Was ik vanmorgen toch helemaal vergeten te vertellen wat mij gisteren overkwam: Ik was met mijn moeder gaan winkelen en we hadden Jasmijn meegenomen in de kinderwagen. Bij de HEMA zagen we leuk broekje voor haar (nog in de opruiming) en ik dacht: die gaat mee! Dus broekje op de wagen gelegd en verder gekeken voor een leuke panty. Maar omdat ze niet hadden wat ik zocht, liepen we verder naar V&D. Toen we naar binnen liepen hoorden we het alarm afgaan, maar daar besteedden we verder geen aandacht aan. Totdat mijn moeder uitriep: O hemeltje kijk eens wat er nog op de kinderwagen ligt. Lag daar - open en bloot - het broekje ! Hadden we dus gestolen! Ik heb toen snel een personeelslid van V&D erbij gehaald en het verhaal uitgelegd. Gelukkig kon ze erom lachen. Daarna snel terug naar de HEMA om dat broekje alsnog af te rekenen. Ik was wel zenuwachtig toen we opnieuw door de deur gingen. Meestal wordt een winkeldief gepakt wanneer-ie naar buiten gaat, ik was nu bang om betrapt te worden terwijl ik naar bínnen ging! Gelukkig had niemand het in de gaten en heb ik het broekje keurig alsnog kunnen afrekenen (2,38 euro...) Sommigen denken nu misschien dat ik voor dat bedrag beter niet terug had kunnen gaan, maar ik vind het toch geen lekker idee wanneer mijn kind gestolen kleertjes aan heeft! Vanmiddag lekker een wandeling van een uur gemaakt met onze hond (een Jack Russell) erbij. Om de kinderwagen met twee handen te kunnen vasthouden had ik de riem van de hond over het hendeltje van de rem gehangen. Daar moest-ie duidelijk nog even aan wennen. Normaal loopt hij van en links naar rechts en weer terug en nu moest-ie aan één kant blijven lopen. Maar het ging heel aardig. Ik was altijd al gewend om lange wandelingen met de hond te maken, maar tijdens de laatste 3 maanden van mijn zwangerschap lukte dat niet meer vanwege de harde buiken. We (de hond en ik) zijn dus blij dat we er weer samen op uit kunnen!
hee hallo, wat een leuke foto's weer, echt lief. onder de douche en samen met mams en zo'n brede smile lieffffff. mss dat ik niet overal op reageer maar maakt niet uit. over de wrapper ik heb van lodger de shelter ook een heel fijn ding. die zullen jullie wel zien de 15e want ik gebruik hem ook in de maxi-cosi. vandaag pasfoto proberen te maken met orlando. dit keer wel gelukt toen hij 9wkn was lukte het op dat moment niet toen hield hij zijn hoofdje elke keer naar beneden ik zal ff kijken of ik een foto van de foto kan maken is wel leuk. lianne; is de skoda van ons niet wat voor jullie? wij verkopen hem, niet omdat ie niet goed is maar ivm lease auto van melvin's zaak. hij is helemaal gekeurd en is tip top in orde. (wil hem eigenlijk zelf houden want is groter dan mijn lesauto en dus handiger voor hond/kind ) als ik jullie zo hoor over jullie gewicht, mmmmmmmm moet ik me schamen ik zit nog steeds sinds 5 dgn na mijn zw.schap op 7kilo meer dan voor mijn zw.schap. maar moet heel eerlijk zeggen ik snoep nu wel meer dan voorheen. en doe ook nie echt mijn best nog. geef ook bv en weet wel dat wanneer ik normaal eet ik zeker snel het gew. kwijt zal raken en helemaal als ik weer ga sporten. (dan wil ik het liefst in totaal 10 kilo kwijt . maargoed alles op zijn tijd. ook vwb het doorslapen orlando is gem. 4 wkn ouder dan jullie babies maar slaapt nog steeds niet door. hij slaapt ook nog bij ons, maar dat is meer voor mezelf ben lui hihi. heb geen zin om 's nachts naar zijn kamer te lopen hihi, komt ook wel als hij doorslaapt ook al is dat dan om uur of 6. ik hoop dat de afdrukken lukken noura. hoe was het bij de tandarts? slingding? ik moet volgende week vrijdag, zal wel iig tandsteen verwijderen zijn, zit in de fam. zo ga nu ff het een en ander in het huis schoonmaken morgen komt de styliste voor tips om het huis verkoopklaar te maken. gr saskia lola; jee meid ja ik zou dat ook doen hoor, zou er ook niet tegen kunnen bij de gedachte. lekker he eruit met je hondje. ik vind het heerlijk elke dag ben ik zowieso een uur aan de wandel met kind en hond hihi. binnenkort wanneer het goed weer is ga ik weer langere wandelingen maken.
ik heb gauw nog 2 foto'ss geplaatst in mijn album (onder het kolven) 1 foto in het grote bad met papa en 1 met een lach. saskia het was goed bij de tandarts hoor. succes met de styliste morgen!
Wat een verhaal Lola! Ik zou ook terug gaan hoor. Noura, sinds een week leg ik Dain wel eens op zijn speelkleed met boog met speeltjes en het resultaat zie je op de foto! Hij vindt het dus al leuk. We hebben ook zo'n echte baby gym, maar die hebben we nog niet geprobeerd. Nu ben ik dus de rest van de verhalen alweer vergeten :-s Vanochtend had ik babyochtend van de zwangerschapsgym. Nou, het was zo leuk, ik ging pas om half 3 weg! Echt super al die kleintjes bij elkaar. We hebben ook hele leuke foto's gemaakt. Ik kan me nu dus al voorstellen dat de meeting in Utrecht ook erg leuk gaat worden, vind het echt jammer dat ik er niet bij kan zijn Dain is helemaal moe van vandaag en ligt lekker op zijn kamer te slapen, Michel is werken, dus ik ga lekker een film kijken (Hotel Rwanda). Fijne avond!
waaaaahhh, heb zelf een banner gemaakt! Wat vinden jullie ervan? dusss, mocht er iemand een banner willen.... stuur maar een pbtje hahaha
Wat een super leuke foto's van jullie allemaal zeg. Ik probeer ook maar een foto van Wessel te maken als hij lacht maarja ik ben steeds te laat Ben bij het CB geweest om hem te laten wegen en hij weegt nu 4580 gram Wessel heeft weer heerlijk geslapen van 12 tot kwart over 6 en toen flesje gehad en toen heeft hij geslapen tot kwart over 10. @Saskia ja dat is nou het armbandje is niet een hele goeie foto maar het is te zien. @Eve ja ik ben nog bij het CB geweest en daar werd gezegt dat het normaal is maar ik heb vrijdag voor het eerst een afspraak en dan gaat de arts er nog naar kijken. Je moet er niks opsmeren zei ze nog gewoon lekker zo laten,ik zal vrijdag je laten weten wat de arts heeft gezegt. Wat goed dat Fynn zo goed heeft geslapen hopelijk gaat hij dat blijven doen. @Otje hopelijk helpt de bakerzak. @Daphne Gefeliciteerd Hopelijk heb je een leuke dag gehad. @Slingding ik pas mijn oude broeken nog niet maar er gaan er 2 wel al bijna dicht en eentje gaat wel dicht maar dan kan ik niet lopen of zitten Ik ga als ik bij de gyn ben geweest beginnen met buikspieroefeningen en ik ga weer aan me sonja bakker boek beginnen. Ik wou nog meer reageren maar ik ben het weer vergeten Sinds ik ben bevallen is het zo erg met mij geheugen ik vergeet alles....ik word daar echt niet goed van :x
O,ja ik weet het weer @Setje ik vond het ook heerlijk onder de douche met Wessel. En leuke banner heb je gemaakt Ik geniet zo van hem en ik vind het zo heerlijk om moeder te zijn hij heeft echt mijn leven verrijkt @Molly wat fijn dat het zo leuk was op de babyochtend. En ik vind het eigenlijk ook wel heel jammer dat ik niet mee kan naar de meeting. Veel plezier met film kijken. @Noura ik leg Wessel ook af en toe al onder zijn babygym met speelkleed maar hij vind de kleurtjes volgens mij nog erg druk want na 5/10 minuten gaat hij huilen en is hij het zat.
Noura ik heb de babygym al in de box staan. Nick slaat er nog volledig ongecontroleerd tegen aan, maar vind die rondslingerende dingen wel leuk om naar te kijken. Als ze stil komen te hangen, begint hij soms te huilen.... Hij kan nu echt al gericht kijken.... Net kreeg ik een paar hele grote smiles van mijn ventje, maar natuurlijk weer geen fototoestel in de buurt.... Maar genieten doe ik er toch wel van. Met mijn manneke wezen douchen net. En je tip toegepast Otje, Nick in de wipstoel terwijl ik me afdroogde.... werkte perfect. Nu mijn man een nachtje weg is, moet ik wat he... Nick ligt nu lekker in zijn bedje. mopperde eerst wel even (hoorde het goed want ik was nog boven bezig), maar duurde hooguit 10 minuten... Setje je banner is mooi! Hoe heb jij die gemaakt. Die is veel breder dan die van de site waar Noura de link van heeft neergezet.... Karin
@Lola, hihihi grappig verhaal... Ik had hetzelfde gedaan hoor! @Saskia, volgens mij heb jij ondanks die 7 kg toch nog een mooi figuur als ik die foto's zo zie! @Duikster, ik heb de banner zelf in elkaar geflanst! Als je er eentje wilt.... pbtje... groetjes Lisette
wie weet hou ik je eraan setje, maar dan moet ik eerst weer laptop met foto's hebben en die heeft mijn man mee... Karin
Thijs ligt ook al regelmatig onder de babygym. Is heel schattig, soms tikt hij (per ongeluk) iets aan dat gaat bewegen en volgt hij het vervolgens een hele tijd erg verbaasd met zijn ogen. Ik heb hem vanavond (als test) in zijn grote ledikant gelegd. Hij ligt nu echt heel hard te huilen. Dat hij normaal nooit. Heel zielig. Ik heb mte mezelf afgesproken dat ik hem 10 minuten laat huilen...... (hij is nu stil trouwens, heeft 5 min. gehuild nu...) Lola, ik heb het ook wel eens gehad, in de Kalvertoren in Amsterdam ben ik met een paar sokken uit de Hema met het mandje in mijn hand de H&M ingelopen.... Ik ben toen ik er achterkwam ook gewoon gaan afrekenen hoor. Lies
Nu heb ik zelfs ook al een avatar. Ik word al echt een serieuze forumbezoeker! Ik had gisteren zelf een tijdje geprobeerd er een te maken, maar dat lukte steeds niet, ik kreeg de foto niet klein genoeg. Mijn vriend fixte het daarnet even in 2 minuten... Lies
hihihi, als je het eenmaal weet is het een makkie.... maar voordat je het onder de knie hebt! Ik ken dat hahaha
setje super die banner! echt heeeeel leuk! lola, wat lachen zeg! behalve dan als je op je schouder was getikt door de beveiliging ik heb het een keer gehad met mijn dochter die peuter was, had ze een snoepdingetje meegepakt wat natuurlijk op haar ooghoogte stond. buiten zag ik het en ze moest het teruggeven aan de mevrouw achter de kassa. ik vergeet ook steeds waar ik op wil reageren. nog steeds zwangerschap dementie. dat zei de vk nog, 9 maanden zwanger, en dan 9 maanden ontzwangeren. vales het lachen gaat hier ook steeds te snel. ik wil het steeds delen met de kids of mijn man, en dan lacht die niet meer... ach zal binnenkort wel veranderen. hij heeft hier 1x onder de babygym gelegen maar ik had het idee dat het nog te druk was voor hem, er hangt zo veel aan. ik zal het af en toe eens proberen of die het leuk gaat vinden. maar denk dat die er nu nog niet veel aan heeft. vanavond was die een paar uurtjes wakker, beetje onrustig en krampjes. ik vind dit voor mijn man nooit zo leuk, want safouane word dan alleen bij mij rustig. en overdag als die zo helder is en lacht, dan is mijn man werken. nu slaapt die, en ik ga hem zo wakker maken voor de laatste voeding. het bedje is trouwens gespoten en helemaal super geworden. hij staat nu op zolder, wan tde bodem word morgen gemaakt, en dan kan safouane er over een tijdje in als die uit de wieg is gegroeid.
Wauw, we hebben me toch een nacht achter de rug! Heerlijk geslapen! Gisteravond kreeg Koen om 19.30 zijn flesje. Daarna was hij supervrolijk, lachen, geluidjes maken. Zoooo lief. Jammer dat het me nog steeds niet lukt om er een foto van te maken. Rond 21.30 lag ie in bed en na wat huilen en speentje terug stoppen is ie zo tegen 22.00 uur in slaap gevallen. Ik had de wekker gezet op 23.30 uur onder het mom van: Dan maak ik hem wakker voor z'n flesje en dan slaapt ie hopelijk snel weer. Wat er precies daarna is gebeurd weet ik niet meer (wekker in m'n slaap uitgezet?) maar we werden vanochtend pas om 5.30 wakker! En niet van Koen hoor. Mijn man moest naar de wc, realiseerde zich hoe laat het was en maakte me wakker. Dus wij naar Koen... ligt ie gewoon nog lekker te slapen. We hebben 'm toen wel wakker gemaakt, verschoond en een flesje gegeven. Hij had tenslotte al 10 uren geen voeding gehad. Flesje ging er helemaal in en nu slaapt ie weer vanaf 7 uur. Weet iemand nog hoe dat zit? Hoeveel uren mag een baby zonder voeding? En vanaf hoeveel maanden mogen er dan meerdere uren tussen zitten? Want hoor ook wel eens van (oudere) baby's die dan slapen van 20.00 tot 8 uur of zo. Over die vraag over slapen in het ledikantje... Koen heeft zijn 1e week in z'n wiegje bij ons langs het bed geslapen. Na 1 week hebben we het wiegje op zijn kamertje gezet en heeft ie daarin geslapen. En na 1 1/2 week is ie in zijn ledikantje gaan slapen en dat gaat prima. Gr Otje
tjee, Otje wat lekker zeg! Ik weet eigenlijk niet precies hoelang ik dacht dat ze vanaf 6 wkn 8 uur aan een stuk mochten.... maarja, er zijn zat kindjes die 's nachts langer slapen hoor! Jayden heeft vannacht ook lekker geslapen van 23.30 tot 6.30. En niet wakker geworden voor zn speentje! Ik heb hem om 6.30 maar wakker gemaakt, anders komt het voedingsschema zo in de war... En de tijden die we nu aanhouden zijn straks als ik weer moet werken ook heel gunstig. @Noura, ik heb dat ook hoor. Jayden is overdag heel helder en lief, en 's avonds heeft hij een jengeluurtje (of soms 2 hihihi) en dan vind ik het ook wel lullig voor mn man. Maarja, in het weekend kan hij er ook van genieten, en hij neemt tegenwoordig ook wat vaker vrij. groetjes Lisette
ha ha Noura, zwangerschapsdementie komt mij ook nog zeer bekend voor.. Wat gaaf dat het bedje al zover klaar is.... Nog even en dan kan hij erin.... Nick is overigens 's avonds ook vaak wat jengeliger... Gisterenavond kreeg ik echter brede smiles van hem, maar toen was mijn man natuurlijk weer niet thuis.... Otje: wat heerlijk zo lang geslapen..... Kan me voorstellen dat je er zelf van schrikt... Lag hij in de bakerzak? Hoeveel uur hij zonder voeding mag: geen idee... Setje jij ook een goede nacht zie ik. Nick heeft van 23.30 tot ca. half 7 geslapen. Wel nog even speen om 4.30 uur. Toen heb ik hem om half 7 bij mij in bed gelegd en nog speen gegeven en pas rond half 8 gevoed. Moet namelijk om 10.00 bij de gyn zijn en anders zou hij precies dan weer ongeveer een voeding willen.... En dat schiet niet zo op... Nu ga ik na de gyn naar mijn schoonouders (wonen 500 meter van het ziekenhuis) en voed hem daar en dan nog snel een boterham meeeten. Zo zien ze Nick ook nog even voor onze vakantie.... en mij... maar ik ben minder belangrijk natuurlijk! Karin
@duikster: Ja, dan ben je ineens een stuk minder interessant voor je schoonouders. Mijn ouders en schoonouders hebben ook alleen nog maar oog voor demi @ Setje/noura: demi is ook vaak 's avonds wat meer aan het huilen dan overdag. Niet zo gezellig voor manlief inderdaad. @otje: wat een lekker nachtje zo . Jullie zullen wel geschrokken zijn toen jullie zagen dat het half zes was. Ik had dat toen demi voor het eerst doorsliep. Ik moest echt ff denken of ik nou echt niet had gevoed die nacht Ik heb ook zo'n speelkleed met van die bogen er aan vast, maar geloof dat Demi dat ook nog een beetje druk vind. Als ze heel wakker is vind ze het wel leuk geloof ik, maar anders is het nog een beetje veel. Hier gaat het prima eigenlijk. Demi slaapt al een paar weken door en dat is erg goed voor mijn nachtrust . Meestal krijgt ze rond elf uur/half twaalf het laatste flesje en wordt dan ergens tussen zes en acht weer wakker. Heerlijk dus. 's avonds is ze vaak wat jengelig/huilerig, maar na de laatste fles valt ze standaard in slaap. Eigenlijk huilt ze heel weinig, maar ik merk wel dat ze heel duidelijk regelmaat nodig heeft. Anders is ze veel sneller uit haar doen. Ben inmiddels ook volledig over op flesvoeding. Gaat prima, alleen ik heb het idee dat ze last heeft van haar ontlasting. Tijdens en na het voeden zit ze constant te drukken, maar meestal zonder resultaat. Ze slaat dan helemaal met haar armpjes en voetjes, echt zielig. Vraagje: hoeveel voedingen geven jullie nu per dag (flesvoeding). Ik zit nu nog op 6 voedingen, maar ik heb zo'n foldertje van het cb waarin staat dat je bij het bereiken van 4 kg lichaamsgewicht over kan gaan op 5 voedingen. En hoeveel cc geef je dan? Ik volg het hier allemaal wel hoor, neem alleen niet altijd de tijd om te reageren, maar ik lees wel veel. En neem me steeds voor om vaker te schrijven . Ik had graag meegegaan 15 februari maar heb al tijden een afspraak staan met een vriendin om naar de negen maanden beurs en huishoudbeurs te gaan. Helaaas
Nou, hier dus geen goede nacht gehad Om 23.00 zijn laatste voeding en toen was ie er om 02.30 al weer. Hij lag met wijdopen ogen te huilen, dus de speen werkte niet. Om 5 uur was ie er toen alweer, maar toen is het wel met de speen gelukt en toen kwam ie om 06.45 weer. Daarna ben ik er maar uitgegaan, want om 10.30 komen mijn manager en een collega langs, dus heb gelijk maar even de woonkamer netjes gemaakt. Nu ga ik zo maar kolven, voor het geval ze iets eerder komen, dan geef ik Dain gewoon de fles. Wel lekker dat nu alles al opgeruimd is, kan ik vanmiddag even lekker slapen (als Dain het goed vindt tenminste!)