December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wat een mooie foto zeg..... ze lijken wel op elkaar vind ik...

Ze zijn idd eigenlijk nog baby, maar soms heb ik het idee van niet meer... Ruth doet zoveel dingen waar ik eerlijk gezegd niet eens op gelet heb bij jordy.... weet wel dat die niet zo snel was. liep rond ze eerste verjaardag, maar voor de rest? ja zitten was 6 mnd ongeveer. hetzelfde als zijn zusje, maar die zet d'r ontwikkelingsspurt wel heel hard door nu....

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Slingding: Dat was echt een kort nachtje vannacht, hopelijk kan je vannacht een beetje bijslapen.

@Eve: 5.45 uur is ook wel errug vroeg! Kan me voorstellen dat je daar soms gruwelijk van baalt.

@Saar: Als ik lees wat jij allemaal gedaan hebt vandaag, dan heb je nog niet veel last van zwangerschapsvermoeidheid ;)

@Cynthia: Ik hoor altijd goede verhalen over de Katjeskelder in Oosterhout. Zelf ben ik er nooit geweest, maar het schijnt heel kindvriendelijk te zijn.

@Otje; Succes met je 2e rijles.

@Gnessy: Wat grappig, ruth die staat. Leuk hoor.

Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest in Overloon. Is een kleinschalig park, maar ik vond het nog best groot. En mooi, geen hekken, heel open, veel ruimte voor de dieren etc. Heel erg leuk. We hebben een abonnement genomen t/m dec- 2008 en dan hebben we ook nog toegang tot een aantal andere parken.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  5. @Eve: Fynn wordt volgens mij een echte metroman: stoer, maar met een zacht binnenkantje. Daar houdt Jasmijn wel van... :)

@Slingding: Moeten we alleen geen Roompot-park in Zeeland nemen, dan kun jij net zo goed thuis gaan slapen... ;)

@Gnessy: Zo... de eerste staat al los =D> ! Nog even en dan hebben we de eerste loper... :)

@Duckie: Aan de foto's te zien hebben jullie ook een leuke dag gehad!

@Lianne: Jouw oudste is al een hele dame. Leuke meid hoor...!

Vandaag een dagje met mijn zus doorgebracht. De heren zijn naar de Formule 1-race in Belgiƫ geweest. Om 16.30 uur daar vertrokken en om 21.30 uur pas thuis, terwijl het normaal gesproken van bij ons uit slechts een uur en een kwartier rijden is... :(
    Ik ben met mijn zus lekker gaan shoppen in het Designer Outlet Center in Roermond. Niet veel gekocht (alleen een truitje voor €9,00 van United Colors of Benetton voor Jasmijn), maar wel veel op terrasjes gezeten. Het was hier super lekker weer! Wilde eigenlijk een paar laarzen kopen, maar ben helaas niet geslaagd... :(

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Gnessy, ik snap wat je bedoelt hoor. Ben maar lekker trots, dat staat je goed als moeder van zo'n snelle dame ;)

Duckie, ik ben er ook wel eens geweest, dierenpark overloon. Is idd een leuk kleinschalig park. Wij vonden het een soort wandepark, maar dan met dieren. Echt leuk om op een zondagmiddag doorheen te wandelen. Wat dat betreft is dat veel leuker dan b.v. artis. Hebben ze nog steeds van de meeste diersoorten maar 2?

Lianne, ziet er gezellig uit met z'n tweetjes. Izanka is echt de zorgzame, trotse grote zus zo te zien?!

Lola, Lekker....shoppen en een terrasje pikken. Daar was vandaag wel een mooie dag voor.

Op het strand was het ook lekker. Flinke wind, maar niet koud. Er waren wel hƩƩl veel kitesurfers. Venga rent dan achter de "vliegers" aan die ze in de lucht ziet. Ze snapt niet dat ze die nietkan pakken :D

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    #$%^&&** , Fynn was vanmorgen al om 5.00 wakker. Echt niet leuk meer :cry:

@Lianne: Wat een lieve en mooie foto van je 2 meiden :D

@Duckie: Ziet er leuk uit daar. En dat vindt Demi zo te zien ook!

@Lola/Cynthia: Gaan jullie gezellig samen naar een vakantiepark?

8. Niet meer actief

5 uur? jemig he fynn, laat je mama eens wat langer slapen. je moet niet dag en nacht omdraaien he!

Ruth was om half 5 ook wakker maar dit keer niet omdat ze honger had (ze wou de fles niet...) maar omdat ze haar speen dus kwijt was... Is daarna gelukkig wel gaan slapen tot 7.15 uur... du netjes...

Jordy kwam om 8 uur thuis. opa bracht hem... Hij heeft het gister naar zijn zin gehad bij mijn oom en tante.. schijnt helemaal wild te zijn van de trampoline nu... en de zandbak was ook erg leuk...

Heb nu buurmeisje hier om ff op te passen. d'r moeder moet naar t ziekenhuis toe en dat werkt niet echt met kids.... dus mag ze hier wel blijven. is half jaartje jonger als jordy dus zijn goeie speelkameraadjes.. ze zitten nu bumba te kijken op nederland 3...

ben ondertussen al eten aan het ontdooien. zou om half 1 warm eten klaar hebben dan kan egbert daarna naar bed om te slapen...
    Verder staat wasmachine aan, vaatwasser aan, heb ik al gezogen, droger aan..
    Gister al speelgoed uitgezocht. kon ook klein beetje van weg...

moet nu gaan woningbouw is er...

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ga ook mee :D

Dat is idd wel hƩƩl erg vroeg, 5 uur.
    Fynn, ik zal het je ff uitleggen......jouw mama houdt heel erg veel van je en vind je het liefste kereltje dat er bestaat, maar ze wordt wel héél erg moe van elke dag zo vroeg op staan. Als je nou volgende keer iets langer uit slaapt, heeft ze nóg meer energie om leuke dingen met jou te doen :D
    Eve, ik heb mijn best gedaan....

Jikke is de afgelopen dagen weer lekker de vrolijke meid die ik ken. Ze was de laatste tijd erg hangerig en huilerig. Nu kan ze zichzelf weer een beetje vermaken en kan ik ook ff uit het zicht zonder problemen.
    Moet zeggen dat ik dat toch wel gemist heb, die stralende lach de hele dag door.

10. Niet meer actief

lekker hoor dat jikke zich weer beter voelt..

heb hier weer stukje bereikt qua ontwikkeling. nu niet van ruth, maar van jordy. Die dronk nog steed uit tuitbeker. En kan ook wel met rietje drinken.. Maar drinkt nu uit de gewone beker zonder te knoeien e.d. Weer een mijlpaal... Heb gewoon gezegd dat tuitbekers in kliko liggen... En dat hij de tuitbeker van ruth niet mag hebben.. En het heeft gewerkt. ben weer trotssssssssssss... hihihi

Wat betreft de woningbouw... tja das een ander verhaal.. onze douche hangt elke keer in rioollucht.. maar putje is niet vertopt. Nu is er waarschijnlijk een aansluiting onder de tegel stuk, maar dat wist die man niet cker. hij gaat het een en ander navragen en dan hoor ik meer en wat ze er aan gaan doen...

ik zag net dat de fabeltjeskrant op televisie is... Daar keek ik vroeger al naar! geweldig..

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen werd vanmorgen op een heerlijke tijd wakker. 7.30 uur. Tegelijk met mijn wekker. Prima, beter dan 5.00 uur of 6.00 uur van de laatste dagen.

Eve: Oei, Fynn... 5.00 uur? Pffff... sterkte hoor. Moet je nog werken vandaag?

Noralien: Wat heerlijk dat Jikke weer de oude is! Koen was de laatste tijd ook wat huilerig maar nu ook weer lekker vrolijk. Hij kan nu steeds sneller vooruit komen dmv tijgeren. Misschien dat dat hem vrolijk stemt?

Gnessy: Hopelijk kan de woningbouw helpen, lijkt me niet prettig, zo'n lucht.

Duckie: Leuke foto's hoor van in het dierenpark! Wij zijn er nog nooit geweest. Toch eens gaan kijken...

Lola: Lekker zo'n dagje met je zus! Was je man en Jasmijn ook mee of wat het echt een zussendagje?

Lianne: Wat lief die foto van je 2 meiden. Ik herken Sara en Koen er in. Niet de gelijkenis maar meer het beeld van die 2 samen op de bank. Hihi.
    Over die 2 uur achter elkaar rijles: Tja... aan de ene kant is het lang... aan de andere kant is het voor mij wel prettig dat ik zo toch 2 lessen per week heb maar dan achter elkaar. Zo hoef ik ook maar 1 x per week oppas te hebben. En bij uitzondering dan deze week 2 x.

Zo, ik ga er even een in bed leggen hier. En eerst ff verschonen want er hangt me een luchtje... :rolleyes:

Gr Otje

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Lianne ja Teun slaapt er ook nog steeds in..geeft hem toch wat meer geborgenheid....tijdens de vak had hij hem overdag ook een paar keer los gemaakt en heeft dus bijna niet geslapen. :rolleyes: heeft hij later wel weer in gehaald....
    Het zwembandje stoorde hem helemaal niet omdat hij toch overal bij kon...

@Otje de aardappels mag je ook vervangen door rijdt of pasta hoor....scheelt weer wat
    ik heb sonja per vandaag ook weer bijgepakt..was voor de vak al 1 week bezig en in de vak niet en was terug gekomen op me oude gewicht dus niets extra's erbij.....
    suc6 met rijden vandaag

@norallien naar welk strand ben je geweest?

onder tussen is tandje 4 ook door een boventandje en kan hij dun nu heerlijk tandenknarsen..geen gehoor

Gister ook de box omlaag gedaan..kan Teun zich h=gaan proberen op te trekken en wat echt baby speelgoed opgeruimd....moets wel ff slikken.
    Vandaag hoef ik nog niet te werken vrijdag pas...had eerst geen oppas maar Teun is nu wel naar het kdv ipv afgelopen donderdag en heb ik me handen vrij om het huis eens een goede beurt te geven want dat si echt wel eens nodig....kom ik normaal ook niet aan toe...
    hoe doen jullie dat?

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola/Noralien/Cynthia: Wat onwijs leuk dat jullie naar een park gaan! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel mis hoor (en stiekum een heel klein beetje jaloers ben :oops: ): een groepje vrienden (op het forum of daarbuiten) met wie ik zulke dingen kan ondernemen. Heb natuurlijk ook geen partner om mee op vakantie te gaan. Gelukkig wel m'n ouders maar met leeftijdgenoten lijkt me toch ook wel heel leuk (ik zit mezelf nu niet uit te nodigen hoor, vind het gewoon leuk dat jullie zo'n goed contact hebben)

@Noralien: Ik zal het Fynn laten lezen :D En je schrijft het precies goed: als ik wat meer slaap zou krijgen zou ik veel meer energie hebben om iets te ondernemen. Daar ontbreekt het me nu dus heel vaak aan :(

@Gnessy: En ik maar denken dat Fynn 'laat' is met uit een beker drinken....er is dus nog hoop :D Goed zo, Jordy!

@Otje: Ja, moet vandaag werken. Heb Fynn net naar het kdv gebracht en ga zo nog ff op de bank liggen.

@Janette: Ik kom normaal ook echt niet aan een grote schoonmaak toe hoor. Doe dat ook op de dagen dat ik vrij ben als Fynn naar het kdv gaat. Maar ja, dat is hooguit 3 keer per jaar. Vraag ook wel es of Fynn een middagje naar m'n ouders mag zodat ik wat kan doen. Maar verder hier alleen de was, vaatwasser, wc schoonmaken, stofzuigen. Het hoognodige dus.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo wat een lap tekst weer, maar ik heb het door geworsteld!\

eerst goed nieuws!
    Kailynn heeft gisteren en tot nu toe vandaag geen poep/diaree luier meer gehad!

Het was gezellig in Sluis gisteren, en druk!
    heb nog een paar balarina schoentjkes gekocht en een paar laarzen en pantoffels.
    verder hebben we heellijk mossels gegeten je kon daar onbeperkt mossels eten voor maar 14.50 pp dus was niet duur en ze waren zo lekker zo had ik ze in tijden niet gegeten zeg maar.

Bedankt voor de vakantie tips, ik moest wel lachen om otje roompot dan denk ik gelijk aan kamperland en dat is hier ong. 30 minuten vandaan rijden :) en kan dus thuis gaan slapen ja!

Duckie wat leuk een abbonement op een dieren park!
    wij wonenen er allemaal zo ver vandaan je hebt hier antwerpen en rotterdam in de buurt maar dat is allebei ruim een uur rijden.

eve: je moet niet te hard zeggen hoe vroeg fynn wakker is want kailynn neemt dat in zich op en wil dit ook steeds uit proberen het was vanmorgen weer 5.30 uur en echt weer honger!
    (terwijl ze om 21.30 gisteren nog een fles kreeg met goede nachtrust melk. (helpt dus niks als je haar nog een late vpoeding geeft.)
    de maaltijden klinken lekker voor fynn.

Jasmijn en nick: passen jullie wel op!

nycke sterkte de komende 2 weken als je ghezeldschap wil, wij zijn er voor jou!

noortje lekker he effe uitwaaien op het strand, ik zie venga al springen achter die vliegers.
    Fijn dat Jikke weer in haar oude hum is, kailynn komt daar nu ook langgzaam weer in terug.

lianne: wat heb jij 2 mooie meiden, en idd er zitten zeker vergelijkingen in!
    oei klinkt slecht al sie chocolade.

otje: je vroeg hoe bij mij sb gaat, ik ben er nu 3.6 kilo mee kwijt geraakt, maar ik moet weer strenger voor me zelf zijn!
    Veel rij plezier straks!
    en lekker dat je zo opgeschoten bent op de zolder het is jammer idd als je de ruimte hebt en hem niet benut!

gnessy sterkte met je douche, en ruth is een echte ontdekker en wat gaat ze snel!

saar: leuk hoor die uitspraken en nog effe een vraagje aan jou schrijf je bij jullie het woord seg altijd zo? bij ons schrijf je het namelijk zeg.

janet: succes met potsen, door het forum en msn versloft hier het huishouden soms ook, en dan denk ik morgen ga ik alles doen en heb ik vervolgens in de nacht heel mijn handen open liggen krabben.

Wij gaan idd een mid week weg!

zo dit was het wel weer geloof ik!
    (eerst mijn tekst copieeren want stel je voor dat mijn tekst zo weg is als ik het wil plaatsen)

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ehm wie vroeg dat? ik afvallen...nee, wil wat aankomen. heb net een halve zak m&ms gegeten bij de koffie.
    en ik vind sonja bakkeren voor een kind van 10 ook te ver gaan, vooral op kamp dat dat kind geen snoep meeneemt omdat ze sonja bakker doet.

lianne wat een leuke fotos, kan me voorstelllen dat het jammer is dat je geen camera bij je had.
    mijn man was ook geweest met de 2 jongsten. en die hadden het ook leuk gehad.

demi ziet er weer prachtig uit, mooie fotos hoor.

en gnessy, je mag oprecht trots zijn hoor, en ondanks dat het geen wedstrijd is, is het logisch dat je je trots voelt dat je kindje als eerste loopt. een prachtige foto,en als het lukt om nog meer fotos te schieten, ik wil ze graag zien en de rest denk ik ook.

saar, ik vind de belgische taal geweldig! en je hebt gelijk ik vind het bij bianca ook zo snel gaan, maar dat gaat het bij jou ook al wel hoor, of vind je zelf van niet?

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Toen ik het geschreven had realiseerde ik me pas hoe stom het over kwam dat ik jou een tip geef over een vakantie in Zeeland! :) :oops: :oops: :oops:
    Lekker hoor, mosselen!

Zo, heb Koen net naar het KDV gebracht... nu even rustig een uurtje voor mezelf en dan .... rijen!

Noura: Ik had dat geschreven. Ik dacht dat ik het gelezen had maar blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen. Maarre... een kind van 10 aan SB? Beeeetjuh onzin hoor.

Gr Otje

17. Hallo allemaal,

Noralien, proper zetten is niet snoeien, maar het onkruid er tussen uit trekken. :D

Otje, ook al lachen met mijn taal :D. Foei toch! ;)
    Geniet van je rijles zo dadelijk!

Duckie, gezellig zo'n dagje dierentuin. Mooie foto's ook.

Eve, bah! 5u is idd veel te vroeg. Hoe laat gaat Fynn tegenwoordig naar bed? Misschien moet je hem er wat later in stoppen om zo wat langer te kunnen slapen?

Wow, wat lees ik... de eerste weekend-meeting in het verschiet? Geniet ervan!

Cynthia, ik schrijf altijd 'seg', omdat ik het zo zeg. Het is niet van 'zeggen', maar meer een start van een zin. Om de aandacht te nemen...

Noura, als ik een keer de 12 voorbij ben, denk ik wel dat het snel gaat gaan. Nu is het toch nog wat afwachten tot de echo en de vk. De vk is volgende week woensdag, maar ik denk niet dat het hartje dan al gehoord kan worden. Hoop van wel, maar dan ben ik 8w en 3d... Dus denk het niet.

Liene gaat nu steeds staan wanneer ze moet kaka doen. Zo lief, ze zoekt dan iets om zich aan recht te trekken, zet haar beentjes wat uiteen. En dan begint ze heel erg luid te kreunen.

Ze doet dit ook overal. Bij het feest van Ben zijn werk, deed ze het onder de speech, zodat iedereen haar kon horen. En ze koos een collega van Ben om zich aan recht te trekken. :D

Ik ga even eten. Was daarnet in de supermarkt en er lagen cheeseburgers voor in de microgolfoven. :oops: En wie heeft ze nu thuis op het aanrecht liggen? :oops:

En om eens op zijn 'Hollands' te doen ;) :
    DOOEEEI!

Saartje

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eetsmakelijk saartje

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat heerlijk kailynn dat je weer normale luiers hebt!

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jammie saartje, smakelijk!
    en nu denk je dat tot 12 weken lang duurt, daarna tot 20 weken, en achteraf vind je het allemaal heel snel zijn gegaan. tenminste zo ging het bij mij.

otje ik ben het met je eens wat betrefd dieeten en kinderen. er zijn natuurlijk te veel zware kinderen, maar ik vind dat je dan moet proberen als moeder minder calorierijk eten aan te bieden of te maken, en het snoepen te beperken, zonder dat het kind er zelf te veel mee bezig is. je moet als het ware het eetpatroon zien te veranderen. ik denk dat als je een meisje van 10 te veel meetrekt in het dieeten, dat ze later mischien een eetobsessie gaat krijgen.

Deel Deze Pagina