hoi allemaal, het is misschien een beetje raar, maar ik lees al heel lang met jullie mee (al vanaf het begin van mijn zwangerschapsverlof) maar heb nooit meegeschreven. Ik vind het nu de laatste tijd zo leuk worden,en herken erg veel. Ook komen er zo af en toe hele handige tips langs. Ik zou nu ook graag mee willen schrijven. ik hoop niet dat jullie dat gek of vervelend vinden. maar goed, mijn zoontje Thijs is vandaag precies 6 weken oud. Ik had een hele goede zwangerschap en daarna een makkelijke bevalling. Thijs is na 3,5 uur weeen en 8 minuten persen geboren. De periode daarna vond ik ik wel heel zwaar. De borstvoeding lukte niet (Thijs wilde niet happen) en ik sliep niet. Thijs wel hoor, ook 's nachts, maar ik ben altijd al een slechte slaper geweest en ik zat zo vol adrenaline dat het gewoon niet lukte. Toen alles weer een beeltje gewoner werd, lukte het slapen ook weer. Thijs is best lief en makkelijk (al huilt hij nu vaker dan eerst) en is een lekkere bolle baby aan het worden. (hij lijkt een beetje op Molly's kindje, ook van die bolle wangetjes), maar ik vind het allemaal best zwaar. Alles is opeens anders en al weet je dat van tevoren, het hakt er toch best in. Gelukkig doet mijn vriend ook veel (al heeft hij het de laatste paar weken heel erg druk, hij is naast zijn werk weer aan een studie begonnen...). Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik neem dan ook mijn petje af voor Eve, die het helemaal alleen moet doen. Maar ik zal er nu een eind aan mijn verhaal gaan maken. Ik hoop dat ik welkom ben bij jullie. Lies ps, als ik het zo terug lees klinkt het wel weer een beetje negatief, ik ben natuurlijk wel helemaal dol op Thijs hoor!
welkom Lies leuk dat je met ons mee gelezen hebt en er wat aan gehad hebt. En natuurlijk ben je welkom hier hoe meer zielen hoe meer vreugd. we lezen ook graag ook jou verhalen hoor en misschien heb je nu wel goede tips voor ons!
Fynn heeft gisteravond om 23.00 z'n laatste voeding gehad. Om 4.00 uur begon ie te mopperen maar wel met z'n oogjes dicht. Normaalgezien zou ik em dan een flesje geven. Maar nu wilde ik es uitproberen wat er zou gebeuren als ik em liet gaan. Ben toen zelf weer in slaap gevallen en Fynn kennelijk ook. Om 6.00 uur werd ik weer wakker van z'n gemopper maar nu met open ogen. Heb em toen wel z'n flesje gegeven. En wonder boven wonder viel ie daarna weer in slaap tot 9.00 uur. Mag nu dus officieel wel zeggen dat ook Fynn een nacht heeft doorgeslapen Vind alleen de voeding van 6.00 uur nogal vroeg (maar kon het echt niet meer rekken).Had toevallig geluk dat hij weer verder sliep maar dat zal niet altijd zo zijn. Zou het kunnen dat hij van 23.00 tot 8.00 gaat slapen of is ie daar nog te klein voor? Anders moet ik em waarschijnlijk om 6.00 minder cc geven en dan om 8.00 weer. Of hebben jullie een ander idee? Gevolg van het vele slapen was echter wel dattie vanmorgen niet wilde slapen. Hij is nu net in de box in slaap gevallen. Weet dat dat niet de bedoeling is maar hij ligt zo lekker dat ik em maar laat. @Lola: ik word volgende maand 37. We schelen dus echt heel weinig in leeftijd Wat betreft de flesvoeding. Ik probeer me ook aan 3,5 tot 4 uur te houden maar dat lukt niet altijd. Soms komt Fynn ook al na 2 uur en soms na 5 uur. Na 2 uur vind ik echt te snel en dan neem ik em op m'n arm om em weer in slaap te wiegen. Zo probeer ik het te rekken. Of ik geef em gewoon wat minder om vervolgens op de 'juiste' tijd de gewone hoeveelheid te geven. Maar echt vlekkeloos loopt het nog niet. Maar volgens mij is dat gewoon moeilijk met zo'n jonge baby en ik denk dat dat vanzelf goedkomt. @Lies32: Welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen. Heb net je vraag bij de kraamverpleegkundige gelezen. Daar herken ik veel in. Fynn zou eigenlijk ook 5x150 (165 incl poeder) moeten krijgen. Maar hij heeft daar echt niet genoeg aan en krijgt dus 6 keer. Wil ook proberen om de nachtvoeding te laten vervallen en zoals je hierboven kunt lezen is dat vannacht voor het eerst gelukt. Maar dat kan ook toeval zijn Wat betreft de tijden: die zou ik ook willen aanpassen. Maar merk dat het toch afhangt van wanneer Fynn komt. Dus wil daar niet te strikt in zijn. Probeer het schema gedurende de dag wel zo aan te passen dat de laatste voeding om 23.00 is. Ga misschien ook wel als laatste voeding 180 cc geven zoals Ilja zegt. Nou ja, het blijft puzzelen
Hoi Eve, misschien moet ik vannancht ook gewoon eens wachten met het geven van een fles en hem eerst even laten huilen (want van mopperen is eigenlijk geen sprake tot nu toe). Ik vind het alleen heel moeilijk om hem te laten huilen. Overdag vind ik het al vervelend, maar 's nachts al helemaal omdat ik weet dat ik na het flesje gewoon weer verder kan slapen en dat ik wakker lig als hij huilt. Misschien moet ik gewoon al een tijd afspreken met mezelf, dat ik hem een kwartier laat huilen of zo (had Ilja dat jou ook al niet een keer getipt) Verder doe ik vanavond voor het eerst twee schepjes forte voeding bij zijn drinken, in de hoop dat hij het daar wat langer op uithoudt. Weten jullie dat, of je dat zonder overleg met het consultatiebureau mag doen? Slingding: jij komt toch uit Hansweert? Ik woon nu in Amsterdam maar ben wel een echte zeeuwse, mijn ouders komen uit Heinkenszand en heb in Goes op de middelbare schhol gezeten
ik woon nu in hansweert ik kom van oorsprong uit middelburg en heb mijn mbo opleiding ook in Goes gedaan. leuk nog een zeeuws meisje hier. weet iemand of je voor de baby en kinderwagen een apart kaartje moet kopen in de trein? heb geen flauw benul eigenlijk.
@lies32: Ik ben ook zonder overleg met forte begonnen. Ze deden bij mij niet moeilijk op het CB. Maar ik had zelf wel al aangegeven dat ik er niet tevreden over was. Meer spugen en toch nog eerder komen en meer huilen. Ze adviseerde toen om friso comfort te gaan gebruiken. Ben daar sinds vrijdag mee begonnen. Spugen is over en de honger lijkt ook minder. Maar 's nachts komt hij nog steeds. @eve: die 180cc om 23.00 lijkt me ook wel een idee. Eens kijken of dat werkt om hem langer te laten slapen. Jiri heeft gisteravond weer veel gehuild. Vanmorgen ook weer. Gelukkig heeft hij vanmiddag 3 uurtjes geslapen. Snap soms echt niet wat er dan weer aan de hand kan zijn als hij zo huilt.
Lies gezellig dat je mee komt kletsen... Eve... ik ben blij dat ik niet de enige ben....die wel eens zonder baby wil zijn. Als jij stiekem Finn's laatste voeding eerder geeft dan is 6 uur toch niet zo vroeg? Je krijgt hem of 's ochtends of 's avonds terug hoor....! (grapje) Ik merk dat als ik Nick 's avonds eerder voedt hij 's ochtends ook vroeger is.... En 7 uur tussen de voedingen is voor een eerste keer proberen toch heel goed.... De wonderen van de speen.... heerlijk.. Overigens denk ik dat hij vanzelf wat op gaat schuiven van 6 naar 7 naar 8 uur..... Ik merk dat ik als ik om 23.00 uur voedt het nu rond 7 uur is dat hij echt niet meer verder wil slapen met de speen, vorige week was dat nog 6.00 / 6.15 uur. (ik ga nog wel rond 5 uur eruit om hem zijn speen in zijn mond te stoppen na mopperen) En elk kind is natuurlijk anders. Overigens vind ik het al prettig als het zo 7 uur is, want dat is ook nodig als ik straks ga werken. Als hij 7 uur red, ga ik proberen de avondvoeding iets te vervroegen.... en zo dus ook meer tijd er tussen te krijgen. Als ik bij de novembermama's lees zijn er kids die nu 2,5-3 maanden van zo 22.00 tot 7.00 uur slapen... Wat ik nu doe is dat ik hem dan rond half 7/7 uur 1 borst aanbiedt. Hij komt dan wel rond 9/9.30 uur weer (nu wel 2 kanten borst) dan krijgt hij weer een voeding. Daar zit dus niet zo veel tijd tussen. Maar de volgende voeding wil hij dan pas wel rond half 1/1 uur en nu slaapt hij dus nog. Ga hem dus zo wakker maken en dan krijgt hij rond 6 uur en rond 23.00 nog een voeding. Nick krijgt dus in de ochtend zijn voedingen wat sneller achter elkaar, maar doet het daar prima op.... En als ik de avondvoeding ga vervroegen komt er 's middags ook minder tussen te zitten, want hij heeft voorlopig nog wel minstens 5 voedingen nodig, aldus ervaren vriendinnen van me.... Lola: zo ga ik er dus mee om. Enne ik heb niet zo'n hele hoge pet op van het CB, dus ik ga toch op mijn gevoel af. Als jij denkt dat jasmijn met forte beter door kan slapen zou ik het gewoon proberen... Zo wij hebben vandaag geklust op zolder, ja echt klussen dan he... Bezig geweest met isoleren... wat een rotwerk is dat zeg.... als die steenwolvezels... Gelukkig heeft Nick heel rustig liggen slapen... Ik ga hem nu maar wakker maken... Karin
hallo dames! Ik heb vandaag een lachje vast kunnen leggen op de foto! Ik vind em super! liefs Lisette
Zo, ben 1 dagje van huis geweest en meteen veel bij te lezen hier zeg. We hadden veel op de planning staan vandaag en dacht eerst: Ojee, hoe zal het gaan met Koen? Maar het ging supergoed. Koen kwam vannacht om 5 uur en heeft toen een fles gehad. Tegen 9.30 begon ie een klein beetje wakker te worden. Omdat ik nog moest douchen heb ik Koen maar meegenomen onder de douche. Vond ie lekker. Rond 10.15 heeft ie een fles gehad en rond 11.00 uur zijn we naar Ikea Eindhoven gereden waar we rond 12.00 uur waren. Daarna nog even naar de grote prenatal die daar in de buurt ligt. Koen heeft vrijwel de hele tijd liggen slapen bij Ikea en Prenatal. Heerlijk. Rond 13.30 zijn we nog even langs geweest bij m'n schoonmoeder waar Koen nog een flesje heeft gekregen, Rond 14.15 weer naar huis gereden om even nog thuis een cadeautje te pakken voor een kraamfeest wat we 's middags hadden. Daar waren we rond 15.30 uur tot 16.45 uur. Koen heeft een dik uur in zijn wagen liggen kijken. Hij vond het prima daar! Rond 16.45 uur zijn we daar weg gegaan en we wilden Sara verrassen op eten bij Mc Donalds. Was al lang geleden. Koen viel weer in slaap in zijn wagen. Rond 17.30 gingen we daar weg en waren binnen 5 min. thuis. Koen verschoond en een flesje gegeven. Zoals jullie lezen een drukke dag maar Koen deed het geweldig. Alleen nu vanavond is ie onrustig maar ja... dat kan ik m niet kwalijk nemen na zo'n dag he? Het weekend is weer omgevlogen zeg! Morgen man weer werken, Sara weer naar school en ik thuis met Koen (en m'n huishouden waar ik dit weekend veel te weinig aan heb gedaan ) Gr Otje
Hallo allemaal, Ik ben een paar dagen weg geweest en zie dat de pagina's er weer aan gevlogen zijn. Ik heb niets terug gelezen, dus kan ook niet reageren We zijn dit weekend met Jikke naar Limburg geweest. Mijn moeder was jarig. Best leuk, de eerste keer met haar ergens logeren. Met de 5 kleinkinderen samen (de oudste is net 3 geworden)....zoooooo leuk! Ze heeft zich super goed gedragen...lekker doorgeslapen en overdag ook rustig Jikke slaapt de laatste tijd 's nachts eigenlijk meestal door. Als ze rond 23.00 á 00.00 u haar laatste voeding krijgt, komt ze pas weer 's ochtends zo tussen 6.30 en 8.00 u weer. Ik ga ervan uit dat ze het niet nodig heeft als ze zich niet meldt. Ik lees veel over regelmaat hier. Misschien doe ik het helemaal fout hoor, maar Jikke slaapt gewoon wanneer ze moe is en dat is ook heel vaak in de box. Ik leg haar nu wel eens in haar bedje om haar daaraan te laten wennen, maar ik maak niet echt onderscheid in slapen en "spelen" in de box Ze slaapt ook nog heel veel Voedingen krijgt ze ongeveer iedere 3 uur, maar daar kan ook nog wel een beetje verschil in zitten. Ik heb een beetje een middenweg gezocht tussen voeden op vraag en voeden op tijd. Ik hou dus niet echt vaste tijden aan. Ik wilde mijn avater aanpassen, maar hij geeft steeds aan dat de foto te groot is. Nu heb ik hem verkleind tot hij dit niet meer aangeeft, maar nu is het nauwelijks nog zichtbaar Heeft iemand hier een tip voor me hoe ik dat anders krijg? Groetjes Noralien
setje, wat schattig zeg dat lachje. Lies, welkom hoor klets en spui maar lekker mee. Het doet mij soms zo goed om even lekker te klagen hier. Dimphy doet uiteindelijk niets met de inbakkerzak, ze maait zichzelf nog steeds wakker, en heeft slaapjes van 2 a 3 minuten, moet dan weer wiegen of de speen geven, echt wel vermoeiend. Ik hou dit echt niet vol. Vandaag contact gelegd via internet met een kinderfysiotherapeut, die inbakkerdoeken van pacco verkoopt onder begeleiding en intructie van haar. Ik mag morgenochten om 10.30 met Dimphy bij haar langskomen en kijkt zij of ik baad zou kunnen hebben bij inbakkeren. Ik laat wel weten hoe dit verder gaat. Zijn er meer baby's die ingebakkerd worden? Heb trouwens voor de liefhebber nu een bijna nieuwe inbakkerzak te koop. Zie inbakkerzak.nl het is de roze ruit mini.
wow Otje, jullie zijn flink op pad geweest vandaag! Lianne, ik heb vorige week voorlichting gehad over inbakeren. Overigens algemeen, want voor Nick is het niet nodig. Maar zij gaven aan dat je het minimaal een week of zo vol moet houden om te zien of het effect heeft. Ik heb zo'n paco zak gezien en daar lag het kindje echt strak in met de armpjes. Als je het goed doet kan de baby echt niet meer maaien met de armpjes. Dus wellicht wel een goed idee en met de nodige voorlichting kom je een heel eind.... Noralien: Nick slaapt ook wel eens in de box hoor... (of kinderwagen). Ik probeer er echter wel een beetje regelmaat in te brengen, in elk geval wat voedingstijden betreft. Ook wil ik straks wel dat Nick 's middags in zijn bedje slaapt. Daarom leg ik hem nu meestal ook in bedje, maar soms moet je zelf weg of zo en dan jaa..... Wat fijn trouwens dat Jikke zo goed slaapt 's nachts.... Zo lang ze goed groeit is het toch alleen maar heerlijk dat ze de nachten doorslaapt... Ik zou het trouwens niet weten van je avatar, de mijne is voor me gemaakt door mijn man... en die is er vloekend erg lang mee bezig geweest... Setje wat een heerlijke lach.... Nick lacht wel, maar wil zich nog niet op de foto laten vast leggen... Karin
kailynn ligt al sinds ze 3 weken is ingebakerd en dat gaat prima, je moet wel even de tijd geven om er aan te wennen en ongeveer bij dag 8 vinden ze het een dag totaal niks en dan gaat het beter. kailynn ligt in een zelf gemaakte band want ze moest ook in een trappelzak en dat gaat niet goed samen, die ban gaat over de trappelzak en dat maak ik vast met klittenband. Kailynn ligt/slaapt altijd in haar bedje om te slapen of kinderwagen bak als we weg zijn (ook ingebakerd). bij ons is de bopx om te spelen en wieg om te slapen (zo denk ik er persoonlijk over). Ze is net in de tummy tub geweest onder toeziend oog van mijn ouders. nou wij gaan nu badderen en naar bed! tot morgen en weltrusten.
Goedemorgen! Nick heeft vannacht redelijk doorgeslapen, heerlijk... Vannacht om kwart voor 4 gaf hij een schreeuw, maar was zo weer stil en om 6.15 nog een speen gegeven. Toen heb ik hem om half 8 wakker gemaakt voor zijn voeding, want anders komt hij straks te laat.... Ik ga namelijk rond de lunch naar mijn werk en heb geen zin om daar te gaan zitten voeden... Ik heb wel lekker geslapen vannacht en voel me best energiek nu... Kijken hoe lang dat blijft.... Karin
Koen heeft gisteravond om 22.30 zijn laatste flesje gehad. Vannacht begon ie rond 4.30 een beetje te mekkeren. Met een speentje heb ik het nog weten te rekken tot 5.15 uur en toen ging het echt niet meer. Koen had HONGER! Dus verschoond en rond 5.30 kreeg ie zijn flesje. Rond 6.30 is ie weer gaan slapen en slaapt nu nog. Alhoewel... ik hoor wat geluidjes door de babyfoon...
Lekker hoor Duikster dat Nick nu doorslaapt. Sorry, kan het soms niet allemaal volgen maar slaapt ie nu al meerdere nachten door of niet? En wiens baby slaapt er nu door en van wie niet? Koen doet het dus goed tot een uur of 5. Zou fijn zijn als dit straks 1 of 2 uurtjes later wordt. Iemand nog tips? Of gewoon afwachten en dan komt het vanzelf? Rekken heeft op den duur geen zin meer bij Koen want als hij echt HONGER heeft dan houd niets hem meer rustig.
Liggen jullie nog allemaal in bed? Of druk met de baby's? Koen slaapt nog steeds! Heerlijk zeg. Molly: Weet je dat er nog een Dain is geboren hier op t forum? http://www.zwangerschapspagina.nl/profi ... ile&u=2581
Ik vind het echt wel erg knap hoor, al die doorslapende baby's! Bij ons lukt het nog niet maar dat komt ook wel door ons rare schema. Hij krijgt om 9 uur een fles en (volgens schema) dan weer om 1.00, maar we kijken natuurlijk 's nachts wel hoe ver hij komt. Vannacht was dat pas om 3 uur. Dat is toch 6 uur tussen 2 voedingen. Nu moeten we alleen nog proberen om de tijden te verschuiven. Een paar dagen geleden dacht ik ik een klap het schema een paar uur naar voren te schuiven, maar toen was Thijs echt totaal van slag. Ik dacht dat voor hem puur het voeden om de 4 uur telde, maar hij heeft blijkbaar een behoorlijk goede interne klok, want hij zat 's nachts exact weer om 1.00 en 5.00 voor zijn fles, en het was verder een super onrustige dag. We gaan het nu dus maar proberen met kleine sprongetjes te verschuiven. Verder probeer ik Thijs zo vel mogelijk in zijn bed te laten slapen, volgens het principe eten, knuffelen, spelen en bij het eerste teken van vermoeidheid in bed leggen. Maar hij ligt ook iedere dag wel een tijdje op mijn buik te slapen hoor, dat vind ik zo gezellig! Lies