December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Suusje: Welkom bij de 'zit-club' Mika :D !

@Slingding: Veel plezier op de kermis, niet misselijk worden hè? Kailynn gaat ook heus wel zitten, hoor. Alles op z'n tijd. Zo houdt Jasmijn pas sinds gisteren zelf haar fles echt goed vast, daar had ze tot dusverre helemaal geen interesse in. Maar straks kunnen ze allemaal 'alles'... :D

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hoi :D :D

Ik ben weer terug van weggeweest. We zijn twee weken op vakantie in Belgie geweest en het was heerlijk. We zijn gaan kamperen en het was echt heel lekker. Jammer alleen dat we ook een paar dagen regen hebben gehad , maar ook toen hebben we ons prima vermaakt. Het was een heel andere vakantie als andere jaren maar minimaal net zo leuk! We hebben veel gefietst en gewandeld en Demi vond dat hartstikke leuk. Zal straks even wat foto's plaatsen.
    Demi heeft een hoop geleerd in de vakantie. Wonder boven wonder is ze eindelijk groenten gaan eten (eindelijk!). En we zijn ook met brood begonnen en dat vind ze wel lekker geloof ik. Wat ik helemaal geweldig vind is dat ze is gaan zwaaien. Echt super leuk. En ze kan ook zitten nu. Ze houdt het echt heel lang vol en wil dus ook niet meer liggen.
    Het slapen in de caravan ging ook geweldig, geen enkel probleem. Onze "camping-buren" verbaasde zich er over dat ze haar nooit hoorde huilen.

Ben wel een beetje aan het stoeien met haar eetschema nu. Hebben jullie nog tips? Ze krijgt nu:
    8.00 fles 180 / 6
    's ochtends fruithap
    12.00 paar stukjes boterham en een fles. Meestal 180 maar dan met 4 of 5 schepjes (verdund dus)
    16.00 / 16.30 groentenhap
    17.00 fles, meestal 120 of 150 cc met 3 of 4 schepjes (verdund dus)
    20.00 papfles van 180 cc water

Die boterham moet dus volgens mij de fles gaan vervangen en die fles om 17.00 uur dient eigenlijk als toetje, maar zou ik volgens mij moeten vervangen door yoghurt ofzo? Morgen het cb maar eens bellen.

Ik heb jullie verhalen, niet doorgelezen, maar wel de foto's bekeken. Het is allemaal teveel om daar nu op te reageren, maar vanaf nu ben ik weer van de partij!

3. @Duckie: Leuk dat je er weer bent, maar jammer voor jullie dat de geslaagde vakantie alweer voorbij is. Demi heeft de vakantie inderdaad goed gebruikt om van allerlei nieuwe dingen te leren, goed zo meisje... =D> =D> !

Ik mis trouwens Daphne alweer een tijdje...

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Duckie: Leuke vakantie gehad zo te "horen"!

Even over je eetschema... Koen kreeg eerst na zijn groente ook nog een halve fles maar nu geef ik al een tijdje ongeveer 1 uur na zijn groentehap wat yoghurt en dat gaat prima. Je kan er bijv. nog wat diksap doorheen doen zodat het niet al te zuur is.

Suusje: Wat leuk dat Mika zelf kan zitten!

Gr Otje

PS Warm he? :oops:

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola ik had je probleem al gelezen in de lounge. Het is wel erg lastig, maar ik kan je weing advies geven. Ik heb geen verstand van honden. Het is wel een heel lastig dilemma want zo'n trouw beestje kun je ook niet makkelijk loslaten en er een tuinhond van maken lijkt me ook niet echt de bedoeling. Maar het lijkt me inderdaad ook eng om Jasmijn en je hond samen even alleen te laten en zo te horen laat Jasmijn zich ook niet echt meer beteugelen en wil zij de wereld ook ontdekken.

Duckie fijn dat de vakantie goed bevallen is! enne ik zou gewoon eens proberen om een toetje yoghurt/danoontje te geven in plaats van een fles en dan te kijken wat er gebeurd. Bij Nick had ik al een voeding laten vervallen alleen toen hij goed groente ging eten (ca. 2 ons) Fijn trouwens dat Demi de groente toch ontdekt heeft.....er is veel ontwikkeld in jullie vakantie als ik het zo lees

Nick heeft gisteren en vandaag rabarber gehad. Was heel benieuwd wat hij daarvan zou vinden. Wij aten het namelijk vrijdag bij mijn ouders en had hem wat laten proeven toen wij ook aan het eten waren, maar hij vond het echt lekker. dat kwekkie bleef maar open gaan. Het restant van de rabarber hebben we dus meengenomen naar huis en als hap gisteren en vandaag gegeven. En nu is er nog een klein beetje over....en dat eet ik lekker zelf op....

Nou tot ergens van de week....

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Ik heb net je verhaal gelezen in de lounge. Moeilijke situatie zeg... Zeker nu dat Jasmijn ook steeds meer aanwezig wordt door kruipen en over een tijdje lopen.
    Ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen maar denk wel dat het een goed idee is om je hondje misschien bij andere (idd bijv. ouder stel zonder kleine kinderen in huis) onder te brengen, hoe moeilijk dat ook is want je hond heb je natuurlijk al ruim 8 jaar.
    Veel sterkte en succes met je beslissing.

Gr Otje

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola heel moeilijk zeg.
    ik kan je niet zeggen wat te doen want ik heb geen hond, en ben er ook niet zo`n grote fan van.
    maar het klinkt alsof die zelf ook niet meer happy is, en als je dan dingen moet verzinnen zoals hekjes enzo, gaat die zich denk ik nog ongelukkiger voelen denk ik . mischien krijgt die ook wel het idee dat die dan er niet bij hoort ofzo

ik hoop dat je iemand vind die je goed advies kan geven wat te doen. succes ermee

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Jeetje wat is het warm he ppff, het is echt bijna niet te houden soms joh. Wij zijn net terug van mijn oma & opa in Purmerend, Thijmen heeft heerlijk in een zwembadje daar gespeeld. Hij vond het echt geweldig, het badje was niet echt groot. Hij paste er echt net in, als hij op ze rug helemaal uitgestrekt lag kwamen ze hoofd en benen beide tegen de rand ha ha. Maar hij vond het erg leuk en heeft lekker gespeeld, na het spelen was hij dan ook echt dood op hoor. Gelukkig hadden we het campingbedje meegenomen en heeft hij hierin lekker geslapen, uiteraard wel in de schaduw natuurlijk.

*Bianca Thijmen is echt een waterrat hoor, hij geniet er zeker van als die in het water zit. Hij heeft echt de grootste lol, vooral het spatten is erg leuk he.

*Noralien jaa soms verveel ik me ook wel eens ja, maar ik heb niet echt die rust in me kont om stil te zitten ha ha. :oops: Daarom zei ik dat ik niet echt tijd heb voor psp, maya ik neem ook niet echt de tijd ervoor volgens mij.

*Lola echt heel erg leuk zeg die foto van Jasmijn in het winkelwagentje, al echt een madam zo he.

*Duikster lekker hoor even shoppen voor jezelf en de beebs, met welke Mama's was je gegaan dan als ik vragen mag>?

*Gnessy je zal wel een beetje blij zijn he meis al die 2 naar huis gaan, heb jij het toch ook eventjes wat rustiger. De hele tijd politieagent spelen lijkt me ook niet echt alles namelijk, gaat het al wel iets beter met die oudste of ....?

*Lola jaa hoor ik houd af en toe wel van een potje gamen, alleen moet het niet al te lang achter elkaar wezen hoor ha ha.

*Eve ha ha ha echte mannen billen? Maar die foto is zeker erg goed gelukt, Sebas kan goede foto's maken en Thijmen goed poseren ha ha. Jou foto is trouwens ook erg mooi en leuk van fynn tussen de ballen, je kan echt zien dat het een groot succes is ha ha.

*Otje erg leuk hoor die foto's, ook erg lief die foto van ze voetjes in het zand.

*Suusje erge leuke foto hoor van Mika, echt een heel lief koppie zeg.

*Slingding heel erg veel plezier vanavond op de kermis en op die verjaardag, niet te laat maken he ;).

*Duckie welkom terug, fijn dat jullie zo een leuke vakantie hebben gehad. Demi heeft de vakantie echt goed gebruikt he, om nieuwe dingen te leren en nieuwe dingen te doen.

*Lola ook ik heb je verhaal net gelezen en ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen meis sorry, hopelijk vind je iemand die je het juiste en het beste advies kan geven.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ben weer terug van het werk, en geen tijd om internet op te gaan.
    ach eigenlijk maar goed ook, ik had wat te doen en de tijd ging snel

maar ik heb nu weer geen tijd want mijn eten wacht, en anders blijf ik toch weer te lang hangen.
    ik heb heel snel de fotos bekeken, en wat een lekker kindjes zijn het toch.
    ik hoop dat jullie allemaal leuke dingen met dit mooie weer gedaan hebben.
    fijne avond allemaal

10. hallo, hier ben ik weer. Ik wou net foto's plaatsen van het zwemmen (gisteren in de tuin, vandaag bij de zwemles), is photbucket out of service. :(
    Ik dacht al zoiets, want ik zag ook bijna geen foto's staan in de berichten, alleen maar kruisjes.

Ik ben niet zo goed gezind en ga niet veel reageren, sorry allemaal.

Lola, ik wens je veel sterkte met je hond. Ik ken niks van honden, maar het lijkt me een vreselijk probleem je hondje ongelukkig te zien.

Saartje

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, ik heb je verhaal gelezen in de lounge. Erg moeilijke situatie voor jullie zeg. Je hebt haar al zolang en wilt haar niet kwijt. Maar anderzijds, dit is ook geen ideale situatie. Heb je het al met de dierenarts besproken wat hij/zij ervan vindt? Ik vind het erg moeilijk om te zeggen wat je moet doen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je bang bent om Jasmijn met de hond alleen te laten. Vooral ook na het voorval waarbij ze al bijna een kindje gebeten heeft. Mijn ouders hebben er destijds wel voor gekozen om de hond weg te doen nadat hij naar mij hapte, zij waren ook hartstikke bang om mij met de hond alleen te laten.
    De ideale situatie zou zijn dat je een goed tehuis voor haar vindt bij mensen die je kent en die zelf geen (kleine) kinderen hebben. Zodat je ook kunt zien hoe het met haar gaat en of er goed voor haar gezorgd wordt. Misschien zou je eens navraag kunnen doen bij kennissen/buurtgenoten.
    Verder wens ik je veel sterkte met je beslissing.

Op de rest reageer ik straks en spam ik ook een paar foto's, maar we gaan eerst even eten.

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Arme Fynn heeft nog steeds geen stemmetje. Of ie nou lacht, huilt of kletst, er komt gewoon geen geluid uit. Hij heeft geen koorts en eet en drinkt prima. Verder geef ik hem Bisolvon druppels, thijmsiroop, extra vocht en 's avonds een pcm zetpilletje. Maar als ie morgen nog geen geluid produceert ga ik toch de huisarts maar ff bellen.

@Cynthia: Kermis is leuk! Ben benieuwd waar je allemaal in bent geweest :D

@Karin: Wedden dat je niet zo lang zonder ons kunt? ;)

@Lola: Jasmijn houdt sinds gisteren pas haar fles goed vast....Fynn doet zelfs niet iets wat in die richting komt hoor. Dus Jasmijn is best snel! Daphne post hier volgens mij nooit meer :(

@Duckie: Klinkt als een erg geslaagde vakantie! En wat heeft Demi een boel geleerd zeg in een relatief korte tijd! Demi's eetschema lijkt best wel op dat van Fynn. Dus misschien heb je er iets aan:
    7.30 fles 180/6
    9.30 fruithap
    12.00 fles 180/6 (evt met wat Bambix erdoorheen)
    16.30 groenten
    17.30 toetje
    19.00 fles 180/6 met Bambix

Als ie tussen 12.00 en 16.30 hongerig of dorstig is krijgt hij 150 cc diksap en/of een Frutapura (evt met een Liga erdoorheen). Maar dit doe ik niet standaard elke dag.

@Lola: Moeilijk om je advies te geven. Heb totaal geen verstand van honden. Maar als ik het zo lees lijkt me dat zowel jij en je man alsmede de hond ongelukkig zijn in de huidige situatie. En ik vind ook echt dat je moet oppassen met Jasmijn erbij. Denk toch dat het voor de hond fijner is als hij een plekje krijgt waar hij echt zichzelf weer kan zijn. En als dat bij een ander is dan is dat voor jullie wel moeilijk maar uiteindelijk voor iedereen beter.

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lola: Wat moeilijk. Ik heb helemaal geen verstand van honden, dus advies heb ik niet voor je. Maar het lijkt me heel lastig. Veel sterkte ermee.

@bianca: ik heb het vast gemist, maar hoe is het met jou? Is er nog wat gebeurd nadat jij hebt gehoord dat je ook drager bent?

Wat ik me afvraag...hebben jullie nog iets van Melliemel gestuurd. ik heb geen reactie meer gehad op mijn SMS en ben nog steeds wel heel benieuwd naar de foto's eigenlijk.....Hoop dat ze me snel wat laat weten, want die foto's heb ik volgens mij zo online.

Demi is heel verdrietig. Geloof dat ze nu slaapt na een flinke tijd huilen en dat is niks voor haar. Als ik ga kijken is het goed, loop ik weg dan begint het weer. Ga er maar vanuit dat dat bij deze leeftijd hoort en dat het nog even wennen is na dat ze in de vakantie steeds met ons in de caravan mocht slapen.

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Op de fiets:

15. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    's ochtends in de caravan na het flesje:

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    De eerste boterham:

17. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    In het zwembad:

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    lekker buiten spelen:

De bultjes in haar gezicht zijn trouwens muggenbultjes. We hebben normaal een klamboe over haar bedje, maar waren deze 1 nacht vergeten. Resultaat: 30 muggenbulten in haar gezichtje :cry: :cry: . Vond het heel zielig, maar zelf scheen ze er geen last van te hebben.

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Duckie echt heel erg leuk die foto's van Demi hoor, ook echt hele lieve zitten er tussen. En arme meis met der muggenbultjes, zo zie je maar wat 1 nachtje klamboe vergeten kan aanrichten he.

Ik moet jullie trouwens even HALLO zeggen van Janette en natuurlijk de groetjes doen, ze was net op msn en zei dat ze morgen weer kwam om te reageren. Ze was best wel moe en was vandaag lekker naar het strand geweest met Teun, maar nu ging ze lekker wat drinken en van der vrije dagen genieten.

Thijmen in ze badje

Deel Deze Pagina