December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Noura: Bedankt voor de link! Mijn man heeft de autostoel van €100 besteld. Het is een Maxi Cosi Priori SPS in de ENZO-uitvoering. Het enige nadeel aan deze stoel is dat-ie aubergine met felroze is. Een heel leuke combinatie - zeker voor een meisje - maar in mijn auto vloekt deze stoel wat erg bij de knalrode bekleding. Ik zoek dus nog even verder voor een 'saaie' grijze of zwarte...
    Mijn man's auto is helemaal zwart van binnen, dus daar vrolijkt deze stoel de boel juist wat op!

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lola leuke autostoel.

@Noura werkse.

@Otje Wessel is flink aan het tijgeren de hele kamer door en hij is echt snel!
    Hij gaat wel vaak op zijn knieen staan maar verder ook niet,net stond hij wel een tijdje op zijn knieen dus het gaat wel beter.

@Eve leuke foto heeft Lola voor je gemaakt.
    Ik spaar de zomerzegels en die wil ik ruilen voor robijnzegels maar ik krijg volgens mij me boekje niet eens vol :( ik moet er nog 8.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fynn begon ook met schuiven. Maar binnen 2 weken werd dat tijgeren met alleen de armpjes en een week later met armpjes en beentjes. En nu pogingen tot echt kruipen. Heb trouwens 3 soorten tuitbeker :oops: maar Fynn vindt ze allemaal nog niks.

@Noura: Vind het een supermooie autostoel maar de kleur vind ik toch niet echt leuk voor een jongen :( Hoop dus nog ergens zo'n deal te vinden.

Fynn heeft net even in het fietsstoeltje gezeten. Maar ik vond hem nog niet goed genoeg zitten om mee te gaan fietsen. Ga wss wel binnenkort es lopend naar het kdv met Fynn voorop. Vind alleen dat die voetsteuntjes zo laag zitten (had ze wel in de hoogste stand gezet hoor ;) ). Bovendien wriemelt ie z'n voetjes er gewoon uit en als ik ze strakker vastzet gaat ie piepen. Hoe doen jullie dat?

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola, nog even afwachten dan hoe Jasmijn het vandaag doet en of ze buiten de bank zich ook tot staan op trekt. Maar ze vindt vast snel een plekje waar dat ook lukt. Hier is gaan zitten nog een probleem. HIj staat al lang, maar op zeker moment begint hij of te huilen of hij valt achterover. Dat laatste probeer ik natuurlijk te voorkomen, maar ja...soms is hij me te snel af.

Eve: wij willen inderdaad een tweede, maar het is afwachten wanneer de natuur ons dat toestaat....maar ik zal dan wel gaan ervaren hoe ik het vind om opnieuw mijn vrijheid kwijt te zijn. Ik ben van mezelf iemand die wel vrijheid nodig heeft en hier ook erg aan vasthoudt, maar tot afgelopen maand heb ik er eigenlijk weinig last van gehad en vond ik het heel natuurlijk om thuis te zijn voor Nick. Nu begint het echter steeds vaker te kriebelen en de BV ook wel als beperking te ervaren. Gekke is dat het dat eigenlijk natuurlijk veel minder is dan in het begin. Ik kan me zo voorstellen dat als we een tweede mogen krijgen het aanvankelijk ook niet als beperking zal voelen als ik weer BV ga geven, maar op zeker moment wel. Ach dat zie ik dan wel. en gelukkig is er een goed alternatief....
    ik snap in elk geval nu waarom je mijn tekst zo grappig vond!
    Leuke foto van Fynn trouwens en je hebt mooi behang!
    ik heb nog een zomerzegel in mijn portemonee, dus als ik je er blij mee kan maken, stuur me even je adres...

Otje: Nick begon inderdaad met schuiven en tijgert nu de kamer door. Echt kruipen doet hij niet, is tijgerend veel sneller en als hij op handen en knieen zit en vooruit wil glijdt hij vaak over zijn broek weg.

Cynthia succes weer in de nacht. hoop dat het werken goed gaat met die vervelende exceem op je handen.
    en Kailynn ook al aan het zitten...het gaat nu echt snel met onze beebs.

hihi Lola ik zie het al voor me zo'n roze stoel in de rode bekleding....maar met een stoelhoes kun je ook veel doen hoor en die is wellicht toch goedkoper dan een andere kleur stoel. die hoezen hebben ze ook in hele saaie kleuren...

Nick heeft zich vannacht keurig gedragen. Hij is om kwart over zeven naar bed gegaan. Rond 20.00 huilde hij even en toen even gaan kijken. Kwam er nog een fikse boer uit en toen teruggelegd in bed. Vanmorgen om iets over half zeven pas weer wakker. Dat was al weer veel beter dan de afgelopen week. Na de voeding terug op bed en heeft hij geslapen tot rond 9 uur. Nog effe op bed gespeeld, fruit gegeten en toen onder de douche met ons. Om een uur of 11 begon hij weer te jengelen en heb ik hem weer op bed gelegd. Hij ging weer lekker slapen enne....ik ben ook nog effe teruggedoken. Nu voel ik me weer wat meer mens....

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    eve Nick piept niet als ik zijn voetjes strak vastzet. Heb hem wel schoentjes aan als ik hem op de fiets meeneem. Hij heeft nu hele stoere sandaaltjes! en...vind jij de voetsteuenen laag? Ik dacht dat Fynn langer was dan Nick en hier gaat het prima. Wij hebben een bobike stoeltje. maar goed...misschien moet je toch nog effe wachten dan.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je kan er natuurlijk ook een leuke zwarte badstof hoes bijhalen! handig uit te wassen en je bekleding blijft mooi!
    wie weet kan je hem over een aantal jaren weer leuk verkopen!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, en lola, met die man valt te handelen, dus wellicht hebben ze hoezen, en bij het kopen van meerdere stoelen moet er een korting te proberen zijn mischien?

iedereen zit zeker lekker buiten in het zonnetje. ik sta in de airco... ik ga maar weer wat doen. moet nog wat inschrijven

fijne middag iedereen

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh hoorde van de week al dat er in vorden, waar ik vandaan kom hier vlakbij, en waar mijn ouders wonen een drieling word geboren binnenkort. een eeneiige.
    nu zie ik net de foto,en ik kwam de moeder vorige week tegen, dacht nog van sjonge wat een buik, die krijgt vast een 2ling. nou 3 dus. sjongejonge wat lijkt met dat raar.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jeetje moet een flinke buik zijn ja met een 3 ling, mijn tante was 17 jaar terug zwanger van een 3 ling maar in de 5de maand is er 1 overleden in de buike omdat deze te weinig ruimte en voeding kreeg, achteraf was dit maar goed want de jongens bij hun in het gezin hebben een ernsige ziekte en de beeb die overleed was ook een jongentje.

karin, ik hoop dat het werken een beetje gaat want er zitten nu best veel kloofjes op mijn handen en ontstekingkjes, maar ik moet naar een afdeling met verblijf somatiek en een unit met pallitieve mensen, en daar sta ik nooit dus ook wel spannend + dat ik de deur bediening heb en brandmeldingen zeg maar.

lola wij hebben 2 zwarte stoeltjes en die hebben we bekleed met kleurige hoezen naar wens van papa en mama ik roze en papa aqua blauw, idd handig te wassen en voor het zweten en minder warm als de auto in de zon heeft gestaan.

maar ik kon niet slapen vanmiddag dus ga proberen vanavond nog te gaan. (lukt meestal ook niet).

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Vind het wel prettig om te lezen dat jij ook iemand bent die zo gehecht is aan haar vrijheid. Ik heb dat nml ook heel sterk. En kan het daar op momenten best moeilijk mee hebben. Beetje zonde vd postzegel om 1 zegel op te sturen. Maar iig bedankt voor het aanbod! Fijn ook dat je weer wat uitgeruster bent :D

Fynn is idd lang dus ik snap ook niet waarom z'n voetjes niet bij de steuntjes komen. Is een zitje van Sparta. Maar het zal denk ik wel schelen als ik hem schoentjes aandoe.

@Noura: Buiten in het zonnetje? Nou, hier is het erg bewolkt en regent het af en toe...

Fynn heeft trouwens de electriciteitssnoeren ontdekt :( Als ik ze afpak en opzij doe zodat hij er niet meer bij kan gaat ie zitten jammeren. Pfff...

Hierbij nog een foto in het fietsstoeltje (met een hele saaie kelder als achtergrond :( )

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nog even een vraag/opmerking. Fynn zit de laatste paar dagen erg te jammeren als z'n fles/eten op is. En hij krijgt toch echt genoeg. Word er echt een beetje moe van :( Jullie beebs daar ook wel es last van?

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    eve: ja Nick kan soms ook erg mopperen na het eten. Ik geef dan vaak als ik echt denk dat hij nog honger heeft een stukje soepstengel/rijstwafel of iets dergelijks. Ik weet dat je nog niet met brood begonnen bent, maar wellicht heeft Fynn daar toch langzaam aan behoefte aan naast de middagfles....kwestie van uitproberen.
    Zelf merk ik dat als ik boterham geef en ik heb nog een restantje fruit (als ik potje geef gebeurd dat soms) smeer ik dat op de boterham en dat vind hij erg lekker.

Nou mijn manneke is moe en moet nog wat eten...drie keer raden...bij mij!
    dus wie weet tot later

13. @Eve: Ja, dit doet Jasmijn ook na bijna iedere maaltijd en ik ben er ook van overtuigd dat ze genoeg heeft gehad. Ik zeg meestal iets in de trant van: 'Opperdepop!' of 'Op is op en op is mooi!' en dat begint ze aardig te begrijpen!

@Eve: Wij laten Jasmijn gewoon lekker met de beentjes zwaaien, zij wriemelt haar voetjes ook steeds onder het elastiek vandaan en ook in de hoogste stand zitten de voetsteuntjes nog nét iets te laag. De beentjes zijn nu toch nog zó kort, dat ze nergens in de weg zitten... Ik vind Fynn al heel goed zitten in zijn stoeltje hoor! Ik heb gisteren trouwens toch maar een echte mama-fiets-standaard onder mijn fiets laten monteren. Heb ik toch een béétje een mamafiets... ;)
    Ik heb geen zomerzegels voor je, helaas... :(

@Noura: Een hoes is natuurlijk ook een optie, maar of onderhandelen nog lukt...: de bestelling is al weg en mijn man heeft hem al via Ideal betaald..

@Slingding: Welterusten... :D

Vanmiddag zijn we met Jasmijn naar de kermis geweest. Weliswaar niet de grote stadskermis, maar de kermis van ons stadsdeel. Ik heb samen met Jasmijn twee ritjes in de draaimolen gemaakt en met z'n drietjes zijn we in het mini-reuzenrad geweest. Dat mevrouw het geweldig vond, laat deze foto zien...

Kijk eens hoe braaf ik zelf mijn kaartje vasthoud...

Ze wilde alleen het kaartje niet meer teruggeven aan de 'kaartjesophaalmeneer'... :) :)

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Alles goed met jullie? Hier gaat het redelijk, ik ben helaas nog steeds aardig aan het vloeien/bloeden. Morgen moet ik naar het ziekenhuis toe, ik krijg dan een echo om te kijken of het spiraal nog goed zit.

Met Thijmen gaat verder alles goed, hij groeit lekker en ze blauwe plekken zijn al bijna helemaal weg. Gister is hij de hele dag bij zijn Oma Joyce geweest, sebas en ik gingen namelijk naar circus Herman Renz toe. Thijmen was echt een heel lief kind zei ze ha ha, gelukkig maar dat hij zo lief was geweest.

Vandaag zouden we naar het strand gaan, dus we gingen naar zandvoort toe. Maar er was braderie en markt en eerst gingen we hier overheen lopen, helaas toen we bijna alles gehad hadden begon het enorm te regenen. Van het strand is dus niks meer gekomen, maar volgende keer beter hopelijk. We hebben eigenlijk niet echt iets gekocht, wel zijn Thijmen en ik samen met Papegaaien op de foto geweest. Hij vond die beestjes echt heel leuk en intressant, helaas kijkt hij op de foto niet zo leuk en ik ook niet echt. Maya maakt opzich ook niet uit, ik vond het zoieso leuk om die beestjes vast te houden dus.

En nu ga ik nog ff reageren ha ha ;):

*Eve ieder ze eigen keus en smaak hoor i.v.m banner, maar een is uiteraard toch ook handig en leuk. :D :D

*Duckie Demi aan het zwaaien? Dat doet Thijmen nog niet hoor ha ha, zou me wel erg leuk lijken trouwens als ze gaan zwaaien en kusjes geven enz.

*Noura mooie ledikant hoor

*Noortje echt heel mooi die banners weer, ik vind die van jou ook erg mooi en heel erg leuk. Als ik tijd heb toch maar eens gaan oefenen he, misschien kan ik het dan binnenkort ook zelf.

*Irma zo zo toe maar hoor lekker verrast met paar daagjes duitsland, geniet er maar lekker van hoor meis en heel veel plezier nog.

*Slingding echt heel leuk hoor die foto's en inderdaad ze kijkt erg lief ;)

*Lola jeetje 25 km gefietst? Nou dat zie je mij echt niet doen hoor ha ha, Thijmen kan trouwens wel staan. Maar hij heeft ze eigen nog niet opgetrokken tot staan, maya dat komt vast nog wel haha.

*Eve beters hoor dat Fynn je zelf gemaakt dingen lekker vond, nu weet je tenminste waarvoor je het doet he. En leuk hoor zo een tuitbeker, misschien ook maar eens kijken bij de Ikea.

*Lola jeetje jij zal je handen inmiddels ook wel vol hebben met Jasmijn of niet soms? Ook voor mij was het echt even wennen hoor die nieuwe layout, maar ik vind hem wel erg mooi geworden moet ik eerlijk zeggen.

*Vales met Thijmen ze oog gaat het gelukkig een stuk beter, het is al bijna helemaal weg getrokken en nog steeds lijkt hij er geen last van te hebben gelukkig. Ik ga trouwens ook me MC gebruiken voor een 2de hoor, buiten dat heb ik een goede kinderstoel van de Hema dus.

*Eve ik heb nog wel 2 zomerzegels van AH in me portemenee zitten, weet niet of je deze wil hebben? Ik vind het echt minder dat de vooruitzichten nou niet echt goed zijn, vrijdag ga ik namelijk naar Janette toe en eerlijk gezegd hoop ik wel op een beetje mooi weer.

*Lola alweer zo een mooie creatie, ook jij bent erg goed bezig blijkt maar ha ha.

*Noura jeetje een 3ling, dat moet een flinke buik zijn geweest zeg.

*Eve erg leuk en lief zeg die foto van Fynn in het fietsstoeltje, hij lijkt toch redelijk stevig te zitten hoor of is dit schijn? Thijmen moppert trouwens ook best vaak hoor als ze eten op is, meestal zeg ik dan gewoon OP IS OP en dan krijgt hij nog een beetje drinken.

*Lola die foto is echt heel erg lief zeg, leuk ook dat je haar 2 tandjes zo mooi en goed kan zien. Ze kijkt echt heel lief en ze lijkt eigenlijk wel ouder als 7 maanden hoor, maar echt een poppetje is het.

Zo op de meeste dingen heb ik weer gereageerd ha ha, nu ff naar me mannetje toe. Hij is namelijk aan het huilen, meneer is moe maar wil weer eens niet slapen :cry:. Dit is trouwens de laatste paar dagen steeds vaker zo, hij wil dan niet slapen of slaapt echt maar heel kort.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou hier ben ik al weer.
    ik kan niet slapen hoor dus het zal een pittig nachtje worden maar ja.

ik reageer vannacht nog wel even als het werk het toe laat.

16. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    hoi meiden,

inderdaad even wennen de nieuwe layout, maar vind het wel leuk. Ik heb gisteravond een verjaardag gehad en Dain sliep bij opa en oma, dus mama kon aan de wijn. Nou, het was errug gezellig, maar na 4 wijntjes stond ik al op mijn kop. Ik heb erg veel lol gehad, tot ik vanochtend wakker werd. Ik was zo brak als wat en herinnerde me ineens weer hoe een kater voelt. Vanmiddag hadden we ook nog de verjaardag van Michels zus, dus ben blij dat ik thuis ben! Dain heeft zich onwijs goed gedragen vandaag, we hadden de airtowel meegenomen en hij heeft heerlijk liggen spelen en zelfs nog geslapen. We waren weer helemaal trots op hem!

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Zat idd zelf ook al te denken dat Fynn toe is aan een boterham. Toch maar es gaan proberen. In het eten wat ik zelf had gemaakt zaten nog best wat stukjes (rijstekorrels bijv) en daar had hij geen moeite mee. Dus hopelijk is z'n kokhalsreflex minder aan het worden.

@Lola: Is dat Jasmijn :confused: Het lijkt wel haar nichtje van 2 jaar oud ofzo. Jeetje zeg, wat een grote meid! Daarbij vergeleken vind ik Fynn nog echt een baby. Meiden zijn gewoon echt veel bijdehandter. Echt heel leuk om haar zo te zien. Zal morgen je mail beantwoorden. Ben nu nogal moe en ga zo nokken.

@Debbie: Ben benieuwd naar de foto met de papegaaien. En ik wil de zegels graag hebben :)

@Cynthia: Sterkte vannacht!

@Molly: Klinkt lekker zo'n avondje uit. Goed dat je zoveel lol hebt gehad. Is toch wel weer es lekker voor de afwisseling. Ik krijg daar iig altijd wel een mentale opkikker van. Even geen mama zijn is best lekker :D

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh het regent hier nog steeds niet debbie, maar er zit volgens mij wel wat in de lucht

tja lola, je kan altijd nog proberen af te dingen op de eventueel 2e stoel?
    mischien gratis hoes? je kan het altijd proberen. alleen die man is op vakantie tot de 20e. ik kon de verz.k. in korting krijgen.
    ik geloof dat je bij de anwb de hoes gratis kreeg, en korting op sommige modellen.

eve, die kelderbox valt in het niet, bij die prachtige fynn. hij zit er lekker bij hoor.
    en vervelend met die kabels, bij ikea hebben ze van die kabelhoezen.

wat ziet jasmijn er weer vrolijk uit, blijf het een vrolijk meisje vinden , en inderdaad ze ziet er hier ouder uit.

debbie hoe was het circus?

nou verder ben ik een beetje pissed, mijn oudste heeft wat uitgehaald, waardoor die nu een week huisarrest heeft. mijn man is boven nu aan het praten. ik heb al gepraat met hem. ben woedend.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zoooo, ben ik ook weer.

Vandaag een dagje van huis geweest. Vanmiddag eerst even op bezoek bij m'n schoonmoeder en daarna nog naar een vriend van Steef die ook 2 kindjes heeft. Koen heeft lekker buiten gespeeld daar. En hij komt echt steeds meer vooruit met schuiven! :D
    Vanavond lekker pannekoeken gebakken. Sara blij. Mmmmm!

Slingding: Leuk, nieuwe meubels kopen! Wat voor stijl heb/koop je nu?

Lola: Leuk die autostoel! Kan me voorstellen dat het erg vloekt bij rood. Hihi.
    We hebben zelf ook de MC priori in het zwart. We gebruiken hem sinds gisteren en het gaat prima! Koen zit er echt heel stevig in.
    Wat leuk die foto op de kermis! Ze lijkt idd echt ouder op die foto!

Eve: Ik heb een bobike stoeltje en de steuntjes op de hoogste stand en Koen past er prima in met z'n voetjes. Hier geen gemekker bij het vastzetten... Leuk die foto van Fynn!
    Hier wel een die ook sinds een paar dagen mekkert/huilt als zijn eten op is... geen idee waar dat ineens vandaan komt. Vaak is het wel snel weer over.

Duikster: Hopelijk blijft Nick lekker slapen in dit ritme!

Noura: Jemig... een 3ling! :confused: Moet er zelf niet aan denken...
    Oei... wat is er gebeurd met je oudste? Of is het prive?

Debbie: Jammer van het slechte weer.
    En wat balen zeg dat je nog steeds zo vloeit. Ik wil binnenkort ook het spiraaltje maar wordt wel erg onzeker als ik dat zo lees...

Molly: Gezellig zo'n avondje zonder Dain. Wel balen van die kater.
    Ik had laatst 1 wijntje op en stond al op m'n kop. Kan er echt niet meer tegen.

Veel groetjes Otje (ga ff lekker op de bank hangen)

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Otje: klinkt lekker bank hangen!
    we gaan van beuken met zilver over op eiken met antraciet. het is stijlvoller!

kan het niet laten om een tikkeltje verlegen kailynn te showen.

het rompertje vind ik nog steeds super! ze had het gisteren voor het eerst aan en dacht moet het eerst op een foto zetten voordat het verkleurd, verwassen of te klein is.

noura: klink ernsig, tel tot 10! daar heb ik nog geen ervaring in, in gesprekken die ernstig zijn met kindjes!

O, ja nu ik toch niet kon slapen heb ik Kailynn haar site weer helemaal bij gewerkt! dus: "komt tot zien komt tot zien"kailynn haar site is helemaal up to date!

Deel Deze Pagina