ha ladies, hier ook een goede nacht.voeding 23.00 uur en rond 4.00 eruit om hem tut te geven en toen heb ik hem om 7.45 uit bed gehaald omdat mijn boobs explodeerden! hij was wel wakker, maar lag nog heel tevreden rond te kijken.... heerlijk, voel me ook goed uitgeslapen nu.... mijn mannetje is vandaag en morgen op cursus en blijft daar ook slapen...eerste nacht echt alleen met Nick.... ach het zal wel meevallen... lastig he lisette die verkoudheid,maar ook goed dat het eruitkomt...vind het zo zielig als ik Nick zwaar hoor ademen omdat er allemaal slijm vastzit... Karin
Hallo Meiden, Ik heb echt een goede nacht gehad vannacht, ik heb om 23.00 laatste voeding gegeven. Om 04.30 kwam thijmen voor ze voeding, tussen door wel 1x wakker geweest en beetje een klein huiltje. Maar hij heeft toen geen voeding gehad, om 05.00 weer in slaap gevallen samen, om 11.00 weer voeding gehad. Echt super gewoon, nu schaam ik me best wel hoor dat ik gister zo zeurde. Maar ik denk dat het komt omdat ie bijna alle keren fles heeft gehad en maar 1x borst, dus weer een rede om echt te stoppen met borstvoeding.
[/b]daphne,gefeliciteerd!!! debbie fijn dat het rustig is bij jou. heb je ook weer wat bij kunnen rusten. eve ik vind die wrapper ook heerlijk. gebruik jij hem als deken in de wagen? ik wou dat ook gaan doen, maar safouane is nog iets te klein, hij verdwijnt er helemaal in. ik heb wel kunnen genieten van het gala. het was trouwens een thaiboks gala, dus niet met gala jurken ofzo. dit word georganiseerd door een neef, en hij had een heel belangrijke wedstrijd, dus wil dan graag wat support geven. bij het kinderdagverblijf hebben ze een brandertje waar ze eucalyptusolie in doen, helpt ook tegen verstopte neusjes. hier is trouwens ook een verkouden mannetje. mijn dochter voelt zich vandaag al een stuk beter, en heeft geen koorts meer. molly wat een super leuke fotos, heerlijk. hier gister ook wat meer lachjes gekregen. het is vanacht ook goed gegaan. om 11.30 na de voeding in bed, en pas om 5 uur weer wakker. toen om 9 uur weer, en daarna is die weer gaan slapen, en wacht nu tot die wakker word. molly veel plezier nog op je babyochtend!
@Slingding: Wat een geluk dat vrouwen heel goed twee dingen tegelijkertijd kunnen... @Lies: Jasmijn slaapt vanaf het begin in haar eigen bedje en dat gaat goed. De kraamhulp vroeg mij namelijk de eerste dag of ik haar op de slaapkamer in de wieg van de kinderwagen wilde laten slapen. Ik heb er toen bewust voor gekozen dat niet te doen, omdat ik heel licht slaap en dan waarschijnlijk wakker zou worden van elk zuchtje en kreuntje. Daarom hebben wij de babyfoon ook slechts één keertje 's nachts gebruikt, want ik werd inderdaad wakker van elk klein geluidje dat het ding oppikte. Ik word uit mezelf al wakker wanneer Jasmijn alleen nog maar wat geluidjes maakt, daar hoeft ze dus niet eens voor te huilen! Mijn man is mij nu erg dankbaar, want die slaapt als een blok en heeft niet eens in de gaten dat ik mijn bed uit ben geweest... Maar het is inderdaad een komisch gezicht, zo'n piepklein stukje laken en deken in zo'n groot ledikant (en dan hebben wij ook nog eens een ledikant van 140 x 70 in plaats van de standaardmaat 120 x 60, dat ledikant kun je ombouwen tot juniorbed en dat vonden wij wel handig...) @Noura: Mooie foto! @Otje: Ik ga 20 uur per week werken, twee hele dagen op kantoor en de resterende 4 uurtjes thuis. Jasmijn gaat dan 1,5 dag naar de kinderopvang. Mijn man heeft er op zijn werk niet meer uit kunnen slepen dan een halve dag minder werken (en eigenlijk werkt hij dan niet eens minder, maar verschuiven zijn uren...) Hij is namelijk lid van het manageteam en in deeltijd werken is dan uitgesloten. Op zich geen probleem, want ik vind 20 uur werken meer dan genoeg, maar ik had het voor mijn man zelf leuker gevonden wanneer hij een hele dag in de week 'vrij' had gehad, dan zou het een echte 'papa-dag' zijn. Nu ik Jasmijn een paar dagen volledig met de fles voed, begin ik te merken dat ze niet iedere voeding evenveel wil drinken. Herkennen jullie dit? Zo heeft ze om 10.30 uur zelfs 170 cc gedronken (ik had in eerste instantie 120 cc in de fles gedaan, maar daarna nog eens 50 cc opgewarmd en nog had ik het gevoel dat ze nog meer op kon), terwijl ze om 7.00 uur genoeg had aan 120 cc. Nu ligt Jasmijn al een uur zachtjes te protesteren in haar bedje, maar dat doet ze eigenlijk altijd na de voeding van rond 10.30 / 11.00 uur. Ik had dus gehoopt dat ze met een vollere buik misschien wel in slaap zou vallen, maar helaas... Toch wil ik haar graag tot ongeveer 14.00 uur in haar eigen bed laten slapen, daarna mag ze in de box.
Hallo allemaal, Fynn heeft het vannacht van 23.30 tot 7.00 volgehouden! Heb em rond 4.00 wel horen pruttelen maar hij is gewoon verder gaan slapen. Wel werd ik steeds wakker omdat ik dacht: Nu zal ie toch wel honger hebben. Moet er gewoon echt aan wennen dattie doorsliep. En...hij slaapt nu voor het eerst in z'n eigen bedje op z'n eigen kamer. Al bijna een uur zelfs. Ben heel benieuwd hoe lang ie blijft slapen maar ben nu al trots op em Hebben jullie trouwens ook dat je steeds denkt dat je die kleine hoort? Net dacht ik ook: Oh, ik hoor em zuchten. Ga ik kijken is er echt niks aan de hand. Blijkt het gewoon een geluidje vd wasmachine te zijn ofzoiets @Lisette: zie dat Jayden van 23.00 tot 7.00 heeft geslapen. Weer bijna hetzelfde als Fynn dus. Haha...ze lijken dus nog steeds op elkaar . Fynn is alleen nog niet verkouden maar dat zal dan ook niet lang meer duren als ie op Jayden wil blijven lijken. @Daphne: GEFELICITEERD @Vales: was het Wessel nou die een huidje als een grindtegel heeft? Fynn heeft dat nu nml ook. Ziet er echt niet uit. Eerst alleen op z'n wangetjes maar nu zit z'n hele koppie en nek onder de witte en rode pukkeltjes. En als je je hand er over heen haalt dan voelt het idd net als een grindpad. Ben jij nog bij het cb geweest om te vragen of dat echt normaal is? @Slingding: hoe was het bij de tandarts? Ik moet volgende week maandag @Debbie: fijn dat het zo goed gaat met de fles! @Noura: ik gebruik de wrapper idd in de wagen. Echt ideaal. Geen gedoe meer met dekentje en lakentje. En geen gewurm meer met onhandige winterjasjes. Fynn past er prima in maar hij is denk ik wel een stukkie groter dan Safouane. @Lola: ik word ook regelmatig wakker van de geluiden die Fynn maakt. Hij kan nml echt heel veel lawaai maken voor zo'n klein ventje. Lijkt soms net of er een ouwe vent naast me ligt te reutelen Als Fynn overdag goed gewend is om op z'n eigen kamer te slapen ga ik het ook 's nachts proberen. Zeker als ie ook nog es goed blijft doorslapen. Vind het wel weer lekker om dan m'n slaapkamer weer voor mezelf te hebben. Wat betreft de voeding: Fynn wil iedere voeding wel evenveel drinken. Heb zelfs het idee dat hij nog meer wil. Ga dat dus langzaam nog wat ophogen.
Noura, inderdaad over 2 dagen gaan we lekker proosten in ons nieuwe huis. we heben veel zin om daar lekker aan de slag te gaan. tof zo'n gala, mijn man heeft vroeger ook op hoog niveau gebokst, dus ik ken de sport via hem. Moest even wennen aan de klappen maar nu zie ik er toch wel een mooie sport in. Eve, Molly, schattige foto's hoor. Hier gisteren gestart met inbakeren. Het is in een woord GEWELDIG Dimphy is in 24 uur een uitgeruste baby die als ze even wakker is erg vrolijk en gezellig is. Ik baker haar in bij de eerste slaapsignalen, ze lacht als ze de doek om krijgt. Als ze nu slaapt ziet ze er heel ontspannen uit met een glimlach op haar snoetje. Ik ben zo blij voor haar. Natuurlijk ook voor mezelf want het was bijna niet meer vol te houden, een baby de hele dag te vermaken zonder slaapje. Wat een uitvinding zeg ( ik heb de pacco doek) Ik ga morgen naar vk voor nacontrole, heb er wel zin in. Mijn man is nu kijken voor een andere auto, een stationwagen
nou ik ben weer voor een jaar klaar en niks aan de hand (me voor niks druk gemaakt) zelfs geen tandsteen oid! gelukkig! ga zo een stukje wandelen met kailynn gezellig hoor en goed voor mams, want ik ben die blubber buik zo ontzettend beu zijn er onder jullie die ook nog in hun zwangerschapsbroeken lopen? ik dus nog wel en ik ben het echt zát en wordt er bijna depri van omdat ik al niet mager was voor de zwangerschap en nu het er niet nu ook niet afkrijg.
En...Fynn slaapt nog steeds! Yes, ben helemaal trots op em. Ook al gaat het straks weer niet, hij heeft nu iig laten zien dattie in z'n eigen kamertje kan slapen @Lianne: wat super dat het inbakeren zo goed helpt. Kan me voorstellen dat het een opluchting is. Maar volgens mij hielp de SwaddleMe/inbakerzak niet bij jou. Wat is nu het exacte verschil met de paccodoek? @Slingding: draag gelukkig weer m'n gewone kleding. Maar sommige broeken zitten nog wel een beetje strak aangezien ik nog een klein blubberrandje heb. Maar volgens mij is dat gewoon wat los vel wat nog strak moet trekken. Maar vrees dat dat niet vanzelf gaat helaas
ik heb af en toe ook nog wel een positiebroek aan, maar die zit gewoon lekker, en het is een mooie broek. verder wil ik niet meer afvallen, ik was eigenlijk te mager voor de zwangerschap, en ik voel me nu beter, ben niet zo mager in het gezicht meer. maar hoop maar dat het lukt, want het gaat er soms te snel af. gelukkig slingding dat alles goed was bij de tandarts. ik heb er ook zo`n hekel aan. maar ja, wie niet? ik moet er morgen met de kids heen. mischien dat mijn dochter dan meer hoort over een beugel. oh lekker lianne, jullie nieuwe huis. hebben jullie dat hoekhuis, of aan de andere kant van de straat (er stonden er 3 te koop geloof ik) ik vond het boksen eerst ook niets, maar nu ik vaker ben geweest en het van dichtbij meemaak, en meeleef, want onze neef is wk , dan ga je er toch anders naar kijken. zoals je zelf ook zegt. en het sfeertje onderling is gewoon hartstikke leuk. wat fijn dat het inbakeren goed gaat, fijn voor dimphy en voor jou! safouane heeft vanaf 9 uur tot 13.00 uur geslapen. daarna in de tummy en nu ligt die in de box te hikken. eve ik hoor ook wel eens rare geluiden, en dan is het niets. maar ik hoorde gister dat in de zwangerschap je reuk sterker word, maar ook je gehoor. nou dat klopt dan denk ik wel, mannen horen niets en moeders worden van ieder zuchtje wakker. vraag me af waar de reuk goed voor is... mischien om de poepluiers op een kilometer te kunnen ruiken? oh ja, ik ga denk ik proberen om een 3d gipsafdruk van safoaune`s handje en voetje te maken.
wij hebben haar voetjes in een gisafdruk de handjes lukte niet want ze ging steeds in het gips graven.
ik vind het er zo leuk uit zien. ik ben dan ook benieuwd of het lukt hoor. aangezien die handjes ook altijd bewegen. maar ik ga het proberen als die slaapt. want je moet eerst een mal maken, en geloof dat dat 3 min. duurt. als het lukt is het ook een leuk cadeau voor oma
Ik ben nu nog 3 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Ik wil die 3 kilo wel graag kwijt. Ik ben nu al 2 weken gestopt met snoepen, maar dat heeft nog niks uitgemaakt. Ik heb nog geen zin in zwaardere middelen, dus het moet maar even zo. Als ik weer ga werken en dan dus ook weer meer fga fietsen zal de rest er wel vanaf gaan. Ik kreeg deze week ook een mailtje van mijn werkgever dat we met flinke korting lid konden worden bij een sportschool. Dat lijkt me wel wat, zeker ook omdat de huisarts zei dat ik voor mijn rug (heb ooit een hernia gehad en heb nu al een beetje last van het gesjouw met Thijs) ook het beste weer kon sporten. Ik heb alleen af en toe nog en zwangerschapsspijkerbroek aan. Die zit lekkerder dan mijn gewone spijkerbroek en het valt verder niet op dat het een positieding is. Vandaag eindelijk weer eens en flink stuk met Thijs gelopen. De afgelopen week had ik het een paar keer dat ik alles klaar had staan en ik dan naar buiten keek en zag dat het regende. Ik baalde dan zo! Het is wel een gedoe hoor, ik woon op de tweede etage en moet alles naar beneden sjouwen. Ik wil dan ook binnenkort ook af en toe met de babybjorn op stap. Ik heb vandaag een skipakje gekocht dat hij daarin aankan. Gisteren heb ik de laatste voeding om 23.00 gegeven. Thijs heeft jammer genoeg maar tot 3.00 geslapen en toen tot 7.30. Ik moet zeggen dat ik me vandaag niet echt uitgeslapen voel. Eerst gaf ik hem vaak om 21.00 een fles en ging daarna naar bed. Hij moets dan wel twee voedingen in de nacht, maar dat doen we om en om en viel eigenlijk wel mee. Vandaag het laatste flesje maar eens om 22.00 proberen en kijken wat dat wordt
heb weer geknutseld voor een nieuwe banner! mooi he! heb net via internet 3 dekbedovertrekjes van nijntje gekocht voor het ledikant, ze zijn erg mooi en in totaal waren ze maar 12.30 en kon ze ophalen op het dorp bij ons dus dat was perfect. ga naar boven kailynn krijst.
Ik heb de bakerzak binnen gekregen en Koen ligt er nu voor het eerst in. Even wennen denk ik want hij huilt best hard nu. Ik ga zo maar even kijken. Heb net wel een foto gemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=13284 Gr Otje
wow eve, wat lekker, en een nacht doorslapen en Finn in zijn eigen bedje vanmiddag! Herkenbaar trouwens zelf wakker liggen terwijl de kleine lekker slaapt 's nachts. Begint nu trouwens wel minder te worden... ben gewoon te moe denk ik... Ik heb ook wel steeds het idee dat ik Nick hoor, of dat ik denk...slaapt hij wel... Lianne fijn dat het inbakeren werkt en dat dimphy lekker uitgerust raakt, en jij ook... slingding ik ben mijn blubberbuik ook wel beu. Ben al wel op mijn oude gewicht, maar ja die spieren zijn slap he... Ik ga binnenkort maar eens starten met buikspieroefeningen.... Morgen heb ik de nacontrole bij de gyn, dus zal dan eens navragen hoe ik dat goed kan opbouwen i.v.m. keizersnede... en alweer een andere banner.....ik wil ook, maar mijn man heeft de laptop mee waar alle foto's op staan, dus denk niet dat het er nog van komt voor ik met vakantie ga.... Noura leuk die gipsafdrukken. Wil er binnenkort ook eens naar kijken, maar Nick is inderdaad erg beweeglijk, dus of dat lukken gaat.... Lies vervelend is dat he, als je naar buiten wilt en het regent.... Ik ben vanmiddag ook weer lekker naar het dorp gelopen.. Slingding Ik heb vandaag via marktplaats een campingbed gescoord voor bij de oppas. Ben ook wel tevreden. Maar nijntjeovertrekken zijn natuurlijk veel leuker.... Otje: Lief hoor zoals hij in de zak ligt.... Nick ligt nu heerlijk in de kinderwagenbak te slapen... Vanmiddag hoorde ik dat het met twee van mijn yogamaatjes die in maart zouden moeten bevallen nog steeds goed gaat. Was wel opgelucht. Een van de twee krijgt een tweeling en had al vroeg in de zwangerschap veel klachten en de baby's groeiden niet goed. Was ook de vraag of het goed zou gaan. Nu worden de kansen natuurlijk al veel groter, nu ze al 35 weken is.... En met de ander ging het ook goed..... Toch altijd weer fijn... Karin
\/ Daphne, gefeliciteerd! @Eve, hahahaha het begint nu een beetje eng te worden hahahaha ik hoop niet voor Fynn dat ie verkouden wordt, het is echt zielig! Maar las gister een stukje van jou dat je overgestapt was op friso... ik dacht laat ik maar niks zeggen... maar hier dus ook hahaha Maar wat goed dat hij lekker in zn eigen bedje slaapt! @Otje, ik vind het zo'n raar gezicht een ingepakt babietje! Hopen dat het werkt iig! @Noura, hahaha ik dacht dus een echt gala met jurk enz. hahaha @Slingding, hij is leuk je banner! En das geen geld zeg voor 3 dekbedovertrekjes! Gebruik jij een dekbed voor Kailynn? @Lianne, wat fijn zeg dat het inbakeren helpt! Enne handig hoor een grotere auto hahaha, wij hebben er ook een gekocht! @Lies, ik heb dat ook hoor. Zit ik Jayden zn flesje te geven, denk ik oh kan zo wel ff stukje wandelen.... is ie klaar met zn fles regent het! Ik heb trouwens ook een skipakje, errug handig hoor! Ik had een weekje na mn bevalling al mn oude kleding weer aan, eerder heb ik het niet gebrobeerd, liep voornamelijk in mn huispak. groetjes Lisette
oh jee setje, ik in een gala jurk, haha dat is dus echt niets voor mij. het is al uniek als je mij in een rok ofzo ziet. maar ik heb wel een gala jurk, ben wel eens model geweest bij een kappershow. maar is ook niets voor mij hoor, moest ik in de auto met krulspelden in. nou dan voel je je ook idioot voor de stoplichten hoor.hahaha otje, wat ligt koen er lief bij te kijken in die baker zak! hoop dat het effect heeft. slingding, wat een leuke banner, en goed zeg van die overtrekjes.
ik ga van de week een lakentje maken met zijn naam erop, heb zin in iets creatiefs te gaan doen. wie weet trouwens wanneer ze het leuk gaan vinden om onder een babygym te liggen?