Deze info vond ik op www.borstvoeding.com Opmerkingen met betrekking tot magnetron: In de magnetron verwarmde moedermelk is zeer bederfelijk omdat de actieve ziektekiembestrijdende bestanddelen niet meer functioneren; opwarmen mag alleen bij zeer laag vermogen, bijvoorbeeld 100 ml. in 30 seconden bij 600 watt; Twee keer omschudden tijdens het verwarmen is verplicht, de temperatuur in de hotspots is ongeveer 15 °C hoger dan in de rest van de vloeistof; De straling van de magnetron zet de moleculen in de melk aan tot bewegen, daarom wordt de melk warm, door sommigen, o.a. antroposofen, wordt deze methode van verwarmen verworpen omdat het tegen natuurlijk is; het 'wezen' van de melk verandert. Verwarmen met warmte maakt ook dat moleculen harder gaan bewegen, maar dit is omdat ze warm worden. Dat had de arts van het consultatieburo mij dus wel eens mogen vertellen ! En dit als toevoeging... NB: Let er op dat de moedermelk niet warmer wordt dan 35 graden en zorg er ook voor dat het water in de flessenwarmer of het water in het Bad van Marie niet warmer is dan 35 graden! Als het opwarmwater namelijk warmer is, wordt de moedermelk toch plaatselijk té heet... Flessenwarmers die lekker snel ('in minder dan twee minuten') de moedermelk in het flesje op 35 graden brengen deugen niet!
oh ja, ik zie het nu pas. nou ja, niets meer aan te doen. vanaf nu weet je het. ik heb een boekje van de thuiszorg, waar van alles over voeding enzo in staat. zowel fles als borst en hoeveelheden. maar er staat wel heel veel in, en je kan nu eenmaal niet alles weten. volgens mij is dit ook weer van de laatste jaren, want eerder werd voeding wel in de magnetron gedaan.
Hallo Meiden, Zouden jullie voor mij op thijmen willen stemmen? je kan 1x per 24uur stemmen, dit is de link http://www.babycentrum.com/bvdm/index.php . Alvast heel erg bedankt, Liefs Debbie
debbie, ik heb ook gestemd! lola, je hebt al antwoord op je vraag van het opwarmen van borstvoeding. balen dat je het niet wist. heb net 2 uur bij de dierenarts gezeten met de poes (honger honger honger) ze heeft weer last van nies ziekte en met een prik en een kuur konden we weer naar huis en zit ik nu eindelijk m'n brood te eten. en dat moet nog snel want er heeft er nog 1 honger.
Wow wat een mooie banners allemaal.... Nick is al de hele dag een beetje hangerig... Hij begint te huilen zodra je hem neerlegt of dreigt neer te leggen. Hij heeft dan ook weinig geslapen vandaag. Denk dat hij zijn volgende sprongetje aan het maken is.... Zie namelijk ook nieuwe dingen bij hem. Zo was hij gisteren echt heel bewust met zijn hoofdje en ogen de handen van opa aan het volgen.... Ook begint hij echt tegen de babygym aan te slaan en kijkt dan met verbaasde oogjes naar de bewegingen... Maar vandaag heeft hij dus heel veel bij mij gezeten en anders was het krijsen. Nu ligt hij wel in zijn bedje, maar is ook erg onrustig. Ben dus benieuwd wat dat vannacht wordt.... Hoop dat hij mij wel laat slapen, want ik moet natuurlijk morgen een paar uurtjes autorijden om in Limburg aan te komen..... Nou meiden, wie weet tot morgenvroeg en anders tot 12/13 februari (pff...wat klinkt dat ver weg) Karin
@Karin heel veel plezier @Slingding mooie banner heb je zeg die heeft Setje echt mooi gemaakt. @Noura altijd handig om alvast een fietsstoeltje te hebben zeker als je hem voor een prikkie over kan nemen.
Welkom Charos,en nog Gefeliciteerd met Tijn. Ik was uitgerekend op 11 december maar hij bleef maar zitten dus ik ben 25 december ingeleid.
@Noura: Hoe heet dat boekje? Het groeiboekje van het cb (pagina 16) meldt weer iets anders: 'Je kunt borstvoeding ook in de magnetron opwarmen. Let er dan wel op dat je tussendoor even de voeding omschudt en dat de melk niet warmer wordt dan 35 graden.' Zij schrijven dus niets over het feit dat je niet snel mag opwarmen bij hoog vermogen. Lekker wanneer verschillende instanties verschillende info verstrekken...! Enne... voordat jullie denken 'wat zit Lola nog laat achter de pc', ik ben op stap geweest en zit nu dus nog te kolven... (ik type dit bericht met één vinger). Dat kun je dus niet zomaar even overslaan, maar ik zal blij zijn wanneer ik in mijn bedje lig!
Hoe goed ging het de afgelopen 2 nachten met Koen... hoe erg viel het dan ook tegen dat ie vannacht om 4 uur begon te huilen. Mijn man er naar toe voor het speentje maar meneertje Koen was dus echt klaarwakker met grote ogen. Nou, dan fop je hem niet meer hoor. Dus ik hem verschonen... kon ik m helemaal gaan uitkleden want het rompertje was nat!? Snap er niets van. Uiteindelijk tegen 4.30 uur heeft ie 100 cc gehad. Hij luste best meer maar ja... daarna was ie dus ook klaarwakker en ging pas rond 6.15 uur weer slapen Nu slaapt ie nog. Ga hem zo maar wakker maken voor de 1e voeding. Voel me zelf zwaar belabberd... echt te weinig slaap gehad. Debbie: Ik heb gestemd op Thijmen Noura: Ik heb gisteren ook 10 minuten met Koen en fotocamera op schoot gezeten. Lachen doet ie de hele dag door maar zodra die camera voor z'n neus stond moest ie toch zeer ernstig kijken. Hahha Leuke foto's hoor van Safouane. Willen jullie ook even stemmen op Koen? Duikster: Fijne vakantie, succes met de rit naar Limburg en see you! Gr van Otje
Goedemorgen, Wederom een goeie nacht. Om 23.30 laatste fles en om 8.00 de eerste. Het zal toch niet waar zijn dat dat zo blijft? Dat zou toch wel bijzonder zijn Maar hij blijft overdag en 's avonds wel heel erg wakker en dat is ook knap vermoeiend @Vales en Debbie: Wat een heelijke mannetjes! @Karin: Fijne vakantie! Enne...volgens mij hebben ze daar vast wel een internet cafe ofzoiets... @Noura: je ziet nog wel dat Safouane lacht hoor. Is best goed gelukt die foto. Mij is het nog steeds niet gelukt... @Debbie: heb gestemd @Charos: welkom hier @Otje: gestemd! Enne...ik kom misschien toch naar de meeting. M'n vader gaat proberen een vrije dag te nemen en dan brengt ie me! Is dat niet superlief? M'n moeder gaat dan ook mee en dan gaan ze samen Utrecht verkennen en komen ze mij later weer halen. Hoop echt dat dat lukt
Debbie en Otje, ik heb gestemd. @Eve, dat zou echt super zijn! En idd echt lief van je ouders om dat voor je te doen! En Jayden slaapt ook zo lekker door elke keer! Na de eerste voeding van 7 uur slaapt hij ong. 2 uurtjes na de voeding van 11 uur ook meestal 2 uurtjes en dan na de voeding van 15.00 uur 1.5 ongeveer en 's avonds wil nog niet echt... soms slaapt ie wel een uurtje, maar meestal is ie jengelig... Otje, vervelend dat hij niet gelijk door wilde slapen... misschien was het toch omdat ie nat werd. Als ik Jayden 's nachts hoor sta ik gelijk voor zn neus met die speen, zodat hij de kans niet krijgt om echt wakker te worden. Misschien was ie toch te wakker omdat hij nat was.... hopelijk vannacht beter! Ben nog steeds snotverkouden, maar voel me iig niet meer zo brak als gisteren! Ik ben gisteravond om 20.00 uur naar bed gegaan, en Marcel heeft me lekker laten liggen en heeft Jayden gedouched en gevoed. Lief he! Soms kan ik hem wel eens achter het behang plakken, maar met dit soort dingen is hij echt een schat! Vanmorgen heeft hij Jayden ook nog zijn flesje gegeven, dus ik kon ook nog eens langer blijven liggen! Morgen gaan we lekker de nieuwe auto ophalen.... en dan gelijk ff toeren hahaha! @Noura, ik heb ook al een fietsstoeltje. Ik heb v/d zomer een nieuwe fiets gekocht, en daar heb ik gelijk dat blok voor op het stuur op laten monteren. Ach en toen zag ik een leuk stoeltje met bijpassende fietstas.... dus die heb ik toen maar gelijk gekocht, de kleuren paste ook super bij mn fiets! Ga zo toch maar ff gauw stofzuigen en wat nuttigs doen, moet ook nog boodschappen doen bah.... liever nu als in het weekend... groetjes en tot later!
otje en debby ik heb gestemt hoor. Prachtige banners allemaal. Slingding, Dimphy heeft gisteren de hele dag enorm veel verzet tegen het inbakeren gehad, Ze heeft de hele dag als ik haar neerlegde gekrijst..... van 11.00 tot 20.30. Ik was echt aan het eind van mijn latijn. Maar ik moet nu doorzetten. Je moet namelijk min. 2 weken bakeren. Verzet bij orlando ook zo heftig geweest? Hoop dat het inderdaad overgaat. Anders ga ik contact met rijnstate de huilpoli opnemen. We moeten behoorlijk klussen aan het nieuwe huis. Er komen door het hele huis nieuwe kozijnen, nieuwe badkamer, als we tijd hebben nieuwe keuken. Houten vloeren boven en beneden leggen en het hele huis verven. We gaan gewoon beginnen, we gaan 10,11 maart over. De woonkamer , badkamer en de kamer van mijn oudste dochter hebben prioriteit. Daarna proberen we het schuurwerk klaar te hebben zodat we kunnen verven als we er in wonen. We hebben er veel zin in. Het weekend gaan we beginnen.
sorry Charos... maar natuurlijk welkom hier! En idd nog gefeliciteerd met Tijn. Komt het je allemaal een beetje bekend voor wat je hier zoal leest? Misschien kun je een fotootje van Tijn in je album of hier in een berichtje plaatsen, is wel leuk. @Lianne, succes met verbouwen/verhuizen.... staat mij ook allemaal nog te wachten.... maar als het eenmaal af is dan is het ook wel helemaal naar je eigen smaak. groetjes Lisette