December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

nhgjhl,llllllllllllllllllllllllllhnnjmjmi mmmmed4es4ws,w4ss4ws4s4wsw4ws44ws4sws4w4sw4sw4sw4sw4sw4sw4sw¼ß¼ß€ß«¶

goeie morgen allemaal ik ben ook weer wakker....

zei ruth...

nu zijn de tekens op me tb weerandere plek... grrrrr

sorry eve ik kan je ni helpen....

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Goedemorgen allemaal

Eve ik zou niet weten waar je het over hebt.... :oops: maarja ik heb dan ook niet gestudeerd ;) ( geintje)

werkse vandaag

enne hier schijnt nu het zonnetje

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen,

Laat het zonnetje maar lekker schijnen vandaag Janette ha ha, Thijmen is inmiddels ook al wakker ha ha. Ik ga zo ff broodje eten en dan even douche, daarna nog even me tas klaar maken en Thijmen aankleden en dan kan ik weg.

Heb echt heel veel zin in vandaag, ben erg benieuwd hoe ze op elkaar reageren. Moet alleen ff bedenken wat ik allemaal mee moet nemen ha ha, ben soms nogal vergeetachtig.

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen,

Oei Gnessy.....10 cm water :rolleyes:

Eve, het is eigenlijk niet zo moeilijk....
    Eerst ' typen en daarna de letter die je eronder wil met een spatie daarna, dan krijg je é.
    Of b.v. ` en daarna e + spatie......è
    " + e + spatie.......ë
    Je snapt het trucje nu wel hé, anders ga ik nog ff door ;)

Bij Jikke zijn nu 2 tandjes door.....nog 1 te gaan en dan is het ergste leed weer geleden.

Debbie en Janette, veel plezier vandaag.

Omdat ik niet aan mijn minimale afname voor het KDV kom deze maand (werk heel weinig), gaat Jikke vandaag naar het KDV terwijl ik vrij heb. Eens lekker een middagje voor mezelf. Jikke heeft het daar naar haar zin, dus tja.....waarom niet.
    Al krijg ik er wel een beetje het "slechtemoedergevoel" van :rolleyes:

Ik vind modellenwerk voor baby's idd ook niet zo erg. Al zou ik het zelf niet zo snel met Jikke doen.
    Bij oudere kinderen vind ik het moeilijk. Het is vaak zo dat de ouders het leuker vinden dan de kinderen zelf.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ach debbie als je wat vergeet heb ik het mss ook nog
    hoop dat het droog blijft kunnen we lekker wat leuks doen
    goedereis en tot straks op het station

noortje niet schuldig voelen hoor is toch ook lekker een dagje voor je zelf? wij doen het straks ook met de vak gaat teun niet en die maandag erna ikmoet niet werken dan gaat teun wel een dagje extra kan ik lekker in huis rommelen.....

6. Goedemorgen allemaal,

Liene is dus naar de kapper geweest. Veel is er niet af, maar 't is wel netter zo. Vooral aan de achterkant is geknipt, ze had al een echte nekmat :). En nu is het zo opgeknipt. In 2 lagen, een langere en een kortere. De kortere krul zo, dus die valt er krullend op. Ik zal proberen er straks een foto van te maken.

Ze vond het wel geweldig de kapper. Ze keek maar in de spiegel en naar de kapper en naar mij. En dan zo'n blinkend ding (schaar) langs haar oren... ze vond het allemaal waw!
    Ze kreeg ook zo'n minicape om. Ik wist zelfs niet dat dat bestond.

Janette en Debbie, maak er een leuke dag van!

Noralien, je niet schuldig voelen! Gewoon genieten!

Gnessie, lijkt me idd niet leuk om bij zoiets uit te komen! Gelukkig is het ergste leed alweer achter de rug.

Eve, op mijn toetsenbord werkt het een beetje anders... Hebben jullie andere toetsenborden? Hebben jullie toch ook azerty? Of niet?

Groetjes,
    Saartje

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nog even heel snel want moet er nu echt vandoor :oops:

@Noralien: Ik had dat de eerste keer ook: het 'slechtemoedergevoel'. Maar nu niet meer hoor. Zo'n dag voor jezelf is gewoon goed voor je! Word je misschien zelfs wel een betere moeder van ;) En aangezien Jikke het zo naar haar zin heeft daar is het toch helemaal prima!

Maar het typen van de accenten lukt me niet hoor :oops: Als ik ' + e en spatie doe dan krijg ik 'e :( Ligt dat aan mij of aan m'n toetsenbord? Typ al jaren zonder accenten en ben dat nu een beetje beu eigenlijk.

Help!

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    evev kan je niet eerst ' typen en dan de e erachter aan? dan krijg je dit dus é..
    anders wil ik wel van me werk een tabel meenemen en mailen van de code's van alt..zodat je de gewenste tekens kan krijgen.....

en hup nu naar je werk :)

O leine nu al naar de kapper...fijn meid dat je het leuk vond..echte dame! enne heeft mama Saar wel een lok bewaard?

wij hebben alleen de contouren langs de oren van teun nog maar geknipt....zelf ff gedaan hing erover en ging omwijd staan

9. eve, dan heb je zo'n toestenbord al mij denk ik... even uitleg:
    é staat bij mij bovenaan onder de 2. Ik moet er gewoon op duwen, hop é
    è hetzelfde maar onder de 7, dus weer gewoon duwen è.
    Ik kan ook kiezen om het op een adere manier te doen. Links staan 2 toetsen op het ene staan 3 tkens: de %, de ù en de ´. Ik moet dan op control e, alt en de toets tegelijk duwen (dus 3 toetsen) en nadien op de letter waar ik het boven wil.

Voor de `moet ik op de toets duwen waar de µ, £ en de `op staan. Weer control en alt en die toets tegelijk en dan nadien de letter waar ik het op wil...ò of è...

de ä en ö en ï en zo... links zie je en knopje... er staa een ¨en ^en [ op. Je duwt op shift (waarmee je hoofletters maakt) en tegelijk op dit knopje . Dan laat je los en duw je op de letter waar je het boven wil... dus bijvoorbeeld shift+knopje en dan de e geeft ë.

ê, â, ô en zo... hetzelfde knopje als hierboven, maar dan gebruiken zonder shift. Dus gewoon het knopje en dan de letter... ê.

Zo werkt het bij mij...

10. Jep jep, ik bedacht het alleen pas nadien. Dus moest de kapper (mijn neef trouwens) op de grond wat bijeen rapen... :oops:

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ach zo te horen lag er genoeg.....

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Saar, ik heb Qwerty ipv azerty.
    Tenminste ik neem aan dat je de eerste 6 letters van het toetsenbord bedoeld?!
    Qwerty is het gangbare toetsenbord in Nederland. Zoals jij beschrijft met Ctrl + Alt, zo moeten wij wel het euroteken (€) typen, dat zit onder de 5.
    Verder hebben alle cijfers hier maar 1 functie erbij ipv 2.
    ! staat b.v. boven de 1

Maar Eve, als jij ook een qwerty-toetsenbord hebt en het niet werkt zoals ik beschrijf, moet je denk ik met code's werken, waar Janette het over heeft.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb nog ff gegoogled.
    Hier een site waar duidelijk op staat hoe je je instellingen kunt veranderen zodat je leestekens in kunt voeren op de manier waarop ik het beschreef.
    http://www.matsu.nl/InfoWordEuro.htm

Ik heb dus een Amerikaans toetsenbord (meest voorkomend in Nederland). Jij hebt een Belgisch toetsenbord Saar.

14. Niet meer actief

janette heb wel belang bij zo'n tabel.. hihih

15. Ja, natuurlijk heb ik een Belgisch toetsenbord...:D
    Ik vind het vreemder dat jullie een Amerrikaans hebben...

Dus, Eve, mijn uitleg, daar heb je niks aan...

16. @Noralien: Ik heb ook het geduld niet om te borduren. Mijn handen staaan eigenlijk voor alle soorten handwerk (breien, naaien, haken en borduren) verkeerd. Dat is mij teveel priegelwerk, maar daarom heb ik des te meer bewondering voor de mensen die het wel kunnen...

@Setje: Jammer dat je ouders het één niet los van het ander kunnen of willen zien...

@Eve: Op mijn computer tip ik eerst het teken dat je wilt hebben (de cursor verspringt dan niet...) en dan de letter. Bij voorbeeld voor 'ë' typ ik eerst de trema en dan de letter e. Je kunt ook met ascii-codes werken (de combinatie van alt plus een getal), even googlen en je hebt zo'n lijst. De e met trema is dan: alt + 137, je houdt de alt-toets dan ingedrukt terwijl je 137 typt...

Dit zijn de belangrijkste:

é = ALT+130
    à = ALT+133
    ê = ALT+136
    ë = ALT+137
    è = ALT+138
    ï = ALT+139
    ö = ALT+148
    á = ALT+160
    í = ALT+161
    ó = ALT+162
    ú = ALT+163

@Saar: Ik heb thuis nog een waardebon liggen voor een gratis baby-knipbeurt. Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je 'm mogen hebben. Ik geloof namelijk niet dat Jasmijn die als baby nog gaat gebruiken... :(

Vandaag hebben Jasmijn en mijn man een 'papa-dag'. Ben benieuwd wat voor leuks ze vandaag gaan uitspoken... ;)

17. Niet meer actief

spannend hoor een papa dag...

hier maakte mijn mams vanmorgen de opmerking dat ruth eigenlijk binnenkort ook wel een knipbeurt kon gebruiken. dit omdat er hele lange plukken op d'r koppie zitten. waarop ik zei die gaat de eerste 1,5 jr niet heen, laat maar lekker groeien. en te lange haartjes kan ik weg werken met knipjes e.d. straks....

verder ga ik nu echt ff met me was bezig. had de helft al gehad, maar ja nu de andere helft nog he... Dus ik ga d'r snel mee aan de gang des te eerder ligt het in de kasten...

zit me nog wel te bedenken wat ik ruth vanaaf voor het eten moet geven. Wij gaan patat eten en dat krijgt ze niet weg, sabbelt er wel op... Moet ik dan potje voor 6 mnd pakken kijken of ze dat nu wel wil of gewoon een fles geven?

Heb wel fruit gehaald en nieuwe staafmixer dus wil straks ff zelf vers fruit voor d'r maken...

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen,
    hier ben ik weer.
    Ben er al uit, wat niet meevalt (3.5 uur slaap n een hefige nacht)
    arno heeft vergadering en zo doende moest ik er op tijd uit.
    ga zo kailynn een boterham geven en ik zit nu aan een lekker bakkie.

gnezzy: had je alleen nog maar potjes geprobeerd bij ruth?

kom latewr terug om te reageren.

19. Niet meer actief

ja en die vertikte ze te eten....

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jeetje, als ik de nacht zit worden er weet niet hoeveel bladzijdes geschreven en nu ben ik er uit en is er helemaal niemand.

Deel Deze Pagina