@Otje: Fynn heeft gisteren voor het eerst doorgeslapen. Maar vannacht lukte het weer niet hoor. Hij had om 24.00 de laatste voeding gehad en kwam vervolgens weer om 5.30. Op zich niet heel slecht maar kan natuurlijk beter. Maar ik denk toch dat we misschien al te veel verwachten van onze ukkies. Of niet?
Hallo Allemaal, Ik heb even dat ik me ei kwijt moet hoor sorry, ik word soms echt gek hier. Thijmen slaapt totaal nog niet door, komt soms zelfs al om het uur voor zijn voeding. Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen, de laatste tijd huilt hij ook vrij veel. Ik wissel wel nog steeds afgekolfde melk en nutrilon af, al zit ik er sterk aan te denken te stoppen met borstvoeding. Mag dit eigenlijk zomaar en hoeveel flesvoeding moet ik dan geven? Hij krijgt nu namelijk 150cc water en 5 schpejes voeding, nu is die ook weer flink aan het huilen en waarom? Ik weet het gewoon af en toe echt niet, om 23.00 krijgt hij zijn laatste voeding en meestal dan rond 02.00 weer en dan om 05.30 meestal weer. Maar door slapen doet hij echt nog niet, verder gaat ie wel heel erg snel vooruit gelukkig. Tilt ze hoofdje steeds beter op, kijkt gerichter naar dingen en lijkt dingen beter te begrijpen, ook heb ik een vraagje door die flesvoeding komt hij erg veel aan. Ze hebben me aangeraden om nutrilon omneo te gaan gebruiken, hierdoor zal die minder vaak komen en minder spugen. Deze melkpoeder is namelijk wat dikker zeiden ze om het cb is dit waar? Moet ik hiervan dan ook minder geven? Laten jullie je kindje ook wel eens huilen zoja hoelang en vinden jullie dit dan niet hart verscheurend? Nou verder gaat het echt prima hier, ze verkiudheid zit er helaas nog wel een beetje. Groeien en aankomen doet hij echt zeer goed, het wordt al een flinke zware man haha. Eten gaat verder ook wel goed, helaas heeft hij nog steeds spruw alleen. Ik heb trouwens wel het idee dat me borstvoeding steeds minder word, maar opzich omdat ik wil stoppen vind ik dit niet zo heel erg.
goede morgen allemaal, eerst even dit verlangen wij niet teveel dat de kleine doorslaapt terwijl die kleintjes soms nog niet zo lang zonder voeding kunnen? ze zijn allemaal nog niet zo oud he! Op zich hebben wij niet mogen klagen vannacht 22.30uu (daarvoor in badje gedaan), 6.00 uur en 10.30 uur. maar bij ons is het elke nacht anders, de ene keer is ze vroeg in de nacht en de andere keer niet en het maakt niet uit of ik er nog een voeding rond 24.00 uur tussen prop. en of het kunstvoeding of borstvoeding is. Ga proberen vandaag een beetje te huishouden. dus ben hier vandaag nog wel te vinden hoor! weet iemand antwoord op de vraag of je voor de kleine en/of kinderwagen moet betalen in de trein?
Goedemorgen, @Otje; Nog een Dain inderdaad, heb haar gelijk een pb gestuurd, want die naam hoor je niet vaak! Hier een goede nacht gehad. Om 22.30 de laatste voeding en om 05.30 de eerste voeding weer. Wel heb ik m tussendoor gehoord, voornamelijk kreunen van de krampjes, maar dat zette niet door, dus heb ik m laten liggen. Ben 1 keer wezen kijken en toen had ie zijn oogjes dicht. Ik ga zo nog een poging wagen om een foto van onze lachende Dain te plaatsen.
@Setje: Hij is leeeeuk... En dan bedoel ik zowel Jayden als de foto en de muts hè... @Otje: Jasmijn slaapt redelijk door 's nachts (meestal zo tot 6.00 - 7.00 uur). Daar zijn we zelf harstikke blij mee. Doordeweeks vind ik het zelfs wel fijn wanneer Jasmijn zich meldt rond 6.00 uur, omdat dit het tijdstip is waarop mijn man opstaat om naar zijn werk te gaan. Dan ziet hij zijn dochtertje 's morgens ook nog even als ze wakker is en kunnen wij gezellig een kopje koffie drinken. Ik kruip daarna wel weer lekker mijn bedje in (dat is natuurlijk het grote voordeel bij je eerste kindje, je hoeft verder met niemand rekening te houden...) Trouwens, ons huisnummer was 511, dan weet jij genoeg denk ik hè? @Debbie: Daar zijn wij voor, om even stoom tegen af te blazen. Ik ben zelf een paar dagen geleden gestopt met Jasmijn via de borst te voeden en doe nu dus wat jij doet: Ik kolf drie keer per dag (dan heb ik genoeg voor ongeveer vier voedingen) en hetgeen ik tekort kom vul ik aan met poedermelk (ik gebruik Friso 1 preventief hypoallergeen - eerste keus in combinatie met borstvoeding). Ik ben tot nu toe erg blij met deze beslissing, het geeft me veel meer rust. Jasmijn vroeg aan de borst namelijk ieder 1,5 uur om een voeding, je voelt je dan echt zo'n melkfabriek... Voor het afkolven heb ik een handig trucje gevonden om de tijd te doden: Ik kolf af achter de pc (zoals nu dus...) en zet de kolf 'klem' in mijn vest. Zo kan ik kolven 'met losse handen' en ondertussen typen...). Maar ik kan me goed voorstellen dat je wil stoppen hoor, moedermelk mag dan misschien het allerbeste zijn voor je kindje, maar ik denk dan een relaxte moeder nog veel belangrijker is. De meesten van ons zijn zelf waarschijnlijk ook groot geworden van poedermelk, ik in elk geval wel... @Lies32: Welkom bij ons clubje... Ik lees trouwens ook wel eens op andere forums waarop ik verder niet reageer, ik vind wat jij deed dus niet gek! @Eve: Weet je al of je nu wel of niet naar de meeting komt? Gewoon doen hoor... Weet je, hoe langer je het op stap gaan met Fynn blijft uitstellen, hoe meer je er tegenop gaat zien! Het is - denk ik - gewoon even een hele zure appel...
@Debbie: Fynn slaapt ook nog niet echt door hoor. Af en toe heb ik mazzel maar er zit echt nog geen regelmaat in. Ik ben ook gestopt met bv en voel me daardoor veel meer ontspannen. En Fynn doet het goed op de fv. Ik gebruik Friso Comfort. Fynn reageerde nml niet goed op Nutrilon (schijnen meer baby's niet tegen te kunnen). Friso bevalt heel goed. Hij spuugt veel minder (deze melk is nml ook wat dikker). Hij krijgt 6 keer 165 cc (incl poeder). Ik probeer dit af te bouwen naar 5 keer maar dat lukt nog niet. Ik laat em wel es even huilen maar niet te lang. Ligt er ook aan wat voor huiltje het is. Een 'zeurhuiltje' laat ik even. Maar als ie overstuur raakt pak ik em wel op. @Lola: ik doe m'n best voor de meeting maar ga niks beloven. Als het nou in Den Haag was zou ik het uiteraard geen probleem vinden. Maar ik ben nu nog niet verder geweest dan het cb en dan vind ik Utrecht ineens wel een hele sprong. We zullen zien.
Hallo allemaal, Over door slapen Wessel slaapt echt goed de laatste dagen hij werd vandaag weer pas na 7 uurtjes slapen wakker ,om half 7 kwam hij flesje gegeven en om 10 uur werd hij weer wakker. Hij is echt een uitslaper net zoals ik Gemiddeld slaapt Wessel s'nachts 5/6 uurtjes door nou ik vind dat echt heel goed. Ik ben zaterdag met Wessel onder de douche geweest en hij vond het heerlijk Morgen ga ik ff langs het CB hem wegen en even vragen waarom hij nog steeds zo'n last heeft van pukkeltjes en het gaat meer op uitslag lijken vind ik want soms is het knalrood en zijn wangen zijn net een grindtegel. @Lies welkom. @Debbie als je de BV echt niet meer trekt zou ik stoppen als ik jou was want Thijmen neemt alleen maar jou stress over en dat is niet goed natuurlijk. Ik ga even wat foto's in mijn album plaatsten.
Debbie: Koen spuugt erg veel vanaf het begin. Nu krijgt ie vanaf dat ie 2 dagen oud is wat nutriton door de voeding. Zo'n (oranje) pak nutriton kost 5,50 euro en doe er ongeveer 1 maand mee. Hij krijgt 150 cc water + 5 schepjes friso + 2 schepjes nutriton. Nu moet je wel weten dat ie nutriton-schepjes maar heel klein zijn. Maar Koen doet het erg goed op. Hij spuugt nog wel eens iets uit maar lang niet meer zoveel als dat hij alleen friso krijgt. Koen krijgt trouwens gewoon de standaard Friso 1. Even nog ter info over de Nutriton: Hier zit johannesbroodpitmeel in. Dit is wat ook zit in friso comfort. Maar ik ben zo goedkoper uit want friso1 (standaard) kost 6.75 en een pak nutriton kost 5,50 en 1 pak friso comfort kost 9,50 dus ben zo goedkoper uit. Ik ben vanochtend met Koen naar mijn werk geweest. Even showen. Leuk is dat. Zal wel de laatste keer zijn geweest dat ik daar ben geweest want ik ga er niet meer terug na mijn zwangerschapsverlof. Voorlopig blijf ik even thuisblijfmoeder. Zijn er hier meerderen die straks stoppen met werken of gaan jullie allemaal werken? Ik ben wel van plan als Koen ouder dan een half jaar is om dan iets te zoeken voor bijv. 2 dagen per week of zo... Gr Otje
leuke foto's vales, mooi armbandje heeft hij om. Lola: waar denk je dat ik meestal kolf achter de pc hier op dit forum. makkelijk heb ik gelijk een klokje in beeld. ik geeft kailynn ook al sinds ze bijvoeding geef friso preventief hypo allergeen voeding, want dit is ivm met mijn eczeemklachten en vroegere koemelkallergie. ga even de steralisator uit de magnetron halen (tot wanneer moet je ookal weer die flessen "uitkoken"?
Dank jullie wel @Slingding ze zeggen dat je alles elke dag moet uitkoken tot dat ze 6 maanden zijn en daarna alles 1 keer per week. @Otje ik wou dat ik kon stoppen met werken maar jammer genoeg kan dat niet. Ik ga 2 dagen 7 uurtjes per dag werken op zich is dat ook niet veel dus mag ik eigenlijk niet klagen.
ik ga 4 nachten in de 14 dagen weken. maandag erin en vrijdag morgen eruit en dan 10 dagen vrij. dus mag ook niet klagen en ik werk dan gemiddeld 18 uur in de week.
hi hi, wat een hoop leesvoer weer setje wat een lieverd is jayden zeg! vales; daar is het befaamde armbandje dan...toch!? verder heb ik alles wel bijgelezen hoor maar over de fv kan ik, vind ik, geen advies geven want geef nog bv, en heb er dus geen lange ervaring mee. hier slaap orlando nog niet volledig door hoor. afgelopen week heeft ie 5 dgn doorgeslapen (van ong 24.00 uur tot 5.30 uur voor sommige onder ons is dit geen doorslapen maar hier wel ) verders komt hij nu 's nachts toch nog om de 3/4uur hoor. ik denk dat het per kind verschilt en ik maak er nog geen probleem van. zoals al gezegd is, ik denk ook dat een 'jonge baby' toch nog wel regelmatig vocht nodig heeft, maar zo ieder zijn mening. over de regelmaat. qua slapen in bed enz. hier slaapt orlando zowel in ht ledikantje, in de box als in de kinderwagen. maar er zit wel regelmaat in de tijden zeg maar. hij slaap in de box wanneer hij op zijn buikje slaapt (ik laat hem echt niet zonder toezicht op zijn buikje slapen maar hij slaapt gewoon beter op zijn buik vandaar in de box). in de kinderwagen slaapt hij wanneer ik een rondje loop met de hond (toch elke dag één keer een uur) en verder in zijn ledikant. vwb regelmaat hij slaapt dus op regelmatige tijden in een 'verschillend' bedje mijn man zag gisterenavond ineens dat hij een koortslip had! moet ik me zorgen maken? verders ga ik me nu even druk maken met het opruimen van de logeerkamer. gr saskia
hallo allemaal, sorry, ik heb niet alles gelezen. Ik was gestopt op pagina 33 geloof ik, dus dat was wat veel. Leuke foto's Vales. Hie nog steeds bv, dus ik kan niets zeggen over flesvoeding. Liene ligt nu te slapen in haar wiegje. Ze doet het echt goed. Veel succes met verhuizen Lianne, ik ben he hier helemaal beu. We zitten er in, maar boven ligt de laminaat nog niet, dus de kleerkast kan niet staan, dus al de kleren zitten nog in dozen. En er zit nog zoveel in dozen. maar ja, we hebben nu ons eigen huis! Saartje
Ik vind die foto van Liene echt heel leuk! Wat een grappig koppie heeft ze. Ik heb verder even een vraagje over de bedjes. Thijs slaapt nog steeds in de bak van zijn wandelwagen, die ik in zijn ledikant heb gezet. Ik had geen wiegje gekocht, maar vond zijn ledikant zooo groot. Er pasten wel 6 Thijsjes in. Nu nog steeds wel 5, denk ik, maar het ziet er niet meer zo heel gek uit. Slapen jullie babies in een wieg of ledikant, en wannneer willen jullie overstappen naar het ledikant? Ik ga hem er misschien eerst eens een keer 's m iddags in laten proefslapen of zo.... Lies
Even snel want ik ga zo boodschappen doen. @Saskia ik weet wel dat een koortslip gevaarlijk is voor baby's dus je man moet hem voorlopig maar geen kusjes geven. Ik zou voor de zekerheid morgen even de dokter bellen en het daar aan vragen.
liesje: kailynn slaapt in een wie en ze kan er nog wel een poosje in dus ik denk dat ik haar als ze een maand of 3 is haar ga overleggen. suuusje: koortslip en baby is gevaarlijk en kan in het zeer ensigste geval dodelijk voor een baby zijn als je het onderkent enzo. (wil je absoluut niet bang maken) er is wel eens meer op deze site over geschreven bij de vk volgens mij. heb even wat voor je opgezocht; http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... =koortslip