December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Gnessy: Hé, weer eentje die mee kan boodschappen doen! En natuurlijk heb je een rotgevoel na het horen van zulk triest nieuws. Sterkte!

@Eve: K*t zeg, wat zal jij gebaald hebben...!

@Debbie: Thijmen is echt de 'tandenkoning' hier... :D Hij ziet er trouwens wel ruig uit met dat oog!

@Slingding: Mooie fiets! Volgens mij ben ik straks de enige die geen mama-fiets heeft... Dan regelen jullie een mama-fiets-date en dan mag ik dus niet meedoen... :cry: ;)

@Saar: Jeetje wat naar voor je collega-vriendin. Mij schiet niet 1-2-3 een toepasselijke test te binnen, maar googlen levert msschien wel wat op... Ik vind de gedichtjes die Slingding en Duckie in hun reacties plaatsten trouwens wel heel mooi!

@Molly: Ik zie je banner gelukkig ook weer!

@Otje: Voor shoppen kun je me 's nachts wakker maken...

@Karin: Ik zei het zojuist al op msn: Wat capriolen uithalen betreft steekt Nick de kroon. Ik kan me voorstellen dat je binnenkort je handen meer dan vol hebt aan hem, op een leuke manier uiteraard!

Vandaag is Noralien hier geweest met Jikke en haar laptop (!)
    Paint shop Pro is een gebruikersvriendelijker programma dan Adobe Photoshop. Maar banners maken moet ik dus ook kunnen. We zijn al een beetje gaan knutselen en op basis daarvan kan ik verder oefenen. Ook heeft ze me een gemakkelijkere manier van knippen geleerd. Eve en Saar: jullie foto's komen er dus een dezer dagen aan!

De dames zijn erg lief geweest en konden het aardigl met elkaar vinden. Op de bank zaten ze elkaar (letterlijk) af te tasten... Helaas hebben we hier geen foto's van gemaakt. Rond 15.30 uur hebben we ze samen naar bed gebracht en ze hebben zowaar drie kwartier geslapen :whistle: . Ook samen op het kleed spelen ging goed (al doet deze foto anders vermoeden... ;) ):

Ik had 'm het eerst...!

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Molly: dat vind ik dus het gekke en vertelde ik volgens mij laatst ook ergens hier. Nick gaat wel zelf staan, maar niet uit zichzelf zitten. Als ik hem op zijn billen zet, blijft hij lang zitten, maar niet vanuit lig naar zit, wel naar staan. raar kind heb ik. en dat vooruit trekken met zijn handen...zo begon Nick ook, inmiddels gebruikt hij zijn voetjes er ook stevig bij en is de tijgersluipgang compleet. Dus als Dain dezelfde kant op gaat....berg je maar. Vanaf het moment dat Nick zich vooruit trok totdat hij de kamer echt onveilig maakt zit een kleine twee weken. Dan weet je vast wat je te wachten staat....hihi

Eve: op een zeker moment groeien ze wel wat minder hard door, dus wellicht is maatje 80 straks wel groot genoeg in de winter. Kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen. Nick past nog met gemak in 68 en heeft ook nog veel in 62 aan hoewel dit nu wel wat krap wordt. Hij heeft toevallig eergisteren voor het eerst een blousje in mt 74 aangehad.... (gelukkig heb ik zowel in 74 als in 80 nog winterjasjes van vriendinnen te leen gekregen, dus dat ga ik eerst maar eens uitproberen tegen die tijd...)
    enne...ik heb nou mijn handen al vol, dus als het dan nog erger moet worden :)

Bianca fijne vakantie. dat wordt na zondag lekker uitrusten na nog een paar daagjes poetsen
    en sterkte straks met de punctie

Gnessy: pff moeilijk zo'n bericht. veel sterkte voor jou en je mannetje

3. [​IMG]
    Kijk eens naar het vogeltje...

Jasmijn heeft gisteren voor het eerst geheel zelfstandig een telefoontje gepleegd... :confused:
    Ze was in de box met onze huistelefoon aan het spelen, toen ik tijdens het koken ineens hoorde: 'Dit informatienummer kost 25 cent per minuut' (Ze had de telefoon dus ook maar meteen even op de speaker gezet...) Een seconde later gevolgd door: 'Welkom bij de klantenservice van Siemens! Toets 1 voor...' Toen ben ik maar snel naar de box gelopen om de verbinding te verbreken...

@Molly: Jasmijn gaat sinds twee weken helemaal zelf zitten...

4. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, ik heb ook geen mamafiets, dus mochten ze een mama-fiets-date organiseren, dan gaan wij gewoon samen fietsen met onze niet-officiële-mama-fiets, afgesproken?
    En wat een lieve foto's van de meiden :)

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: ik en ook mamafiets-loos, dus dan gaan wij gewoon fietsen met een kinderzitje voorop.
    als jij photoshop hebt ontdekt hoor ik graag een handleiding van je....maar ik ga in de vakantie ook proberen te ontdekken hoe het werkt.
    enne de dames nu al ruzie maken over de telefoon....dat wordt nog wat...

dames...slaap lekker

6. @Bianca & Duikster: Afgesproken!

@Duikster: Anders gaan wij ook een keertje samen knutselen, héél gezellig was dat vandaag! Natuurlijk hebben we ook flink gebept (daar zijn we vrouwen voor hè...)

Ik ga nog even oefenen naar aanleiding van de aanwijzigingen die Noralien me heeft gegeven, dus dat zal wel een latertje worden (ben anders bang dat ik het morgen niet meer weet... :oops: )

7. Hallo,

bedankt voor de mooie gedichtjes. Ik heb, nadat ik het hier heb verteld, ook op het internet aan het zoeken geweest, en had er ook een gevonden. Dat heb ik genomen. Nu weet ik niet meer waar ik het had gevonden, dus kan het ook niet laten lezen. Maar toch bedankt.

Gnessy, veel sterkte met je schoonvader.

Otje, Liene gaat zelf zitten. Ze kruipt dan en dan doet ze haar beentjes zo langs/onder zich en dan zit ze. Op dezelfde manier (maar dan andersom :)) vertrekt ze weer om te kruipen.

Lola: hier ook nog geen mama's-fiets hoor. In België is het ook totaal onbekend. Ik heb één winkel gevonden (van profil, een Nederlands merk, dus daarom) dat ze heeft. De winkel is in een buurdorp. Nadat ik met Eve over mama's-fietsen heb gehad, ga ik toch eens proefrijden. Nu sukkel ik achter mijn stuur, benen wagewijd open. Dus dat is ook niet echt handig.

Debby, hij kijkt echt zielig op de foto... Hij kan er maar beter aan wennen, hij zal nog meer vallen in z'n leven. Maar 't blijft zielig natuurlijk.

Karin, misschien moeten Nick en Liene elkaar (nog) eens ontmoeten. Volgens mij is Liene de (iets rustigere) vrouwelijke versie van jullie jongen.

Noralien en Lola, leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad.
    Super toch, zo'n berg nieuwe vriendinnen.

Bianca, joehoe! Vakantie! Geniet ervan!

Lola, heb jij ook zo'n telefoongek? Als Liene ergens een gsm of vast toestel ziet (en ze herkent precies alle modellen :D), doet ze alles om er te geraken. Zelf telefoneren kan ze gelukkig nog niet. Gelukkig dat Jasmijn ook de speeker even op zet.

Vandaag gaan we weer fijn naar de moedergroep. Ik ben 2 weken niet geweest en dan mis ik het wel. Eergisteren zijn vrienden van ons ook mama en papa geworden, van een dochtertje Falke. Ik vind de naam heel mooi, moest er eerst aan wennen, want ik had hem nog nooit gehoord.

En een hele goede vriendin gaat voor de tweede keer mama worden (normaal vorige zondag) en haar dochterje komt naar ons tijdens de bevalling, dus dat is nu wel spannend. Steeds kijken op mijn gsm, maar nog steeds niks...

Dus een boel babynieuws hier, jammer genoeg niet allemaal even goed.

Ga snel boven poetsen.

En nu vergeet ik nog bijna te vertellen... Liene heeft deze nacht geslapen (aan 1 stuk) van 23.00u tot 07.30u! Super eh. Ze heeft sinds een paar dagen de eerste voeding 's nachts laten vallen, en nu deze nacht ook de tweede.

Saartje

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Duikster moet ff lachen hoor...sorry...zou een leuk gezicht zijn geweest..

Hier kruipt hij niet..mss moet ik het kleed weg laten en hem zo op het hout doen?
    enne zelf zitten ook nog niet hoor wij zetten meneer neer en dat vind hij goed...al gaat hij wel meer met zijn hoofd omhoog...

Bianca sporten...pfffffff....geen fut eigenlijk maar kan niet onder me contract uit :( dus doe ik alleen de fitnes apparaten ben ik ook zo'n 3 kwartier mee bezig
    suc6 met schoonmaken en mochten jullie nog fut hebben.......... ;)

@ Otje Teun heeft nu al van shirts maat 80 broeken nog 74 dus een jas zou wel 86 of 92 worden....kijk tegen die tijd wel..zijn zomerjas heeft hij ook weinig aan gehad en daar kan nog een vest in vast gemaakt worden dus eerst die maar eens afdragen....

@Gnessy wat een vervelend verhaal......sterkte

@ Lola voor jou maken we een uitzondering hoor...jij mag mee.... ;)

@ Jasmijn als je nou Fynn bel of Teun dan begrijpen we het nog maar siemens.....

leuke foto's van de meiden....

@Saar is het een noorse naam?
    enne benen wijd oei oei oei..... ;)
    Goedzo Liene geef je mama maar lekker haar slaap terug!

zo ben weer bij en ga nu werken :(

doei doei

.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pfff.... sorry... mag ik even klagen? Koen was vanochtend al om 6.30 uur wakker. Normaal sliep ie altijd tot 8.00 uur ofzo. Na een paar keer naar zijn kamer te zijn gelopen voor de speen was ik het moe en heb hem even langs me in bed gelegd (Steef was al werken). Uiteindelijk om 7.50 naar beneden gegaan en om 8.00 uur kreeg ie een bordje pap. Hij zat steeds in z'n ogen te wrijven en had hele kleine oogjes dus om 8.30 weer in bed gelegd. Dacht: Die slaapt wel even... Nou nee dus... om 9.00 uur was ie alweer wakker! Nu ligt ie te huilen in bed. Ben net al weet ik hoe vaak naar boven gelopen voor de speen en hij is hardstikke moe maar trekt hem zelf steeds eruit. Heb echt het idee dat ie mij aan het uitproberen is. Of kan dit nog niet? Wat een dag... begint goed vanochtend.

Sorry voor mijn klaagzang... :oops:

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Otje we mogen allemaal klagen en jij dus ook

Laat hem eens ff een kwartiertje huilen..of doe je dat al?...bij Teun helpt het meestal is hij dan binnen 10 min al weg.....oke ff geen gehoor voor je zelf.........maar wie weet pkat hij het..en evt een druppel voor tandjes geven...doen we dan ook bij teun....

sterkte

11. Niet meer actief

wat een klaagzang zeg. hihi... grapje, daar zijn we toch voor? meis gewoon ff laten huilen.... enige tip die ik je kan geven.

hier al voor de tweede dag dat er eentje aan gigantisch uitslapen doet... jordy niet die was 7 uur wakker, maar ruth... slaapt nog.... gister was t ook al na 10en....

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    geniet er lekker van Gnessy....
    enne heb je pb gelezen kijk vanavond ff verder.... ;)
    kijk jij ff of er nog braderrie is...?

13. Niet meer actief

doe ik! moet vanmiddag toch nog ff pleite en dan rij ik langs die borden. zal meteen ff kijken...

en inderdaad heerlijk....

trouwens ruth kruipt nu op handen en knieen, dus niet meer op d'r onderarmpjes....

14. @Saar: Ja, Jasmijn heeft een pluche speelgoedgsm met echte telefoongeluidjes, maar onze echte mobieltjes vindt ze veel leuker, net als de afstandsbediening... Ze doet net als Liene alle moeite om ze in haar handjes te krijgen! Daarom heeft ze nu mijn oude (zilverkleurige, want liefhebster van blingbling...) gsm. Daar hebben we wel de batterij uitgehaald. Dat ding is zo'n beetje haar favoriete speelgoed, samen met de (oude) Veronicagids, want die is gedrukt op nogal dun papier en dat kun je dus lekker scheuren. Ze maken vandaag de dag ontzettend mooi babyspeelgoed, maar ze zijn vaak al tevreden met onze oude prullen...

Ik vind het zo vreemd dat ik schijnbaar de enige ben die nog wel normaal op de fiets kan zitten met het kinderstoeltje, jij bent toch (dacht ik...) echt niet veel groter dan ik (1,63 meter). Zou het model van mijn fiets dan toch iets afwijken van een 'normale' fiets...? Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik destijds (ik heb de fiets nu zo'n 3 jaar) de grootste frame-maat heb genomen, omdat ik dat mooier vond en het voelde wat sportiever aan doordat je dan iets minder rechtop zat. Ik moest eigenlijk één maatje kleiner hebben gezien mijn lengte, maar dan had het zadel een stuk omhoog gezet moeten worden en nu staat het zadel bijna op de laagste stand...

Dit is een foto van mijn fiets, alleen is de mijne zwart met zilverkleurig...:

@Saar: Goed zo Liene en nu volhouden hè? =D> =D> =D> !

@Otje: Misschien heeft Koen gewoon zijn dag niet vandaag...?

Ik heb gisteren Norlaliens aanwijzingen zitten uitproberen, dus het was één uur 's nachts toen ik de laptop afsloot en naar bed ging. Hier zit ík dus met kleine oogjes dit bericht te tikken en dan was Jasmijn nog zo vriendelijk (ook kei-moe na gisteren natuurlijk...) om me pas om half 10 vanmorgen wakker te maken met haar gebabbel... :oops: :oops: :oops:

Ze heeft nu net de fles helemaal zelfstandig leeg gedronken liggend in de box (zittend lukt het nog niet om de fles rechtop genoeg te houden...) en nu is ze me een heel verhaal aan het vertellen. Ze kletst de oren van je hoofd, ik vraag me af waar ze dat van heeft... ;) ?

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen is inmiddels iets vrolijker.... zit nu toch al eventjes te spelen in de box. Tis echt geen slaper in de ochtend. 's Middags wil het wel eens dat ie langer slaapt... Hoop het! Wilde nog vanalles doen vandaag... en vanavond werken.

Lola: Hier ook een liefhebber van de (oude) veronicagids. Als de nieuwe binnen handbereik ligt moet je echt oppassen!

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen:

je mag klagen hoor otje doen wij ook wel eens.

Saar: idd wart een baby nieuws en zelf gaan zitten goed zo liene!

Lola mag ik dan mee doen aan de curcus want ik heb ook photoshop!
    misschien een keer in combie met karin?

BIanca leuk dat je naar het zeeuwse komt maar ik den k dat het niet gaat lukken ik moet er 2x een paar dagen in de nacht en heb in mijn vrije week al een paar verjaardagen en uitstapjes.

Gnessy: wat erg van je schoonvader.

17. Niet meer actief

ik kom me fiets ook ni op met t voorstoetlje erop.... erg irritant... heb er al aan zitten te denken om het stoeltje andersom op me stuur te zetten zodat ik alsnog kan fiets... jor zit nl achter op.... die fietst nog ni zelfstandig.... jammer geneog.. hahahah

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    omdraaien kon bij mij niet...en dan had ik ook nog me mandje....

nu ga ik echt aan hetw erk

19. Niet meer actief

werk ze...

ik weet niet of het bij mij lukt. nog niet geprobeerd...

straks maar is doen... hahaha....

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    moet me mail gewoon niet meer chekken dan zie ik jullie berichtjes ook niet......en ja als er een berichtje is dan kom ik toch weer kijken,....hahaha

Deel Deze Pagina