ik hoop dit inderdaad niet nog een keer mee te maken... ik wilde nog wat reageren, maar er is zo vel geschreven dit weekend.. Alleen even dit: eve: helaas, geen mont blanc pen, maar een zeeman exemplaar.... en over het kruipen en dyslexie: ik heb dit toch echt ooit een keer geleerd bij en of andere dyslexie cursus. Natuurlijk heeft niet iedereen met dyslexie niet gekropen en heeft niet iedereen die niet gekropen heeft dyslexie, maar een verband is er wel... interessante studie trouwens die jij gedaan hebt. Geen zin om daar weer iets mee te gaan doen? Noralien: ik was van het groene zeeman jasje!
Hoi hoi meiden, Hier nog een verloren schaap terug! Ik heb de laatste weken ff een flinke dip gehad, ik zal jullie er niet mee lastig vallen maar ik ben er weer en het gaat weer beter met me... Ik heb me gewoon heel erg alleen gevoeld en kon daar niet zo goed mee omgaan... Rick is ook nog behoorlijk ziek geweest maar ook hij is er wel weer bovenop gekomen. Is vandaag weer lekker naar het kinderdagverblijf geweest terwijl mamma nog een dagje niet naar haar werk ging. Ik heb gewoon de hele dag geslapen en voel me pas nu weer een beetje uitgerust... Op mijn werk is het ook erg heftig geweest en ik kan wel merken dat ik weer terug ben op de jongens groep, dat is heel veel zwaarder dan bij de meiden... Ik heb net wel heel veel terug gelezen maar kan echt niet meer op alles reageren, fijn om te lezen dat het hiet zo gemoedelijk is en dat er zelfs een weekje mini meeting gedaan gaat worden... Leuk! Otje leuk hoor dat je ook aan het rijden bent! Ik vind het ook zo heerlijk en ik kan niet wachten dat ik eindelijk af mag rijden... Nog 6 weken... Wessel dikke knuffel van Rick! Lies gelukkig hebben jullie niets! Cynthia waar hebben jullie je traphekje gekocht? Wij moeten er namelijk 4 hebben... Enne Kailynn super joh al een tweede boventandje. Janette wat een gezellige huiskamer hebben jullie! Spreek jullie wel weer! Groet Irma.
Jeetje Lies, dat is even schrikken, gelukkig zijn jullie ongedeerd (op de auto na dan) Fijn dat het weer goed met je gaat Irma! Dain zit nog wel in zijn wipstoel, inderdaad na het eten, anders komt het er ook weer uit. Hij is er nog wel tevreden in, al weet ik natuurlijk niet hoe lang dat nog zal duren. Ik ga nu lekker naar bed, welterusten allemaal!
Foei Noralien Venga moet dus gaan sonja bakkeren...hihi ook ik heb hier een paar echte vriendinnen opgedaan! Ik voel me er ook rijk mee. en ik haak ook aan bij jullie drie musketiers al is het dan niet de hele midweek... Lies: kan me herinneren dat jij schreef je niet te kunnen voorstellen dat Thijs bepaalde dingen deed die Nick al kan...nou ik hoop dat Nick Thijs zijn ondeugden nog even laat dingen uit de winkel meenemen.... pff een ongeluk: dat is heftig. hoop dat de auto nog te maken zal zijn. fijn in elk geval dus jullie zelf allemaal heel zijn gebleven. Noura: saf niet slapen? dat is echt uitzonderlijk... slingding: Kailynn is de schade van een weekje weinig eten aan het inhalen! Nick is dan niet ziek geweest, maar eet de laatste dagen ook de oren van mijn hoofd. Blijft elke keer maar jengelen en dan gaat er na de boterham zo nog een liga in. En de fles....pff die heeft hij zo leeg. Maar 's ochtends aan de borst kan hij wel lekker een hele tijd liggen tutten. Vraag me toch af of hij er nog genoeg aan heeft.... gnessy: toevallig hoorde ik dat verhaal vandaag ook van de relatie tussen niet kruipen en dyslexie. Maar het klinkt mij toch vreemd in de oren. Hoewel er wel over verbanden wordt gesproken zijn de meningen hierover ook niet eenduidig. en dan zou ik nog wel een deskundige moeten zijn Lola: dat is vast telepathie tussen Jasmijn en Nick...ik had je gewaarschuwd dat het huis niet lang veilig zou zijn als ze eenmaal kon staan en lopen langs de tafel. Maar nu ook bij jullie de trap dus niet meer veilig! Nynke sterkte de komende 2 weken. over afvallen: hihi ik moet per 1 oktober op mijn werk een obesitasgroep gaan draaien voor kids van 9-12 jaar. Als ik me er in verdiept heb kan ik misschien wel wat tips kwijt, maar volgens mij is het een kwestie van veel bewegen en gezond en gevarieerd eten, hoewel dat vast niet altijd zo is. en de eetpatronen thuis bij de kids onder de loep nemen. Ik ben toch wel blij dat ik mijn zwangerschapskilo's op een vrij natuurlijke manier ben kwijtgeraakt. Hoop niet dat ik nu iemand voor het hoofd stoot Eve: goed bezig weer eten voor Fynn! Suusje: blij dat je nog meeleest...jammer dat je niet meer meeschrijft, maar wel begrijpelijk. janette hier ook geen tv kijken. Nick neemt daar helemaal geen tijd voor. De wipper is ook echt hooguit drie minuten leuk en dan zet hij het op een gillen. Hij wil de vrijheid. Ook de box wordt steeds moeilijker om hem er lang in te zetten. Dus kruipt hij vaak gewoon door het huis... Irma: hebben jullie twee trappen? heftig terug naar de jongensgroep, was dit eigen keus? en balen zo'n dip, maar fijn dat het weer wat beter gaat. Hoop dat je je snel minder alleen zult voelen. Alles nog wel oke met jou en de papa van Rick? zo wij zijn een weekendje in zeeland geweest met de ouders van Frank en zijn zus en haar man. Op zich wel gezellig al waren er ook momenten van irritatie. en mijn oorontsteking was toch nog niet geheel over, dus kwam hij links nog effe opnieuw opsteken. Zondagmorgen dus nog effe op de huisartstenpost geweest in Domburg. Nick is van het weekend ook van het bed gevallen. Bij het verschonen speelt hij telkens een spelletje. HIj draait zich razendsnel om en tijgert dan weg, onderwijl schaterend van het lachen. So wie so niet handig met verschonen, maar ja...een keer was ik dus net niet vlug genoeg met hem bij zijn benen grijpen, denk omdat ik nog met mijn hand bij de billendoekjes zat en hij glipt zo van het bed af....pff schrik...Hij heeft er alleen weinig van geleerd, want dezelfde middag ging hij er alweer vandoor op het bed. Gelukkig kan hij op de commode thuis niet zo ver weg, hoewel hij daar ook allerlei capriolen op uithaalt tijdens het verschonen... Nou ik ga naar mijn mannetje, die is vanavond weer tot laat op pad geweest in verband met een flinke brand in halsteren.
Karin, vervelend zeg van je oorontsteking. Dan voel je je toch niet optimaal. Jemig zeg, Nick ook al gevallen. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Op zulke momenten ben ik blij met mijn nog niet zo ondernemend dochtertje . En vwb de brand in Halsteren....bij dat bedrijf (Hemi) zou Michel dus eigenlijk gaan werken per 3 september. Ben nu wel blij dat hij een ander aanbod tijdens onze vakantie kreeg, anders had hij nu waarschijnlijk geen werk meer gehad . Irma, ben blij dat het weer wat beter met je gaat.
@Lies: Heb Engelse Taal- en Letterkunde gedaan. Een heel leuke studie maar in de praktijk niet echt handig. Ben afgestudeerd op het onderwerp 'The Femme Fatale in Gothic Tales'. Niet echt een onderwerp waar een baan op aansluit. Achteraf dus een beetje spijt dat ik niet een HBO opleiding ben gaan doen waarmee ik het bedrijfsleven had in gekund. Heb er ook nog een jaar Psychologie bij gedaan en zit er wel es over te denken om dat weer op te pakken. @Irma: Had me maar gebeld, meis! Ik voel me de laatste tijd ook weer behoorlijk alleen. Probeer er niet aan toe te geven maar vind het ook moeilijk om mee om te gaan. Ben blij dat je je weer beter voelt! Alles nog wel goed tussen jou en de vader van Rick? @Molly: Jij hebt toch een Chicco Polly? Kan je die ook lager zetten? Ik zit er nml over te denken om een andere eetstoel te kopen. Heb nu een Tripp Trapp (gelukkig 2e hands gekregen) maar daar zit Fynn niet comfortabel in. Op vakantie hadden we een soort Chicco en daar hield ie het heel lang in vol. @Karin: Fijn he, dat verschonen en aankleden @Bianca: Wat toevallig dat die brand nou net daar was @Nynke: Hoe gaat het met je? Red je het een beetje zo alleen? Vroeg me trouwens af hoe laat Jiri nu wakker is. Hij was volgens mij ook zo'n vroege vogel. Was van plan om vandaag naar Prinsjesdag te gaan. Maar het stormt hier behoorlijk en aan de luchten te zien komt er ook nog wel wat regen aan. Blijf dus maar lekker thuis.
Koen heeft vanochtend weer geslapen tot 7.30 uur. Prima ritme, toch? Ik was hem net de pap aan t voeren en ineens krijgt ie een niesbui net toen ik de volle lepel in zijn mondje had gedaan. Echt ALLES zat onder! Voornamelijk ik zelf (en de bank) Kan er ook wel om lachen. Eve: Ik heb een chicco mama (vergelijkbaar met chicco polly) en ik vind 'm echt fijn. Je kan 'm naar boven en beneden zetten en je kan de rugleuning een beetje naar achteren zetten zodat ze niet heel erg rechtop zitten. Karin: Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van je oorpijn. Beterschap ermee. Bianca: Poeh ja, das maar goed dan dat je vriend een andere baan heeft. Lies: Wat schrikken zeg! Gelukkig is met jullie 3 alles goed. Wel balen van de auto/kosten natuurlijk... Irma: Over 6 weken afrijden? Spannend hoor! Bij mij duurt dat waarschijnlijk nog tot maart 2008 of zo... Kan niet wachten! Hoeveel lessen heb jij nu gehad? Eve: Ik weet niet of het een idee voor je is, maar misschien kan je Fynn in de namiddag nog even in bed leggen voor 1 uurtje maximaal (dan wakker maken) en dan nog even lekker laten spelen. Dan zijn laatste flesje. Misschien dat ie dan iets later naar bed gaat en je 's ochtends iets langer laat liggen? Misschien vind je het wel helemaal niks maar het is een idee he? Lola: Oei, gebroken nacht gehad met Jasmijn lees ik? Hopelijk is het vannacht beter gegaan? Gr Otje
@Irma: Fijn dat je er weer bent! En over 'lastig vallen' gesproken... als jij er behoefte aan hebt om ook minder leuke dingen met ons te delen, dan mag dat. Daar zijn we (ook) voor! Maar als je die behoefte niet voelt, ook goed... Wij hebben onze traphekjes trouwens bij IKEA gekocht. Zij verkopen houten en metalen hekjes. Het voordeel van het metalen hekje is dat je geen gaten in de muur hoeft te boren. En wanneer je lid bent van IKEA Family (kost niets) krijgt je een flinke korting op het hekje... @Duikster: Jasmijn heeft ook vreselijke honger sinds ze weer beter is, er gaat momenteel standaard een voeding meer in op een dag... Vannacht ging het hier gelukkig al weer wat beter, al is mijn plannetje om op tijd naar bed te gaan in het water gevallen. Vlak voordat wij ons wilden gaan klaarmaken voor de nacht werd Jasmijn wakker. Niet erg, want ik wilde haar toch nog oppakken voor een laatste fles pap (om te voorkomen dat ze 's nachts van de honger zou gaan huilen...) Maar na die fles begon ze te hóesten, het hield niet op! Ik ben er nog verbaasd over dat die fles er helemaal in is blijven zitten (kleine kinderen spugen vaak tijdens heftig hoesten). Het duurde zeker een uur voordat het een beetje minder werd en we Jasmijn in bed konden leggen, maar ze was inmiddels wel zó moe dat ze niet meer heeft geprotesterd. Het was dus toch alweer bijna 24.00 uur toen wij er in lagen... Ze heeft gelukkig wel doorgeslapen tot 8.00 uur. Wel tussendoor nog wat gehoest. Daar werd Jasmijn weliswaar niet wakker van, maar haar mama wel...
vannacht beroerd geslapen, me neus zit nog steeds dicht en doet zeer... heb ook nog zeurderige hoofdpijn. Gelukkig mag ik vanmiddag naar de kno arts toe. Kijken wat de optie's zijn... zit alleen wel met een dilemma... Het is de kno arts die mij vroeger heeft geholpen en jordy ook heeft geholpen. Prima vent. Maar nu hoorde ik van verschillende mensen dat je met neus rechtzetten 2 tot 3 dgn in het ziekenhuis moet blijven.. Ik wil graag bij deze kno arts blijven, maar ik ga niet naar t "hobbycentrum" in lelystad. Nu denken jullie waar heeft ze het over. nou over het feit dat er in emmeloord geen volwaardig ziekenhuis meer is en alles in lelystad gebeurd. Maar lelystad is niet schoon (iemand met longklachten waar het stof langs het bed, lampenkappen en op de vloer ligt). Plus dat ze bij de bevalling van jordy aantal dingen verkeerd hebben gedaan zoals niet naar de patient te luisteren... Voor gyn en kinderarts e.d. ga ik al naar heerenveen toe.... Wat zouden jullie doen.?
hier hoesten we ook allemaal.... ruth is om half 10 in slaap gevallen en heeft geslapen tot vanmorgen half 8... ze is van t weekend bij me ouders tijdens het optrekken uit gegeleden met d'r wang tegen tafelpoot aan. en nu zit daar blauwe plek.. en d'r broer had t twee weken terug op zelfde kant.. vond t wel zielig voor d'r.. maar was maar drie tellen huilen en doorgaan. Volgens me paps is ze harder als d'r broer.... voor de rest gaat heir alles goed.... Irma: je mag ook minder leuke dingen delen en als je behoeft hebt aan een bakkie bel gerust.. koffie staat altijd klaar... ons traphekje komt bij buren vandaan.... dus geen idee waar die gekocht is... eve: is prinsjesdag niet stervens druk? lijkt me trouwens niks aan... Hier trouwens ook mot met aankleden. omdraaien en weg is ze.. of zo draaien dat je net niks meer kan.... otje: zulke hoestbuien ken ik.... hihi..... Ik ga hier ff wat in huis doen... vanmiddag kno arts toe.... en moet jor om kwart over 11 ook weer ophalen..
@eve heb je van de stoel het voetenplankje al omhoog gehaald zodat Fynn steun heeft ondre zijn voetjes? @lies wat zou jij geschrokken zijn zeg maar gelukkig is met jullie alles goed afgelopen, auto's zijn vervangbaar toch? @irma dank je voor het compliment over de kamer en gelukkig dat het weer beter met je gaat @Lola....rare vraag maar wat kosten de hekjes bij Ikea die je niet hoef te boren? ja wij zijn ook lid van Ikea... Jammer dat Jasmijn je wakker heeft gehouden met haar gehoest..heb ik ook met Teun elk kikje hoor ik door de muur heen en ben ik wakker @Gnessy als Heerenveen je lekker bevalt dan daar heen gaan en vertrouwen krijgen in de arts daar? Ik ben zelf voor me operatie aan me enkelbanden naar Beverwijk gegaan..ten eerst eerder geholpen ( was al lang geholpen belde alkmaar pas dat er plek was) en ten 2e er kwamen toen slechte berichten uit alkmaar.... Zo ff babyzwemmen..Teun ligt nu nog ff heerlijk te slapen en morgen, donderdag en vrijdag werken waar ik dus helemaal geen zin in heb..ben druk bezig met solliciteren maar het schiet niet echt op...iemand nog tips voor een goede sollicitatie brief?
veel zwemplezier toegewenst.... ik denk dat ik vanmiddag gewoon ff aanhoor hoe en wat... besluit hij dat het t recht gezet moet worden kan ik heerenveen bellen meteen vanmiddag.. en ze daar meteen vragen of ze mijn dossier door willen sturen... denk dat ik t zo maar ff oplos..... lies: Gelukkig zijn jullie nog heel! auto's zijn vervangbaar.....
moeilijk dillema gnessy, maar zo door modderen is ook niks waard, kan je niet naar herenveen naar de kxo? Je moet zelf dingen afwegen wat we voor jou niet kunnen doen. lola: wweer onrust met jhasmijn dus.. KAilynn was om 4.45 al weer wakker eerst aan het praten dus paar keer met die tut gelopen en toen werd het huilen en we dachten eerst we laten haar doen want anders krijg je dit elke nacht en dat zien we ook niet zo zitten maar om 6:16 was ze zo aan het krijssen dat we gezwicht zijn en de fles van 210/7 met 7 scheppen nutrix ging er zo in. Iets snap ik niet ze had gisterenavond ook al expres een pap fles gehad. Ga haar vandaag ook maar een 3de fles geven want dit is niet echt leuk meer. Irma: fijn om weer wat van je te horen, miste je echt! En je mag ons ook aanspreken op mindere dagen hoor en dan hoef je misschien ook niet alleen te voelen.... eve: ik heb een topmark stoel die kan je ook omlaag zetten en kantelen. zo na de fruithap gaan kailynn en ik effe boodschappen doen kan papa nog even slapen. Moet nodig nieuwe flessenspenen kopen. welke maat (avent) spenen gebruiken jullie? ritme van koen klinkt lekker, normaal doen koen en kailynn alles samen maar nu even niet geloof ik.
veel zwemplezier toegewenst.... ik denk dat ik vanmiddag gewoon ff aanhoor hoe en wat... besluit hij dat het t recht gezet moet worden kan ik heerenveen bellen meteen vanmiddag.. en ze daar meteen vragen of ze mijn dossier door willen sturen... denk dat ik t zo maar ff oplos..... lies: Gelukkig zijn jullie nog heel! auto's zijn vervangbaar.....
wij gebruiken de 1 2 3 speen voor de avond fles..met bambix erin..wie weet kan je dat ook proberen bambix heeft meer voedingswaarde dan nutrix...en de 3 gaatjes speen voor de normale fles..want hij drinkt zijn fles in 5 min leeg...
dank je janet. Normaal krijgt kailynn geen fles meer voor het slapen gaan, maar omdat wij in de middag warm eten en in de avond brood heb ik kailynn haar fles die bij de boterham hoord voor het slapen gegeven. in de ochtend krijgt zij een fles met 4 scheppen nutrix en 3 bambix op een fles van 210/7 ik heb spenen nr 2 en 3 maar ik ga 2 laten vervallen en 3 nieuw ervoor kopen. voor de papfles heb ik ook de 3 standen speen.
Teun heeft nu dit schema mss heb je er wat aan? 7.15 fles 180 ml +6 schep 11 uur 2 stuks fruit en water uit de tuitbeker 13 uur 2 snee brood met boter en beleg en water uit de tuitbeker 16 uur groentenhap zelf gemaakt en water uit de tuitbeker 18.30 fles 180 ml + 6 schep en 3 schep bambix dan zou je evt de groenten en het brood kunnen omruilen.... Teun gaat dus ff voor 7 uur naar bed en slaapt dan tot 7 uur....
@Otje: Dank voor de tip. Kan het es proberen maar denk niet dat Fynn dan uberhaupt gaat slapen. Hij slaapt nml meestal ergens tussen 15.00 en 16.00 al. @Gnessy: Zou toch naar een zh gaan waar je een goed gevoel bij hebt. Daar is vast ook wel een arts waar het mee klikt. Prinsjesdag is altijd erg leuk. M'n moeder nam me als kind altijd al mee en ik ben dat eigenlijk blijven doen. Wil nu de traditie voortzetten met Fynn. Echt heel druk is het niet hoor. Je moet alleen de juiste plek weten te vinden. Vind de sfeer gewoon heel gezellig @Janette: Vind zo'n stoel waar Fynn helemaal in kan zitten met ook nog een plankje voor hem gewoon veel prettiger. Ben daar dus op vakantie pas achter gekomen... @Cynthia: Gebruik voor de melk nog steeds speen 1 van Difrax. Voor de pap een papspeen van Etos. Weet iemand wanneer de 20% korting bij Prenatal weer is? Oh, heb het al gevonden: van 20 t/m 23 september
@eve waar heb je het gevonden ik kan het nemelijk nergens vinden we willen zaterdag toch heen gaan voor een stoeltje en een buggy dan is 20% mooi meegenomen