December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn was om 18.00 al zo supermoe dat ik hem maar in bed heb gelegd. Normaal houd ik hem wakker tot 19.00 omdat ik bang ben dat hij anders 's ochtends nog vroeger wakker is. Maar nu viel ie echt om van de slaap. Om 19.15 werd ie echter weer wakker en ligt nu te spelen in z'n bedje en af en toe hard te jengelen. Maar zodra ik bij em kom kijken is ie stil :(

Hoe doen jullie dat 's avonds? Wakker houden of naar bed zodra ze slaperig zijn?

@Saar: Ik ga ook nog verder met duimen hoor! Maar probeer je idd wel een beetje meer te ontspannen wat betreft het zwanger worden. Is natuurlijk makkelijk gezegd maar hoop toch dat het je een beetje lukt.

@Bianca: Ik wil ook echt niet dat er bij Fynn in de buurt gerookt wordt hoor!

@Irma: Fynn kan idd ook erg goed de aandacht trekken met z'n stem :D Lijkt me leuk om jou en Rick weer es te zien. Maar Lelystad is wel een eind weg zeg :(

@Debbie: Gezellige foto's! Je kunt zien dat het een geslaagd dagje was.

@Noralien: Echt zoet :baby:

Nou, ik word nu ff niet goed van het gejengel van Fynn. Wil nu niet meteen weer naar hem toegaan maar zit hier toch ook niet op m'n gemak. Kom later of morgen wel weer langs.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, ben weer thuis. Vanmiddag naar een verjaardag geweest. De tweeling van een vriendin werden 2 jaar. Gelukkig was het de meeste tijd droog.

"Even" reageren:

Bianca: Lekker zo'n etentje bij de Japanner! En die Lynn, slimme meid hoor dat ze zelf de safety sleep los kan maken! Pas maar op, straks gaat ze er vandoor. Hihi.

Lies: Hopelijk gaat de baan van je vriend door! Ik duim mee.
    Thijs ook al uit de safety-sleep! :confused:

Slingding: Lief die foto van Kailynn waar ze staat! En je hebt een prachtige fiets!

Noralien: Ik hoop voor je dat Jikke snel weer de oude is. Dat jengelige is niet echt leuk. Heeft Koen ook wel eens. Leuk is anders...
    Lief die foto van slapende Jikke op de fiets!
    Koen slaapt de laatste tijd (sinds ie kan kruipen/schuiven) steeds langer. Vooral zijn slaapje zo rond de middag. Eerst ging ie zo rond 12.15 's middags naar bed en 1 uurtje daarna weer wakker. Nu merk je echt dat hij meer energie verbruikt en dus zeker 2 en soms zelfs 3 uurtjes slaapt. Heerlijk hoor. Krijg ik ook nog wat gedaan in huis.

Lola: Oei, Jasmijn op de nacht-toer? Hopelijk is het snel over.
    Hoop dat ze het leuk gehad heeft bij je zus? En heb je een beetje kunnen genieten van je kinderloze weekend? Ik vind het wel eens heerlijk hoor. Zeker als je weet dat ze in goede handen zijn.

Eve: Sara was ook gewoon bij m'n ouders. :oops: Ik had het er niet bij gezet omdat Sara al vaker bij m'n ouders heeft gelogeerd maar voor Koen was het de 1e keer.
    Ik heb de foto's gezien: Fynn is echt een scheetje hoor.
    Fijn dat ie wat langer slaapt nu. Ga zo door he, Fynn! :D

Noura: Fijn dat je het leuk hebt gehad in Duitsland. Sara is daar een keer geweest met schoolreisje. Jammer was alleen dat Sara niet zo groot is in lengte, waardoor ze in veel dingen niet mocht. Vond ze wel jammer.
    Ben het wel met je eens dat de reactie nav de rijstebloem wel erg laat is. Stel je voor dat er echt iets was geweest...

Gnessy: Jammer dat je je nichtje niet eens mag vasthouden. Tja, sommige mensen vinden hun verhaal altijd t ergst he? ;)
    Leuke foto's van je kids! Zeker op die rotsen/stenen is errug leuk.

Melliemel: Welkom terug! Beetje kunnen uitrusten in de vakantie? En is je huisje helemaal af nu? Hopelijk zien we je weer vaker hier.
    Foto's van de meeting zijn erg leuk! Geloof wel dat iedereen ze heeft nu.

Setje: Fijn dat alles goed is gegaan met Jayden en dat jij ook een leuk weekend hebt gehad. Heerlijk om even bij te tanken.

Saar: Wat jammer dat de test negatief was. Ik duim weer voor je mee voor de volgende ronde!
    Kan me heel goed voorstellen dat als je er mee bezig bent dat het dan moeilijk is om er niet aan te denken. Hopelijk leid PSP8 je wat af? :)

Irma: Gefeliciteerd met je moeder. Hoe is het nu met haar? Ze was/is toch ziek?

Debbie: Leuk hoor die foto's van Teun en Thijmen! Het plezier straalt er vanaf. Enne... mij verveel je nooit met foto's. Vind dat juist hardstikke leuk.

Eve: Lees net jou laatste bericht. Koen gaat vaak rond 17 of 18 uur nog even slapen. Dan slaapt ie vaak 1 uurtje of zoiets en dan naar beneden... nog wat spelen. Tegen de tijd dat ie dan jengelig/moe wordt krijgt hij z'n laatste flesje dan lekker z'n bed in. Hij is nu rond 18.15 naar bed gegaan en slaapt nog. OEPS :oops: Tis al na 20 uur. Ik ga Koen uit bed halen voor z'n laatste fles want anders slaapt ie straks niet meer. :oops:

Veel liefs en groetjes van Otje

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn is weer in slaap gevallen zonder dat ik naar hem toe ben gegaan. Het jengelen ging over in mopperen en dat werd steeds zachter :D

@Otje: Ik heb ook echt het idee dat Fynn de laatste tijd rond 17.00/18.00 toe is aan een dutje. Mss dat ik hem net als Koen dan maar naar bed moet doen en daarna weer even mee de kamer in, flesje en weer slapen. Zal het es gaan proberen op m'n vrije dagen. Op het kdv gaat het sowieso anders. Maar eerlijk gezegd ben ik wel blij als ie om 19.00 in bed ligt want als ie pas om 20.00 weer gaat slapen is m'n avond wel heel kort (aangezien ik om 21.30 al in bed lig). Nou, we zullen zien. Kan natuurlijk best zijn dat Fynn een wat ander slaapritme gaat krijgen.

Zo, ga nu nog even wat foto's uploaden naar Dixons. Kan ik ze vd week weer ophalen. Ik schiet alleen niet echt op met m'n fotoalbum. En iedere keer komt er weer een berg foto's bij :oops: Maar ja, het is ook zo leuk om foto's te maken van je eigen mannetje/meisje :D

4. Niet meer actief

dat probleem ken ik eve. heb ik heir ook last van...
    Gelukkig maakt me ventje foto's met een gewoon toestel... maar foto boeken. jemig als ik die moet bijwerken dan ben ik maar week of 3 a 4 bezig denk ik. heb van jordy de eerste 1,5 jr 5 boeken vol, daarna overgegaan op digitaal. en die staan allemaal op een cd......

5. Niet meer actief

trouwens ruth heeft al 3 dgn dat ze 's middags maar een uurtje slaapt en rest van de dag niet meer.. Wat kan ik hier aan doen?

6. @Irma: 'The Wiz' is leuk maar niet super. 'Tarzan' heb ik niet gezien, dus ik kan je niet zeggen welke van de twee beter is...
    Jasmijn heeft ook wel van die momentjes dat ze zichzelf graag hoort schreeuwen. Je hebt dan inderdaad de neiging om oordopjes in te doen, maar zelf vindt ze het prachtig en schatert ze het uit...
    Je banner is een kunstwerkje..., van Noralien?

@Eve: Ik vind dat soms ook best moeilijk: wakker houden of laten slapen voor de laatste voeding... Als het even kan houd ik Jasmijn wakker, zodat ze na de laatste voeding meteen naar bed kan. Laat ik haar vóór die laatste voeding nog even slapen, dan is ze erna vaak té wakker, waardoor ze dan 'te laat' in bed ligt...

Ik heb weer een hele rits onwijs leuke foto's voorbij zien komen :D !

Jasmijn is inmiddels weer lekker thuis en ligt in bed. Ze heeft zich werkelijk voorbééldig gedragen bij mijn zus en ze vond schijnbaar dat ze dan op de terugweg in de auto eens een lekker potje kon gaan huilen. Halverwege hebben we daarom maar een tussenstop ingelast en haar een potje gevoerd, maar zodra we weer verder reden begon ze weer te huilen. Ik ben toen maar achterin gaan zitten, iets wat ik normaal gesproken nooit doe. Ze was overduidelijk doodop, thuis gekomen heeft ze een uurtje eerder dan normaal de laatste fles gehad en daarna liet ze zich zonder enig protest in bed leggen. Ze heeft nu een lange nacht om alle indrukken te verwerken. Maar het is mij in elk geval reuze meegevallen en voor iedereen was de logeerpartij voor herhaling vatbaar. Maar ik ben toch heel blij dat ons meisje weer thuis is...!

7. Otje, ik heb de psp8 nog niet getest. Ik moet van mezelf wachten tot zaterdag. Dan is mijn schoolwerk (hopelijk) af.

Lola, toch wel een opluchting dat het logeeruitje voor iedereen een groot succes was.

Eve, hier ook het foto probleem... ik heb al ingeplakt tot als Liene 5 dagen oud is :oops:. De rest ligt allemaal, mooi afgedrukt, te wachten.

Melliemel, fijne vakantie gehad? We hebben de foto's allemala bekeken. Ik moet die waar Liene opstaat nog wel op onze pc zetten. Bedankt je zus nog maar eens voor de mooie foto's.

Ik ga nu een avondje zetelen. Kan ook leuk zijn. Liene slaapt. Ze ligt in de mc, want we kwamen net terug van mijn schoonouders. We gaan ze nu in haar bedje leggen en dan samen in de zetel.

Slaapwel allemaal,
    Saartje

8. Niet meer actief

ff vraag...
    moet ik voor de grootste formaat foto's kiezen op me digitale camera? dus de grootste pixels?
    wil ik ze in hoge resolutie krijgen

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Persoonlijk vind ik het heerlijk als Koen rond die tijd nog even gaat slapen. Betekent namelijk dat ik even rustig kan koken en dat we samen kunnen eten zonder de hele tijd naar Koen te gaan. Wakker houden werkt trouwens ook niet echt bij Koen. Als ie echt heel erg moe is dan moet je hem gewoon echt op bed leggen want anders ist echt flink huilen. En na de laatste fles is ie toch alweer moe. Net heb ik hem uit bed gehaald... flesje gegeven. Hij was al snel weer moe net (oogjes wrijven) en heb hem nu in bed gelegd.

Lola: Fijn dat Jasmijn het zo leuk heeft gehad bij d'r tante. Misschien wat huilerig onderweg van alle nieuwe indrukken? Of miste ze d'r tante al? ;)

Gr Otje

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Tjongejonge, wat duurt dat uploaden lang zeg...ik ga maar es een bakkie thee zetten.

Hier is inmiddels een hevig onweer losgebarsten compleet met hagelstenen. Wel spannend hoor!

@Gnessy: Ik denk dat ik op een gegeven moment ook overstap op digitaal. Maar ik vind voor later fotoboeken toch wel leuker. Ik selecteer wel de leukste foto's hoor en laat dus niet alles afdrukken.

@Lola: Met Fynn gaat dat dus precies hetzelfde :( Ik ga er maar vanuit dat het bij de leeftijd hoort en dat ze als ze wat ouder worden wat later slaap krijgen en we ze dus niet wakker hoeven houden. Wil je me trouwens een keer je adres naar me pben? Hoop nml echt dat ik in september even kan langskomen. En wat goed om te horen dat de logeerpartij voor beiden voor herhaling vatbaar is :D

11. Niet meer actief

heb hier ook berg losse foto's liggen, van de mooiste... miss als ik me van de winter verveel ik alles ga inplakken...

12. Niet meer actief

maar om een hoge resolutie te hebben op me camera moet ik dan het grootste formaat foto's pakken? dus t meeste pixels?

13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, fijn zeg dat het zo goed is gegaan met Jasmijn. Is toch altijd spannend, zo'n logeerpartij.

Noortje, wat een lieve foto's van Jikke. Een erg vermoeiende fietstocht. Enne...heel bekend jasje, Lynn heeft 'm ook.

Eve, Lynn is vaak een uurtje na haar groentehap hartstikke moe. Maar als ik haar dan op bed leg, dan gaat ze echt niet slapen. Dat doet ze pas als ze haar laatste fles op heeft. Het lijkt soms net of de groentehap heel snel verteerd bij haar. Ze blijft aan één stuk huilen in bed, maar ik wil haar ook niet te snel na de groentehap een volle fles geven. Nu krijgt ze rond 18.45/19.00 uur haar laatste fles en gaat daarna zonder huilen slapen tot 7.00/7.30 uur.

Gnessy, leuke foto's weer....mooie tuin van de buurman :rolleyes:

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Tja, daar zit ook wel wat in. Zou het idd ook wel es prettig vinden om te kunnen koken en eten zonder steeds met Fynn bezig te zijn. Maar als ik moet kiezen kies ik toch voor een wat langere avond. Maar ik ga het gewoon weer es proberen om hem rond 18.00 op bed te leggen en daarna laatste fles. Es kijken hoe dat gaat. Ik vrees hetzelfde als bij Jasmijn maar je weet maar nooit :D

Nu, ga ik echt even voor de tv hangen want m'n bed staat alweer te wachten ;) Nightnight!

15. Niet meer actief

zal nog wel ff foto maken zoals t er nu uitziet oke?

en dan noemt hij ons tokkies? tja tuin vol kinderspeelgoed....

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben ik nog ff :oops:

@Bianca: Dat heb ik nou de laatste tijd ook: het gevoel dat de groentehap heel snel verteerd. Dacht al dat het aan mij lag. Maar ik vraag me af of het wel verstandig is om meer dan 200 gram te geven. Dus geef ik nu maar een toetje erna. Maar dan nog lijkt het of Fynn snel weer honger heeft. En na de papfles is ie weer helemaal tevreden. Vandaag had hij om 16.45 groenten gehad. Normaal geef ik dan om 19.00 de laaste fles. Maar nu al om 18.00. Hij had echt honger :(

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    ohh, het is hier bijna niet bij te houden zeg, moest even 7 bladzijde terug lezen in nog geen 2 dagen!
    Wel gezellig hoor! :D

Otje, :thumup: :thumup: zet hem op maandag, ik duim voor je!

Noralien, waar heb je die super gave bandana van Jikke nu weer gekocht, die roze die ze op het fietsje op heeft, die wil ik ook! :oops:
    Balen dat gedoe bij de prenatal zeg, snap dat je het even helemaal gehad hebt met die zaak :cry:

Eve, je hebt echt een schattig mannetje, mooie glimlach ik vind hem nog wel een echte baby om te zien op die foto.

Bianca en Lies, ik heb Dimphy ook met veiligheidsspelden vast liggen in de safe to sleep.
    1 speld door de eerste laag met slaapzak, 2 de speld door beide lagen van de s.t sleep.
    Ik leg haar alleen vast als ze de nacht slaap in gaat en z.n. bij veel buikdraaiingen ook overdag.

Janette en Debby, leuke foto's van jullie mini meeting.
    Flinke mannen hebben jullie hoor.

Dimphy heeft dus inderdaad waterpokken......
    Ze is 3 dagen echt niet fit geweest, verhoging, snel moe.
    Vandaag gaat het al weer wat beter.
    Heeft geen verhoging meer.

Vandaag lekker met het campertje erop uit geweest, er was een sail met allemaal oude boten tussen Arnhem en tolkamer, lekker aan de kade in Arnhem gezeten, Dimphy daar heerlijk geslapen.
    Daarna lekker naar de ronde weide in Arnhem geweest Daar is elke zondag live muziek, was erg gezellig.

Morgen weer werken, het is nogal crisis op het werk, zeer veel onderbezetting, 2 collega's hebben een andere baan, en veel ziekteverzuim, het is in de vakantie niet met flexwerkers op te vullen, dus we moeten allemaal veel extra werken.. :cry:

Noura, wanneer op de koffie?
    di, do of vrijdag?

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Eve, ik durf ook niet meer dan 200 gram te geven, maar heb soms het gevoel dat ze nog wel een heel potje opkan, zo snel werkt ze het naar binnen toe. Ik geef haar een half uur na de voeding ook een toetje, maar ook dan heeft ze weer heel snel honger. Ik had de vorige keer ook al vrij snel de fles gegeven, maar ik ben dan bang dat het zo zwaar op haar maag valt, 200 gr. groenten, een toetje en een fles van 180 cc op een uur tijd. Terwijl alles er even snel in gaat en ze echt honger heeft. Of hebben wij misschien extreem hongerige kids?

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Het uploaden is nog steeds niet klaar dus kom hier nog maar ff buurten.

@Lianne: Soms maak ik een foto van Fynn en dan denk ik: Jeetje, wat lijkt ie hier al groot. Maar op andere foto's lijkt ie idd ineens weer een echt baby. Vind het wel grappig. Van mij mag ie nog wel even baby blijven hoor. Dimphy dus toch de waterpokken. Zo te horen heeft ze er gelukkig niet al te veel last van gehad. En zo'n camper klinkt heel relaxed!

@Bianca: Ben er idd bang voor. Ze hebben kennelijk gewoon meer nodig dan andere baby's. Ik geef Fynn nu ook weer Friso Extra. En dat gaat al beter. Ook overdag wat Nutrix door de fles. Krijg straks vast weer op m'n kop van het cb. Maar ik ga echt niet met een hongerige baby zitten.

20. Niet meer actief

ruth eet tussen de 200 en 300 gram fruit per dag en ook zoveel gram aan groenten ongeveer per dag. Ze eet meer als haar broer....

t weerlicht er hier over als een idioot.... zal wel een beste bui komen.... brrrr, lekker diep onder de dekens....

Deel Deze Pagina