Pfff.... hier straks wel even schrikmomenten hoor! Niets ernstigs maar Koen was aan het tijgeren en zat ook op zijn knietjes en ging steeds verder naar zijn zij en probeerde dan te gaan zitten! Leuk! Dit was echt de 1e keer dat ie het probeerde. Schrikken was dat het niet lukte en een paar keer achter elkaar bijna met zijn snoetje op de grond bonsde. Het ging elke keer net goed maar zowel hij als ik schrokken ervan en dan begon ie te huilen... Hopelijk heeft ie het snel onder de knie want ik schrok echt! Noralien: Mocht Koen nog een keer in "mowgli-positie" staan ren ik naar de camera! Helaas is het vaak seconden-werk... Eve: Moest ook ontzettend lachen bij het verhaal van die geit. Sorry Fynn... Goh, je sliep nog om 5.00 uur? Enne... die foto's zijn idd gemaakt toen Koen net wakker was. En onze flits van de nieuwe camera is nogal fel zodat Koen telkens zijn oogjes dicht knijpt als ik de foto maak. Gevolg: Superveel foto's met gesloten oogjes! Gelukkig hebben we digitaal tegenwoordig! Janette: Leuk hoor die foto's van je vakantie! Enne... hier nog een fan van de teletubbies hoor. Helaas mist ie het ook wel eens door een (kort) ochtendslaapje. Duckie: Demi, hajhajahjshjkhfkjhjklsahkjhgkahgjgjjgjgjjgjgjjg (Koen zegt: Demi, ben erg gecharmeerd hoor dat je mijn muts zo mooi vindt!) Gr Otje
@Janette ik heb ook echt helemaal niet het gevoel dat het een wedstrijd is,de mama's zijn trots en komen het gewoon vertellen. Ik heb er geen wedstrijdgevoel bij als ik lees wat een baby nieuw kan vind het alleen maar leuk Leuke foto's van je vakantie @Eve gelukkig maak je je er niet druk om zoals je weet kan het cb ouders goed bang maken terwijl het niet nodig is. Ach arme Fynn schrok die zo erg van een geitje En wat goed dat hij weer nieuwe dingen heeft geleerd @Saskia beterschap met Orlando en wat eng zeg zo'n bacterie hopelijk is het snel over en gaat het beter met hem. @Bianca Lynn ook al vlekjes,beterschap. @Otje ach Koen heeft echt zijn dagje niet met al die valpartijen Wat een super foto's van Koen met zijn muts en jas @Duckie Wessel is ook al in slaap gevallen op de fiets gelukkig waren we bijna thuis. Hij zit achterop dus hij legt zijn hoofd gewoon tegen me rug aan maar toen met dat voorstoeltje had ik ook een slaaprol bij gekocht. @Noura ik zag die foto van Saf op de fiets en wat een super knap ventje is het toch. Hij zal vast heel populair bij de meiden worden denk ik. De waarde van mijn schildklier is nog steeds te hoog maar die internist zegt dat het niks is om er wat mee te doen en ja daar ben ik wel blij mee maarja ik zit nog steeds met dat moe zijn. De huisarts heeft wel gezegt dat ik waarschijnlijk over een half jaar weer bloed moet prikken om te kijken hoe hij dan is. Het zoontje van mijn collega die is bijna 2 en die is van de week met zijn tanden op de tafel gevallen dus nu word maandag zijn voortandjes eruit gehaald want ze zijn helemaal zwart en er zit geloof ik al een bacterie in(weet niet precies meer wat maar het is niet goed)dus nu heeft hij 5 tot 6 jaar geen voortandjes,vind het best wel zielig
ik heb alles gelezen en gezien. En ik heb geen zin om weer op de herhaling te gaan over de rageer en wedsrtijd periekelen. weltrusten!
saf jij mag ruth wel leren om uit te slapen hoor! Wat een lekker ventje ben jij op de fiets... word je spontaan vrolijk van... Koen stoere muts. En ga zo door! go go go fynn ga zo door! Ik vind die ontwikkeling van alle beebs te volgens heel erg leuk. Ruth kon / deed eerst niks, maar zo in een week tijd kon ze zoveel meer. Zoals nu ook heeft in 1 dag ontdekt dat ze kan zwaaien en in d'r handjes klappen. (deed ze wel eerder dat laatste maar niet bewust nu wel dus)... Wie van de beebs kruipt nog niet? Ik weet nog van jordy dat die is met 11 mnd gaan lopen en heeft dus nooit gekropen. Ja nu zijn zusje kruipt... Ze zeggen dat het niet goed is als ze het overslaan, omdat ze dan dyslectie kunnen krijgen.. Wat vinden jullie daarvan? Misschien had ik het al verteld, maar jordy praat dus pas sinds eind december 2006... Het is erg leuk om nu te merken 9 mnd later dat hij veel zinnetje gebruikt. van silke ik wil spelen (buurmeisje) tot papa weet je dat het regent.... Je kan steeds beter gesprekken met hem voeren en dat maakt mij erg trots. hoewel hij hier gewoon in achterloopt ten opzichte van zijn leeftijdsgenootjes maakt mij niet uit... Hij is druk bezig met een inhaalslag.. ik ga nou ff lekker douchen.... was vanmorgen half 6 al weer wakker met 4 kids... gelukkig zijn er 2 verder gaan slapen en 2 die moesten verplicht hun mond houden... hihi.... lagen bij ons in bed...
vales: ik heb alsnog ijzertabletten gekregen ferrograd.... Die moet ik een mnd slikken en dan weer laten prikken... Maar als je waardes van je schildklier afwijken moeten ze je medicatie er dan niet van bijstellen? Vind t idd zoals het al eerder gezegd is hoop heisa om niks. dat hadden ze je zo ook kunnen vertellen..
agnes± bedank voor de lijst via de mail! Hier een kort nachtje, zelf ging ik pas om 0.30 naar bed en arno kwam om 3 uur thuis. Kailynn werd om 5 uur wakker en ik alles geprobeerd om haar stil te krijgen er kon bijna niks meer wezen. Om 6 uuur er uit gehaald en wat bleek, ze had gewoon mega honger de fles zat er zo in terwijl ik juist gisterenavond nog een extra flkes gegeven had. dus waarscijnlijk is ze de schade aan het inhalen.
Bah, Fynn was vanmorgen om 5.45 wakker. Op sommige ochtenden kan er wel tegen en accepteer het dan ook wel maar vanochtend echt niet. Was gewoon misselijk van de slaap. En vraag me dan af of ik het wel vol ga houden zo in m'n eentje. Klinkt een beetje dramatisch misschien maar zie het dan echt ff niet zitten. En het is ook al zo donker 's ochtends. En dat wordt nu alleen maar erger. Maar ja, inmiddels schijnt gelukkig de zon. @Janette: Hadden jullie Teun nou gewoon alleen in het zwembad achter gelaten om te gaan shoppen.... Hij heeft het wel naar z'n zin zo te zien. Fynn heeft de Teletubbies nog nooit gezien omdat hij slaapt om die tijd. Arm kind @Noura: Als Fynn langer zou slapen zou ie van mij ook wel langzamer mogen zijn in z'n ontwikkeling hoor Maar idd, wat de anderen ook zeggen: Jij gaat er supergoed mee om! Enne...volgens Noralien heb je 4 kinderen...heb ik iets gemist? @Otje: Dit overkomt Fynn ook regelmatig. Het evenwicht is kennelijk nog niet helemaal wat het wezen moet Maar het ziet er idd wel zielig uit. @Vales: Wat een naar verhaal van die tandjes. Komt dat dus echt door die val of had hij al slechte tandjes? @Gnessy: Bedankt voor de verjaardagslijst! Ik denk dat er geen relatie is tussen niet kruipen en dyslexie. Maar dan spreek ik vanuit mezelf. Ik heb ook nooit gekropen of zelfs getijgert. Ben meteen gaan lopen. Maar ben wel afgestudeerd in Taal- en Letterkunde. Dus wie weet wat voor bolleboos Jordy nog wordt Fynn heeft op dit moment een combi tussen tijgeren en kruipen ontdekt.
ja janet: vergeten te tikken, leuke foto's en herkenbaar baby badje. Jammer dat het jullie tegen is gevallen wbt het park..
Zie je nou hoeveel die meiden op elkaar lijken... @Otje: Ik schrik ook telkens wanneer Jasmijn een smak maakt. Inderdaad gaat het altijd nét goed... Zelfs in de box is Jasmijn al een paar keer vies gevallen... @Fynn: Jasmijn vond je geitjes-verhaal niet echt stoer, maar ze waardeert het wel wanneer een man zijn angsten en gevoelens laat zien... @Vales: Jeetje, jij blijft echt wel sukkelen met die schildklier... Vervelend voor je en ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment een beetje moedeloos van wordt! @Gnessy: Hi hi, Jordy heeft bij de komst van zijn zusje zeker gedacht: 'O jé, een vrouw erbij in huis en die kletsen de oren van je kop. Dat moet ik vóór zijn...!' @Slingding: Jasmijn heeft ook (vr)eetbuien gehad toen ze weer was opgeknapt. Ik heb er maar aan toegegeven (en het kdv ook, want ook daar krijste ze moord en brand om meer...) @Eve: Je mag hier je nood altijd komen klagen hoor! Het is alleen zo jammer dat niemand van ons een oplossing voor je heeft. We kunnen dus alleen naar je 'luisteren', maar je helaas niet helpen... Jasmijn heeft volgens mij tóch stiekem met Nick gebabbeld, want die vond ik vanmorgen ook op de eerste traptrede...! Ik was mijn haar en het föhnen en me aan het opmaken en Jasmijn zat naast me te spelen. Op een gegeven monent vond ik het verdacht stil en toen was ze nét aan het proberen om op de onderste trede van de zoldertrap te kruipen. Ik had de deur dus niet goed in het slot getrokken! Ik heb haar even laten begaan (kijken of het haar lukte.... natuurlijk!) en toen heb ik haar maar gauw van de trap geplukt! Ik hoop dus dat ze niet ook Thijs gaat na-apen...
@Gnessy 1 van de 4 kinderen heeft gekropen bij ons en dat was me zusje. Mijn broertje liep al met 6 maanden nou er is niks met hem hij is super slim dus ik vind het onzin. En wat heerlijk dat Jordy een inhaalslag aan het maken is,wat zal je trots op hem zijn Ik ga ook even extra vitaminen slikken misschien helpt dat wel. Dank je voor de mail. @Slingding nou dat was zeker een kort nachtje hopelijk kan je bijslapen vandaag. @Eve ook al een kort nachtje hopelijk gaat hij vanmiddag lekker slapen zodat jij ook even je bed kan induiken. En ja die tandjes is echt door de val gekomen....auw auw
even een vraag, weten jullie een leuke vakantieplek ook voor mini kindertjes hier in Centraal Nederland? voor in novemeber. heb al wel op centerparcs en landal gekeken.
Bij mij op het CB hebben ze het er iedere keer weer over dat kruipen zo belangrijk is. Heeft te maken met de 2 hersenhelften die dan samenwerken. Je kunt er reken/leesproblemen door krijgen of motorische niet goed ontwikkelen. Het zal best dat dit bij kindjes voorkomt. Het is ook niet bewezen dacht ik dat dit kan gebeuren. Het kan natuurlijk geen kwaad om je kind zoveel mogelijk te stimuleren wel te tijgeren/kruipen. Maar als het niet gebeurt, dan doe je er toch niets aan. Het kindje van een vriendin van mij wilde ook niet kruipen en als je haar op de buik neerlegde, ging ze gewoon zitten en dan billenschuiven. Mijn vriend is nu in de lucht. Om 10 uur is het vliegtuig vertrokken. Hij vond het niet leuk om te gaan, 2 weken is erg lang. Vinden wel allebei. Maar hopen dat het snel voorbij is. Jiri tijgert en kruipt ook nog niet. Hij schuift wel naar achteren en om zijn as en als hij zit schuift hij ook. Vind het ook altijd zielig als jiri omvalt. Probeer het te voorkomen, maar denk dat het weinig zin heeft. Zal straks nog wel vaker voorkomen als hij begint te kruipen/lopen. Het heet ook niet voor niets "met vallen en opstaan"
Cynthia (sorry voor net zag dat je naam fout stond) maar al op roompot gekeken? anders ff googlen op bungelow parken.... suc6 met zoeken ach iedereen heeft andere wensen van een park.....we hebben het beste ervan gemaakt en toch een leuke vak gehad...
ehm lieverd, het is de 3de! hahaha (als je mijn man als groot kind niet meetelt) ik vind het juist wel lekker dat safouane alles zo heerlijk rustig doet. ik weet hoe snel het gaat met de babytijd, en soms heb ik het idee dat doordat die alles wat rustiger doet hij nog wat langer baby is. ach, en de 2 andere kinderen waren zo snel, mijn dochter stond met 8 maanden en had voor 4 maanden al 2 tandjes, dat ik op deze manier van alles wat heb. janette wat een lekkere zwembad fotos, doet me ineens denken dat wij in januari naar centerparks gaan. ben benieuwd hoe saf dat gaat vinden. door jouw fotos krijg ik er wel zin in. koen, kerel wat ben je toch stoer met die mooie pet van je oei nynke, je bent nu alleen, ach wij houden je wel 2 weken gezelschap gnessy hier nog geen kruiper hoor. alleen een poging om vooruit te teigeren. dat lukt een beetje, met heel veel inspanning. leuk dat jordy is gaan praten. mijn zoon heeft tot zijn 2de jaar zeer weinig gezegd, behalve auto en brommergeluiden. hij kende op een gegeven moment wel alle automerken uit zijn hoofd. hij hoefde maar een stukje auto te zien en dan wist die al of het een mercedes, misjubishi of jaquar was. haha vales, saf is al populair bij de meiden, vooral oudere dames he wat sneu dat een kindje zijn tandjes missen moet. maar zwarte tandjes is ook niet alles, is het geen wolf wat erin zit? hihihi fynn, grote held!
Volgens mij heb ik zitten slapen ...... Janette, sorry, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en al helemaal super dat je het niet koud hebt gehad in een tent Uhm Noura, denk dat dat een typfoutje was, maar idd 3e of 4e, dat maakt dan ook geen verschil meer Lekker voor je dat je het zo positief ziet, de iets langzamere ontwikkeling van Saf. Inderdaad, het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Gnessie, wat gaaf dat Jordy zo goed begint te praten. Jikke kruipt nog niet. Ze komt wel vooruit door zich met haar armpjes vooruit te trekken. Het begint steeds meer op tijderen te lijken en af en toe doet ze pogingen dit op haar knietjes te doen, maar dat zijn echt alleen nog maar pogingen. Ik heb trouwens geen lijst van je ontvangen, kun je die nog naar me doormailen? Cynthia, Pffff...5 uur Eve, klinkt niet dramatisch hoor, kan me goed voorstellen dat je dat gevoel af en toe hebt. Je het ook wel een erg vroege vogel. Knappe Jasmijn hoor, nu al traplopen Nynke, ik hoop voor je dat de komende weken snel om zijn. Is idd wel erg lang, twee weken zonder je vriend. En wat betreft het kruipen ben ik het met je eens. Je kunt het stimuleren, meer kun je toch niet doen. En kindjes worden ook wel groot als ze het overslaan. Wij gaan vanmiddag ff naar het strand. Venga is loops geweest en dus een hele tijd alleen aan de riem uitgelaten. Die zal wel door het dolle heen zijn straks. Ik probeer wat kilo's kwijt te raken, maar ben niet de enige bij wie dat moet.... Ben laatst met Venga bij de dierenarts geweest en zij moet dus ook afvallen. Ik vond haar wel al dikker worden, maar ze is dus 10 kilo (!) aangekomen sinds februari Ze is iets ouder dan een jaar en nu dus 10 kilo te zwaar. Het is niet zo'n tonnetjeronde hond die je wel eens ziet lopen hoor. Maar een flatcoat hoort heel slank te zijn (ribben nét niet meer zichtbaar). Ze krijgt alleen haar eigen voer (goed voer), niet te veel en nooit iets van wat wij eten. Dus hoe dit komt?! Nu heeft ze dieetvoer en een vloeistof die de opslag van vet tegen gaat. Ben benieuwd!
veel winkel plezier enne ik zat zelf ook ff op google maar als je bungalowpark intik dan krijg je een heleboel links...
Ik zou wil meer willen forummen , maar ik heb er de tijd niet voor. Heb nu ook pas weer na ruim 1,5 dag weer tijd. Je moet dan elke keer veel bijlezen 5tot 10 pag gemiddeld. Dit kost erg veel tijd. Ik vind het dan leuker om te lezen hoe het met jullie en de kindjes gaat, dan alles waar al op gereageerd is te herhalen. Op die manier blijft er voor mij tijd over om hier te blijven komen. Ik voel me ook niet schuldig als ik wat minder reageer. Maar ik maak me ook niet druk als er wat minder gereageerd wordt. Ik zit hier voor mijn plezier, en blijf lekker op mijn eigen manier ervan genieten. Noura, hier ook zo'n zielig stemminkje, rode wangen,, verboden in de mond te kijken, veel jengelen weinig slapen......en jawel er is een tweede tandje. Ik vind ze wel heel zielig dan. Vanmiddag hier in Zutphen een chocoladebraderie ofzo. Ik ga straks lekker even met de meiden daar heen wandelen. Kijken en PROEVEN natuurlijk. Eve. ik blijf het wel zielig voor je vinden hoor die vroege ochtenden Noralien, wat klinkt dat heerlijk even naar het strand..... daar wonen wj te ver weg voor helaas.. Janette, leuke vakantiefoto's, en vond teun het leuk in het zwembandje? Gebruik je de safe t sleep nog? Ik heb Dimphy er nog wel in liggen. Heel vaak trekt ze hem zelf open en gaat dan lekker haar gangetje in bed. Ze vind het wel fijn als ik hem bij haar om doe, en omdat ze hem nu toch zelf af kan doen vind ik het wel oke sOms heeft ze de rust ervan nog net even nodig ,om lekker in slaap te vallen. Jasmijn ook al zo ondernemend boefjes zijn het. Slingding, ik ben in de vaknatie ook in sluis wezen winkelen, erg leuk stadje hoor.
haha lianne, het chocoladefestival, hoop dat je een stukje kan bemachtigen, want weet van mijn dochter dat dat vorig jaar wel heel moeilijk was. mischien dat het dit jaar wat verbeterd is wat dat betrefd. joepie2de tandje noralien het is je vergeven hoor. en 3e 4e of 5e of..... maakt wel iets uit hoor hahahaha ben nu even aan het pauzeren, zodadelijk wat eten,ben een beetje flauw.