December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo! Mijn 1e rijles is achter de rug. Het was eigenlijk een soort van intake om te "bepalen" hoe het gaat met mij (en het rijden :D ) en een beetje te kijken wat voor pakket ik het beste kan nemen.

De instructrice (erg aardige vrouw) heeft me eerst uitgelegd terwijl ik achter het stuur zat hoe het een en ander werkt. Daarna zijn we gaan rijden. Tenminste... ik heb het stuur bediend en zij de rest (gas, koppeling, enz). Op een rustiger stuk zijn we wat gaan oefenen met sturen, koppelen, remmen, gas geven. Leuk hoor!

Nu heb ik 17 september mijn 1e echte les want deze les was puur om een indruk te krijgen... Maar heb de smaak te pakken in ieder geval!

Slingding: Och jeetje, allebei ziek. Hopelijk blijft je man beter en kan die lekker voor jullie zorgen. In ieder geval veel beterschap toegewenst!

Noralien: Lief he, die reactie als je je kindje op gaat halen!
    Was ze naar je ouders geweest? Sorry heb het even gemist.

Lola: Ik heb je een mail terug gestuurd...

Noura: Wat fijn van het grote dakraam! Nu heb je er geen (of een kleine)?

Groetjes Otje

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien wat leuk zo'n avondje uit. Dacht net zal eens kijken wanneer wij weer naar de schouwburg gaan...maar dat is pas volgend jaar mei...maar in oktober geeft het plaatselijke zangkoor weer een musicaluitvoering, dus misschien daar maar eens kaartjes voor scoren...
    wat een lieve foto's van Jikke in bad trouwens.
    leuk als ze zo reageert op het weerzien met jullie. Maar ze had het vast ook wel naar haar zin gehad bij je ouders.

Gnessy: een ministaartje! haha, zulk lang haar heeft Nick echt niet, maar ik had het vanmorgen even in een kuifje overeind....zal straks ook effe showen.
    je moet dan wel goed kijken, maar....

Otje: fijn dat de dag gisteren gezellig was. Ik vind het toch altijd bijzondere dagen, trouwdagen. Merkte laatst bij mijn broer wel dat ik toen toch ook weer effe terugdacht aan hoe het bij onszelf was toen...
    enne...nou maak je me wel nieuwsgierig...voor welk pakket was jij geschikt. natuurtalent in de auto?

Lola: KDV: moeilijke keus hoor. ik zou zelf niet ver weg gaan zitten. Mocht je man bijvoorbeeld een keer niet lekker zijn, moet jij haar eerst naar Weert brengen en dan zelf weer helemaal terug. Lijkt me niet handig. Dat kleinschalige KDV klinkt wel goed, maar kun je daar wel die flexibele uren krijgen of blijft dat dan hetzelfde? en bij particulier krijg je dan nog wel de vergoeding? ik vind het trouwens ook raar en kan me niet voorstellen dat er veel kinderen tussen 7 en 11 op maandag willen komen...

Noura een dakraam heerlijk zeg, dat zal een hoop extra licht geven. Slapen er kids op zolder bij jullie?

Cynthia: veel beterschap. en we hadden nog zo afgesproken dat jij niet ziek zou worden :(
    ik hoop dat dat me in elk geval bespaard gaat blijven, want mijn oor is al vervelend genoeg.

Ik merk bij Nick dat hij soms een beetje eenkennig begint te worden. Niet dat hij heel erg aan mij alleen hangt. Hij lijkt wat moeite te hebben om bij mannen te blijven. Begint hij echt te miepen en als dan ik of de oma's of mijn gastouder er is, is het goed als hij bij ons kan zijn. Dit heeft hij met name als hij moe is.
    Gelukkig kan ik nog wel zonder huilen Nick achter laten als ik ga werken, want dat lijkt me moeilijk. Hoop ook dat deze fase snel over is, ook voor Frank...
    overigens geef ik niet toe als Nick bij Frank is en gaat huilen. Uiteindelijk lost het dan wel op

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    was dit maar waar. arno is om 12.15 de deur uit gegaan en komt niet voor middennacht thuis.
    ondertussen heb ik er ook nog koorts bij gekregen, ben net zo'n ijspegel met 3 truien aan.
    en bij kailynn zit er weer 100 ml ors in.

otje, leuk dat je les zo leuk was.

karin: moet je lola bedanken :D dat ik ziek ben geworden.
    nee hoor grapje.

ben net aan een cracker begonnen maar smaakt echt niet.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Oh heb echt medelijden met je! Zeker nu je man ook nog de deur uit is. Hopelijk voel je je snel weer beter en je dochter ook.

Duikster: Eeuuh... natuurtalent? :rolleyes: :) Dat weet ik niet hoor.
    Maarre... 40 lessen is gemiddeld. Ze twijfelde even over het pakket van 40 of 45 lessen. Toen hebben we toch maar voor de zekerheid gekozen voor het pakket van 45 lessen. Mocht blijken dat het toch te veel is krijg ik de te veel betaalde lessen terug.

Even eten nu...

Gr Otje

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Cynthia, veel beterschap voor jou en Kailynn. Hopelijk zijn jullie allebei snel opgeknapt en wordt Arno ook niet ziek. Kan hij jullie morgen misschien nog een beetje vertroetelen. ;)

Lola, ik denk dat ik niet voor het kdv zou kiezen wat niet in de buurt ligt. Al klinkt het wel errug gezellig daar. Ik denk dat ik voor het kleinschalige kdv zou gaan. Succes in ieder geval met je beslissing. Ik ben zelf erg blij met de overstap naar een ander kdv. Ik hoop dat Lynn hier ook echt kan blijven. Maar we gaan fuseren op mijn werk, dus de kans dat ik straks mss in een andere plaats moet gaan werken is aanwezig en dan moet Lynn ook naar een ander kdv. Ze zit nu vlakbij mijn werk.

Otje, spannend he...zo'n eerste rijles.

Noura, fijn zeg zo'n groot dakraam.

Noortje, jammer zeg dat Finkers een beetje tegenviel. Lieve foto's van Jikke in het bad.

Ga nog even een paar boodschapjes doen...handig een supermarkt om de hoek die tot 20.00 uur open is. :)

6. @Otje: Leuk dat je zo enthousiast bent over je eerste les! Hopelijk heb je gauw je rijbewijs. De koffie met gebak staan hier dan klaar om het te vieren... :)

@Duikster: 'Particulier' betekent in dit geval dat het kdv geen onderdeel is van een grotere stichting of organisatie, maar dat het een kleinschalig initiatief is. Voor de bijdrage van de werkgever of belastingdienst maakt dat geen verschil. Bij dat kdv hoef ik dus de uren dat Jasmijn naar babyzwemmen gaat niet te betalen. Het enige nadeel van dit kdv is dat zij het systeem van ruildagen niet kennen. Ik wil er samen met mijn man een keer gaan kijken volgende week om de sfeer te proeven. Over het wennen maak ik me geen zorgen: in de twee maanden dat Jasmijn naar het grote kdv gaat, heeft ze al zeker 8 verschillende leidsters gehad. Ik denk dat ze op het kleine kdv meer vastigheid krijgt...

@Slingding: Beterschap voor jullie beidjes. Als ik dichterbij woonde, kwam ik jullie verwennen... :D

Eve is er niet, dus kunnen we het even over 'sprongetjes' hebben... ;) ;) ;)
    Jullie weten dat ik absoluut geen aanhanger ben van 'Oei, ik groei!', maar de situatie met Jasmijn maakt me momenteel langzaam aan wat onzeker. Ze zit duidelijk niet helemaal goed in haar vel, maar is zeker ook niet ziek (meer).

En nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik het boek voor het eerst héél erg herkenbaar vond. Ik heb het opengeslagen bij 'Lief en leed rond 8,5 maand' en daar stond:

Baby van slag: Hoe toont hij dat?

Huilt vaker (JA)
    Is het ene moment vrolijk en het volgende huilerig (JA!)
    Wil vaker bezig gehouden worden (JA, Jasmijn wil ook niet in de box)
    Hangt (vaker) aan je rokken (JA)
    Is 'overdreven' lief (JA!)
    Krijgt (vaker) driftbuien (Herken ik enigszins)
    Is (vaker) eenkennig (NEE)
    Protesteert wanneer je lichaamscontact verbreekt (JA, vandaag heel erg)
    Slaapt slechter (JA, wordt eerder wakker en doet overdag hazenslaapjes)
    Heeft (vaker) 'nachtmerries' (Heb ik niets van gemerkt)
    Eet slechter (JA!)
    'Kletst' minder (JA!)
    Is minder beweeglijk (JA!)
    Zit soms stilletjes te dromen (JA)
    Wil niet verschoond worden (JA!)
    Zuigt (vaker) op de duim (JA!)
    Pakt (vaker) een knuffel (NEE)
    Gedraagt zich babyachtiger (JA)

Tja, dan krijg ik dus inderdaad de neiging om in sprongetjes te gaan geloven... :(

Zelf denk ik dat Jasmijn last heeft van drie dingen tegelijkertijd: de naweeën van de buikgriep, het doorkomen van twee tandjes en een 'sprongetje'. In dit geval ben ik dus voor het eerst blij dat ik het boek heb. Het bevestigt mijn vermoeden dat lichamelijk niet veel (meer) met Jasmijn aan de hand is, al blijf ik natuurlijk wel allert!

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    de beloofde foto van Nick met kuif:

en Lola: was ik nog vergeten: Wat goed dat Jasmijn nu ook aan het stappen is langs de tafel! pas maar goed op de theekopjes....

8. @Duikster: Hi, hi... wat een koddige foto. Maar het is een begin!

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: ik had op vakantie ook het idee dat Nick in een sprongetje zat....en ik vond het boek toen ook heel herkenbaar. Dat aanhankelijke zie ik hier ook, al is dat bij Nick natuurlijk maar heel even, voordat hij weer verder op ontdekkingstocht gaat. Maar hij zoekt ons wel meer op en hij is niet eenkennig naar mij, zoals ik al schreef, maar zoekt wel een bepaalde veiligheid volgens mij. Overigens kan ik Nick nu wel weer in de box neerzetten voor een poosje.
    ik vind dat kleinschalige KDV wel goed klinken...

10. @Duikster: Ja, ik vind het wel jammer dat ik niet eerder van dit kdv op de hoogte was. Ze maken geen reclame en hebben geen opvallend bord aan de straat. Ze geven zelf ook aan het van mond-op-mond-reclame te moeten hebben. Ze willen ook niet adverteren, omdat ze niet groter willen groeien... Het is dat mijn moeder een uitzending van L1 (de Limburgse tv-zender) zag waarin dit kdv te zien was...
    Maar wij woonden nog maar pas een paar maanden in Roermond toen ik zwanger werd en dan weet je nog niet zo goed waar je alles kunt vinden. Dus liepen we als eerste tegen die grote stichting aan (en kregen destijds ook een positieve indruk)...

11. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    *Gnessy echt zielig meis dat bloedneusje, maya van vallen en opstaan leren ze natuurlijk wel he. Thijmen liep trouwens vanmiddag achter ze loopwagentje van Chicco aan, het ging nog niet helemaal top ha ha. Maar het is een begin natuurlijk, denk niet dat het nog lang duurt voordat hij zal lopen hoor.

*Duikster ook jou foto's zijn weer erg leuk geworden zeg, vooral die gene met die 4 fotomodellen op een rij ha ha. Echt heel erg lief, al zijn ze op die laatste foto van die chaos toch wel echt boeffie's he.

*Noralien erg leuk hoor die foto's van jikke in het badje, misschien kan ik dat ook wel met Thijmen gaan doen haha. Hij wordt namelijk best wel zwaar eigenlijk onder de douche, soms houd ik het echt niet lang vol en ga ik met hem op de douche grond zitten haha.

*Otje het is nog niet helemaal 100% zeker, we moeten nog afwachten tot de woningbouw van de nieuwe woning al onze documenten heeft goed gekeurd. Maar als dat allemaal is goed gekeurd dan krijgen we uiterlijk 28-10-2007 de sleutel, want die vrouw gaat hoogst waarschijnlijk 01-10-2007 uit die woning. Maar dan gaan ze eerst nog de badkamer renoveren, dus vandaar pas uiterlijk 28-10-2007 dat we er in kunnen. Hoe ging het trouwens met je eerste autorijles? Lukte het allemaal een beetje?

*Lola/Jasmijn gefeliciteerd met het boventandje, hopelijk blijft de diaree ook nu minder worden en wordt de ontlasting uit eindelijk weer normaal.

*Gnessy erg leuk hoor die foto van het mini staartje, staat er echt lief.

*Duikster echt heel erg leuk zeg die foto van Nick met kuif, ziet er echt lief uit zeg.

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    het is nog niet te laat om de overstap te gaan maken....succes met beslissen

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    o ja, wat ook heel fijn is: Nick heeft gisteren ontdekt hoe hij vanuit staan weer kan gaat zitten vanaf de tafel! dat scheelt een stuk, want hij had al een aantal vervelende valpartijen achter de rug.
    hihi hij kan dus nu ook zelf gaan zitten, al gaat hij daar wel eerst voor staan! vanuit kruipen gaan zitten doet hij dus nog steeds niet....ja.. op zijn knieen

14. @Duikster: Ach, alle wegen leiden naar Rome, omwegen dus ook... :)

15. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hoi!

Ik ben al een paar dagen niet meer geweest. Of heb al een paar dagen niet gereageerd moet ik eigenlijk zeggen, want ik heb wel met regelmaat bijgelezen. Weet niet wat er aan de hand is maar ik zit ff niet zo lekker in m'n vel. Ik trek me alles aan, huil om iedere poep en scheet en volgens mij is er zo af en toe geen land met me te bezeilen :rolleyes: . Maar goed, het gaat al weer iets beter.
    Daar komt nog bij dat er van de week bij ons in de straat een man van 33 is gestorven, heel onverwacht, vier dagen nadat hij een ongeluk had gehad. Hij was getrouwd en had twee kindjes van 1,5 en 3. En dat heeft me heel erg aangegrepen. We zijn vandaag naar de uitvaart geweest en het is onmenselijk hoeveel verdriet zo'n gezin wordt aangedaan. Ik heb het niet droog kunnen houden en bedacht me ook steeds hoe dankbaar je moet zijn als je gezin gezond en bij elkaar is.

En heel dubbel...gisteren ben ik ook nog jarig geweest. Het was toch wel leuk en ik ben flink verwend. En natuurlijk heb ik ook een cadeautje gekregen van Demi. Zal nog wel ff een foto posten.

Demi heeft van de week voor de derde, of misschien wel vierde keer, oorontsteking gehad. Ze had zo'n pijn. Echt heel zielig. Uiteindelijk hielp een zetpil wel, maar het heeft wel voor een slapeloze nacht gezorgd. En de ochtend daarna was haar trommelvlies geknapt. Ik ben met haar naar de huisarts geweest en die gaf heel voorzichtig aan dat de kans dat Demi een keer buisjes krijgt toch wel aanwezig is. Als ze het nog vaker heeft krijg ik een doorverwijzing naar een KNO arts.

Even nog een paar reacties:

@Duikster: hahaha, wat grappig. Eerst gaan staan om te kunnen zitten. Leuk is dat om te zien hoe ze zicht ontwikkelen. En ik kan me voorstellen dat het je geruststelt dat hij het nu zelf kan, je kan nick tenslottte ook niet elke seconde inde gaten houden.

@Debbie: Dat zou mooi zijn, een andere woning, leuk.

@Lola: Dat kleinschalige kinderdagverblijf klinkt heel goed. Demi zit ook op een heel kleinschalig kdv hier in het dorp. Het bestaat maar uit 1 groep en de 2 eigenaresse leiden samen met drie leidsters het kdv. Ik vind dat heel prettig. De communicatie loopt altijd heel goed en vlot.
    Ik herken op het moment ook heel veel dingen van een sprongetje in het gedrag van demi.

@Otje: Volgens mij heb je zin in je autorijlessen! Da's mooi! Succes ermee.

@Slingding: Och jeetje, jullie allebei ziek. Wat vervelend. Ik wens je heel veel beterschap. En een knuffel voor Kailynn, hopelijk knappen jullie snel weer op!

@Noralien: heerlijk is dat he, als je zo enthousiast begroet wordt door je dochter. Wat wil een mens nog meer!

@noralien/duikster/slingding/lola: Wat zien de foto's van jullie mini-meeting er gezellig uit! En wat een actieve dames en heer. Dat kruipt en stapt maar in het rond, haha.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    duckie wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit, het sterfgeval is ook heel heftig.
    gefeliciteerd met je verjaardag!
    demi oorontsteking, en alweer, hoop dat ze snel opknapt. en buisjes, ze kunnen een oplossing zijn, bij de een werkt het en bij de ander niet

otje wat leuk dat je rijles je bevallen is, op naar de volgende

dus nick gaat ook al zo snel, goed zo!
    en wat een leuke foto

lola over het kdv, ik vind het moeilijk wat te zeggen, maar als ik het zo lees komt dat kleine kdv het beste over, het lijkt ook of jij er al schrijvende het positiefst over bent

cynthia, nogmaals beterschap

wij hebben nu een klein dakraam, en mijn dochter slaapt er nu, en er was hoe dan ook een groter dakraam gekomen.
    ik ga zo slapen , welterusten

17. Niet meer actief

duckie veel beterschap toegewenst. hopelijk ben je snel weer de oude...

cynthia jullie ook veel beterschap...

Wat een stoere kuif zeg!

hoor net dat me schoonpa weer in het z.h. ligt... grrrr.....

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je toch een leuke dag gehad ondanks het feit dat je niet zo lekker in je vel zit.
    Wat erg zeg van dat sterfgeval. Kan me voorstellen dat je je dat erg aantrekt. Sterkte met alles.

Karin, wat een lief kuifje van Nick.

Gnessy, wat vervelend zeg je schoonvader in het ziekenhuis.

Heb hier voor het eerst sinds maanden een compleet gebroken nacht gehad. Weet niet wat er met Lynn aan de hand was, maar sinds de laatste fles van 19.00 uur gisteravond is ze elk uur wakker geweest tot vanochtend. En ze ging niet uit zichzelf terug slapen, bleef huilen, dus we zijn om en om naar haar toegegaan om haar te troosten. Erg vermoeiend. We hebben haar om 8.30 uur bij ons in bed gelegd maar dat was ook geen succes. Ben helemaal beurs geslagen en mis weer talloze haren dankzij ons meisje. We moesten ook wel lachen, ging ze heel de tijd in haar handjes klappen met de tekst kla,kla,kla. Dus nu zit ik alweer een half uurtje beneden met haar en ligt ze heel lief in de box te spelen. Michel ligt nog lekker te slapen :( ...ik wil ook!

19. Niet meer actief

het is de 4de x dit jaar al dat me schoonvader er ligt en 4de keer met een longontsteking. Die man is inmiddels 82... Maar goed.... We kunnen dus weer vaak op bezoek... zal me mams in elk geval vragen voor de oppas... Word er gewoon moedeloos van. want ze kunnen er weinig aan doen. hij krijgt al tig soorten medicatie per dag. geloof 17 verschillende dus tja.......

weet dus niet of ik er veel ben komende week of niet

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo Meiden,

Nou de nagels zitten er op en ik moet zeggen ik heb het best goed gedaan voor de eerste keer :D
    Hier het resulaat!
    Ik zie zelf al dingen waar ik op moet letten dus ik ga flink oefenen.
    Me moeder wil ook nagels dus even kijken wanneer ze wil.

@Otje wat fijn dat je de 1ste rijles leuk vond,ik hoop dat je snel je rijbewijs haald.

@Gnessy jeetje wat vervelend van je schoonvader.
    En wat zielig zeg dat Ruth een bloedneus heeft gehad.

@Duckie Gefeliciteerd met je verjaardag.
    En wat erg zeg van die man :( ik snap dat dat je erg aangrijpt.
    Hopelijk ga je snel beter in je vel zitten.
    En wat zielig dat Demi zo vaak oorontsteking heeft gehad.

@Noura wat fijn zeg dat je gewonnen heb en dat je nu een mooie dakraam krijgt :D

@Slingding heel veel beterschap!

@Karin wat een lieve foto Nick met zijn kuif :D

@Lola zijn jullie er al een beetje uit wat jullie gaan doen met het kdv?of zijn jullie er nog flink over aan het nadenken.

@Bianca wat vervelend zeg dat je zo'n rotnacht heb gehad,hopelijk is het eenmalig.

Deel Deze Pagina