December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Saar: Het zwembad waar ik met Jasmijn zwem, wordt zelfs helemaal niet gereinigd met chloor, maar met ozon...

@Gnessy: Tja, wat heeft Jasmijn gegeten gisteren? Melk, banaan, een boterham met smeerkaas, andijviestamppot en een fles pap voor het slapen gaan. Het waren ook geen volle luiers, meer 'natte scheten' die met grote kracht de luier in werden gewerkt en dus meteen door de pijpjes naar buiten kwamen... :(

@Slingding: Ik heb nog een hele leuke foto van Kailynn, maar weet niet of ik die mag plaatsen... ;)

Ik heb vandaag maar een dagje vrij genomen, zodat Jasmijn niet naar het kdv hoeft en ik heb vanmorgen ook een afspraak bij de huisarts gemaakt. Dan kan ik meteen vragen of het kwaad kan dat Jasmijn al 9 weken verkouden is. Ik heb namelijk eens gelezen, dat kindjes op een gegeven moment een spraakachterstand kunnen oplopen, doordat hun gehoor wat verstoord raakt als gevolg van een langdurige verkoudheid.

Maar vandaag heeft Jasmijn 'pas' twee poepluiers gehad en die zagen er al heel wat beter uit... :D

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Lola: tuurlijk mag je mijn meisje plaatsten
    dit vond ik ook nog een hele leuke foto van kailynn van gisteren.
    ben ook benieuwd hoe de baby foto geworden is karin?

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    effe illegaal vanaf het werk:
    wel gek hoor om mijn eigen huiskamer op zoveel foto's voorbij te zien komen. Ik ga vanavond effe kijken of ik de foto's die ik gemaakt heb op laptop kan zetten en dan ook effe spammen.

Viel nu client uit. Moet zeggen dat ik het gisteren erg gezellig vond, maar net als noralien merk dat doordat je niet helemaal lekker bent het ook wel erg vermoeiend was. En dan 's avonds ook nog vergaderen....
    ppf hoop dat mijn clienten vandaag niet te moeilijk doen en dat ze hard praten...anders knik ik ja en weet niet wat ze gezegd hebben. Dat kan natuurlijk ook niet...

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    o ja Cynthia: de beebfoto is geweldig. Er is er zelfs 1 waar de kids allevier zitten en in de camera kijken. To be continued vanavond...

5. Euh, het gaat namelijk over die bloot-foto...

6. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    wat ziet de mini meeting er gezellig uit!

Debby tof joh een wat groter huisje, hopelijk wordt het wat, klinkt allemaal wel goed.
    Hier ook een vreselijke klus om te verschonen, ik geef haar een speeltje in haar hand zodat ze niet op haar zij draaid, dit werkt ook maar soms hoor.

Dimphy is helemaal weg van Bumba, die is haar grote favoriet.

Moet straks weer een late dienst werken. heb helemaal geen zin.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he bah lianne een late dienst. wie weet is die snel voorbij.
    ik heb vandaag nog vrij, en morgenavond mag ik weer.

debbie wat heerlijk zeg een ander huisje. en een appartement heeft ook wel wat hoor. hoef je in ieder geval geen traphekjes (en niet te tuinieren)

wat een geweldige fotos weer, ziet er heel gezellig uit. steeds als ik fotos zie dan vind ik de babys zo groot worden, en dan besef ik dat safouane net zo groot is. maar voor mijn gevoel is die dan nog niet zover. of klinkt dat raar?

ik werd vanmorgen om 5 uur wakker! de buren hebben een dochter van 2 die niet slapen wil, en altijd heel vroeg wakker is. kennelijk hebben ze besloten haar te laten huilen, het heeft 3 kwartier geduurd voor ik ze ernaar toe hoorde gaan. was er best pissig over, want mijn zoon ligt ernaast en die moet wel naar school.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, bedankt voor de complimenten over mijn haar. ik ben trouwens wel van plan het te laten knippen.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    uhh doe dat maar niet je weet nooit wat voor een rare mensen er hier rond neuzen je mag hem wel naar mij sturen ben benieuwd.

noralien: ik heb jou hoeslakentje :oops: :oops: perongelijk mee genomen. we msn'en er wel even over hoe en wat.

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Balen Noura, dat je daar wakker door hebt gelegen. Aan de andere kant begrijp ik ook wel als ouders eens willen proberen 't te laten huilen. Al vind ik 3 kwartier wel errug lang!

Vanavond hebben we een uitje met onze beste vrienden (die vrienden die IVF hebben gehad). Weken geleden werd ons al gevraagd vanavond vrij te houden. Maar ze willen niet vertellen wat we gaan doen. We weten nu alleen dat we om 19.00u op het station moeten zijn :rolleyes:

Jikke gaat vanmiddag naar de zus van Robert. Daar heeft ze al eens eerder gelogeerd en dit is toen heel goed gegaa. Zelf vinden ze het ook heel erg leuk en de kinderen verheugen zich er al op.
    Morgenochtend gaat Jikke nog met hen mee naar het paaardrijden van hun dochtertje, dus we kunnen lekker uitslapen :D
    Robert had gisteravond het campingbedje en eetstoel al uit de auto gehaald en naar zolder gebracht. Liggen we in bed bedenk ik ineens dat we het vandaag weer nodig hebben (zonder hoeslakentje dus ;) ). Kon ie het vanmorgen weer van zolder halen en in de auto leggen 8)

11. Niet meer actief

Wat een leuke foto's allemaal weer zeg... echt geweldig.....

inmiddels ben ik stuk opgeschoten, twee wassen hangen, boxkleden in verhuisdoos gedaan en op zolder gezet. samen met te kleine kleertjes. ik heb nl een plastic boxkleed erin, die stoffen kleden werkt madam eruit... DUs dan maar op zolder, keuken opgeruimd en vaatwasser uit en ingepakt, kamer opgeruimd, gezogen, ruth fruit gegeven, koffie gedronken. was op geruimd....

Net me middag eten op. Esther en hendrik zullen zo ook wel komen.. Word weer gezellig...
    ik merk wel dat ik er tegen op ga zien als ze het weekend hier weer zijn. NIet om de kids, maar om hoe t vrijdag's altijd gaat. het gehuil, bang dat hun mama wat overkomt. en noem maar op... En dan zondag's niet meer naar huis willen en dan compleet aan mij hangen... ik vind het steeds moeilijker om er mee om te gaan.. maar goed...

12. Niet meer actief

spannend meis... veel succes en plezier vanaaf....

en gebeurt heir ook wel hoor, ene dag op zolder leggen en andere dag toch nog nodig te hebben....

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi meiden,

irma; gefeliciteerd met rick zijn tand
    debbie; hopelijk gaat hret huisdoor fijn voor je hoor

iedereen weer thnx voor de lieve menthal support woorden. fijn om te weten dat jullie meeleven

ziet er erg leuk uit die mini meeting, en wat zijn jullie beebs weer groot en wijs geworden zeg dat kun je zo erg goed zien hoor.

gnessy jij ook druk bezig zo te horen.

ga weer ff wat doen gr

saskia

14. ik heb even een vraagje tussendoor...

Kan je op een moederfiets zwanger op...? Want ik pas nu net op mijn fiets met Liene van voor, met een dikke buik wordt het niks.

Omdat we toch al een paar keer gebabbeld hebben over een moederfiets, zouden we er dan nog een extra reden hebben om er een te kopen.

Saartje

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Een vriendin van mij heeft tot 32 wkn zwangerschap op de moederfiets gefietst met een stoeltje ervoor. Dus ja 't kan.

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Wat een ontzettend lieve foto's van de mini-meeting. Nick zal het wel naar zijn zin hebben gehad met 3 meiden om hem heen.

De rest heb ik vluchtig doorgelezen omdat ik niet zoveel tijd had.

Lynn is gisteren voor het eerst naar het nieuwe kdv geweest en ik ben zo blij dat ik haar heb overgeplaatst. Toen ik haar ging halen, zat ze lekker buiten en was er een leidster met haar bezig en dat heb ik bij het andere kdv nooit meegemaakt. Daar lag of hing ze altijd alleen als ik haar kwam halen. Misschien wel toeval, maar toch. En verder was alles heel goed gegaan. Ben helemaal blij...

Vanochtend ben ik naar de gynaecoloog geweest. Mijn bloeddruk was gelukkig goed 110/70. Met de doptone hoorde hij echter het hartje niet zo goed, dus wilde hij toch even het echo-apparaat aanzetten om te kijken. Dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg :) Terwijl ik naar ons bewegend beebje keek, vroeg ik terloops aan hem of hij al kon zien wat het geslacht was. Volgens hem krijgen we een..........................JONGEN!
    Hij gaf niet de volledige garantie, maar weet het wel bijna zeker dat er duidelijk iets 'mannelijks' te zien was onderaan :)

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Bianca, wat leuk! Een echo en geslacht al bijna zeker bekend. Had je een (lichte) voorkeur voor een jongen?
    Wel apart hoor, dat jij alweer zo ver zwanger bent dat je het geslacht al kan zien :D

Wij zijn er waarschijnlijk uit waar we vanavond heen gaan.....
    Kreeg net een sms-je van Robert.
    Herman Finkers speelt vanavond in het zaantheater en dat kan geen toeval zijn.
    Wij zijn allebei echt hélemaal gek van Finkers. We hebben de box van al z'n werk tot nu toe en Robert citeert hem regelmatig.
    Onze vriendin is Twents, de datum staat al heel lang vast, dus je zou haast denken.......... :D

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Leuk zeg Noortje, Herman Finkers. Mijn vader is er ook helemaal gek van. Ik vind hem ook niet onaardig.

Wij hadden allebei sterk het gevoel dat het een jongetje zou zijn, maar dat hadden we ook bij Lynn. We vinden het wel heel leuk, een meisje én een jongetje.

Had net ook wat... wilde de auto voor ons huis inparkeren, was er maar een klein plekje vrij. De buurvrouw stond te kletsen met de overbuurman, dus wilde me niet laten kennen en toch maar proberen in te parkeren. Had ik beter niet kunnen doen. Terwijl zij op mijn handen aan het kijken waren, reed ik op de auto die achter me stond, van de andere buren. Gelukkig was er niks te zien, dankzij de trekhaak, maar baalde flink, vooral omdat zij erop stonden te kijken en niks zeiden. Tja, ik ben nog altijd mijn renault twingo gewend en dat parkeert toch een stuk makkelijker dan een renault megane grandtour (stationwagen).

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk bianca, een jongen leuk hoor

en vervelend van dat inparkeren maar iedereen zal dat herkennen

noralien, 3 kwartier om 5 uur (niet de eerste keer) vind ik ook lang. en om 6 uur in de ochtend je kind in de tuin laten spelen is ook wat vroeg als mensen nog slapen.
    ik hoop er maar op dat het geen dagelijks ritueel word

20. @Noralien: Spannend, zo'n blind date (want daar lijkt het wel een klein beetje op...) Veel plezier vanavond!

@Gnessy: Sterkte dit weekend, maar eigenlijk is dit geen situatie die zou moeten voortduren...

@Bianca: Leuk, dan krijgen jullie 'van allebei wat'! Maar na de uitslag van de vruchtwaterpunctie hebben jullie 100% zekerheid wat betreft het geslacht, niet?

Ik ben vanmorgen met Jasmijn naar de huisarts geweest. Volgens haar komt het einde in zicht en ze adviseerde mij om Jasmijn door de dag heen wat Roosvicee Stop te geven. Enerzijds omdat dit stoppend werkt bij diarree en anderzijds om wat extra vocht toe te dienen.

Ik heb een beetje mot met de administratie van het kdv waar Jasmijn naar toe gaat en wil van jullie wel eens weten wat jullie hiervan vinden:

Bij dit kdv gaat de opvang per dag of dagdeel. Op maandag gaat Jasmijn een hele dag, dus betaal je voor 11 uur (ook al 'gebruik' je dat niet, maar oké...) Nu de cursus babyzwemmen weer is begonnen gaat ze slechts 6 uur op maandag (ikzelf neem een aantal uurtjes verlof). Omdat ze op die maandag pas ná 11.00 uur gebracht wordt, is er dus sprake van een verlengd dagdeel (dat loopt van 11.00 uur tot 18.30 uur). Toen ik dus aan de administratie doorgaf dat jasmijn 9 keer geen gebruik zou maken van een hele dag (oftewel: twee dagdelen), maar één verlengd dagdeel, kreeg ik het volgende antwoord:

Ten eerste had ik dat minimaal een maand vantevoren moeten doorgeven, maar het ergste is dat Jasmijn dan wordt uitgeschreven voor de uren vóór 11.00 uur. En omdat er kindjes op de wachtlijst staan, kan ze na afloop van de cursus babyzwemmen niet meer terug op de vroege maandagochtend...! Met andere woorden: ik ben gedwongen om de volle mep te betalen, terwijl ze slechts de helft van het aantal uren daar is!
    Het probleem is dat het kdv van Jasmijn deel uitmaakt van een heel grote organisatie met wel 20 opvanglocaties door de hele stad. Zij hebben een apart administatieadres, waar mensen werken die dus ver van de praktijk af staan en niet echt met je meedenken...

Nu heb ik vanmorgen in een boze bui gezegd dat ik een ander opvangadres voor Jasmijn ga zoeken... Nu is er bij ons in de wijk ook een heel kleinschalig particulier kdv en daar is de opvang nog goedkoper ook. Ik heb vanmorgen gebeld en zij zeggen een stuk flexibeler met dit soort zaken om te gaan, maar daar kennen ze weer geen ruildagen. Op het huidige kdv is het zo, dat dagdelen die Jasmijn niet gebruikt opgespaard kunnen worden. En dat is best wel handig, aangezien mijn man ook wel eens de hele vrijdag vrij kan nemen...

Het allerleukste kdv wordt echter gerund door de vrouw van een collega van mijn man. Heel kleinschalig en in het bos. Dit moet je meer zien als een groot gezin, waar ze dus ook echt met de kinderen erop uit trekken. Zijn collega is al ouder en fungeert meer als een soort van opa. Hij neemt de kinderen mee naar het bos en leert ze van alles over de natuur en zo (hij werkt nog slechts parttime bij het bedrijf waar mijn man werkt...) Maar dat kdv ligt in Weert en dan moet Jasmijn dus nogal vroeg door haar papa gebracht worden (want die begint vroeg met werken...)

Wat vinden jullie hiervan en wat zou jullie keuze zijn?

Deel Deze Pagina