December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wat een heerlijk bekkie Molly!

Hoewel ik mijn kleding weer prima pas, wil ik toch wat andere dingen gaan kopen. Zat van de week eens te denken dat de meeste van mijn broeken toch al zo'n 8 a 10 jaar oud zijn. Dus dat mag best eens wat anders worden..... Maar ze zitten zo fijn en blijven zo mooi.....
    Aangezien ik volgende week tijd zat heb om te winkelen als ik op vakantie ben en als mijn man is werken overdag.... zal ik me eens gaan uitleven....

En Noura: hoe heeft Safouane het gedaan vannacht?

Nick is 's avonds vrij rustig. Moet hem regelmatig wakker maken voor de voeding vna 23.00 uur. Hij is echter in de ochtend en middag vaak veel wakker... Is wel gezellig, maar eigenlijk niet voor papa, want die heeft er zo weinig wakkere momenten van...
    Vannacht heeft Nick overigens 'maar' tot half 6 geslapen en toen wilde hij echt eten. Even afkicken na 3 nachten tot 7.00/7.30 uur.....

Gezellig Ayla als je komt naar de meeting...

Lies wat lekker om met de babybjorn te gaan winkelen... Ik heb er al een paar keer boodschappen mee gedaan. Ik merk alleen dat het toch wel belastend is voor mijn rug, dus denk niet dat ik hem lang achter elkaar ga gebruiken....

Setje beterschap! Vervelend he al die verkoudheden. Ik heb net weer wat minder last van keelpijn. Oren en neus zijn nog wel wat verstopt. Stug aan het sprayen met neusspray.... nog steeds babyspray i.v.m. de borstvoeding.

Ben vanochtend begonnen met voorbereiden voor de vakantie.... Wat moet je veel meenemen met zo'n kleine uk zeg.... Enne ik moet natuurlijk na morgen 12 dagen afkicken.... van hier.... Vandaag nog maar effe regelmatig kijken dan...

Karin

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lies: wat fijn dat het winkelen met de babybjorn zo goed ging! Ik wil vandaag ook eigenlijk naar de stad maar zie er tegenop om met de wagen de tram in te gaan. Vraag me zelfs af of ik er in kom aangezien m'n wagen nogal breed is :( Heb helaas nog geen babybjorn aangezien ik dacht dat Fynn daar nog te klein voor is. Maar volgens mij is Thijs ook 6 weken. Toch? Kan Thijs z'n hoofd al goed omhoog houden. Fynn kan dit best goed maar niet al te lang. Kan ie dan toch in de babybjorn zitten? Ga er iig snel een kopen want ik heb ook zin om weer een beetje 'gewoon' op pad te gaan :D

@Setje: getver, wat balen dat je zo verkouden bent! Ben daar ook elke keer bang voor. Moet er ff niet aan denken om voor zo'n kleintje te zorgen als je zelf ziek bent. Beterschap!

Hebben jullie ook wel es 'last' van het volgende. Als Fynn slaapt denk ik: Oh, nu moet ik daar gebruik van maken zolang het kan en dus iets nuttigs gaan doen. Of een boek lezen ofzoiets. Maar daar heb ik dan op dat moment niet altijd zin in. Wil dan ook wel es gewoon niks doen of op het forum rondhangen. Voel me dan een beetje schuldig dat ik die tijd niet 'beter' gebruik.

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hier een beginnende lach van thijmen, helaas mis ik hem elke keer net of doet ie het niet zodra ik de camera op hem gericht heb.

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
  5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier vandaag ook echt een huishouddag hoor debbie, ik roep dit al sinds maandag.
    gisterenavond de bovenverdieping gezeemd en de badkamer schoon gemaakt. ik onthou maar goed wat mijn kraamhulp zei geniet van je kind want het gaat snel het huishouden komt wel en probeer dan elke dag iets te doen nou dat lukt niet echt.

eve: ik herken het helemaal hoor van het even niks of hier op het forum zijn, zo stel ik al 4 dagen het huishouden uit.

Karin ze verstrekken hier forum methadon hoor

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Thijmen met Papa & Mama:

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    eve erg herkenbaar...nuttige dingen moeten gaan doen, maar het forum is zo leuk.....

Karin

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Ja inderdaad slingding, ik probeer zoveel mogelijk te doen als thijmen slaapt. Maar meestal heb ik dan geen zin of wordt ie weer snel wakker, ik heb nu ook echt een flinke mand vol met strijkgoed hoor.

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ff snel

beterschap setje

gr saskia

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ze is net van het cb geweest nou kailynn woog 11-1-07 / 3610 gram en nu vandaag 4380 gram dat betekend dat ze 770 gram aangekomen is in 3 weken dat is 250 gram per week nou is dat niet super! super melk produceer ik (ze zei dat is goed voor 4 weken maar het was nog maar 3 weken geleden.) nou ik vroeg of ik over mocht naar 5 voedingen maar dit advisewren ze niet voor de 3 maanden, maar af en toe een dagje 5 kon geen kwaad zei ze maar vooral borstvoeding is lichter verteerbaar dus heef ze 6 wel nodig, nou ze komt zeer goed aan en als ze niet huilt heeft ze geen honger is mijn insteek toch? ze zei dan moet je om de 3.5 uur gaan voeden dan kom je mooi uit in 6 voedingen nou we zullen zien.
    ik ga maandag om de prikjes (anders moest ik 15-2)

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hier een onrustige nacht. Om 23 uur de laatste voeding en om 3 uur werd ik wakker van kreunen en steunen. Dain had echt heel veel last van krampjes. Ik heb m zijn speen gegeven en heb even over zijn buik gewreven en toen is ie weer in slaap gevallen. Toen om 5 uur weer, het wrijven hielp niet en hij wilde alleen mijn pink, dus heb ik m bij me in bed genomen. Hij bleef echt krampen houden, echt zo zielig. Om 6 uur werd ie echt wakker (en begon te lachen, snap ik ook niet hoor!), dus toen heb ik m gevoed. Daarna weer om 9.30. Na het eten heb ik m lekker gebadderd en nu ligt ie heerlijk te slapen zonder gekreun of gesteun.

Dat van die nuttige dingen doen als het kan herken ik. Het is nu alweer bijna 12 uur en ik wilde zoveel doen, maar nu zit ik alweer bijna een uur op internet. Ach, we moeten er ook maar van genieten, straks kan het niet meer!

Ik ga weer even een poging wagen een banner te maken (zijn we zo weer een uur verder!)

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hebben jullie mijn foto's gezien, en kan iemand een leuke banner voor mij maken?

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ben jaloers op jullie waar de baby's al van doorslapen. Jiri krijgt om 23.30 zijn fles en komt dan tussen 4 en half 5 weer. Wel met een fles van 180cc water en 6 schepjes. Is wel al langer dan voorheen, maar helaas toch geen hele nacht.

Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat ik pas iets kan doen als hij slaapt. Want hij huilt best veel, dus zo veel tijd heb ik niet. De dagen vliegen ook voorbij.

14. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Zo, wij hebben de sleutels van ons nieuwe huis, zijn er helemaal blij mee.
    Gaaf huisje he Noura?

Ik ben gisteren voor nacontrole geweest bij vk, alles oke.
    Ik heb een recept gekregen voor neusspray om het toeschietreflex bij het kolven op te wekken.
    Ik kolf namelijk maar 30 cc uit een overvolle borst, is toch te weinig he?
    Hopeljk gaat het nu wat beter.

Dimphy vertoond erg veel verzet met het inbakeren.Ze ligt nu ook al 20 minuten te gillen.
    We moeten haar een half uur laten huilen en haar er dan weer uit halen.
    Verzet schijnt er bij te horen.
    Hopelijk duurd het niet te lang.

Leuke foto's debby.

15. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Karin: ik heb idd. ook wel een beetje last van mijn rug met de babybjorn, maar ik woon op 2 hoog en de wagen 2 etages tillen is ook niet echt bevorderijk. Ik probeer er gewoon maar niet te lang mee rond te lopen.

Eve: heb het bij het consultatiebureau gevraagd. Zij hadden een folder waarin stond dat het mochvanaf 6 weken. Thijs kan zijn hoofd al een tijdje rechophouden trouwens, maar het wordt helemaal ondersteund door de babybjorn, hoor.
    Ik herken heel erg het gevoel van de nuttige dingen willen doen terwijl hij slaapt en dan een schuldgevoel hebben als dat niet gaat. Maarrrr: vandaag badkamer gedaan, gestofzuigd en gedweild, ik kan er dus weer even tegenaan!

Lies

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heb je een recept gehad voor cintosinon neusspray? die heb ik ook gehad alleen werkte dit bij mij niet! hopelijk bij jou wel!
    het verzet bij inbakeren is in et begin normaal en bij dag 8 bereikt meestal het hoogtpunt en daarna gaat het goed.
    Wij treffen nu een vrolijk meidje in bed aan en geen oververmoeid krijsend meisje.

en nu officieel gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    waar, waar?

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik geloof dat moderator debbie dat doet, ik heb het ergens gelezen zal eens kijken of ik het kan vinden.
    Heb het gevonden.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=31760
    hopelijk heb je er wat aan!
    Prettige vakantie in ieder geval!

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Slingding: Nick zit al twee weken op 5 voedingen en krijgt ook echt BV. Bij mij bij het CB zeiden ze dat het vanaf 4000 gram mocht, nou was ik er al mee begonnen voordat ik daar geweest was.... Als Nick niet vaker vraagt, hoeft het toch niet en hij komt ook meer dan genoeg aan in gewicht.

Lies: jij bent goed bezig geweest! ik beken schuld: morgen komt mijn hulp weer, dus als ik niets doe, gebeurt eens in de 14 dagen toch wel iets....badkamer, toilet en dweilen keuken/woonkamer.

Lianne: moet je nog flink aan de klus in je nieuwe huis? In elk geval veel succes met verhuizen...

Karin

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb eindelijk een foto waar Wessel een klein beetje aan het lachen is,hij staat in mijn album.
    Was net weer te laat maar hij lacht wel een beetje is in ieder geval wat hé :D
    Ik kreeg net een paar keer van die big smile's van hem :) echt zo lief.
    Ook als hij wakker word en ik zeg Goeiemorgen Wessel gaat hij ook naar me lachen en dan smelt ik :)

Ik was gister naar de zeeman geweest en allemaal super leuke zomerkleding.
    Ik heb van mijn moeder een setje gekregen en vanavond ga ik zelf even shoppen want vandaag is mijn geld gestort :p

@Setje ook ik ben lekker verkouden en ik heb keelpijn echt niet leuk meer.
    Beterschap voor jou!

@Karin dank je voor je tip van die ui.
    Ik heb het geprobeert en het helpt echt Wessel zijn neus ging gewoon open van die lucht.
    1 nadeel me hele kamer stinkt naar ui :(

@Daphne ook Wessel slaapt bij ons in bed hij ligt op zijn matrasje van zijn wagen.
    We hebben die helemaal aan de bovenkant liggen onze kussens liggen bij zijn beentjes dus het dekbed kan niet op hem komen dus hij ligt wel veilig.
    We gaan hem van de week weer in zijn wieg leggen.
    Overdag slaapt hij gewoon in zijn ledikant en dat vind hij prima.

@Lianne gefeliciteerd met jullie huis.

Deel Deze Pagina