wij dachtendat mijn dochter in de kraamtijd een koortslip had, en toen werd gezegd dat ze haar handen goed wassen moest en geen kusjes geven. het is gevaarlijk als een kindje voor het eerst besmet word. daarom moet je voorzichtig zijn met contact met de blaar. ik heb hier een k*t weekend achter de rug. heb geen zin er over uit te wijden. het is persoonlijk, maar ben er behoorlijk stuk van. in ieder geval is het oppassen met safouane goed gegaan. alleen ik kon mijn rust niet zo vinden op het gala, ik zat steeds op de klok te kijken en op mijntelefoon of ik gebeld was. het is uiteindelijk heel goed gegaan. wat betrefd het doorslapen denk ik niet dat safouane dat zo snel gaat doen. hij was vanacht om half 2 en toen was die klaar wakker, heb hem om half 3 toch maar in bed gelegd. hoorde af en toe een kreetje (weet niet wat die aan het doen was : ) maar werd toen wakker om 7 uur, en toen had die honger, om daarna weer verder te slapen. ben gister me trouwens rot geschrokken om middernacht. een boel lawaai en gebonk bij de buurman. ik het raam open, en was die zijn eigen deur aan het intrappen... een lawaai en rondvliegend glas. ik was er zo kwaad over, kinderen wakker. en dit is niet de eerste keer. pfff ik ben daarstraks naar de controle bij de vk geweest, was heel gezellig. even de bevalling nog eens doorgesproken. en de vk vond het zo`n prachtige bevalling geweest. die kan je zo overdoen zei ze... haha.. waarschijnlijk heeft zij hem anders beleefd dan ik en ze was helemaal weg van de kleine, volgens haar zou het nog wat met hem worden als die 16 was. nou, dat duurt hoop ik nog even. lianne je bent nu bijna een hovenees he?
Ik word een beetje gek van Koen. Hij heeft zowat de hele middag nog niet geslapen. Nu heeft ie net zijn flesje gehad, geknuffeld, geboerd, nu ligt ie dus weeer te schreeuwen in bed. Ik weet niet wat er is. Sprongetje? Tja... Noura: Vervelend dat je je klote voelt. Als je iets kwijt wilt... ? Wat een lieve foto van Safouane! Gr Otje
lieffff hihi. over de koortslip, ja dat wist ik idd al maar heb nog ff bij de apotheek gevraagd of het nodig was voor mijn man om een mondkapje te dragen maar dit was niet nodig zeiden ze. hopenlijk is het snel over. gr saskia
Ha Otje, dit is wel de eerste nacht tot half 8 in de ochtend, maar Nick leert. De afgelopen nachten was het vaak al half 7/7 uur dat hij wakker is en gevoed wil worden. Ik moet er nog wel bijna elke nacht een keer uit ergens tussen 5 en 6 om de speen te geven, maar dat is zo gebeurd.... Koen is ook echt nog 2 weken jonger dan Nick hoor.... 2 weken geleden was het bij mij ook nog 5 uur of zo. Dus het is snel gegaan. Ik denk dat je nog effe geduld moet hebben.... Overigens heeft Slingding gelijk. Veel baby's hebben pas een echt dag-nachtritme ontwikkeld rond de 3 maanden en daar zijn we nog lang niet met onze ukken... maar het is zo prettig als je zelf weer wat langer kunt slapen.... Lies: ik heb Nick van het begin af aan om 23.00 wakker gemaakt voor zijn laatste voeding. Ik kan en wil zelf gewoon niet later... dat trek ik niet. Maar kan me voorstellen dat het lastig is om een schema ineens om te gooien....Heb Nick in het begin in het ziekenhuis ook gevoed op verzoek, maar dan toch om 23.00 uur die laatste voeding in elk geval... oh en Nick slaapt al vanaf het begin in het ledikant... Noura wat vervelend van je rotweekend en van die vervelende buurman. Als je het eruit wilt gooien, mag het altijd he... maar als je het zo voldoende vind, ook prima... Je hebt echter wel een schat van een manneke....in slaap, wat een heerlijke foto... Debbie: Is Thijmen ook onrustig? Het kan zijn dat hij zichzelf wakker houdt/slaat door telkens met zijn armpjes te maaien. Hij kan dan oververmoeid zijn als hij veel huilt. In dat geval is mogelijk inbakeren een idee.... Je zou eens info op kunnen vragen bij CB of je bijvoorbeeld laten voorlichten door iemand van Paco (zijn inbakerdoeken, hebben ook een website). Ik laat Nick wel even huilen als hij huilt en hij heeft gewoon gegeten en een schone luier. Hij wil in zijn bedje nog wel eens huilen. Echter als hij na een kwartiertje nog huilt haal ik hem eruit en troost hem.... Soms is mij ook niet duidelijk waarom hij huilt en wieg ik hem maar wat op en neer. HIj heeft het de laatste dagen een paar keer even gehad. Mogelijk krampjes. Ik probeer dan vaak maar cinebaby. Je doet wat he.... oh ik vind het wel lastig om hem te laten huilen, maar anderzijds merk ik dat het toch vaak snel overgaat en hij dan in slaap valt... Vales: heerlijke foto's van Wessel.... Otje: ik ben vanmorgen rond de lunch ook met Nick op het werk geweest om hem te showen... Grappig. De oh's en ah's waren niet van de lucht. Nick liet zich ook van zijn beste kant zien, met hele wakkere heldere oogjes... Ik wil juist graag weer gaan werken, zoals ik van de week ook al aangaf... Ik vind het gezellig met Nick thuis, maar ben toch blij als ik ook weer wat andere dingen kan doen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je graag een poosje met Koen thuis wilt zijn. Was het niet mogelijk een tijdje onbetaald verlof te nemen zodat je je werk niet hoeft op te zeggen? Of wilde je zowiezo daar niet blijven werken? Vervelend dat hij vanmiddag zo onrustig is. Nick was ook wel wat druk, maar is toch in slaap gevallen...Al die indrukken op het werk.....en al die bewonderende blikken, zijn toch te veel geweest misschien voor Koen? Saskia: Ik zou even de huisarts bellen over die koortslip, heb geen idee of dat kwaad kan.. Saar wat leuk dat je weer online bent....Succes met inrichten... Karin
Hoi meiden, De foto's in het bericht plaatsen lukt me nog niet, maar ik heb wel 3 nieuwe foto's in mijn album met een lachende Dain, hoe vinden jullie m?
@Vales: leuk zo'n foto onder de douche. Ga binnenkort es vragen of m'n moeder er een van mij wil maken. @Otje: zal ook moeten blijven werken want anders komt er echt geen brood op de plank Maar vind het niet erg hoor. Eigenlijk wel weer lekker. Ga wel minder werken. Van 5 dagen naar 3,5 dagen. @Saskia: Fynn slaapt ook regelmatig in de kinderwagen. Maar ik zorg idd ook wel voor regelmaat. @Lies32: Fynn slaapt in een wieg bij mij op de kamer. Op z'n eigen kamertje staat een ledikantje maar vind dat ook zo onwijs groot lijken. Heb em toevallig vandaag voor het eerst in z'n ledikantje gelegd omdat ik hem er toch aan wil wennen. Maar dat was niet echt een succes. Ga het morgen weer es proberen. @Noura: vervelend om te horen van je rotweekend. Sterkte! @Otje: Fynn is ook weer bezig vandaag. Heeft eigenlijk alleen in z'n wagen geslapen tijdens het boodschappen doen. Daarnaast ongeveer een half uurtje thuis. Is wel erg weinig Begrijp er ook wederom niks van. @Molly: geweldig! En wat goed dat het je gelukt is om de glimlach op de foto te krijgen. Ik ben steeds net te laat
Whaaa, ik mis echt veel geloof ik. Ik weet ook meestal niet wat ik zelf moet vertellen over Mitchell. Hij doet het gewoon heel goed. Soms huilt hij natuurlijk wel en hij heeft ook kramp, maar dan gaat hij op schoot, vinger in zijn mond en het is stil. Ik pas me eigenlijk geheel aan hem aan. Zo ben ik vandaag op gesprek geweest bij een uitzendbureau, waar ik om half vier moest zijn. Normaal krijgt hij om vier uur zijn fles, dus heb ik hem om twee uur een halve gegeven, zodat hij tot zes uur zou blijven slapen. Mitchell slaapt ook nog niet door 's nachts. Vannacht heeft hij voor het eerst 6,5 uur tussen zijn flessen gelaten. Van 22.00 uur tot 04.30 uur. En soms heeft hij ook 's nachts kramp, of wil hij zuigen, maar tuft zijn speen uit. Zo heb ik vannacht een half uur geprobeerd hem in zijn eigen bedje te laten slapen, maar zonder succes. Ik pak hem dan gewoon bij me in bed. Ik weet dat het niet "mag" maar ik leg hem veilig weg. Een kind dat de hele nacht huilt is ook niks en zo is hij mooi stil. Overigens zijn er ook genoeg nachten dat hij wel lekker gaat slapen na zijn flesje hoor. Hoe gaan jullie om met mensen die zomaar aan je kindje willen zitten? Ik was vanmiddag in de supermarkt, waar een medewerkster zomaar over zijn wangetje begint te wrijven. En ik maar iedere keer netjes mijn handen wassen als ik om boodschappen ben geweest...
@Daphne: hey, je leeft nog! Zou me bijna opnieuw gaan voorstellen aan je Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Mitchell. Heb zelf nog niet gehad dat iemand Fynn begon te aaien. Op zich zou ik me wel trots voelen als iemand em kennelijk leuk genoeg vindt om te aaien maar het ligt er wel helemaal aan wie hoor... p.s. heb ook weer wat foto's in m'n album geplaatst
wat een mooie foto eve met finn samen. Daphne, ik heb het ook hoor dat mensen zo aan kailynn zitten hoor maar zo lang ze maar niet met hun vingers richting mond gaan vindt ik het best zeg maar. straks weet ik ook niet of mensen hun handen goed wassen als ze naar het kinderdagverblijf gaat en van opa en oma weet ik het ook niet wat ze van te voren hebben gedaan als ze haar kleindochter aaien.
oh bah daphne daar hou ik ook niet van. maar geloof dat ik hem meestal behoorlijk weggestopt heb. en ik zal er bij vreemden ook zeker wat van zeggen. en als het ze niet bevalt, jammer dan. ik ga hun toch zeker ook niet over hun wangen aaien. wat lief otje en duikster en de rest, maar het is te persoonlijk. ik heb het er gister al uitgegooid bij iemand, en opzich is dat wel fijn, maar ja. setje had ik al gezegd dat ik die foto zo super vind! waanzinnig dat lachje! oh ja en melliemel, de vk en kraamhulp hebben mij ook gezegd dat een mondkapje niet nodig was. alleen wel handen wassen en niet knuffelen. he otje wat lastig weer dat koen niet slapen kan. soms zie je wel eens dat ze de ene dag veel en de andere dag weinig slapen. ik hoop voor je dat die gauw zijn rust vind. vales wessel ziet er ook uit om op te eten ik ben wel heel erg voor regelmaat. ik merk dat ik dat zelf ook prettig vind. zoals vanmiddag sliep safouane in de maxicosi, en heb hem dan even laten liggen. maar normaal heb ik het liefst dat die in zijn bedje ligt. en ik bleef eerder ook wakker tot de laatste voeding. maar dat was tussen 11 en 12, en dat trek ik toch niet meer. ik moet ook weer in het normale ritme komen. nu probeer ik tegen 10 of half 11 de laatste voeding te doen, en dan gauw mijn bed in. had ikal verteld dat mijn kleine meid buikgriep heeft, en mijn zoon heeft ook al buikkramp. zo zielig. ik hoop alleen dat safouane het niet gaat krijgen, vind dat een beetje eng, zo klein als die is. eve, die fotos onder de douche zijn zeker leuk. ik heb er 1 van mijn man staan in het album. en nu ga ik eens fotos kijken van iedereen, kijken of er nog nieuwe bij staan
eve wat een heerlijke fotos, en wat zie je er goed uit meid zo met fynn! heb jij ook de college wrapper? ik heb als ik het goed zie dezelfde. molly, fotos plaatsendoe je met imageshack, daar upload je je foto. en zet hem dan in het goede formaat. dan kopieer je de link, en die plak je in je bericht, klaar! duikster ik heb ook nu een paar dagen cinababy, ik had het vrijdag gekocht, kom ik bij mijn schoonzus zaterdag, had ze ook nog een flesje staan, heb nu dus dubbel. maar ik geloof dat het wel wat helpt.
@Eve: Hehe, werd ik gemist. Ik mis jullie eigenlijk ook wel, maar ja, druk druk druk, hihi. Ik heb dan ook wel zin in de meeting. Wat een mooie foto's heb je in je album. Het is echt een schatje. @Slingding: Wangetje en mond liggen bij zo'n kleintje natuurlijk dicht bij elkaar, dus ik was er niet blij mee. Zeker niet van iemand die aan t werk is in een supermarkt. Gelukkig weet ik van mijn ouders en de opvang waar Mitchell naar toe gaat, dat er goed aan de hygiene wordt gedacht. Over de Cinababy: Ik heb het ook in huis, maar ik merk niet echt verschil. Ik heb het nu een dag of twee niet gebruikt en de krampjes zijn zelfs minder.
Rond 17.30 is Koen dan eindelijk in slaap gevallen! En nu slaapt ie nog steeds. Helemaal bekaf van z'n eigen gehuil denk ik. Ben blij dat het even rustig is. Gr Otje
Eve en Molly wat een leuke foto's! Molly ik krijg die lach nog maar niet te pakken op een foto.... Noura Ik vind die foto van Safouane met zijn grote zus ook echt leuk! en met je man in de douche.... heerlijk... Ik heb ook wel de indruk dat cinababy helpt. Ik gebruik het alleen niet heel regelmatig. Vanavond ga ik het wel nog naar binnen werken bij Nick want ik heb boerenkool gegeten en de vorige keer dat ik dat gegeten had was hij de hele dag daarna aan het huilen en schreeuwen... Proberen of we het nu voor kunnen zijn.... Wat fijn Otje dat Koen toch tot rust is gekomen... Karin
Dank jullie wel voor de complimenten. Is altijd leuk om te horen @Noura: heb idd de college wrapper. Vind em echt heel mooi en superhandig. Ga de deur niet meer uit zonder dat ding. De laatste voeding van Fynn is 'officieel' eigenlijk tussen 23.30 en 24.00. Vind dat ook te laat voor mezelf en ben em nu aan het verplaatsen naar 23.00. Binnenkort wil ik naar 22.30. Ik merk geen verschil door de cinababy. Geef nu echter wel Friso comfort en dat is ook tegen krampjes. Dat werkt wel goed. Nou, nu ga ik Fynn maar es wakker maken voor z'n laatste voeding. Waarom slaapt ie nou altijd als het mij niet uit komt ?
@Eve; leuke foto's ook hoor! @Noura; ik ga het van de week echt proberen met de imageshack! @Daphne; Wat leuk om weer wat van je te lezen! Gelukkig gaat alles goed met jou en Mitchell. Vannacht had Dain niet zo'n goede nacht. Hij heeft veel last gehad van zijn krampjes en ik gebruik toch al vrij lang cinababy. Vanaf 4 uur lag ie te mopperen en om 4.45 heb ik m gevoed. Ik had helemaal bedacht dat ie om half 6 zou komen, dan zou het precies goed uitkomen, want we hebben zo babyochtend van de zwangerschapsgym. Klopt nu dus niks meer van. Net nog kunnen rekken tot half 9, toen moest ie echt eten! Ik neem nu dus maar een flesje mee, want om nou overal de borst te geven ben ik niet echt het type voor. Maar gelukkig had ik een voorraadje staan! Meiden, sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd, maak ik eerdaags goed, moet nu opschieten
Goedemorgen dames! @Eve, wat een mooie foto's, echt een lekker ventje! @Molly, wat een super lach zeg! Ik heb ook een foto gemaakt van Jayden zijn lachje, maar die was nog niet zo uitgebreid als die van Dain! @Daphne, ik hou er ook niet zo van als vreemden aan Jayden zitten. Ben dan ook blij dat het winter is en hij helemaal ingepakt in de wagen ligt @Noura, ik hoop dat je iig een beetje van het gala hebt kunnen genieten. En fijn dat het oppassen toch goed ging! @Vales, wat een leuke foto onder de douche! Lekker is dat he met je kindje onder de douche, ik kan daar echt van genieten! @Otje, ik ga 3 dagen werken. Vind dat eigenlijk ook wel lekker, zo kom ik er tenminste wat vaker uit hahaha. Maar als je meerdere kinderen hebt zal dat misschien wel anders zijn. Hier een heerlijke nacht gehad! Jayden om 23.00 in bed gelegd, en om 7.00 uur was hij pas wakker! Wat minder is alleen dat hij nu écht stront verkouden is! De hele tijd niezen, de snot vliegt je echt letterlijk om de oren. Hij veegt ook lekker overal z'n neusje aan af, m'n hele shirt zit eronder groetjes Lisette
Goede morgen! kailynn gaat haar nacht ritme maken lijkt het wel om 23.00 laatste dan 6.00 uur en dan 10 a 11 uur, dus niet klagen. Ik kreeg net m'n romper binnen van de friso voeding met haar naam erop echt leuk en mooi! We moeten zo naar de tandarts, verschrikkelijk ik heb hier zo'n hekel aan! Ik ga zo nog even een pb'tje sturen naar daphne want ik weet toevallig dat ze jarig is vandaag. tot later!