Hi hi, cursus... Dan moet ik toch echt eerst een beetje beter worden! Maar wat ik geleerd heb, wil ik natuurlijk graag met jou en Karin delen! Kijk eens op www.photoshopthis.nl Op deze site wordt uitgelegd hoe je de verschillende tools in Photoshop gebruikt en ze hebben ook een forum. De site is overigens gewoon in het Nederlands... Volgens Noralien kun je veel van zo'n forum leren, alleen is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan dit forum ga verwaarlozen...
@janette: Ben jij niet bang dat je een keer van je baas op je kop krijgt? Want volgens mij steek jij meer tijd in het forum dan in je werk... !
Fynn tijgert inmiddels ook met armen en benen. Af en toe lukt het zelfs een beetje om een heel klein stukje echt te kruipen. En hij gaat nu dus de hele kamer door. Kastjes worden open en dicht geslagen. En het is vooral leuk om dit zo hard mogelijk te doen met zoveel mogelijk lawaai. Het tafelkleed is ook niet meer veilig. Is nml erg leuk om aan te gaan hangen. Merk wel dat hij nu meer energie verbrandt en daardoor hongeriger is en maar slaap heeft @Bianca: Geniet van je vakantie! @Gnessy: Tuurlijk heb je daar een rotgevoel over. Sterkte en je kunt hier uiteraard je verhaal kwijt. @Lola en Noralien: Die twee kunnen het zo te zien idd prima vinden met elkaar. Zo leuk om te zien dat ze nu gewoon echt al gaan spelen ipv gewoon naast elkaar liggen zoals tijdens de 1e meeting. @Karin: Maar hoe gaat Nick dan staan? Ik bedoel: om vanuit lig naar staan te gaan moet ie toch eerst via zit ? @Lola: Hoe krijgt Jasmijn dat nou voor elkaar? Moet je zelf maar es gaan proberen om zomaar een nummer te draaien. Meestal bestaat het dan niet! En vind het ook onvoorstelbaar dat ze zelfstandig haar fles leegdrinkt Fynn doet niet eens een poging om de fles vast te houden. Die ligt gewoon lekker te loungen op schoot. @Saar: Wat zalig dat Liene nu lekker doorslaap! Natuurlijk wel jammer dat ze dan mss niet meer tot 10.00 slaapt. Of viel ze na 7.30 terug in slaap? @Otje: Nou, van mij mag je niet klagen hoor (nou ja, een heel klein beetje dan). Fynn was vanmorgen nml ook om 6.30 wakker en ik was daar hartstikke blij mee Zo zie je maar dat het net is waar je aan gewend bent... @Janette: Een druppel voor de tandjes geven? Werkt dat als een soort slaapmiddel ofzo? Hier is trouwens de VPRO gids favoriet. Ach ja, verschil moet er wezen
@Lola, ik mag me eigen werk in delen en heb eigenlijk te weinig werk om heel druk bezig te zijn...het is niet goed dat weet ik maar als je al niet lekker op je plek zit is dit een hele leuke afwisseling.... @Eve..ja Teun vind het lekker en word er dan wat rustiger van... het is gewoon de druppels van VSM voor tandjes... ga Teun toch ook maar zonder kleed neerleggen wie weet wat hij dan doet... Hier nogeen die geen fles vast houd hoor...is makkelijker als papa of mama dat doet
Lola: lijkt me leuk, dan ben jij vast de deskundige! Ik heb de link meteen toegevoegd aan mijn bladwijzers, dus zal er binnenkort eens gaan neuzen... enne 1 uur naar bed, hihi dat red ik echt niet hoor. Lig ik allang omver... hier is overigens de reclame ook favoriet om mee te spelen....al dat papier kraakt en doet, vind hij geweldig. ik ben niet veel groter dan jij (een centimeter of 2-3) maar heb dus nu een soort dameszadel omdat ik anders niet tussen stuur en zadel kon komen. Maar verder fiets ik nu prima op mijn eigen fiets. Saar: na mijn vakantie plannen we wel een date voor Nick en Liene....Liene is ook al zo'n avonturierster. Kijken wat ze samen ontdekken dan... wat fijn dat Liene heeft doorgeslapen....Hier is Nick juist sinds een klein weekje weer aan het spoken. Is al een aantal keer weer rond 23.00 uur wakker of rond 1.00 uur, terwijl hij al een tijdje doorsliep vanaf half 8 's avonds tot een uur of 6/half zeven de volgende morgen. spannend al die babynieuwtjes.. hihi Otje, 6.30 is hier normaal! soms nog wel eerder. Maar als je het niet gewend bent is het wel lastig. Overigens had ik gisteren ook een ventje dat moe was maar niet wilde slapen...en toen dus in zijn bed stond met slaapzak...misschien zit het niet willen slapen wel in de lucht. Ik ben gisterenavond/vannacht ook bezig geweest ruim een half uur lang met een brullende Nick. Gelukkig heeft hij vanmorgen (met een voeding tussendoor) tot 9.00 geslapen en ligt hij nu net weer in bed.. Janette dat kwartier huilen is hier geen optie meer..... Eve: Fynn dus ook op ontdekkingstocht! leuk...soms ook minder. Overigens tijgert Nick ook heel wat af, maar echt kruipen...gaat hem veel te langzaam...en wat goed dat Fynn hier lekker moe van wordt, heb jij af en toe ook wat meer rust! Nick trekt zich via de box/kinderstoel/traptree/doos etc. op zijn knieen en pakt dat hoger vast en gaat staan. Soms is hij zo ongeduldig dat hij alvast op zijn knieen een klein stukje vooruit gaat...dat is echt heel grappig om te zien. de dentinox (druppels voor de tandjes) verdoven de pijnlijke plek van het doorkomende tandje. dus ze gaan er niet van slapen, maar eventuele pijn neemt af, waardoor ze wel rustiger kunnen worden. (zegt degene die een kind heeft zonder tanden!) VSM druppels zijn weer anders. Ik heb er al wel eens naar staan kijken...voor het geval dat.
o ja...nog even...is het bij jullie ook van dat kl*teweer... het regent hier al de hele tijd en ik had geen brood meer in huis, dus moest vanmorgen echt op pad. Baal daar dan zo van... en bah ik moet vanmiddag op mijn vrije dag ook nog naar een teambuildingsbijeenkomst van het werk....echt geen zin in.
goedemorgen! wat een weer. niet normaal, ik zeg nog tegen mijn schoonzus neem de 2lingwagen mee, dan kan ik met de kleintjes naar de markt. nou stortregenen. fijn mijn man is naar maastricht met mijn zoon, dagje uit. eve, ik bedoelde maatje 68 van jas. ik heb hier ook al een mooie jas met stoere bontcapuchon. ik verwacht wel dat die hem past in de winter. wil er nog wel een mutsje bij hebben en sjaal en wantjes. ik was gister in de stad, en zag daar een hele leuke set, maar vind het een beetje raar om nu al wat te gaan halen lola en noralien, volgens mij hebben jullie het erg gezellig gehad karin wat een ondernemend mannetje zeg. haha ik zie het zo voor me otje klaag hier maar lekker hoor, kan me voorstellen dat je daar moe van word, mischien is het maar 1 dagje, ik hoop het in ieder geval oh ja, even over paint shop pro. welke versie hebben jullie? want ik weet dat inmiddels versie 11.2 er is. ik ga straks kijken of het mijn collega gelukt is, anders ga ik op het aanbod van otje in wat betrefd fietsen met stoeltjes, ik heb bij de andere 2 kinders ook geen moederfiets gehad, maar een oma fiets. en dat ging ook wel, alleen als ik heel snel eraf moest, ging dat niet zo. maar je word er vanzelf handig in. en het op de fiets tillen van je kind is lastig, want je moet de fiets wel vasthouden, en een moederfiets blijft stabiel staan, en gaat ook niet steigeren met boodschappen, kind, en buggy achterop. de reden waarom ik nu een trendy heb gekozen is dat ik hem straks ook weer voor een leuk bedrag kan kwijtraken, ik heb eens rondgekeken op mp en de bedragen die daar betaald worden voor een mamafiets van een aantal jaren oud zijn best leuk te noemen. saar ik vind het ook een leuke en aparte naam go ruth, knap hoor! zo ga even wat doen hier
Ja tis idd wat je gewend bent idd. Koen slaapt normaal gesproken toch wel tot 7.30-8.00 uur... Rond 11 uur was ie weer erg huilerig (eigenlijk al min of meer de hele ochtend) en tot overmaat van ramp kreeg ik nog 2 x telefoon. Niet handig met een huilend zeurend kidje op de achtergrond... Daarna ben ik hem in bad gaan doen en dat vond ie wel eventjes leuk. Na een tijdje dus ook niet meer dus lekker eruit, afdrogen, schone kleertjes aan. Vond ie allemaal niet leuk dat gedoedel... Huilen huilen huilen.. toen naar beneden. Ik had m even in de box gelegd om een fles te maken. Kom ik terug met de warme fles, slaapt ie! Wakker gemaakt, flesje gegeven en daarna in bed gelegd... Hij ligt er nu een half uurtje in... Hopelijk slaapt ie even wat uurtjes. Duikster: Hier ist ook echt takkeweer! Regen regen regen... Misschien hebben de kids last van een sprongetje? Hihi. Kan dat rond deze tijd? (heb zelf "oei ik groei" maar kijk er nooit meer in)
Het plenst hier al heel de dag. Heb net binnen de ramen gezeemd. Heb verder geen zin om iets te doen. Ga zo Lynn uit bedje halen en een boterhammetje geven. Strakjes naar de gynaecoloog. Kan gelukkig de auto van de buurvrouw lenen. De bussen rijden nu maar elk uur en dan zou ik om 13.30 uur al weg moeten, terwijl ik pas om 15.20 uur een afspraak heb. En met de auto rijd ik een kwartiertje, dus ben wel blij.
kan me voorstellen bianca dat je daar blij om bent. want het weer is erg grijs ik zit nog in pyjama, mijn dochter ook, ach we houden dan maar een pyjamadagje.
@Eve: Onze telefoon is van Siemens en ik vermoed dat er een sneltoets op zit om contact te maken met de klantenservice, maar die sneltoets heb ík dus nog niet gevonden... @Duikster: Hier ook k*tweer! Het regent pijpenstelen en het is zó somber en grijs dat het wel november kon zijn...! @Noura: Tja, mijn hele fiets bepakken met baby, boodschappen, buggy etc... zal inderdaad echt niet lukken. Maar tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik een echte 'mooi-weer-fietster' ben. Ik maak graag leuke fietstochten (vooral met mijn moeder die ook niet vies is van een tochtje van 50 kilometer)... Ik wil Jasmijn straks wel af en toe (als ik geen werkafspraak buiten kantoor heb) op de fiets naar het kdv brengen, maar dan nog heb ik geen boodschappen en/of buggy bij me. Ik begrijp dat het héél anders ligt wanneer je niet continu een (tweede) auto tot je beschikking hebt... @Bianca: Succes (of sterkte?) bij de gynaecoloog! En fijn zo'n buurvrouw... dat scheelt inderdaad ruim anderhalf uur! Jasmijn zit naast me een boterhammetje te eten. Het verbaast me ook hoe goed zo'n snee brood naar binnen gaat, ik ben ook telkens een beetje bang dat ze een brokje in één keer wil doorslikken. Naar mijn gevoel zijn die stukjes wel erg snel weg... Nou, ik heb de vorige zin nét getikt en voor ik het in de gaten heb trekt Jasmijn het bordje van tafel af! En ik had deze keer ook nog een gewoon porseleinen bordje gebruikt (waarom weet ik ook niet, het Bleu Band bordje staat schoon in de kast...) Nu heb ik dus één ontbijtbordje minder en een deukje in de Tripp Trapp. Weer een wijze les geleerd, dus...
oei jasmijn..je moet het bordje op tafel laten staan hoor... enne Lola wij hebben ook 2 auto's hoor...maar ik fiets gewoon graag...en neem eigenlijk alleen de auto als het regent.....had me auto al toen ik wijnand leerde kennen en ja dan doe je hem niet weg..... oeps zit ik hier weer....
het is heir wel bewolkt, maar gelukkig nog geen regen of weet ik wat te zien... Straks ff bij me schoonpa langs ff wat terug brengen en kijken hoe die man zich voelt... heb de box helemaal naar beneden gehaald. niet omdat ruth gaat staan of weet ik wat, maar omdat mijn zoon van net 3 erin klimt en er gezellig bij gaat liggen... Dit wil ik niet hebben... maar zag dat hij de plaat waarop ze ligt als opstapje gebruikte dus niet meer opstapje dus komt ie de box niet meer in. hahahah... gemene mama ben ik he.... @ lola jammer van je ontbijtbordje.... wel lekker dat ze zo goed al brood eet....
het is hier soms sneller om met de fiets de stad door te gaan dan met de auto. en ik pak best wel vaak snel de fiets pff zat net te lezen bij de decembermamas van dit jaar, jemig zeg, ik las al 2 droevige gevallen. besef je weer hoe kwetsbaar iets kan zijn
@Noura: Dat had ik een poosje terug toen ik ons eigen bevallingstopic nog eens aan het lezen was. Daar stonden toen reacties in van mama's die onder hun berichtjes een banner hebben staan waaruit blijkt dat ze nú zwanger zijn. Dan weet je ook meteen dat het niet lang daarna is mis gegaan...
Ik wilde jullie dit filmpje niet onthouden waarin Koen wild met de krant tekeer gaat tis helaas wat donker... Ik heb de krant maar afgepakt omdat z'n handjes nogal zwart werden Shit, lukt dus niet... hoe doen jullie dat? Koen heeft echt z'n dag niet... huilt de hele tijd...
Ben echt best wanhopig nu... Koen wil niets en huilt keihard. Op schoot niet, in bed niet, in de box niet, wil niet spelen. Alleen huilen... Ga er zelf bijna van huilen zeg. Hij houd gewoon niet op. En ik weet niet wat ie heeft. Geen verhoging of koorts... heb m net wat van die destinox op z'n tandvlees gedaan... misschien komt er iets door?