December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    mag het bijna niet zeggen....maar ik lees nog wel zo af en toe in het boek oei ik groei en dan hebben ze toch rond deze tijd een sprongetje..........
    dus zou het dan toch?
    en een stukkie lopen? onee het is k*tweer bij jullie hier niet hier schijnt een betje het zonnetje.....
    sterkte ermee

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja een rondje lopen zou wel helpen maar het regent echt supererg hier... Hij heeft nu net wat groente op die ik warm had gemaakt en eerst niet wilde. Alleen kwam er toen een hoestbui en kwam er heel veel van de groente weer uit... toen weer huilen. Nu is het even stil... pfff wat een rust!

3. @Otje: Goh, wat een zielig manneke! Ik zit hier helemaal medelijden met hem (en jou!) te hebben. Je wordt er een beetje moedeloos van - vind ik - wanneer je kind maar huilt en huilt en je hebt géén idee wat er aan de hand kan zijn. Het enige dat je dan kunt doen is tegen je kindje praten, een beetje wiegen en hopen dat het gauw ophoudt...

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jullie gaan het niet geloven maar...ik heb vandaag 6 maaltijden voor Fynn gemaakt. Helemaal vers! Broccoli/bloemkool met rijst, champignons, kaas en worteltjes met aardappels en kip! Ben echt helemaal trots. Hierbij een foto als bewijs:

Vraag me trouwens af hoe je nu precies merkt of ze last hebben van hun tandjes. Zijn ze dan echt huilerig of slapen ze slechter? Ik heb nml niet echt het idee dat Fynn er last van heeft maar mss vergis ik me daarin.

Hier ook iemand die alles op de fiets doet. Heb geen auto dus ik zal wel moeten. Bovendien vind ik het ook gewoon leuk. En is het in de stad gewoon makkelijker.

@Lola: Oeps, dat ga je de volgende keer dus wel anders doen? Of dacht je dat Jasmijn zo'n net meisje was wat niet met borden gaat gooien ;) ?

@Otje: Pffff, Koen is wel erg lang aan het huilen zeg. Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Zit me je mee te denken wat er aan de hand kan zijn maar zou het zo snel ook niet weten. Heeft ie mss niet een groeispurt en daardoor meer honger? Dat gebeurt hier nml wel es.

@Janette: Wil je het woord 'sprongetje' niet meer gebruiken aub! Ik vind het leven zonder 'Oei, ik groei' een stuk prettiger!

5. @Eve: =D> =D> =D> =D> =D>

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve de baby traiteur!

otje, had je net een pb gestuurd en lees nu dat koen zo verdrietig is. jeetje, kan me voorstellen dat je er zelf ook wanhopig van word.
    hier werkt de borst vaak troostend,maar dat geef jij niet, mischien gewoon een fles i.p.v. een maaltijd? zuigen werkt vaakt rustgevend heb ik wel eens gelezen

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen is eindelijk rustig. Net na die groentehap (die er half weer uit kwam) werd ie toch wat rustiger en op een gegeven moment zat ie gewoon weer vrolijk om zich heen te kijken in z'n wipstoel. Toen ie in z'n oogjes begon te wrijven ben ik met m naar boven gegaan en nu ligt ie lekker in bed. Hopelijk is ie straks een stuk vrolijker als hij weer uit bed komt. Wel heel moeilijk als je niet weet wat er is. :( Moet zo gaan werken... bah... daar heb ik nu echt geen zin in, nu Koen z'n dag niet heeft...

Noura: Ik heb je pb gelezen. Je hoort snel van me.

Eve: Ziet er smakelijk uit! =D> Goed hoor!

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    \:D/ \:D/ \:D/ eve op de juiste weg :whistle: :whistle: eetsmakelijk Fynn.....

Sorry eve maar zo af en toe kom ik toch veel te weten uit het boek....en daarom begon ik ook met "mag het bijna niet zeggen"

otje hoop dat koen nu lekker een paar uutrjes slaapt

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben blij te lezen dat koen rustig is.
    toch lastig als je niet weet wat er aan de hand is en ze je het niet kunnen zeggen

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb Fynn net opgehaald van het kdv. Blijkt dat hij alleen vanochtend heeft geslapen. Daarna dus helemaal niet meer :( Nou, op de terugweg viel hij meteen als een blok in slaap en ligt nu nog te maffen in z'n wagen. Zal em straks toch echt wakker moeten maken om z'n vieze kleren uit te doen en een fles te geven. Maar dan weet ik nu al dat hij daarna niet meer wil slapen en dat pas rond 21.00 gaat doen. Pffff....Af en toe vind ik het kdv wat dat betreft best lastig. Thuis heb ik een goed ritme met Fynn en regelmatig brengt het kdv dat in de war (niet expres uiteraard) :(

11. Wat moet je anders met dit weer...?

@Eve: Jasmijn heeft op het kdv ook een ander ritme als thuis, zo wordt ze daar veel eerder moe en gaat ze ook eerder naar bed. Haar brood krijgt ze daar ruim een uur eerder, maar dit is omdat alle kindertjes dan hun brood krijgen. Dat is voor Jasmijn natuurlijk ook leuker...
    Enne... dank je wel voor de achtergrond!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ach, wat lief is die bewerking geworden! Jammer dat Fynn geen meisje is ;)

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    prachtig weer die foto lola!

en dat is best lastig eve ja, als het ritme in de war is. ik hoop dat die toch snel gaat slapen vanavond

14. Niet meer actief

leuke bewerking lola... echt schattig...

hier eentje die ook ni in d'r hum is. vanmorgen al laat uit d'r bedje, al totaal 3 uur geslapen vandaag terwijl het anders max 1,5 uur is overdag... ligt nu beetje voor jan lul voor zich uit te staren. verder was me ventje lekker op tijd vrij en heeft hij nu al lekker weekend... heerlijk.....

ik ga ff rotzooi hier opruimen en de vaat doen en dan eentje op bed mikken....

tot vanaaf laat ergens.....

15. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Go Eve! =D> Daar zal Fynn best van smullen!

Dain drinkt hier ook zelf zijn fles leeg. 's middags krijgt hij weleens een klein flesje diksap en die ligt ie dan ook zelf op te drinken en na ieder slokje kijkt hij even hoeveel hij nog heeft, heel grappig!

Vandaag is hij bij mijn moeder tegen een kastje aan gevallen en nu heeft ie ook een klein blauw plekje bij zijn oog, maar nog niet zo erg als bij Thijmen hoor!

06.30 is hier ook een normale tijd, hij is pas 1 keer om 7.30 wakker geworden voor de rest altijd tussen 6 en 7. Hoop nog steeds dat ie ons een keertje uit laat slapen.

Zaterdag hebben we een verjaardag en dan slaapt Dain bij mijn ouders, dus zondag wordt het eindelijk uitslapen!

Nog 1 dag werken en dan heb ik lekker 3 weken vrij, heerlijk!

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Even nog een vraagje aan de zelfmakende en invriezende moeders (haha, nooit gedacht dat ik daar nog es een vraag aan zou stellen). Zetten jullie 's ochtends de bevroren maaltijd in de koelkast om te ontdooien of ontdooien jullie em in de magnetron?

@Gnessy: Als jij schrijft: 'eentje op bed mikken' dan zie ik echt voor me dat je hem/haar zo van een afstand in bed gooit. Hoop dat het toch wel iets zachtzinniger gaat ;)

@Molly: Nog een zelfdrinker! Goed hoor. Heb je dat gestimuleerd of deed Dain dat uit zichzelf? Niet dat Fynn nou zo nodig moet hoor. Vind het nog wel gezellig zo op schoot en hij leert het vast wel een keer. En wat dapper dat je nog steeds hoopt dat hij jullie een keer laat uitslapen....Maar zondag kun je lekker gaan genieten :D

Hier nog geen blauw oog maar wel tandje beetje door z'n lipje. Tikkeltje bloed dus stelde niet veel voor. Er werd zelfs niet gehuild. Maar het is wel duidelijk dat onze beebs zo langzamerhand echt groot aan het worden zijn en we de EHBO kist maar bij de hand moeten gaan houden ;)

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    eve ook hier een ontregelde dag hoor...en vandaag had hij zeiden ze zijn middag niet wel wat geslapen maar voor de rest hangerig enzo..zeiden ze dat hij last had van zijn darmpjes? ik denk zelf zijn tanden...kom ik thuis voelde hij toch warm aan toch maar ff de thermometer gepakt heeft hij 39.5 :( ja vind je gek dat hij hangerig is
    gelukkig wel zijn fles goed gedronken en met een zetpil naar bed want hij was dood op.

Lola mooie foto zo

eve wij zetten hem gewoon in de koelkast, maar dat kan je het beste de avond ervoor doen als je het smorgens doet is het niet helemaal ondooit...tenminste om 4 uur.

Molly ben jaloesr op je wil ook op vakantie maar mag nog ff wachten tot 7 sept.

nou ga internet nog ff afstruine naar een leuke baan..gister bij het kruidvat gesoliciteerd dus afwachten.

nou dag dag

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    haihai,

Hier ook saai weer vandaag, maar moest werken dus heb er gelukkig niet veel last van gehad.

Eve, zal ik dan maar bij jou op kookcursus komen :D ziet er goed uit zeg!

Ik heb vanavond pasfoto's laten maken van Jayden, voor zijn id-kaart. Erg grappig!

Ik weet niet hoe het komt, maar ben de laatste paar weken een beetje koopziek.... :) (net weer even een leren jas gekocht....) Heb echt mega veel kleding gekocht, wel leuk, maar voel me wel een beetje schuldig nu hahahaha. Maar goed, kan iig weer goed voor de dag komen :D

Jayden is nog echt niet zo actief als andere kindjes hier, maar dat zal vanzelf wel komen! Hij is van 't weekend wel voor het eerst in zijn zwembadje geweest buiten, lachen was dat!

Otje, hoe is het met Koen? Misschien had hij vandaag gewoon echt een baal dag? Kunnen wij ook wel eens hebben toch.... Hopelijk is het eenmalig geweest.

Nou, ga nog ff wat aan het huishouden doen, morgen weer werken....

groetjes Setje

19. @Gnessy: Neem het me niet kwalijk, maar ik vind eerlijk gezegd ook dat je af en toe een beetje grof uit de hoek komt. Om nu voor een babietje termen als 'voor jan lul' en 'op bed mikken' te gebruiken, vind ik niet zo aardig overkomen. Je zult het zo vast niet bedoelen, maar op 'papier' komt het nogal hard over... :(

@Molly: Goed zo, nog een 'doe-het-zelver' erbij! Op 13 oktober kunnen vast alle kids zelfstandig drinken. Handig, want dan hebben de mama's lekker even de handen vrij...

@Eve: Was Fynn gevallen?

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    toch nog ff..... :D

Lola, wat super leuk gedaan zeg! Echt lief zeg!

Molly, lekker hoor nog 1 dagje! Ik vind zo'n laatste werkdag altijd wel wat hebben....

Nou ga ik echt ff wat doen hahaha

Deel Deze Pagina