December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, ik twijfel ook af en toe of ze geen last heeft van haar oortjes. Ze pakt sinds vorige week ook steeds naar haar oortjes, maar twijfel of ze er last van heeft of dat ze haar oortjes ontdekt heeft.

Vandaag heeft Lynn maar 2 keer een half uurtje geslapen. Erg weinig na zo'n gebroken nacht. Ik hoop dat ze vannacht wel lekker zal slapen, zowel voor haar als voor ons ;) .

Otje, dat is geen geld 68 euro voor 4 personen. Fijn dat het zo gezellig was.

Nog een dagje werken morgen en dan dinsdag de vruchtwaterpunctie. Begin al behoorlijk zenuwachtig te raken. Hoop maar dat alles goed gaat. Mag gelukkig aan het einde van de week even naar de gynaecoloog om het hartje te laten luisteren. Tja, en dan een paar lange weken wachten...

Ga Mr. Beans Holiday kijken. Hou wel van zijn humor.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oja... vergeet ik nog te vertellen... Het was bijna wel een heel erg duur etentje geworden....

We reden onderweg naar het wokrestaurant toen we uitkwamen op een punt waar een ongeluk gebeurd was. Het was op dat punt een 1-baans weg. Voor ons stond een bus... aan de linkerkant een grote sleepwagen voor de auto met schade en aan de rechterkant een politieauto. Verder natuurlijk ook de nodige mensen op de weg.
    We stonden er al even en omdat de politie die er bij stond niet echt actie ondernam voor het overige verkeer en wij ook niet terug konden (vanwege ander verkeer achter ons) besloten we over de middenberm te gaan (gras) om zo via een andere weg onze weg naar het restaurant te vervolgen. Halverwege op de berm komt er een politieagent op ons af lopen, wijzend met zijn vingertje (irritant!). Nou... waar wij wel helemaal niet mee bezig waren. Dat kon zomaar niet! "weet je wel wat dat kost"? Dus mijn man zegt: Het gras? :) Was echt niet bedoeld als grapje. Dus die agent zegt: Zo'n boete kost 220 euro! :oops: Toen hebben we ons maar heel stilletjes gehouden... en we mochten uiteindelijk doorrijden. Niet over de berm maar uiteindelijk konden we rechts voorbij aan het ongeluk. Het was echt zooooo'n ontzettend irritante agent. Toen het raampje weer dicht was heb even flink gescholden... Vond het gewoon belachelijk want ze hadden op zijn minst even het overige verkeer kunnen leiden. Nou, de agent zei "we waren net even aan het overleggen wat we met het overige verkeerd zouden doen". Belachelijk toch? Dat doe je toch meteen? TSSSS

3. Niet meer actief

bianc mijn duimen draaien volop voor dinsdag. niet alleen voor jou maar ook wat de kinderarts zegt.... hoe laat moet je?

Rijlessen zelfstandig leren ? hmmmmm vreemd.
    ik had spoedcurses, totaal 20 lessen verdeeld over drie weken omdat ik met jordy zat die was toen ik begon net 5 mnd... Heb t verdeeld over 3 wkn... Ben in één keer geslaagd....

Ruth slaapt moment overdag bijna niet.... ook die grijpt vaak naar de oortjes. maar of ze ze heeft ontdekt of dat het zeer doet? ik weet het niet. ik vraag het disndag aan de kinderarts. heb toch al lijstje met vragen...

Waar ik vanmiddag nog zei dat iedereen hier gezond was... nou ni echt. ruth spuugt echt. niet van t eten wat er zo maar uit komt, maar echt overgeven.... dus ff zien hoe en wat...

ik ga me bedje in ben hartstikke moe!

slaap lekker allemaal en tot morgen.

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Nou otje, dat werd bijna een heel duur etentje!

@bianca: als demi haar oortjes pakt dan heeft ze er last van! 2 keer een half uurtje is inderdaad erg weinig. Ik hoop dat ze vannacht goed slaapt.

Ik was wel nieuwsgierig naar het halen van het rijbewijs in belgie dus ik heb even gegoogled:

Leren autorijden
    Met «vrije opleiding»
    In dit systeem doe je geen beroep op een erkende rijschool, maar leert een persoon van jouw keuze, de «begeleider», je autorijden. Dit is het zogenaamde «model 36 maanden» (rijbewijs met begeleider). De begeleider moet al minstens 8 jaar een Belgisch of Europees rijbewijs hebben. Hij mag de laatste 3 jaar geen rijverbod opgelopen hebben.
    Het voorlopig rijbewijs krijg je nadat je in het theoretisch examen bent geslaagd. Zodra je het gaat afhalen, duurt de praktijkopleiding minstens 3 en maximum 36 maanden. Je mag 2 begeleiders kiezen. Je mag ook veranderen van begeleider.
    Als je voor de «vrije opleiding» kiest, mag je het praktijkexamen 2 keer afleggen. Als je 2 keer mislukt, ben je verplicht je in te schrijven in een erkende rijschool om er 6 uur praktijkles te volgen.

En wat ik nog vergat: Demi haar eerste tandje is door aan het komen! Ik kan het nog niet zo heel goed zien, want ze houdt haar mondje steeds dicht of doet haar tongetje ervoor, maar er komt echt en tandje aan!

5. Otje, gelukkig dat je die boete niet echt hebt moeten betalen...

Slingding, voel me goed. Wel heel erg moe en soms wat misselijk. Wat ik al wel heb, is dat mijn buik al begint te zwellen. Ik weet dat het mijn darmen zijn, maar het begint echt af te tekenen in kledij.

Over het leren rijden:
    Eerst doe je een theorieexamen. Dan leer je echt rijden.

Je kan kiezen voor verschillende manieren:
    1. zelf leren rijden met een begeleider. Dat is iemand die al minstens 8jaar zijn/haar rijbewijs heeft. Meestal zijn het de ouders. Vanaf de moment dat je je theorie hebt gedaan en je voorlopige rijbewijs hebt aangevraagd, moet je 9 maanden oefenen. Je mag dan met je begeleider gaan rijden op de openbare weg, maar niet na 22u en niet in het weekend.

2. met de rijschool, 6u les en dan 3 maanden oefenen met een begeleider naar keuze (ouders of zo).

3. 20 u les van de rijschool en dan mag je 3 maanden oefenen zonder begeleider. Dus je rijdt dan alleen op de baan.

Duckie, gelukkige verjaardag! Ik lees het en vergeet het dan weer :oops:.

Saartje

6. Lees net Duckie haar antwoord... Dus geen 9 maanden, maar tussen de 3 en 36... Wist ik zelf niet.

Willen jullie mijn verhaal weten...

Ik deed het eerst ook zo, 2 keer examen gaan doen, 2 keer gebuisd...

Toen naar de rijschool...
    En toen was ik er de 6de keer door...

Dus in het totaal 8 keer moeten gaan... :oops:

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Jeetje, das wel andere koek zeg, dat rijbewijs halen in Belgie. Zal ook wel veel schelen in geld.

Het pakket wat ik nu heb kost 2470 euro. DUUURRRR!

8. Zo uit het hoofd...
    Het examen doen kost 35euro of zo, dus je kan er met 35 euro af zijn.

Maar 2u rijschool kost 90 euro, en wanneer je je examen gaat doen, moet je de rijschool (zij gaan dan mee) ook voor 2u betalen.

Dus in mijn geval was het een dure grap...

En voor de theorie, is het ook 30 euro of zoiets.

Zo was het ongeveer toen ik het deed, 5 jaar geleden.

9. Hi, hi... Nederlanders grappen weleens dat 'Belgen hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen...' Klopt dus toch wel een beetje... :) ;) :)

@Noralien: Bezoek is leuk, maar ik neem aan dat je je vriendin deze keer wel kon wurgen... ;)

@Duckie: Lief dat schilderijtje van Demi...

@Slingding: Goed te lezen dat het al een klein beetje beter gaat. Ik hoop dat jullie goed slapen vannacht, dat scheelt ook meteen een heel stuk...

@Gnessy: Jeetje, Ruth nu ook al... :confused: Het lijkt er zo langzamerhand op dat alle beebs aan de beurt komen (al hoop ik natuurlijk van niet)...
    Heel veel beterschap gewenst voor je kleine meisje!

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het wordt hier steeds gezelliger...
    Robert is nu ook ziek en heeft net flink gebraakt. Gelukkig stond de emmer klaar en was het voor mij iets gemakkelijker opruimen dan voor hem vannacht.

:( :rolleyes: :( :confused: :cry: :( :oops:

11. Niet meer actief

goeie morgen... gelukkig heeft ruth nacht doorgeslapen en d'r voeding erin gehouden.. Het gaat net zo lekker met haar. fruit en groente eten zonder dat haar maagje zegt van dat moet ik niet.. (zo werd dat uitgelegd aan mij wat reflux is)
    Heb veel zin in morgen....

Wat betreft mijn schoonvader die heeft gisteravond zelf even hier naar toe gebeld dat het weer een zware longontsteking is.. Wat betreft het bezoek wat eg zijn oudste zus regelt. Ipv te bellen over wanneer wij kunnen plant ze eerst de rest in. Wij bellen over hoe en wat en dan blijkt dus op 1 avond niemand te gaan, en dat is net de avond dat ik geen oppas heb.. Grrrr. Ik neem ruth en jordy niet mee omdat dat gewoon veel te druk voor die man is.. Maar misschien dat wij woensdagmiddag gaan. eg moet toch voor controle woensdag naar t z.h. toe dus... maar dat hoor ik straks nog van eg...

verder heb ik een rotnacht achter de rug. heel licht slapen, te vaak wakker, liggen draaien en woelen... heb nog steeds hoofdpijn en me keel odet ook zeer. Jordy is ook schor... Die is al wakker.... Egbert heeft nergens last van.... Dus hoop dat we het hier beperkt houden tot gister en dat er niemand ziek word.

ik was voor mijn pakket inclusief theorie 1000 euro kwijt. En heb m sinds 11 januari 2005....

12. Lola, als ik vergelijk wat je hier moet doen en bij jullie, begrijp ik wel waarom jullie dat zeggen... :D

Maar natuurlijk ben ik een natuurtalent en had ik niet meer opleiding nodig... :D ;) :D

Wij zijn allemaal wakker, nu douchen en dan eens naar de kermis.

Saartje

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Nou hier ook 2 zieken hoor helaas,

Thijmen is stront verkouden en hoest de hele tijd, wil niet slapen en heeft last van diaree. Als die eenmaal slaapt, dan ook meteen voor 3 a 4 uurtjes meestal. Verder is hij erg huilerig, eenkennig en wil alleen bij ze Mama zijn, gister wou die echt niet bij sebas zitten en was het alleen maar huilen huilen huilen. Ook heeft hij enorm last van ze billetjes en ze kontje, als je een luier om wil doen is het ook echt huilen geblazen.

Verder voel ik me ook niet 100%, ik ben sinds gisteravond niet lekker en zit niet echt in me hum. Ik ben aan de diaree, heb enorme hoofdpijn en ben veel misselijk, ook slapen gaat slecht en ben daarom ook erg moe helaas. Sinds een paar dagen heb ik ook weer enorm last van me tanden en me nek, me tanden weet ik hoe dit komt. Maar me nekpijn blijft een raadsel, denk ook dat ik hierdoor hoofdpijn heb.

Maya genoeg gezeurd gaan jullie nog iets doen vandaag?

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noortje, robbert en jikke: betereschap.

Kailynn is het virus gezakt naar de darmen en kon net in bad (tot aan d'r oksels) onder diaree.
    we hebben gelukkig wel goed geslapen.
    Ik voel me ook wel wat beter alleen zwakjes.
    Heb me ziek gemeld.
    mijn leidinggevende zei zal ik je maar heel de week ziek melden?
    in eerste instantie ja gezegd, maar later terug gebeld dat ik laatste nachtje (donderdag op vrijdag) waarschijnlijk wel weer kom werken.

dbiie: ook beterschap bij jullie thuis.

bianca: ik duim voor je morgen!

Lola: bekende opmerking over dat pakje boter...

15. Niet meer actief

hier eentje die huilerig is vandaag..... maar ja, kan niet hele tijd met haar op schoot zitten...

verder wat ik ga doen? spullen op zolder zetten die we toch niet gebruiken. plus de dingen waar me vader mee aankwam. die is hun zolder aan het opruimen. lagen nog schoolboeken van 10 jr terug e.d. dus uitgezocht wat ik wil houden rest gaat bij oud papier. je kan er niks meer mee...
    zodra de spullen op zolder staan, dan me bureau opruimen.
    en foto's inscannen...

vanmiddag las het droog is tenminste ff rondje wandelen en meteen langs de groenteboer fruit halen...

als iemand zin heeft om te helpen kom gerust...

16. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    O Debby bij jullie ook al raak!

Dimphy is helemaal niet lekker snotverkouden, koorts en erg huilerig.
    Moeite met slapen en als ze slaapt wordt ze snel wakker van een dichte neus.
    Ik ken haar helemaal niet meer terug, ze is heel verdrietig en oogt heel ongelukkig.
    Koorts is niet erg hoog rond de 38 graden.
    Ze heeft ook geen zin in eten, maar gelukkig drinkt ze wel wat flesjes melk.

Rijles...dat is voor mij al weer bijna 20 jaar geleden....0ei...ik wordt oud..... :(

17. Niet meer actief

t is maar net hoe oud je je zelf voelt toch?

hier ook verkouden hoor.... zelfs ik begin met snotteren....

maar goed me ingelaste pauze zit er weer op. ik ga weer wat doen. anders red ik het gewoon niet.... wil het namelijk allemaal af hebben voordat egbert thuis is om kwart voor 5....

Dus alles op zolder, hopelijk zie ik doos met schoenen liggen (met goeie mt schoenen voor ruth anders moet ik nieuwe halen.) was weg gewerkt athans voor groot deel, ons bed verschoond.. en noem maar op. bureau opgeruimd.... foto's deel inscand...
    zucht.... druk dagje voor me eigen dus..... hihi....

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje wat een zieken :( heel veel beterschap allemaal!

Ik hoop dat Wessel en ik niet ziek worden [-o<

Hier is het echt rot weer en ik moet nog boodschappen doen dus ik hoop dat het straks op houd met regenen.

@Bianca jullie hebben een spannende dag morgen hopelijk gaat alles goed.

@Saar veel plezier op de kermis.
    Ik wil ook wel mijn rijbewijs in belgie halen :D

@Otje gelukkig heb je geen bekeuring gehad anders was het wel een heel duur etentje geworden.
    En ja sommige politieagenten :(

19. Ga jij me nu vertellen dat de eretitel :) van 'Oudste Decembermama' niet naar mij, maar naar jou gaat... ;) ?

@Noralien: Jeetje, Robert heeft 'wraak' genomen, lees ik... ;) Beterschap! Hoe gaat het nu met jou en Jikke?

@Gnessy: Gelukkig ziet het er bij jullie wat beter uit!

@Debbie: Heel veel beterschap gewenst voor jou en Thijmen...

@Slingding: Zo te zien zet het herstel zich bij jullie voort. Mooi!

Bij ons herneemt het leven langzaam weer zijn gewone gangetje. Ik heb het vanmorgen toch aangedurfd om met Jasmijn te gaan zwemmen. Het water is bij ons 35 graden en voelt dus aan als een warm bad. Ik heb Jasmijn alleen niet laten duiken en onder water laten zwemmen, om te voorkomen dat ze een flinke slok water binnen zou krijgen. Ik weet namelijk niet wat voor reactie ozon-water heeft op darmpjes die aan het herstellen zijn... :(

Zojuist heb ik het kdv even gebeld en Jasmijn heeft zowaar (bijna) een hele boterham opgegeten! Ook haar eetlust is dus schijnbaar weer helemaal terug! Ik ben benieuwd of ze nu ook over haar tijdelijke 'stukjes-weerzin' heen is. Maar er staan bij ons nu 3 potjes voor kindjes vanaf 6 maanden in de kast, dus die gaan eerst op...

20. Niet meer actief

ik heb ook nog potjes van 6 mnd in de kast. en ook al vanaf 8 mnd.
    maar stukjes moet ze hier nog niks van weten.... Maar goed.... morgen maar ff overleggen met de kinderarts...

me zoon is net terug dus die ga ik ff vermaken... die heeft vanmorgen bij opa en oma gespeeld en warm gegeten...

Deel Deze Pagina