December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Otje: is Koen inmiddels weer opgeknapt? wel tof dat hij mama zei! hier is het met dada wel gedaan...

Duckie: Nick heeft zijn 1e tand ook pas heel kort. op vakantie is hij doorgekomen.
    achteruitkruipen is vaak het begin van voortbewegen, hoewel dat bij NIck weer niet zo was.

Nynke Wat vervelend ook al een dipje. En dan ook nog je man weg als je jarig bent. dat is niet leuk.
    Heeft Jiri pus in zijn oogjes? Nick heeft dit ook met enige regelmaat. Schijnt te komen omdat de traanbuisjes nog heel kort zijn en daardoor neusverkoudheid daar snel langs naar buiten kan komen.

pff Saskia: dat klinkt niet lekker wat jij beschrijft over die jeuk. Bah. Hoop dat Orlando snel wat beter is, want zulke gebroken nachten zijn niet leuk.

Eve: volgens mij gaan de tanden vanzelf naar elkaar toegroeien als er meer komen.
    enne: ik heb veel speelgoed gekregen, en hij maakt er ook regelmatig gebruik van. Maar Nick speelt ook prima met een bal of een ring van een ringentoren.

Lola: Ik zie dat jammen al voor me!
    en wat balen dat je je trouwring niet meer omkunt. Maar je kunt hem bij een juwelier wel iets laten oprekken zodat je hem weer aankunt. Heeft mijn vader ook laten doen enkele jaren terug. Die had te veel van het goede leven genoten...
    Ik vind de tandenpoetsfoto geweldig!

Gnessy: wat een heerlijke foto's staan er op van je meissie.

Lianne: wat vervelend die plekken bij je dochters. Hopelijk is het snel over. en Dymphie lijkt een stevige dame in de wagen. Heb het idee dat Nick echt nog kleiner is.

Vales Leuke fotos van wessel

Lies wat fijn dat je man een andere baan heeft! en het klinkt als een leuke uitdaging.
    leuk he al dat nadoen van de

wow Cynthia 9 maanden alweer! iedere keer denk ik wat gaat het toch snel! en je ontzwangert gewoon nog wat langer!

Irma: jij ook aan het afbouwen met de BV. He wat lees ik nu, niet op een leuke manier. Foei Rick, dit kun je je mama niet aandoen! Hoop dat hij toch nog mamamelk wil opdrinken want al die vriezervoorraad is wel zonde om weg te doen. Hier is die al een poosje op. Hier is inmiddels het 1e pak FV op! ach het went....maar Nick krijgt momenteel nog maar 1x per dag FV, nog 2x Bv, maar ik bouw het nu echt af. Ga deze week proberen om de laatste voeding te later vervallen zodat alleen de ochtend nog overblijft en als dat geen problemen geeft dan ga ik ook de ochtendvoeding er af halen, maar van het weekend met duiken had ik alweer gigastuwing met alleen kolven en geen drinken van Nick.

Molly: klinkt als een heerlijke vakantie! fijn dat je bijgetankt bent

Eve: fijne vakantie morgen!

Noortje je hebt niet perse een verwijzing nodig voor de orthomanueel therapeut! kunt ook zelf er naar toe gaan/bellen. second opinion vragen kan altijd!
    klinkt leuk wat je verteld over dat kiekeboe. Ik had op vakantie kiekeboe met Nick gespeeld om de stoel heen. Hij kwam echt hele tijd kijken waar ik was. Ik moest nog vlug zijn om op tijd aan de andere kant te zijn....om weer een brede grijns te krijgen en hij weer aan kwam tijgeren. is inderdaad 1e stadium van objectpermanentie.
    Heb ik iets gemist romperfoto's?

pff Lola: dat moet schrikken zijn geweest toen je vanmorgen Jasmijn uit bed ging halen! maar zelf heeft ze er niet zo veel last van gehad gelukkig. Jasmijn niet ziek worden hoor!

wat leuk al die geboortekaartjes. Ik ga van de week ook effe kijken of ik hem kan laten zien aan jullie.

Cynthia: woendag heb ik geen Saskia dieet voor je hoor! maar we gaan wel gezond eten.
    ja...ik ben weer thuis. Vanmiddag rond 3 uur waren we terug in Dongen. Op ons gemak alle duikspullen uit de auto gehaald, schoongemaakt en uitgehangen en toen ons manneke gaan halen.
    Ik heb echt een heerlijk, maar wel vermoeiend weekend gehad.
    Duiken is een vermoeiende sport. Het was echt hardstikke gezellig en ik het weer Zeeland weer mooi van onder water bekeken. Heb nog een sepia gezien (soort inktvisje) die vrij zeldzaam zijn. Geweldig.
    Vanaf vrijdagmiddag 4 duiken gemaakt. Ik heb er 1 overgeslagen omdat ik echt te moe was en heb toen een uurtje op bed gelegen. Daarna kon ik er weer tegenaan.
    en nu....bah morgen weer werken. Dat wordt effe zwaar denk ik.

Ga zo mijn bedje opzoeken en nog even een goede nacht maken. Nick is in elk geval bij mijn ouders erg lief geweest. HIj heeft hen twee keer tot half 8 laten slapen. Hij lijkt zijn ritme dus weer gevonden te hebben.

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Karin, welkom terug. Fijn dat je zo'n geslaagd weekend hebt gehad.
    En ja, je hebt iets gemist...het idee is om een collage of fotobewerking te maken van alle decemberbeebs (degene die dat willen uiteraard) met de naamromper van Friso aan. Als je geen naamromper hebt, is een gewone witte romper ook goed, dan manipuleer ik de boel gewoon ;)
    Dus als Nick er ook bij wil, stuur me maar een (of meerdere) foto ('s).

Lola, geef Jasmijn maar een dikke knuffel van ons. Al heeft ze er weinig last van, ze moet toch maar snel weer opknappen.

3. @Eve: Ik hoop ook dat Jasmijn dinsdag (of liever morgen al) weer de oude is. En wat betreft de besmettelijkheid van een buikgriepvirus: zelfs wanneer de buikgriep over is, kun je een ander nog besmetten (las ik op internet...)

@Irma: Ik begrijp hoe je je voelt. Ik had dat toen in april de borstvoeding éindelijk goed op gang was en toen moest stoppen vanwege medicijngebruik... :(
    Ook heel erg: vorige week ontdekte ik nog 3 porties moedermelk in de vriezer, die kon ik dus weggooien omdat ze er al meer dan 6 maanden lagen... :(

@Karin: Leuk dat je zó van je eerste duiken hebt genoten. Mijn man heeft vriend die ook duikt en ook hij duikt graag in Zeeland. Er is meer onder water te zien dan wij niet-duikers denken... :D

Jasmijn heeft na het projectielbraken niet meer gespuugd, gelukkig! Wel is ze zó heftig aan de diarree, dat ik begonnen ben met ORS. De koorts is inmiddels wel weer gezakt (38,2), dus daar ben ik blij om. Ik houd er alleen ernstig rekening mee dat ik morgen een dagje vrij moet nemen, gelukkig laat mijn werk dat morgen goed toe. Ik heb 's morgens een afspraak staan, maar die kan ik gemakkelijk verschuiven en 's middags heb ik een afspraak met een collega van een andere vestiging, maar zij kan net zo gemakkelijk even bij mij thuis komen (ik woon vlak bij mijn werk...)

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik heb leuk nieuws Wessel kan zelf zitten :D

@Lola wat zielig nu Jasmijn ook al ziek :(
    Heel veel beterschap met haar.

@Otje wat leuk dat Koen mama heeft gezegt :D
    Wessel heeft het ook van de week gezegt maar nu schiet het me te binnen dat ik het volgens mij niet eens heb verteld :oops:

@Irma wat jammer zeg dat Rick geen bv meer wil maar je moet maar denken hij heeft al heel wat maandjes gehad en ik vind het super dat je het zo lang heb volgehouden :thumup:
    Toch kan ik me voorstellen dat je het moeilijk vind ik heb ook heel wat afgehuild omdat er bij mij gewoon niet zoveel bv uitkwam en Wessel me borst niet wilde pakken.

@Eve fijne vakantie!

@Slingding wat een super foto van Kailynn.

En wat super zeg al die geboortekaartjes!
    Ik ga hem nu ook even plaatsen.

5. keizerin

De tekst bovenin staat,

Wij waren liefde
    En onze liefde werd een leven.

Daar onder

Onze
    Wessel Joe

Geboren op 25 december 2006
    en weegt 3515 gram

Daar onder onze namen en adres en voor bezoek graag eerst even bellen.

Op het kaartje zelf zitten nog goude randjes bij die lusjes van het lint zeg maar en om die kussen en bij het olifantje en vogeltje enz maar dat zie je nu niet,dat is wel jammer want dat maakt die kaart ook heel mooi.
    Ik ben nog steeds heel blij met onze kaart en ben er echt helemaal weg van :D

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga jullie heel erg missen :cry:

Tot volgende week maandag!

7. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Lief hoor jullie reacties!

Gisteren heb ik nog een keer geprobeerd om Rick een borst of een fles aan te bieden maar weer weigerde hij, dit was voor mij het laatste wat ik kon proberen. Vervolgens heb ik Rick op het aanrecht gezet en ben samen met hem de moedermelk die ik in de vriezer had gaan weggooien, ik vond het wel symbolisch om dit samen met hem te doen en hij had de grootste lol terwijl ik wel kon janken... Ja lola, erg he om het zomaar weg te moeten gooien...

Ja Karin, ik had het ook graag op een andere manier gedaan maar vind het ook wel top van jou dat je het ook nog steeds volhoudt!

Eve, geniet lekker hoor je hebt het verdiend! Knuffie voor Fynn!

Echt heel geweldig al die geboorte kaartjes! Ik spaar geboorte kaartjes, als jullie er toevallig ééntje over hebben? Zou ik leuk vinden om te krijgen! Ik weet nog steeds niet hoe ik hier een plaatje moet zetten maar ik zal mijn kaartje in mijn album zetten vanavond, ik ben nu aan het werk.
    Ik heb pas om 10.45 mijn eerste gesprek dus kan ik nog wel ff stiekum (hahaha) forummen...

Wessel, goed zo mannetje! voorzichtig hoor met zitten, Rick heeft al vaak zijn hoofdje gestoten...

Vales, klopt inderdaad het meest frustrerende is wanneer hij mijn borst niet meer wil pakken, ik vraag me nog steeds af hoe dat nu kan, zo maar in eens... en ik mis het intieme ook gewoon...

Jasmijn, Snel weer beter worden hoor is maar niets zoveel poepbroeken...

Lola, ik krijg vervelende vlekken er vaak uit met ossengal zeep, gewoon een stuk zeep en dan de vlek ermee insmeren in de machine en het vliegt eraf... Wist ik ook niet maar toen ik in Duitsland was laatst en mijn vriendin zag dat ik zulke vieze vlekken op de slabben van Rick had liet ze met het zien... Al mijn slabben zijn nu weer lekker schoon...

Karin, wat een heerlijk weekend moeten jullie gehad hebben! succes weer met werken.

Noortje wat heb je aan je rug? Ik heb tijdens de bevalling mijn stuitje gebroken en heb daar ook nogsteeds last van, zelfs in mijn voeten... Ik las van jou dat je je sokken nauwelijks aan kreeg en dat herkende ik... Ik heb zelfs moeite om de trap af te lopen... Sterkte meid!

8. Niet meer actief

irma ik zal je straks ff een pb sturen hoe je foto's kan uploaden via photobucket. is niet erg moeilijk....

hier net bij de huisarts geweest. eg moet zijn moeheid nog 2 weken aankijken, en als die dan nog zo moe is terug... en mijn hb, ijzer, vitamine b12, schildklier worden ff getest.. athans heb ik voor bloed geprikt. waren maar 7 buisjes. ik ben nog steeds heel erg moe en had tijdens mijn zwangerschap ernstig vitamine b12 te kort. Na de bevalling getest en toen was het goed, en hoefde ik de spuiten niet meer te halen zei destijds de andere h.a. {ben intussen overgestapt}. Nu vertelde me h.a. dat ik daar niet mee had mogen stoppen? Maar goed morgen en anders woensdag is deuitslag binnen dus dan hoor ik het wel.

ik ga ff kids in bed leggen, zijn nog erg moe en niet fit.

9. Niet meer actief

@irma, balen dat je je bv weg kon doen... en dat rick het niet meer wil. Hoop dat je door t samen weg gooien er toch beter gevoel bij hebt gekregen. en je mag trots zijn. 8,5 mnd lang! ik had maar 2 weken tot 2x aan toe.....

10. keizerin

Ik ben ook weer naar de dokter geweest en hij is weer omhoog :(
    Dus ik moet donderdag 13 september naar de internist,de dokter had weer voor me gebeld en daarom kan ik weer snel er heen :D

@Gnessy dat klopt idd dat je er niet mee mag stoppen.
    Ik moet nu elke 3 maanden een b12 spuit halen dus ik mag in november weer.

@Irma ook al heb ik maar 6 dagen bv kunnen geven en hij maar 4x ofzo de borst heeft gepakt(zonder te drinken want ik wist dat niet)miste ik dat intieme ook zo vreselijk erg ik vond het geweldig om te doen en ik zei gelijk ik wil dit zo lang mogelijk doen.
    Eerst zei ik altijd ik wil 6 weken bv geven maar toen ik bv aan het geven was wilde ik het veel langer gaan geven maarja helaas kreeg ik met kolven maar elke keer 30/40cc uit en het werd gewoon niet meer :cry:
    Nu achter af heb ik echt het gevoel dat ik niet genoeg ben geholpen met bv geven en dat begon al in het ziekenhuis,hij werd gewoon aan me gegeven en hielpen ze met aanleggen en weg waren ze en zo lieten ze me een hele tijd alleen.

@Eve geniet lekker van je vakantie wij zijn er volgende week nog wel ;)

11. Niet meer actief

ik vind t wel krom, want waarom zegt de een dat ik er mee mag stoppen omdat het goed is en nu mag dat weer niet.... Dus ben erg benieuwd wat er uit komt....

12. keizerin

@Gnessy ik hoor het wel vaker dat huisartsen mensen er mee laten stoppen omdat hij goed is,alleen hij gaat vaak toch weer zakken omdat wij de b12 niet goed opnemen uit onze voeding.

13. Niet meer actief

tja, ik hoor t morgen en anders overmorgen wel.... En als t idd zo is dat het daar aan ligt, tja dan hoop ik snel een spuit te krijgen. want ik kan nu gewoon hele dagen slapen.... en dat is niet echt fun zeg maar...

zo moe.... en ik slaap toch gemidd. 8 tot 9 uur per nacht....

14. keizerin

@Gnessy ja ik ken dat ik kon wel de hele dag slapen vreselijk nu 6 spuiten later gaat het echt weer goed :D
    Alleen die schildklier nog :(
    Ik hoop dat je snel weer een heerlijke shot b12 mag halen :) ik zeg altijd dat ik verslaafd aan de b12 ben :)

15. Niet meer actief

tja hij laat ook mijn schildklier testen.... en weet ik allemaal nog meer.... dus tja...

ik ga kids ff eten geven en dan ff bankhangen denk ik... miss zelfs nog wel ff slapen. want jordy is nu 3, maar die ligt 's middags op bed, ruth ook en ik vaak ook omdat ik het anders gewoon niet vol hou.

16. Niet meer actief

die b12 is ook verslavend, want als je dat effect merkt he, en dan een poosje niks heb nou dan kun je wel in de lucht springen van blijdschap dat je weer een shot te pakken hebt.

17. Goedemiddag allemaal,

Eve, vond aan jouw motoriek ook weinig aan te merken hoor. :D

Gnessy, Retie ligt idd net over de grens. Op een half uur van Eindhoven.

Noralien, oeps de foto... Ik stuur hem zo snel mogelijk op!

Leuk al die geboortekaartjes. Zal straks een foto nemen van het onze.
    Gnessy, jouw kaartje zie ik niet... 't Is te donker.

Ik ga vandaag ook appeltaart maken en appelstrudel om in te vriezen. Heb namelijk een plastieke zak appels van mijn grootvader gekregen en nadien nog een kartonnen doos appels van de overbuurvrouw.

Irma, kan me voorstellen dat het je veel doet dat Rick de borst niet meer wil. Maar je hebt zolang de borst gegeven als Rick zelf wil. Dat is toch wel fantastsich!

Ik moet nog steeds starten met psp...

En al de mama's met spierpijn en zo: veel sterkte. Ik kan er gelukkig niet van meepraten.

Saartje

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lekker Saar :D we komen volgende week wel helpen om ze op te maken :D ...hahahahhahhahha

Gnessy slaap lekker......ik begin me gelukkig zo langzaam aan regelmatig toch beter te voelen..maar die 9 mnd lukt niet hoor........ :rolleyes:

Cynthia vergeet ik steeds..lukt het met SB?

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ben even niet hier geweest maar ben ff een beetje gaar. Zit er een beetje doorheen. Tis zo hectisch geweest de afgelopen week met Koen die ziek was. En net nu hij beter wordt is Sara ziek. Ik heb dus echt m'n handen vol met die 2 op het moment. Vannacht heeft Koen ook nog eens slecht geslapen. Hij werd om de haverklap wakker en begon dan te huilen tot dat ie weer z'n speen kreeg. Heb soms echt het idee dat ie ons aan het uitproberen is... Moeilijk hoor.

Ik zal gauw weer reageren hoor op iedereen... sorry... kan het eventjes niet opbrengen... :oops:

Groetjes Otje

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hmmm saar daar heb ik ook wel zin in

vales balen zeg

gnessy jij ook al , hoop dat je gauw van je moeheid af bent

wat een leuke kaartjes, vales het kaartje van jou ishet zelde kaartje wat mijn vriendin een jaar of 10 geleden voor haar kindje had gekozen. leuk

otje beterschap met sara

eve hoop dat je een fijne week hebt

nog even een nieuwsgierige vraag he, die b12 spuit, is dat die spuit die je in je bil krijgt? (volgens mij had een vriendin dat van mij)

jemig irma, kan me goed voorstellen dat je daar down van bent. wat een afwijzing. maar je hebt het wel heel lang volgehouden en daar mag je best trots op zijn
    ik las dat je de bv al weg had gedaan. wou je nog het advies geven dat je eventueel een gedeelte aanlengt met opvolgmelk. (doe ik hier wel eens als ik te weinig heb)
    maar daar heb je nu niets meer aan

mijn dochter is vandaag weer naar school, na een lange vakantie, en mijn zoon gaat morgen zijn rooster ophalen.
    we gaan zodadelijk zijn laatste boeken even kaften. hij is wel slim, maar niet zo handig, waardoor ik nog moet helpen anders willen de boeken niet meer dicht en zo

Deel Deze Pagina