maar fijn dat een injectie dan weer halpt. Vraag me net als de rest af of je dit nu blijvend moet krijgen of dat ze hopen dat het hierna goed blijft gaan.

Molly, nog lekker geslapen?

Weet niet of een ballenbak op het balkon ideaal is, steeds naar beneden om ballen op te rapen... :)

Suusje, ik vind 2 jaar ook wel erg lang om potjes te geven. Tegen die tijd eet Jikke als het goed is al lang met de pot mee. Nu proeft ze naast potjes ook andere dingen en vindt ze bijna alles lekker.

Ik heb gister bij Henk ten Goor ook nog ff geshopt :D
    Jikke groeit uit haar broekjes, 68 is nu echt te klein. Ze hebben daar zo'n leuke kleertjes, en nu ook met 50%.
    Heb een heeeel leuk winterjasje gekocht, was van 25,- voor 10,- en omdat er een knoopje af was bij de muts, kreeg ik het voor 8,-. Een beetje gokken met de maat, maar ik denk dat dit wel goed gaat komen.
    En twee broekjes, twee t-shirtjes en een vestje gekocht. Was in totaal nog geen 30,-

Ik heb een psp-forum gevonden. Hier heb ik me aangemeld en kreeg meteen 2 opdrachten gemaild die ik moet maken, daar zit een stap voor stap uitleg bij. Als ze allebei goedgekeurd worden krijg je toegang tot de rest van het forum en andere lessen. Erg leuk, zo leer je de kneepjes van psp een beetje kennen en kun je advies vragen / leren van andere gebruikers.
    Misschien bestaat zoiets ook wel voor photoshop?!

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hier mijn goedgekeurde resultaat van les 1...

Dit was voor mij nog wel te doen, maar als ik daar sommige kunstwerkjes zie, kan ik nog een hoop leren :D

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik moet nu iedere week een b12 prik halen alleen heb ik dat nu de laaste 2 en halve week niet gedaan omdat de dokter op vakantie was en hij dacht dat ik het wel zou redden....niet dus :(
    Als mijn waarde goed is krijg ik elke 3 maanden geloof ik een prik.

@Eve ja je kan er heel veel klachten van krijgen en ik heb er echt wel veel hier zie je een lijst wat je kan krijgen http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/symptoom.htm gelukkig heb ik geen last van depri zijn want dat kan je er ook van krijgen.

@Molly nog kunnen slapen?

@Suusje dat klinkt echt heerlijk ga er lekker van genieten.....doe je waarschijnlijk al :D
    En ik vind het ook onzin om merkkleding te kopen ze zijn er zo snel uit.

Ik ga Wessel even zijn fruit geven.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb even jullie hulp nodig. Wil een foto voor opa en oma op linnen laten afdrukken maar kan niet kiezen in welke kleur :( Hierbij de 2 mogelijkheden. Dus graag ff stemmen :D

Foto 1

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
  10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lastig eve ze zijn allebei mooi maar ik dnek toch dat ik voor de kleur ga...
    waarom de linkeroog van Fynn zit schittering van de lucht in en met de kleuren foto valt dat minder op omdat je dan ook nog wat blauw van zijn oog zie.... maar dat is persoonlijk

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Foto 1!

Errug mooi :D

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, een tip....
    Als je afbeeldingen zoekt om in je fotobewerking te verwerken, moet je op tubes of picture tubes zoeken. Tubes zijn afbeeldingen zonder achtergrond. Als je die opent is de achtergrond transparant en kun je hem dus direct ergens overheen zetten. Weet trouwens niet zeker of photoshop die functie ondersteunt, maar het is het proberen waard.
    Wat je al niet leert van een 2e les vaan een cursusje ;)

13. Niet meer actief

foto 1...

sorry dat ik weinig reageer op het moment.. ik lees echter alles wel. Nadat mijn ventje 2 dgn lekker thuis is geweest en totaal niet gestoord was voor werk, was het gister weer zover. of die alsjeblieft owu komen.... nou vooruit overuren zijn lekker meegenomen.... maar goed dat houdt in dat ik dus alleen voor de 4 kids zorg.... en met dit warme weer zitten ze in het zwembad en moet ik ze in de gaten houden....

Vanmorgen nog leuk jurkje gekocht voor ruth (legerkleuren) en paar van die moderne legging... hihi....

gaan 2 kids maandag weer naar huis dus dan meer tijd om te reageren... sorry........

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik vind foto 2 het mooiste, inderdaad omdat je dan Fynns oog zo mooi ziet. Lastig he, nu staat het 2-2 ;)
    Vanochtend hebben we de airtowel voor de 2e keer geruild en het ventieltje schiet weer steeds los. We hadden al bij bart smit gekeken of ze anderen hadden, maar die zijn er blijkbaar niet. Nu hebben we ook de knijper erop, ben benieuwd hoe dat gaat, want Dain gaat natuurlijk als eerst naar die knijper toe! Hij zit nu te eten en dan gaan we de tuin in, hij in de airtowel met water, ben benieuwd!

15. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    pffffffffft Eve, moeilijk....vind ze allebei errug mooi. Maar als ik moet kiezen................foto 1.

Vanochtend bij Prenatal een babybadje van Nijntje gekocht. Zo'n ronde, 80cm doorsnee. Alleen hebben we vanmiddag een verjaardag, dus nog een dagje wachten eer ze kan badderen :)

Op de rest reageer ik later weer. Heb alles wel bijgelezen, alleen nog geen tijd gehad om te reageren.

Ben wel blij dat Lynn eindelijk haar zomerjurkjes aan kan. Hopelijk volgen er nog veel meer van deze mooie dagen.

Ga broodjes opwarmen...geniet ze van het warme weer en tot strakjes.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve: ik zou voor foto1 gaan waarom: omdat ik zijn beentjes op foto 2 zo flets vind en de foto nr. is warmer.

Lola: hoeveel vingers steek ik op?
    Hoop dat het nu beter gaat met je lenzen.

Noralien: mooie bewerkte foto.
    fijn dat je voor een echo kan!

molly, had je nachtdienst? hihi nee is niet grappig balen dat je niet lekker hebt geslapen.

Vales: balen dat je het niet redde tot dinsdag, maar gelijk heb je om toch eerder naar de ha te gaan vooral al je weet dat je na de prik je weer beter voeld, al zijn het wel hele gemene injecties.

Suusje: ben blij dat je weer heerlijk mee kletst.

Saar: fijn dat het allenmaal goed was bij de dokter.
    hoe was je dagje uit eigenlijk?
    of heb ik hier opver heen gelezen.

We zijn gisteren onverwachts nog naar de nachtmarkt geweest op de Vlissingse Boulevard, dat is volgens hun de langste nachtmarkt van nl
    5 km aan beide kanten.
    Kailynn mee in de draagzak, nou die keek tot 22.15 uur haar ogen uit en viel toen een half uur een beetjein slaap af en toe gingen haar oogjes open. bij mijn schoonouders terug gekomen (hadden de auto daar in de prive parkeer garage gezet en was vandaar maar 300 meter lopen) was ze zo wakker die wilde echt niet slapen.
    thuis om 0.30 in bed gelegd en om 2.30 toen wij net sliepen werd ze helemaal huilend en krijsend wakker zo zielig voelde me gelijk schuldig dat we haar mee genomen hadden, niks hielp, toen heb ik een klein flesje gemaakt en we konden haar daarna gelijk weer slapend op bed leggen.
    denk dat ze ook wel een beetje trek had, ze was natuurlijk zo actief geweest de hele avond ipv slapen.

we gaan zo even naar de stad, moet snikkie effe een kado voor arno kopen voor zijn verjaardag.
    Kailynn heeft op het kdv een tegeltje gevinger verft erg leuk.

kijk oook even voor een air touwel of klein zwembadje want volgend jaar het je niet zoveel meer aan die air towel denk ik.

vananond mag ik de avond weer eens alleen door brengen want arno moet draaien.
    gisteren heeft hij iemand anders voor hem laten draaien hij vond het niet leuk dat hij dan weer weg moest nu ik net uit de nacht ben gekomen.
    Je merkt wel aan hem dat hij wat meer thuis wil wezen. jullie mannen ook?

nou het is al weer een veel te lang verhaal geworden, tot later en geniet van het mooie weer allemaal.

17. keizerin

@Eve ik zou ook voor foto 1 gaan ik vind de onderkant van foto 2 niet mooi.

@Slingding ik vind die spuiten geen zeer doen gelukkig.
    Ik zat gisteren weer alleen tot 1 uur.
    Johan is op zich wel vaak thuis want hij heeft door de weeks ook vaak vrij en eens in de 6 weken een weekend maar daar gaat hij proberen verandering in te brengen hopelijk gaat dat lukken.

@Molly hopelijk blijft het zitten met die knijper en wil Dain hem er niet steeds afhalen.

18. keizerin

Ik zit net bij de nieuwe aankomende decembermama's te lezen en tot mijn grote schrik zag ik een bericht staan van iemand waarvan de 20 weken echo niet goed is :cry:
    Haar kindje heeft geen schedel en het hartje ligt niet goed in het lichaam :cry: ze heeft een topic geopend in de vlindertuin t/m 24 weken.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb net de ballen bij Bart Smit gekocht om een ballenbad te maken. Hangt er een kaartje aan dat ze niet geschikt zijn voor kinderen onder de 3 jaar vanwege de kleine onderdelen die ze kunnen inslikken of inademen. Nou, Fynn heeft een grote mond maar zo'n bal past er echt niet in. Heb ook nog even gekeken of er soms stukjes plastic bij de naden van de ballen zaten maar dat is ook niet zo. Zal dan toch geen kwaad kunnen?

Thanks voor de reactie op de foto's. Ben er nog niet helemaal uit. Heb nu weer een collage gemaakt met 4 keer diezelfde foto maar dan steeds in een andere kleurstelling. Maar daar zal ik jullie maar niet meer mee vervelen....tenzij jullie graag willen natuurlijk ;)

20. ik kies nu ook foto 1, want ik vind 2 aan de onderkant zo raar. Maar wil wel de collage zien.

Vales, wat een naar nieuws. Ga het even lezen.

Deel Deze Pagina